Visi komentāri - CSDD turpina miegainības mērījumus

CSDD turpina miegainības mērījumus

 
CSDD | 22.jūlijs 2013 11:45

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sadarbībā ar speciālistiem turpina  veikt Vislatvijas autovadītāju noguruma testus. Nākamajā nedēļā mērījumi tiks veikti šādās „Statoil” degvielas uzpildes stacijās (orientējoši no pulksten 10:00 – 16:00):

  • pirmdien, 22.jūlijā – Bauskā,
  • otrdien, 23.jūlijā – Dobelē,
  • trešdien,24.jūlijā – Ķekavā,
  • ceturtdien, 25.jūlijā – Valmierā, Ausekļa ielā 26,
  • piektdien, 26.jūlijā – Slokā,
  • sestdien, 27.jūlijā – Salacgrīvā,
  • svētdien, 28.jūlijā – Bērzkrogā.

Miegainības mērījums. Publicitātes foto.

Testa laikā ar speciālas aparatūras palīdzību tiek „mērīts” autovadītāju risks iemigt pie auto stūres. Mērījums ilgst 11 minūtes un pirms tā tiek veikta anketēšana.

Interesenti noguruma pētījuma veicējus varēs atpazīt pēc DUS „Statoil” esošā anketētāja, kurš no brīvprātīgajiem pētījuma dalībniekiem apkopos nepieciešamo informāciju. Savukārt pie DUS būs automašīna – kemperis, kurā notiks pats mērījums.

Līdz šim noguruma pētījumā piedalījušies gandrīz 600 autovadītāju. Šīs vasaras pētījums apstiprina rezultātus, kas bija iezīmējušies iepriekšējos mērījumos – gandrīz trešdaļai Latvijas autovadītāju tiek konstatēts paaugstināts vai pat  ļoti paaugstināts iemigšanas risks. „Mērījuma laikā atsevišķi autovadītāji pat vairākas reizes piedzīvo tā dēvēto sekundes miegu. Tas liek secināt, ka kritiski liela daļa cilvēku pie stūres sēžas tik neizgulējušies vai pārguruši, ka viņu fizioloģiskais stāvoklis apdraud kā paša, tā arī citu satiksmes dalībnieku drošību”, stāsta fiziologs un viens no pētījuma veicējiem Leons Blumfelds. Šovasar pārbaudīti gandrīz 70 autovadītāji, no kuriem lielākā daļa ir vīrieši vecumā no 20 līdz 40 gadiem. 31% no viņiem ir konstatēts paaugstināts vai pat  ļoti paaugstināts iemigšanas risks.

Par nogurumu kā problēmu autovadītāju vidū aizvien aktīvāk tiek runāts arī Eiropā. Eiropas Satiksmes drošības padome (ETSC) norāda, ka pārlieku liels nogurums ir bijis par iemeslu apmēram 20% ceļu satiksmes negadījumu, kuri bieži vien beidzās ar traģiskām sekām. Eiropā īpaši tiek izdalīti komerctransporta vadītāji, kuri „strādā” pie stūres, dienā nobraucot vairākus simtus kilometru. ETSC uzver nepieciešamību pilnveidot  komunikāciju starp auto vadītājiem un viņu darba devējiem, nolūkā uzlabot ceļu satiksmes drošību.

Latvijā noguruma pētījums tiek veikts sadarbībā ar Rīgas Stradiņa universitāti, SIA „Miega slimības centra” un SIA „Statoil Fuel & Retail Latvia”.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti