Neskatoties uz to, ka pirms stacionārajiem fotoradariem uz Latvijas ceļiem ir izvietotas brīdinājuma zīmes, pagājušajā gadā pieaudzis ar tiem konstatēto pārkāpumu skaits, liecina Valsts policijas apkopotā informācija.
Pērn stacionārās mērierīces konstatējušas 302 638 pārkāpumus, kas ir par 28 691 pārkāpumu vairāk nekā gadu iepriekš.
Savukārt pārvietojamie fotoradari pērn konstatējuši 80 472 pārkāpumus, kas ir par 3751 pārkāpumu mazāk nekā 2018.gadā.
Valsts policijas priekšnieks Ints Ķuzis šonedēļ Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas sēdē pauda izbrīnu, kāpēc autovadītāji pārkāpj ātrumu, ja pirms mērierīcēm izvietotas brīdinājuma zīmes.
Patlaban uz ceļiem darbojas 100 stacionārie fotoradari. Valsts policijas rīcībā ir arī 12 pārvietojamie fotoradari.
Janvārī autovadītāju disciplinēšanai policija veikusi vairāku stacionāro fotoradaru darbības virziena maiņu. Policija šādi rīkojusies, jo daļa transportlīdzekļu vadītāju lielākoties ievēro ātrumu tikai brīdī, kad viņi pārvietojas virzienā, kurā ir vērsts fotoradars. Pabraucot garām fotoradaram, autovadītāji ātrumu nereti palielina un pārkāpj satiksmes noteikumus.
Džeki atrada "vārīšanās" variantu - ja radarus reizi gadā apgriež pretējā virzienā, ir vairāk iekritušo. Tāpat, kā, ja regulāri pamaina atļauto braukšanas ātrumu, par piemēru ņemot Dienvidu tiltu un Jūrmalas šoseju (remontu dēļ).
Tā arī atklāti pasaki, ka uz zīmēm neskaties un tās neievēro. Pasaki, kā vēl atsevišķās vietās nodrošināt kaut kāda ātruma nepārsniegšanu un uzmanīšanos. Plikas zīmes nestrādā, zīmes + radari arī jau vairs nestrādā, var atmazgāties samaksājot. Sāk vilkt uz regulāro pārkāpēju likvidāciju, kādi vēl varianti paliek, ja esošā sistēma nestrādā...
Varbut atruma ierobežojums ir jāatceļ, ja 300 000 cilvēkiem tas rada apgrūtinājumus?
Ak, kā patīk uzdot sev tīkamo par esošo. 300 000 pārkāpumu nebūt nenozīmē, ka katrs cilvēks ir pārkāpis VIENU reizi.
Pats turpini pārsniegt 1000 reizes,būs apgrūtināto vēl vairāk.Apstājies,un atvieglojies.