Valsts policija šonedēļ veiks ātruma kontroles pasākumus 12

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 8.augusts 2022 8:31

Lai nodrošinātu sabiedrisko kārtību un ceļu satiksmes drošību, kā arī nepieļautu ceļu satiksmes negadījumos cietušo personu skaita palielināšanos, Valsts policija sociālās kampaņas "Smaga kāja izraisa nāvi! Nespied gāzi grīdā." ietvaros no šodienas līdz 14.augustam īstenos ātruma kontroles pasākumus uz Latvijas autoceļiem visos Latvijas reģionos, aģentūru LETA informēja VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija" (CSDD) pārstāvji.

Lai gan Eiropā un pasaulē arvien plašāk tiek izmantoti tehniskie līdzekļi satiksmes pārkāpumu fiksēšanai, tostarp ātruma pārsniegšanu, ir novērots, ka policijas ekipāžu klātesamība uz ceļa ir viens no efektīvākajiem disciplinējošiem faktoriem un sekmē ātruma pārkāpšanas gadījumu samazināšanos, motivējot autobraucējus sekot līdzi atļautajam ātrumam.

Tāpēc tiks organizētas policijas pārbaudes ar mērķi atturēt transportlīdzekļu vadītājus no atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanas, vienlaicīgi vēršot uzmanību sekām, kas var iestāties pārkāpuma rezultātā.

Jau ziņots, ka CSDD trešdien, 3.augustā, sāka kampaņu "Smaga kāja izraisa nāvi! Nespied gāzi grīdā!", kuras laikā aicina autovadītājus nepārsniegt atļauto braukšanas ātrumu.

Ar sociālās kampaņas vēstījumiem CSDD autovadītājiem un līdzcilvēkiem skaidros ātruma pārsniegšanas bīstamību un vērsīs uzmanību uz sekām, kas var iestāties ātruma pārsniegšanas rezultātā.

CSDD pārstāvji skaidro, ka ātruma pārsniegšana ir ļoti izplatīts ceļu satiksmes noteikumu pārkāpums ceļu satiksmēun jo īpaši bīstams vasaras periodā. Autovadītāja pārgalvība, agresīvs braukšanas stils un nerēķināšanās ar citiemsatiksmes dalībniekiem un pasažieriem ir daudzu traģēdiju cēlonis, jo tieši ātruma pārsniegšanas rezultātā fiksētie ceļu satiksmes negadījumi ir ar smagi cietušiem vai bojā gājušiem cilvēkiem.

Kā norāda CSDD Kvalifikācijas departamenta vadītājs Juris Teteris, autovadītājs, kurš nerespektē citus ceļu satiksmē, rada haosu un nesapratni, kā arī, pārkāpjot ceļu satiksmes noteikumos noteikto, ievērojami paaugstina bīstamību izraisīt ceļu satiksmes negadījumu ar smagām vai letālām sekām.

Viņš skaidro, ka tipiska autovadītāju rīcība ceļu satiksmes negadījuma izraisīšanā ir nepareiza ātruma izvēle un manevrēšanas noteikumu neievērošana, tajā skaitā neuzmanīga apdzīšana un pārkārtošanās. Tāpēc ir svarīgi mainīt šo bīstamo paradumu un apzināties, ka traģiskās sekas var skart ne tikai pašu autovadītāju, bet arī pasažierus un citus līdzcilvēkus.

Pērn veiktais pētījums par Ceļu satiksmes drošības ietekmējošo faktoru rādītājiem jeb KPI norāda, ka pilsētas apstākļos atļauto braukšanas ātrumu neievēro 58,6% autovadītāju un vidējais braukšanas ātrums ir 58 kilometri stundā. Tāpat šajā pētījumā secināts, ka atļauto braukšanas ātrumu ārpus pilsētām neievēro 71% autovadītāju, bet vidējais braukšanas ātrums sasniedz 106 kilometrus stundā.

Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieka pienākumu izpildītājs Arturs Smilga norāda, ka kampaņas "Smaga kāja izraisa nāvi! Nespied gāzi grīdā" ietvaros tiks īstenoti ātruma kontroles pasākumi uz Latvijas autoceļiem.

Smilga pauž, ka tipiskākie autovadītāju attaisnojumi ātrai un agresīvai braukšanai ietver nepieciešamību veikt apdzīšanas manevru, radušos ārkārtas situāciju, mazintensīvu satiksmi, labu redzamību un laika apstākļus, automašīnu kļūšanu drošākām un autovadītāju pārliecinātību par savām braukšanas prasmēm.

Kā uzsver Smilga, jāatceras, ka ātruma pārsniegšana krasi samazina iespēju savlaicīgi reaģēt uz radušos bīstamu situāciju un var novest pie traģiskām sekām.

Apdrošināšanas sabiedrības "Balta" Transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs Kristaps Liecinieks pauž, ka saskaņā ar "Baltas" veikto sabiedriskās domas aptauju 62% autovadītāju atzīst, ka neatbilstoša ātruma izvēle ir viens no visbiežākajiem avāriju cēloņiem, un 52% aptaujāto atzīst, ka mēdz pārsniegt atļauto braukšanas ātrumu.

Liecinieks arī skaidro, ka vienlīdz svarīgs ir psiholoģiskais aspekts un autovadītāju uzvedības noturība - proti, nepakļauties citu izraisītai provokācijai braukt ātrāk. "Balta" redzeslokā biežāk nonāk autovadītāji, kuri uzskata, ka netiks pieķerti un sodu par pārkāpumu nesaņems, nerespektējot ceļu satiksmes noteikumus. Kā uzsver "Balta" pārstāvis, realitāte ir cita - iestājas nepatīkamas sekas ar materiālo un arī veselības zaudējumu, tāpēc šāds uzskats ir maldinošs.

Satiksmes drošības kampaņas "Smaga kāja izraisa nāvi! Nespied gāzi grīdā." mērķis ir samazināt smagi cietušos un bojā gājušos cilvēkus ceļu satiksmē. Kampaņu organizē CSDD sadarbībā ar Valsts policiju, "Balta", degvielas tirgotāju "Circle-K" un automašīnu koplietošanas platformu "CityBee" Latvija". Kampaņa tiek finansēta no Ceļusatiksmes drošības padomes līdzekļiem.

Kā ziņots, CSDD kampaņu "Par atļautā ātruma ievērošanu" par 39 400 eiro īsteno SIA "McCann Rīga", liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) informācija.

CSDD ir valsts akciju sabiedrība. Direkcija reģistrē transporta līdzekļus Latvijā, izsniedz vadītāju apliecības, veic automašīnu tehnisko apskati un sniedz citus pakalpojumus. Direkcijas kapitāldaļu turētāja ir Satiksmes ministrija.

 
Visi komentāri
 
650 8.augusts 2022 11:34
1 0 Atbildēt

Un nākošnedēļ arī veiks? Koa, SIA, par 39400eur/gab?

Ziedonis Butkevičs 8.augusts 2022 13:41
4 0 Atbildēt

Man jau bija licies, ka viņi katru dienu veic šos pasākumus. Izrādās, tās ir tikai dažas nedēļas gadā.

WALA 8.augusts 2022 14:04
3 1 Atbildēt

Tekviela tārka, alkas jāmaksā, lētāk tomnīcās caur viteokonferencēm pasētēt ... un par kuiņu pamultēt ...

650 8.augusts 2022 15:20
1 0 Atbildēt

Te tev nekāda Runa nekur (na..) neiet, iet KAMPAŅA. Kuru, kā zināms (un/vai arī varbūt (kādam,arī) Nezināms), īsteno (kas? kāpēc?) .Pa 39k eur, nu bet Tu tak negribi Katru Nedēļu tagad maksāt pa to 39,400.00- vane, ko?

Redz kā ir- algu (pērmiju) izmaksā/par Darbu.Aber,lai nodrošinātu (pienācicicīgu,Darba) rezultātu, nepieciešama ir jau plašāka KAMPAŅA. Zin kā, kam nav Kampaņa, tas nedzer Šampaņa. Jā.

Mx5 9.augusts 2022 7:49
1 0 Atbildēt

Stulba galva izraisa avarijas…

Tas atiecas ar uz projektetajiem…

650 9.augusts 2022 11:44
0 0 Atbildēt

Nēnē.Jā.Nekas ne uz ko neattiecas.Katrs no mums attiecas tikai uz sevi/pašu.Sāc ar sevi, ar saviem 1km/h, kuri (iespējams) kāreiz tieši visu šo te (tagad) izraisa.

Vajadzētu beidzot saņemties un ieviest bōnusus.Par katru -1km/h, piem, 3,94eur/gab.Kopā summ kāreiz tieši 39,400.00eur. SIA.Kampaņa.Jā.

WALA 10.augusts 2022 9:21
1 0 Atbildēt

Tai SIA steidzami jāmaina nosaukums uz SIA "Kampa - NA" ....

Bet ja nopietnāk mani fascinē kā VP trūkst policistu, taču Uzvaras fallu tafad katru dienu "apsargā" 2 VP un 2 PP ekipāžas , tip tas ir tas lētākais un labākais risinājums ?!?

Rr19 10.augusts 2022 10:47
0 0 Atbildēt

VP un PP tak nav CP.

WALA 10.augusts 2022 21:03
0 0 Atbildēt

Problēmas jau ir visaptverošas visās VP daļās, tāpēc cieš arī CP. Bet pēc Uzvaras falla izskatas ka ir "brivi nenodarbināti kadri" ...

WALA 10.augusts 2022 21:05
0 0 Atbildēt

Kaut gan ir redzetas arī CP netrafarētas mašīnas pa reizei ...

Rr19 10.augusts 2022 21:30
0 0 Atbildēt

Darba apvienošanas kārtā varētu pie reizes arī ātrumu pārbaudīt,laiks pietiek, ķēriens arī būtu labs.

650 11.augusts 2022 3:30
0 0 Atbildēt

Nu ka gluži neviena nav, tā jau nu arī nav.Pa retam kaut kur jau kāds ir.Bet viennozimīgi ne tuvu ne tā, kā bija kādreiz.Kur nu vēl salīdzināt ar pagājušo (drošo) g-simtu.Kad leca ārā un gūlās priekšā burtiski no katra (mārrutku) krūma.

Bet Kampaņa darbojas.Fūri vairs dzen retais.JO- tam, kuŗš dzen fūri, vispirms jāizdzen ir arī 3-4-6gab "aizfūrieši".Gadās, ka (ap 69kmh) kko jādzen ir arī pašam Fūrmanim.Jo viņam pa priekšu jaajās "priekšfūrietis".Tādējādi ar katru dienu tas Bardāks kļust arvien lielāks.

Šodien,vēlā pēcpuZdienā.Cēšu šosseja,Ieriķi. Ķiķi/briķi.Tukša,prottams,nekur neviena nav.Neviens taču (šajā nelaikā) nebrauc mājā.Nee.Na/uj mājās, kad/ja notiek Kampaņa...Pēkšņi paveras vesela delegācija.Daudz, tāteikt.Cik nu redzams, priekšā viens smags delegāts ar tentu, otrs vēl smagāks,nokrāmēts ar kokiem līdz aiz/augšlūpai.Starp šamiem vēl kāds lohs/regulārais.Plus vēl divi motocisti arīdzan.Pat tie nekur neskrien, laikam interesanti šiem.Kas vainīgs- ā, nuja, pirms pirmā tā Fūrmaņa (reāli, 66-68-75-65-uttt) kāds tāds vieglāks velk piekabi.Hmm.Un ko Jūs domājiet? Nee, piekabe nav pie vainas,tur(izrādās), ir vēl viens Delegāts.Pats tas pirm-1mais.Un tas ir... kkāds cata (*ujata) maršrutnieks.Viņš šādi (lvarbūt) ievēro (savu) Graffiku.Jā.Un viņa pakkaļu "ievēro" nu jau kādi pacmit "ievērotāji".Viens volvo jau neiztur, un passākumu nobeidz reāli 20m pirms pretimbraucošās fūres.Pārējie nervozē- līkumo,minstinās,gaida.Šķirbu nav, rinda burtiski stumj cits citu.Un tā tālāk, un tam līidzīgi.Šaubu nav, šis ir reāli Droši.Labi, ka nava tumššš, un lab ka vispār Nelīst.Labāk vispār nekur/nelīst.Jā.

Vakar, jau sacīju.Pilsētā.Jā.Vienos dienā.Pi/sies kauč sienā..Mauc (pa divjoslu 1virzienu) tas citybee beebeklis bebēmēvē.Reāli nevis uz 50, bet teju uz visi +50! Garantēju,+40 tur bija bez ierunām.Kilometru pusotru viņš šitā te.Un pofig.Un neba 1moreiz ar šo te pasugu kas līdzīgs notiek.Kur ir tā e-bannā operātora dati? Vnz m*m 438, kaut kāds ārvalstu spiegs varbūt? Mošk kāds igauņu daunis to suudu bij tīšām noīrējis, lai pie LV lohiem atstieptos no sava ierasstā +1 ? Priekš kam tie te savesti, vai savējo jau par maz? Karu pieteikt, pērnavai un paldiskiem blokakādes Kampaņu uztaisīt! Pietiek tak 1nureiz Drirst.Jā. ;P

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti