Visi komentāri - Valsts policija konstatē bīstami pārkrautus kravas auto ar desmitiem tonnu virssvara

Valsts policija konstatē bīstami pārkrautus kravas auto ar desmitiem tonnu virssvara 21

 

Foto: VP

VP | 25.novembris 2025 18:31

Pēdējās nedēļās Valsts policija, veicot kravu pārvadājumu uzraudzību, uz Latvijas autoceļiem konstatējusi vairākus īpaši bīstamus pārkāpumus, tostarp pārkrautu baļķvedēju ar teju 30 tonnu pārsniegtu pieļaujamo transportlīdzekļa sastāva masu un betonvedēju, kas pieļaujamo transportlīdzekļa masu pārsniedza par vairāk nekā 12 tonnām.

Šādi gadījumi apliecina, ka problēma joprojām ir aktuāla – šā gada desmit mēnešos veikti 7 752 kravas transportlīdzekļu kontroles pasākumi, kuros par dažādiem pārkāpumiem uzsākts 2 571 administratīvo pārkāpumu process.

21. novembrī uz autoceļa A8 Valsts policijas Autopārvadājumu uzraudzības nodaļas darbinieki pārbaudes laikā konstatēja kādu acīmredzami pārkrautu baļķvedēju ar Lietuvas valsts numurzīmēm, par kura pārkāpumiem kopā sastādīti 14 administratīvo pārkāpumu procesi, no kuriem septiņi sastādīti pašam transportlīdzekļa vadītājam, vēl septiņi uzņēmumam. Kopējā sodu summa sastādīja 29 100 eiro.

Likumsargi baļķvedējam konstatēja dažādus pārkāpumus, kā, piemēram, transportlīdzekļa sastāva faktiskā masa bija pārsniegta par 29 682,5 kg, ņemot vērā ka pieļaujamā transportlīdzekļa sastāva masa ir 40 tonnas. Tāpat konstatēts, ka mehāniskā transportlīdzekļa dzinēja tilta divu asu slodze ir pārsniegta gandrīz par 45 % un divu asu slodzes summa piekabei pārsniegta par gandrīz 23 %. Likumsargi fiksēja arī to, ka transportlīdzekļa faktiskā masa ir 35 767 kg, tādejādi tā pārsniegta par 9 767,5 kg, jo pieļaujamā transportlīdzekļa masa ir 26 tonnas. Arī piekabes faktiskā masa tika pārsniegta par gandrīz 10 tonnām.

Vienlaikus kontroles laikā konstatēts, ka vairāku dienu periodos vadītājs nav ievērojis noteikto ikdienas atpūtas ilgumu, to atkārtoti samazinot par vairāk nekā divām stundām, kas būtiski apdraud satiksmes drošību. Papildus tam fiksēts, ka tiek veikts kravas komercpārvadājums bez nepieciešamās profesionālās kvalifikācijas – 95. koda, kā arī transportlīdzeklis izmantots maksas ceļa posmā bez pilnā apmērā samaksātas ceļu lietošanas nodevas.

Savukārt 10. novembrī Autopārvadājumu uzraudzības nodaļas darbinieki, veicot transportlīdzekļu faktiskās masas kontroli, konstatēja kādu betonvedēju, par kura pārkāpumiem tika uzsākti vairāki administratīvo pārkāpumu procesi gan pret pašu transportlīdzekļa vadītāju, gan uzņēmumu. Viens no pārkāpumiem – transportlīdzekļa faktiskā masa bija 44 270 kg, tādejādi pieļaujamā masa tika pārsniegta par 12 270 kg. Tāpat tika konstatēts, ka mehāniskā transportlīdzekļa dzenošā tilta divu asu slodze pārsniegta par 70 %, kā arī konstatēts, ka pārsniegta pieļaujamā dzenošās ass slodze. Tāpat kontroles laikā fiksēts, ka netiek ievēroti darba un atpūtas laika reģistrācijas noteikumi.

