CSDD: Reibumā braucošo autovadītāju skaits joprojām ir satraucoši augsts 4

 

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 13.jūlijs 2021 13:31

Autovadītāju skaits, kuri sēžas pie stūres alkohola reibumā, joprojām ir satraucoši augsts, aģentūrai LETA norādīja Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD).

Direkcijā atklāja, ka pēc Valsts policijas datiem vairāk nekā 60% gadījumu alkohola daudzums autovadītāja asinīs pārsniedz 1,5 promiles, kas rada būtisku ietekmi uz šofera reakcijas ātrumu un autovadīšanas spējām, krietni palielinot negadījuma izraisīšanas risku.

Šā gada pirmajos piecos mēnešos noformēti 1428 protokoli autovadītājiem par braukšanu reibumā, no tiem 63% gadījumu autovadītājs bija sēdies pie stūres vairāk nekā 1,5 promiļu reibumā, piektajai daļai (21%) reibums pārsniedzis vienu promili, bet 17% dzērušo autovadītāju bija sēdušies pie stūres 0,2 līdz vienas promiles reibumā.

CSDD atzīmēja, ka, sēžoties pie stūres dzērumā, risks iekļūt ceļu satiksmes negadījumā palielinās 17 reizes, bet spēja ātri reaģēt un identificēt bīstamas situācijas samazinās jau pie 0,2 promilēm.

Direkcijā skaidroja, ka šoferi, kuri vada auto alkohola reibumā, bieži pārkāpj arī citus ceļu satiksmes noteikumus vai izraisa ceļu satiksmes negadījumus, kas var būt arī ar traģiskām sekām. Šādā gadījumā autovadītājiem jārēķinās ar papildu soda mēriem, piemēram, līdz pat 2000 eiro par bēgšanu no likumsargiem, nepieciešamību atkārtoti saņemt autovadītāja apliecību, juridiskajiem izdevumiem, mašīnas remontu, zaudētu konkurētspēju darba tirgū, iespējamu rehabilitāciju vairāku gadu garumā, morālo atbildību pret sevi, savu ģimeni un cietušajiem vai nepieciešamību kompensēt bēru izdevumus.

Latvijā soda mērs ir atkarīgs no tā, cik lielā alkohola reibumā autovadītājs ir sēdies pie stūres. Pārsniedzot 0,5 promiles, bet nepārsniedzot vienu promili, naudas sods ir no 430 līdz 640 eiro un tiesību atņemšana uz vienu gadu. Pārsniedzot vienu promili, bet nepārsniedzot 1,5 promiles - naudas sods no 850 līdz 1400 eiro, tiesību atņemšana uz trim gadiem. Savukārt, pārsniedzot 1,5 promiles, autovadītājam jārēķinās ar naudas sodu no 1200 līdz 2000 eiro un tiesību atņemšanu uz pieciem gadiem, atklāja CSDD.

Saskaņā ar OCTA likumu gadījumā, ja persona izraisījusi ceļu satiksmes negadījumu alkohola vai citu apreibinošu vielu iespaidā, apdrošinātājs var vērsties ar regresa prasību pret šo transportlīdzekļa vadītāju. Tas nozīmē, ka transportlīdzekļa vadītājam ir jāatmaksā visi izdevumi ? ne tikai par sava auto remontu, bet arī par ceļu satiksmes negadījumā cietušo un tam radītajiem zaudējumiem.

CSDD ir valsts akciju sabiedrība. Direkcija reģistrē transporta līdzekļus Latvijā, izsniedz vadītāju apliecības, veic automašīnu tehnisko apskati un sniedz citus pakalpojumus. CSDD ienākumus gūst no pakalpojumu maksām. Direkcijas kapitāldaļu turētājs ir Satiksmes ministrija.
 

 
Visi komentāri
 
WALA 13.jūlijs 2021 13:50
4 1 Atbildēt

NU ko var stiept to savu fufeli par 0,2 promilēm, ja reiz likumā ir 0,5 (izņemot vadītājus ar mazu stāžu). Ar kartingu ir pamēģināts, lai rastos problēmas ar reakciju ir jābūt vai nu ļoti daudz izdzērušam, vai paralēli arī ļoti nogurušam. Manā gadijumā 2+ litrus alus stundas laikā, tad gan kartinga līkumi vairs tik labi neņemas, un braucu "kā vidējais kolēģis" kas ar kartingu ir uz tu.

Un pēc sevis spriežōt daudz lielāks "kaitēklis" braukšanai ir tieši nogurums un teiksim darba u.c. lietu radītais stress komplektā ar vēlmi kaut kur skriet un "saķert vēju aiz astes". (Tiesa dzert un braukt galīgi nav mana lieta, lai arī pēc vīna utml. degustācijām ir braukts)

WALA 13.jūlijs 2021 13:50
3 1 Atbildēt

NU ko var stiept to savu fufeli par 0,2 promilēm, ja reiz likumā ir 0,5 (izņemot vadītājus ar mazu stāžu). Ar kartingu ir pamēģināts, lai rastos problēmas ar reakciju ir jābūt vai nu ļoti daudz izdzērušam, vai paralēli arī ļoti nogurušam. Manā gadijumā 2+ litrus alus stundas laikā, tad gan kartinga līkumi vairs tik labi neņemas, un braucu "kā vidējais kolēģis" kas ar kartingu ir uz tu.

Un pēc sevis spriežōt daudz lielāks "kaitēklis" braukšanai ir tieši nogurums un teiksim darba u.c. lietu radītais stress komplektā ar vēlmi kaut kur skriet un "saķert vēju aiz astes". (Tiesa dzert un braukt galīgi nav mana lieta, lai arī pēc vīna utml. degustācijām ir braukts)

Pofigists 13.jūlijs 2021 16:08
1 0 Atbildēt

Kad sods ir tik liels, ka to nav iespējams nomaksāt, tad ir zināmā mērā pofigs un nav vairs ko iespringt! Kā tajā vecajā labajā latviešu filmā "Ceplis" : "Manā stāvoklī viens vekselis vairāk vai mazāk neko nemaina".

Kad vēl draudēja ielikšana čokā, tad mazliet raustījās, bet tagad, naudas nav un nav ko atņemt.

iciks 13.jūlijs 2021 22:04
3 0 Atbildēt

Varbūt tad vienreiz pietiks ķērnāt naudu un taisīt plakātus un reklāmas, kas 30 gadu laikā neko nav nesušas. Lai CSDD nodarbojas ar ko lietderīgāku.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti