Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) statistika liecina, ka 2023.gadā apdrošināšanas gadījumos, kas tika pieteikti apdrošinātājiem, ar Saskaņoto paziņojumu tika fiksēti 71,2% ceļu satiksmes negadījumi (turpmāk – CSNg), kamēr 28,8% negadījumus fiksēja ar Valsts policijas iesaisti.
Tikmēr šī gada pirmajā ceturksnī 5728 (75,7%) CSNg fiksēti ar Saskaņoto paziņojumu, bet 1860 (24,30%) – ar policijas protokolu. Lai arī CSNg skaits, kas fiksēti ar Saskaņotajiem paziņojumiem, gadu no gada pieaug, tomēr daļa autovadītāju, spītības vai aizmāršības dēļ, uz CSNg vietu joprojām nepamatoti izsauc Valsts policiju.
“Kā liecina statistika par CSNg, kas šī gada pirmajos trīs mēnešos reģistrēti ar policijas protokolu, no kopumā 1860 gadījumiem, 431 reizi CSNg cietušie nedrīkstēja pildīt Saskaņoto paziņojumu, jo bija cietusi kāda persona, bojāta trešās personas manta vai negadījumā iesaistīti vairāk nekā 2 spēkrati. Attiecīgi pārējos 1429 gadījumos, iesaistītie varēja paši aizpildīt Saskaņoto paziņojumu, tādējādi nepamatoti nenoslogojot Valsts policiju, neveidojot liekus sastrēgumus, kā arī ekonomējot savu laiku” norāda LTAB valdes loceklis Juris Stengrevics.
“Savā ikdienas praksē nereti sastopamies ar autovadītāju viedokli, ka CSNg noformēšana, iesaistot policiju, ir vienkāršāka un drošāka. Protams, gadījumi ir dažādi – ir situācijas, kad CSNg iesaistītie nevar vienoties par negadījuma apstākļiem, vai kāds no iesaistītajiem ir alkohola reibumā u.tml. Tomēr lielākoties policijas iesaiste bijis iegansts pašu autovadītāju spītībai vai aizmāršībai, nevadājot līdzi Saskaņoto paziņojumu. To apliecina LTAB martā veiktā aptauja, kas liecina, ka aptuveni puse šoferu nevadā līdzi Saskaņoto paziņojumu vai nav lejuplādējuši LTAB OCTA mobilo lietotni,” skaidro LTAB valdes loceklis.
Lai mudinātu autovadītājus pēc CSNg vairāk izmantot Saskaņotos paziņojumus un skaidrotu to pareizu aizpildīšanu, LTAB arī aprīlī īsteno informatīvo kampaņu, kuras laikā tiek realizētas gan dažādas komunikācijas aktivitātes, gan paplašināta drukāto un elektronisko Saskaņoto paziņojumu pieejamība. Kampaņas ietvaros Modes un dzīvesstila tirdzniecības centrā “Spice” līdz 21.aprīlim izvietota interaktīva ekspozīcija, kas ļauj apmeklētājiem iepazīties ar to, pie kādiem apstākļiem iespējams aizpildīt Saskaņoto paziņojumu, to pareizu aizpildīšanu, un tipiskākajām kļūdām, ko pieļauj autovadītāji aizpildot Saskaņoto paziņojumu.
“Esam novērojuši, ka kampaņas pirmajās dienās ekspozīcija izraisījusi lielu apmeklētāju interesi, ko apliecina arī izņemtais Saskaņoto paziņojumu skaits, kas ikvienam interesentam šeit brīvi pieejami. Ceram, ka šī kampaņa, kurā kā atbalstītāji esam iesaistījušies arī mēs, ļaus uzlabot satiksmes drošību un sekmēs plašāku Saskaņoto paziņojumu aizpildīšanu,” stāsta Modes un dzīvesstila tirdzniecības centru “Spice” un “Spice Home” vadītāja Iveta Priedīte.
Noslogo tādēļ, ka nevar vienoties, ka ir visādi hitro žopiji, kam zvana iesaistītie un, kas ar saviem padomiem čakarē to visu. Kādēļ gan man būtu jāpilda saskaņotais, ja neko saskaņot nevar ?
Nekas jau arī nav jāsaskaņo. Viss kas ir jāsaskaņo ir negadījuma shēma. Tas ka piekrīt/nepiekrīt nav no svara, tāpat apdrošinātāji izvērtēs, kurš vainīgs vai ja dalītā vaina tad kā sadalīt. Katrs ieraksta savu versiju un paraksta.
Un ja arī to nevar saskaņot ? Tam arī ir CP domāta, atbrauc izvērtē un nodokumentē.
Tas drīzāk latvijas iedzīvotāju mentalitatē, jeb prātiņos 'auto' joprojām ir kaut kas ekskluzīvs, kam jakalpo visu mūžu(gluži ka psrs sistemā, dabūji savu žiguli, ta arī ar viņu līdz kapam....)
Eiropā reti, ka kāds saķers galvu un sauks policiju ja vien nebūs nopietna skāde trasportlīdzeklim vai kādā no iesaistīto cilvekiem... Nu vismaz parasto iedzīvotāju auto klasē! (protams ar izņēmumiem)
Respektīvi atstājot švīku vai mazu bukti. Neviens neesam robots, cilvēciskas kļūdas gadās, izkāpjot uz redzot ka faktiski nekas, viens prasa piedošanu, otrs piedod, abi sarokojas un brauc tālāk... Jo tā čakaresanās ar papīriem deļ sīkas skrambiņas, galīgi neatmaksājas!
Pie mums pat par mazako švīku visi ir jēl pārgudri ķērc sevi aizstāvot, jo tačka paņemta pāri saviem līdzekļiem kādā kredītā ko knapi spēj pavilkt, kur nu vēl par kādiem negaidītiem servisiem, jo vēl jāmaksā x gadi....
Un turklat vēl pēc sava nobraukuma vēl grib smērēt tālāk pa kosmosa cenu!
Vēl jau arī tas, ka lietoto auto tirgū vecus autiņus- 10..13 15gadīgus, iedzīvotaji nedomā ar galvu, bet cenšas atrast tā lai auto tikko no ražotnes būtu izbraucis! Bez buktēm, bez švīkām, viss tehniski būtu samainīts un ir perfekā stāvoklī kā arī protams pēc iespējas lētāk!
Bet ja godīgi pasaki, ka ir bijis tāds vai šāds nenozīmīgs virsbūvju remonts- tad vispār! TAS JAU FRANKENŠTEINA TOLMETS UN NEZ KAS VĒL TUR NOSLĒPTS!!!
😉 Ta kā... 'valsts' sākas AR SEVI!