Valsts policijas Autopārvadājumu uzraudzības nodaļa ikdienā veic kravas transportlīdzekļu uzraudzību uz visiem Latvijas autoceļiem. Šā gada desmit mēnešos Autopārvadājumu uzraudzības nodaļa veikusi 7 752 kravu pārvadājumu kontroles un par dažādiem pārkāpumiem uzsākts 2 571 administratīvo pārkāpumu process.  Valsts policija atgādina, ka pārkrauti transportlīdzekļi un neievērots darba un atpūtas laika režīms būtiski apdraud gan vadītāju, gan citu ceļu satiksmes dalībnieku drošību.

Valsts policija aicina iedzīvotājus ziņot par gadījumiem, ja redz šādus pārkāpumus, zvanot pa tālruņa numuru 112.

 

Foto: VP

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 25.novembris 2025 19:03
5 0 Atbildēt

USA pārbauda arī riepās spiedienu. Nav pietiekams, mazāks kā jābūt, sarkanā atzīme. Vari iet, atpūsties...

1984 25.novembris 2025 22:36
4 0 Atbildēt

Leišu kokvedēji lidzīgā izskatā (noteikti, ka arī ar līdzīgiem svara parametriem) brauc pastāvīgi. Notverts otrais nez cik gadu laikā (pirmajā gadījumā bija vēl viens nozieguma punkts - autovadītājam nebija derīgs covidpass). Izskatās pēc paraugakcijas, ne darba nozares sakàrtošanā. Situācijas labošanai līdzētu likuma panta labojums - par kopējās masas pārsniegšanu ir atbildīgs un sodu maksā kravas īpašnieks. Pārkrautās mašīnas beigtos tajā pašā dienā

anonimikis 26.novembris 2025 8:33
0 1 Atbildēt

Kārtējais - rakstu nelasīju, bet viedoklis ir.

1984 26.novembris 2025 8:37
3 2 Atbildēt

Rakstu izlasīju. Arī tēmā esmu, transporta nozarē, un zinu šo to no insaida

paraug Ākcija 26.novembris 2025 19:42
0 0 Atbildēt

Tā ir beidzamo gadu "polipolicijas" dabības pamat metode!

Lai praktiski jebkura šāda ākstcija "vainagotos panākumiem" un lai "Kāds attaisnotu" savu esamību (Posteni,Amatu,Atalgojumu), vajadzīgs tikai viens (Galvenaiss) pamat noteikums- ikdienā (vai tradicionālajos Noziedznieku pārvietošanās laikos un/vai maršrutos) nekādas reālas pārbaudes neveikt.

Jebkurš šīs te Pamat Tendences kritizētājs ir automātiksi loha lomā.Viņam uz karstām pēēdām piešūs dajebko- nekompetenci, nesapratni,stulbumu,puhtinaaģentu, etc.

4891 26.novembris 2025 9:56
2 0 Atbildēt

Es arī diži izbrīnījos, izlasīdams par kontrolētāju aktivitātēm - ļoti sen par šo tēmu nebija dzirdēts.

1984 26.novembris 2025 10:38
3 0 Atbildēt

Kontrolētāji ir uzaktivizējušies visā Eiropā, iemesls tam merkantils - visu valstu budžetiem vajag naudu! Ja no vieglajiem neko daudz vairāk kā sodu par ātruma pārsniegšanu (fotoradars) paņemt nevar, tad pie kravas auto kontrolēm ir kur izpausties - darba un atpūtas režīms, svari, gabarīti, kravas stiprināšana, tehniskais stāvoklis....

Mūsējiem ir kur tiekties - pēc Vācijas statistikas 75% pārbaudīto kravas auto ir kaut ko pārkāpuši (ir ticis iekasēts)

0pis 26.novembris 2025 11:24
3 2 Atbildēt

Un tas ir ļoti labi, ka iemesls ir merkantils un pamatots, nevis izdomāts. Pārkrauti auti bojā ceļus, par kuriem maksā arī vecene ar lauztu gūžu, kas pati nekur vairs nebrauc - maksā ar to, ka saņem no valsts mazāk jo budžeta nauda tiek tērēta labojot izjātus ceļus.

Kad no furgona jumta vieglajam logā ielido ledus klucis vai no mežinieka nokrīt koka gabals uz kura vieglais sadauza piekari un riepas līdzi, tad protams visi piekrīt ka kaut kādu kārtību tomēr vajadzētu.

Ja smago šoferus un kravas īpašniekus par šādiem gadījumiem kad peļņas vārdā tiek ieslēgts pokujs, sodītu kā par slepkavības mēģinājumu ar attiecīgajiem sodiem, visi pirms reisa un tā laikā sāktu pievērst uzmanību sīkumiem un niansēm.

1984 27.novembris 2025 12:05
1 1 Atbildēt

Ir ļoti grūti mēģināt kaut ko paskaidrot cilvēkam, kuram par attiecīgo nozari ir tikai virspusējs priekšstats, ko ir izveidojuši masu informācijas līdzekļi - kravas auto ir pārkrauti, baļķi un papīra ruļļi krīt uz galvas garāmgājējiem, bremžu nav, šoferis mauc trešo sutku no vietas ar sērkociņiem acīs utt... Transporta komāniju galvenā būtība un sūtība ir nobendēt Opi, viņa radiniekus un kaimiņus. 

Kuri ir tēmā, manu sarkasmu sapratīs, pārējiem pat nav jēgas kaut ko censties izskaidrot

topinamburs 26.novembris 2025 10:07
3 0 Atbildēt

baļķu krava apm 5000 eiro vērtībā, sods - 6 reizes lielāks. Un neko, riskē, brauc. Tātad - risks uzrauties ir minimāls. Un braļukas - pimpukas.

vaaks 26.novembris 2025 10:09
0 0 Atbildēt

Baļķi nebija nostiprināti nevienā no pārbaudītajiem transportlīdzekļu sastāviem!

0pis 26.novembris 2025 10:09
1 0 Atbildēt

90to sākumā zemessargi apturētu tādu nakts baļķenieku un izsauktu policiju - lai brauc pakaļ un tad uz svēršanos. Pēc pāris tādiem gadījumiem situācija uzlabotos.

REXX 26.novembris 2025 11:18
1 0 Atbildēt

USA jau standartā ir svēršanas stacijas kravas transportam,- tu pēc uzkraušanās nemaz nedrīksti braukt , ja tev nav svēršanās apliecinājums. Jā, un USA transportam ir arī opcija- iespēja mainīt izsvarojumu pa asīm, pārbīdot piekabes asis. Kosmoss Eiropas pārvadātājiem.

Sawron 26.novembris 2025 12:23
3 0 Atbildēt

30T pārsvars ne ar kādām asu pārbīdīšanām neizlīdzinās...tur 3 asu vietā vajag vismaz 4 vilcējam un  5 piekabei!

Jony 26.novembris 2025 11:33
1 0 Atbildēt

24.11.2025 nācās redzēt vienu tādu nesamies uz 100km\h no Rīgas uz Siguldas pusi, gāja garām citiem ar pilnu kravu kā smērēts

pagājuš.gadsimtā 26.novembris 2025 17:16
0 0 Atbildēt

tādi nēsājās ar (uz) visiem 120. PoliPolicijas (un pārējo polikontroles dienestu) darbs kopš tā laika ir acīmredzami reāli uzlabojies- jo ātrums ir samazināts.

Sergejs 26.novembris 2025 13:45
3 0 Atbildēt

Ja tā padomā tad tie baļķvedēji brauc vai nu uz kādu zāģētavu vai nu uz ostu. 

 Svari pie iebraukšanas ostās un lielajās zāģētavās šo problēmu atrisinātu pa kādiem 90%. Ja iespēja ieberzties ir stipri virs 50% tas risks jau neatmaksājas, bet ja iespēja nosverties ir 0.5%, turklāt ja zini ka priekšā svari var banāli apstāties un nogaidit vai apbraukt tad krāva, krauj un kraus. 

 Te gan jāpiebilst ka tie, kas ved Latvijas Valsts Mežu koksni, ne reizi nav redzēti pārkrauti, braļukasi gan ar to itiņ bieži grēko, vajag svert pierobēžā un kā kas tā konfiskācija.

Jebkura 26.novembris 2025 19:50
0 0 Atbildēt

šāda loģiska (absolūti acīmredzami taisnīga, tehniski un tehno loģiski elementāri vienkārši īstenojama..) "skaidrojuma" autors ir pelnījis tapt nosaukts par Lohu. Kuram "nav izpratnes/par" (izglītības,uzņemības,iemaņu,spriestspējas).Viņam (visdrīzāk) gluži 1kārši Skauž.

srt 26.novembris 2025 19:01
2 0 Atbildēt

Lai tie policisti aizbrauc uz Skaistkalni un padežūrē tur pie tā tilta uz robežas, uz kuras, starp citu, ir svara ierobežojums. Vēlams naktī, kad beļķvedēji ir pa dienu izgulējušies.

Naktī 26.novembris 2025 20:03
1 0 Atbildēt

visā Valstī darbojas pavisam cita pasaule, kuras darbību un uzbūvi (hierarhiju) nepakam nedrīkst izjaukt.

Tāpēc jākultivē ir Noderīgo idiotu institūcija- jo bez tiem tu nekam nevarēsi iestāstīt, ka ar atsevišķām atklātā textā pompozām "dienas" kontrol ākcijām var nodrošināt tā dēvēto "vispārējo kārtību".

Jebkurā Wāzē šādas ākcijas "kontrolpunkts" ir publiski redzams nezciku desmitu kilometru rādiusā.Nerunājot ja kāds ieinteresētais gribētu "pārbaudīt" savu ieplānoto konkrēto maršrutu.

1984 27.novembris 2025 13:06
0 0 Atbildēt

Divu ātrumu diennakts

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

iAuto tests: "MG ZS Hybrid+" - B klases hibrīds, kas izaicina pat lielākus konkurentus (+ VIDEO) 13

“MG ZS Hybrid+” modelis ir ienācis mūsu tirgū, apvienojot efektīvu tehniku, labu aprīkojumu, britu zīmola sentimentu un, pats galvenais, zemu cenu. Latvijā tas tiek piedāvāts tikai pašuzlādes hibrīda versijā ar 1.5 litru benzīna dzinēju - sistēma attīsta 197 zirgspēku jaudu. Lasīt vairāk

 

Sācies “Latvijas Gada auto 2026” tautas balsojums – vai žūrijas izvēle sakritīs ar tautas simpātiju

Ir sākusies balsošana par konkursa “Latvijas Gada auto 2026 Tautas simpātiju” - nomināciju, kuras uzvarētāju var noteikt ikviens interesents. Balsot iespējams gan internetā, gan tirdzniecības centrā “Mols”, kur arī apskatāma fotogrāfa Raimonda Volonta lielformāta izstāde. Tajā redzamas visas 33 jaunākās automašīnas, kas piedalās “Latvijas Gada auto 2026” konkursā. Lasīt vairāk

 

Avārija pierāda – Nio elektromobiļi ir droši 8

Ķīnā notikusi avārija, kas, iespējams nomierinās tos, kas apšauba elektroautomobiļu drošību. Lasīt vairāk

 

Noderīgas lietas drošai ziemai. Kādi jaunumi? (+ VIDEO) 3

Iestājoties aukstam laikam, dodamie pie Inter Cars Latvija, kur vairs nerunāsim par ziemas riepām, bet gan citiem ziemā nepieciešamiem produktiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti