Kā pārtraukt krāpšanos ar auto nobraukumu un spidometru tīšanu 68

 
Juris Zvirbulis, "LAMB" | 14.oktobris 2014 17:09

Eiropas Parlamenta direktīva, kas paredz ieviest dalībvalstīs reālu atbildību par odometru rādījumu viltošanu, daudziem jo daudziem autovadītājiem gan Latvijā, gan citur ES mazinātu risku mazlietota spēkrata vietā iegādāties krietni nobrauktu darba zirgu, kas prasa neplānotus ieguldījumus un apdraud satiksmes drošību. Mūsu valstī, kur auto vidējais vecums ir aptuveni 12 gadi, kas par 40% pārsniedz ES vidējo rādītāju, šis likumdošanas jauninājums varētu būt īpaši svarīgs, jo bez jau minētajiem riskiem mazāka būtu iespēja ievērojami pārmaksāt, pērkot spēkratu.

Domājams, Latvijā nav iespējams sastapt autovadītāju, kurš nebūtu dzirdējis par odometru „sagriešanu” jeb uzrādītā nobraukuma ļaunprātīgu samazināšanu ar mērķi piekrāpt nākamo pircēju. Tomēr no likumdošanas viedokļa līdz šim nav bijis iespējams vērsties pret ļaunprāšiem, jo nav normatīvā akta, kas atbildību paredzētu. Ja auto pārdod juridiska persona fiziskai personai, tad talkā var nākt Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, bet, ja viens otram pārdod fiziskas personas, tad palīdzēt var tikai veselais saprāts un pieredze. Izrādās no likumdošanas viedokļa odometrs automašīnai ir tikpat vajadzīgs cik velokompjūters ritenim. Turklāt arī tehniskās apskates laikā secinot, ka gada laikā nobraukums ir samazinājies, piemēram, par 100 000 km, nekādas sankcijas nedraud, jo izmaiņas var pamatot ar gada laikā nomainītu paneli, kurā odometrs ir iestrādāts. Lietotam odometram, kurš remonta rezultātā uzstādīts, ir cits rādījums, un tas nav aizliegts.

Juris Zvirbulis, autokluba LAMB prezidents.

Ekspertu veiktie pētījumi liecina, ka manipulācijas ar odometra rādījumiem ir nodarījušas aptuveni 10 miljardu eiro zaudējumus gan ES dalībvalstīm, gan tās pilsoņiem. Aprēķinos ir vērtēts apdraudējums satiksmes drošībai, pārmaksa pērkot automašīnas un neplānotie izdevumi pēc iegādes.  

Kamēr direktīva nav iestrādāta nacionālajā likumdošanā iespējams veikt pasākumu kopu, lai aizsargātu Latvijas godprātīgos autovadītājus. Kas būtu veicams?

Pirmkārt, visām automašīnām tehniskās apskates laikā ir jāpārbauda, vai odometri it „tīri” vai „sagriezti”. Tādejādi tiktu izveidots vienots odometru reģistrs.

Otrkārt, pārdodot automašīnu, pārdevējam obligāti ir jāuzrāda oficiāla informācija par iejaukšanos odometra darbā. Pircējam ir tiesības zināt, ko viņš iegādājas! Savukārt, ja šāda informācija tiktu slēpta, pārdevējam draudētu reāla atbildība.  

Treškārt, ja nomaiņa notiek reālas agregāta salūšanas dēļ, jāizstrādā mehānisms, kā tā tiek fiksēta, līdzīgi kā elektrības skaitītāju maiņas gadījumā.

Ceturtkārt, pēc iespējas ātrāk būtu jāizveido kopēja ES datu bāze, kurās tiktu fiksēti dalībvalstīs reģistrēto automašīnu odometru rādījumi. Tas gan ir kopējs valstu uzdevums. Vācu autoklubs ADAC aicina ne tikai pilnveidot normatīvos aktus, bet arī Eiropas mērogā noteikt vienotus odometra tehnoloģijas standartus. 2011. gadā Vācijā, Minhenē notikušajā policijas pārbaudē izdevies atrast BMW ar 700 000 kilometru nobraukumu, kura odometrs rādījis vien 150 000.

Cits vērā ņemams piemērs ir Beļģijā, kur pirms automašīnas pārdošanas ir jāveic pastiprināta tās tehniskā pārbaude, tajā skaitā odometra novērtējums. To paveicot, auto īpašnieks saņem īpašu Car Pass dokumentu, bez kura uzrādīšanas nav iespējams veikt auto pārreģistrāciju.

Šobrīd Latvijas tiesa arī pēc fakta konstatācijas par odometra rādījuma samazinājumu kādai automašīnai no 160 000 līdz 3336 km spriež: „... izziņai par remonta darbiem 2005. gada 27. septembrī pie noskrējiena 160 000 km nav tiesisku pierādījumu, jo 2006. gada 1. novembrī transportlīdzekļa odometra rādījums fiksēts 3336 km, un līdz 2006. gada 1. novembrim transportlīdzeklis nav bijis reģistrēts.” Tātad, ja Latvijā vēl nereģistrētam auto veikts remonts, tad tā laikā fiksētais odometra rādījums nav svarīgs un pirms reģistrācijas to var samazināt kaut vai piecas reizes. Kāds varētu teikt, pieņemiet kādus likumus gribat, tāpat notiks mahinācijas ar nobraukumu. Iespējams, tomēr pēc direktīvas ieviešanas tas jau būs pretlikumīgi, nevis kā šobrīd, bez jebkādām bailēm no atbildības.

Autoklubam LAMB, kā sabiedriskai organizācijai, ir 20 gadu pieredze satiksmes drošības procesu analīzē. Dalība Starptautiskajā automobiļu federācijā (FIA), kurā ir miljoniem biedru 132 pasaules valstīs, sniedz zināšanas par satiksmes drošības aktualitātēm piecos kontinentos, tādejādi paverot iespēju salīdzinājumiem un labākās prakses meklējumiem Latvijas satiksmes drošībai.

 
Visi komentāri
 
kasinsh79 14.oktobris 2014 18:02
13 1 Atbildēt

Izstāstīšu, ko esmu redzējis visapkārt :)

Uzskatu, ka šo rūpalu nekad neiznīdēt. To dara turki DE, to dara teju vai visi LT, to dara vēl arī pie mums LV, tikai apjomi tam visam pie mums ir diezgan nelieli. Lietuvā vēsā mierā auto no orģinālajiem 480tkm kļūst par klasiskajiem 180tkm, un to ar prieku un sajūsmu nopērk vai nu pārpircējs vai arī laimīgais auto pircējs. Kuram to tikai vien vajag – redzēt auto ar mazu nobraukumu. Vēlams, arī bez skrambām (tas jau nekas, ka pāris gadus vecam auto jau ir gan skrāpējumi, gan akmentiņu radītie krāsas bojājumi utt.)

Starp citu, pie mums tas nav sodāms! Fiziski nenotiek nekādas „tīšanas”, pie auto kompja ligzdas tiek pieslēgta portatīvā datora izmēru ierīce, kurā tiek ievadīts ražotājs, gads, dzinēja veids, līdz ierīce „savienojas” ar konkrēto borta datoru. Tiek ievadīts vēlamais koriģējamais odomotera rādījums un process ir galā. Var uzlikt kaut vai nulles :) Elementāri tas paveicams VW/AUDI/SEAT/SKODA – tā, ka arī dīleris neko nepateiks :)

Grūtāk būs ar BMW, MERCEDES u.c. „dārgākiem” auto – korekcijas jāveic ne tikai augstāk aprakstītajā veidā, bet vēl papildus atmiņās (precīzi nav stāstīts, borta kompī + odometra bloks + ātrumkārba utt.). Tas izmaksā diezgan dārgi. Bet – arī pēc nopietni veiktas korekcijas dīleris NEKO nepateiks :)

Vienīgais ieteikums visiem – pēc šasijas numura pārbaudīties pie dīlera par auto vispār veiktajām apkopēm (vēsturi). Vai arī pirkt no dīlera ar caurspīdīgu vēsturi!

Lai visiem labi ripo!

hmmm 14.oktobris 2014 18:31
3 0 Atbildēt

Vispār jau pieslēdzot pie kompja var redzēt visu smuki un arī to ka ir kruķīts. Nezinu, kur tu esi baudījis, bet Norgē pārkruķītam passatam pārdevējs savā servisā pārbaudīja, un uzdoto 160K vietā uzrakstīja 288K. Bortā uzrādījās 160K. Tā kā neko īpaši tur apmuļķõt kompī nevar. Nezinu, kas notiek, ja kompi nomaina un visu ar to saistīto. Tā kā, sūdīgi dīleri jums tur lv ir, ja šeit norgē cilvēks garāžā visu redz.

nick 14.oktobris 2014 18:57
7 1 Atbildēt

Vnk nebija visur izdzēsts :)

3ton 14.oktobris 2014 19:12
0 0 Atbildēt

Ir 4ips uz spidometra plates, manuprāt, 8kāju kuram uzspraužot knaģi var noformatēt kā vajag. Visiem krastiem līdzīgs. Tāka primari ECU jeb borta dators tas nemaz nav, manuprāt.

Kanibaals 14.oktobris 2014 20:40
0 1 Atbildēt

Lai to izskaustu būtu jālieto vienreiz rakstāmie čipi, bet pat tad varētu to pārlodēt.

3ton 14.oktobris 2014 21:17
0 0 Atbildēt

Umņiks, a ja akumulators noraustās un odometrs pats nokrīt uz nullēm, bivajet i takoe!

Kanibaals 15.oktobris 2014 21:36
1 0 Atbildēt

Domāts bija čips, kas ieraksta ar soli piemēram 10000km un neļauj zemāk par to pēc tam attīt.

GB12 14.oktobris 2014 18:48
2 1 Atbildēt

Man teica, ka Nissan Qashqai konkrēti ar 1.6 dīzeli attīt neesot iespējams vispār - rūpnīca esot par to parūpējusies, citiem dzinējiem varot. Vai tas tā tiešām ir, tad jau redzēs. Gan jau būs veikli darboņi, kuri atkodīs arī to.

VWfans 14.oktobris 2014 18:59
9 4 Atbildēt

Manai Merivai gan ir reāli 207 tūkst.km, bet Fabijai 20 tūkst.km. Forši pirkt jaunus auto!

Kanibaals 14.oktobris 2014 20:39
1 3 Atbildēt

Pirkt ir forši, bet vēl foršāk ir pārdot pirms tas vairs nav jauns. Vēl forši ir ostīt jauna auto salonu, kur izgaro svaigā plastmasa un bojāt sev plaušas.

AudiFans 17.oktobris 2014 18:56
0 2 Atbildēt

Forši pirkt jaunas, normālas mašīnas, nevis miskastes. =)

bebe 16.oktobris 2016 19:46
0 0 Atbildēt

tas kas tev ir, nav auto :D

nick 14.oktobris 2014 19:09
2 0 Atbildēt

Vācijā nedrīkst, bet tāpat kruķī.

Un pie mums cilvēkam bieži vien ir svarīgs izlaiduma gads un nobraukums, tādēļ arī pārdevējs piemērojas pieprasījumam. Jo reāli ,Vācijā auto ar mazu noskrējienu, būs dārgāks par tik pat daudz noripojušu Latvijā.

Es piemēram labprātāk pirktu 200k pa bāni noskrējušu autiņu, nekā 100k pa pilsētu ļurkātu.

P.s. ja autiņam ir bijis 400-500k km, nav svarīgi, cik labi viņš izskatās un ka tagad rāda 180k. Tur jau jūt, ka nav 180....

nicks 14.oktobris 2014 20:49
1 3 Atbildēt

3.0L griež vidēji uz 200, mazās VWfana iecienītās šujmašīnas 150km/h pa bāni. Lielie motori ar visu to būs dzīvāki.

Pirmajiem 200K būs pēc 3 gadiem, mazajiem - pēc 5.

Ja tu taisies ņemt ~7g.v. auto, principā abi ir nobraukti - lielajiem pus miljons, mazajiem ~300K. Par velti bonusā nekas nebūs.

VWfans 14.oktobris 2014 21:43
7 0 Atbildēt

Nevajag tā vispārināt - nemaz tik ļoti ātri vācieši pa bāņiem nemočī. Jā, ir viena daļa ātrāk braucošu, bet vairāk tomēr ir tādu, kas ar lieliem motoriem pa bāņiem brauc ar 140-150, bet ar maziem motoriem 120-130 km/h. Un autoceļu tīkls jau nesastāv tikai no ātrajiem bāņiem - valstī ir blīvs parasto ceļu tīkls, pa kuriem brauc daudz lēnāk.

Armands 15.oktobris 2014 14:27
4 0 Atbildēt

Vai Tev ir gadījies pa R-Eiropu pašam pabraukt, jeb no KOBRAS 11 iespaidojies?

Kapitālisti arī ir dzirdējuši par aerodinamiku un nemaz tā benzīntakus atbalstīt nelido....

Kanibaals 14.oktobris 2014 20:37
16 6 Atbildēt

Kāda tam nozīme, ja veicot motora maiņu odometrs ta līdzi nenāk. Odometrs kā rādītājs lietotam auto ir pilnīgi mazsvarīgs, tas tikai ļauj pašam kontrolēt, kad jāmaina zobsiksna vai citas detaļas. Tāpat pērkot lietotu nav garantijas, ka ir mainīts un kvalitatīvi.

krista 14.oktobris 2014 22:48
4 0 Atbildēt

štrunts par tiem odometriem - visiem jau skaidrs, ka mūsu klients grib 189km redzēt un tas tur arī būs "uztīts" - lai šim vieglāk ap sirdi (redz - kā cilvēki rūpējās par klientu :D)... bet kā ir ar servisu grāmatu + dīleru datu bāžu viltošanu mazlietotiem auto (5 gadīgiem un zem)? dzirdēju, ka LT un NL visu varot "nokārtot" - vai tā tiesa?

Vovka 15.oktobris 2014 8:29
2 0 Atbildēt

Ja pērk pajaunāku auto, tad visticamāk tiešām ir garantijas vēsture - kad taisītas apkopes u.t.t. Ja pēdējā apkope taisīta pie 150k, bet pārdevējs sola 80k - izdarām secinājumus.

Tas labi strādā arī tad, ja auto ir no citas valsts.

Vēlējos savulaik pirkt auto. It kā pajaunu un ar 80k nobraukumu, kas radīja zināmas bažas. Teorētiski tā mēdz būt, bet praktiski parasti ir sagriezti. CSDD info bija, ka pēc 2 gadu lietošanas ievests no Vācijas ar 45k nobraukumu, te nobraukti vēl 2 gadi līdz 80k.

Škodas centrā zināja teikt, ka pēc tiem 2 gadiem, kad auto tika nošķilts (arī tas...), tam bija JAU 135k...

Crankshaft 15.oktobris 2014 9:34
3 0 Atbildēt

krista

štrunts par tiem odometriem - visiem jau skaidrs, ka mūsu klients grib 189km redzēt un tas tur arī būs "uztīts" - lai šim vieglāk ap sirdi (redz - kā cilvēki rūpējās par klientu :D)... bet kā ir ar servisu grāmatu + dīleru datu bāžu viltošanu mazlietotiem auto (5 gadīgiem un zem)? dzirdēju, ka LT un NL visu varot "nokārtot" - vai tā tiesa?

=======================

"Nokārtot" var jebkurā valstī - ja cilvēks kaut kādu mērķu

dzīts izšķirsies par tādu ceļu, tad viņš to arī izdarīs, vienalga, Lietuvā, Holandē vai kaut Albānijā :-) Un nekādas metodes pret to nepalīdzēs. Procesi vienkārši NOTIKS! :-) Vienīgā man zināmā +/- derīgā metode ir pirkt no paziņām, tad par auto izcelsmi vismaz nav jautājumu :-)

Juris_Zvirbulis 15.oktobris 2014 16:26
3 0 Atbildēt

Līkumi tiek rakstīti priekš godīgajiem. Bet šobrīd nav pat regulējuma, kas ļautu vērsties pret krāpnieku.Un labai mašīnai tagad jakonkure ar mēslu.Mērķis ir padarīt šo konkurenci godīgu, jo tam nobrauktam taksim ari var būt savs pircējs par adekvātu cenu.

Who cares 15.oktobris 2014 17:08
0 0 Atbildēt

Raidījumā es dzirdēju, ka skāde Vācijai ir tikai 10milj, a izrādās ta no rīta, ka tomēr 10miljardi!

Juris_Zvirbulis 17.oktobris 2014 9:32
2 0 Atbildēt

Kam negadās........

anonimikis 15.oktobris 2014 9:46
0 2 Atbildēt

Vācijā passenger car gada vidējais nobraukums ir zem 15K !

GB12 15.oktobris 2014 16:41
2 1 Atbildēt

Tikai nevajag...

TDIOTS 16.oktobris 2014 21:19
1 0 Atbildēt

Vajaga gan, mans radiņš , labā laikā lieto čoperu , viņa 07 gada IS250 gadā norullē starp 10-15kkm ......

LMT 15.oktobris 2014 10:00
0 0 Atbildēt

Šo aktuālo tēmu viendien iztirzāja bez tabū vai līdziga līmemeņa raidījumā... Ha, ha, ha!!!

TELE2 15.oktobris 2014 15:27
1 0 Atbildēt

"Aizliegtais paņemiens" -LTV1

wet 15.oktobris 2014 12:28
1 2 Atbildēt

VIenkārši. Ieviest KRIMINĀLATBILDĪBU par kā par jebkuru citu krāpšanu vai zādzību, to skaitā, piemēram, bankas elektronisko aplaupīšanu vai ņemšanos ap bankomātiem.

Juris_Zvirbulis 15.oktobris 2014 15:14
5 1 Atbildēt

Par to jau ari pieņemta EK DIREKTĪVA! Jautājums ka viņu iedzīvināt!

iAuto 15.oktobris 2014 15:47
5 0 Atbildēt

No iAuto puses apstiprinu, kas šis ir oficiālais LAMB prezidenta Jura Zvirbuļa konts.

kiriku 15.oktobris 2014 12:31
4 4 Atbildēt

Kriminālatbildība un viss. Ja tu uzliec bankomāta lasītāju un kādam nozodz 1000EUR, dabū x gadus. Ja tu atgriez odometru (vai NEPARŪPĒJIES par to, lai odometrs būtu PAREIZS) un nodari pircējam zaudējumus 1000 EUR apjomā - tieši šie paši x gadi. Viss.

Pļurkt 15.oktobris 2014 16:47
1 0 Atbildēt

Absolūti atbalstu!

Pagaidām lietotos auto vismaz 6 gadi vesus esmu redzējis tikai ar "standarta" 124 - 186 t km!

Pļurkt 15.oktobris 2014 16:48
0 0 Atbildēt

Portālam ieteiktu šo domu nodot pēc piederības kaut vai tieslietu ministrijai.

NuNu 16.oktobris 2014 16:55
1 0 Atbildēt

Kriminālatbildība - OK tikai attiecībā pret ko?

Nez vai būtu forši, ka izejot kārtējo TA meistars pēkšņi konstatē, ka Tavam pirms 3 gadiem pirktajam autiņam kaut kad ir kruķīts odometrs un Tevi par to iesēdina...

kiriku 17.oktobris 2014 17:50
0 0 Atbildēt

Pirmkārt nav skaidrs, kā tu trīs gadus esi gājis TA, ja tikai ceturtajā meistars to atklāj. Otrkārt, ja tu nepārdod auto, kriminālatbildība arī neiestājas. Kriminālatbildība iestājas, ja tu kruķī spidometru ar skaidru nodomu pārdot dārgāk, nekā prece ir vērta. Un apjoms ir skaidrs - starpība starp reālo vērtību un vērtību, kura it kā ir automašīnai odo kruķīšanas rezultātā. Ja tu auto nepārdod, starpība neveidojas. Kas tur nav skaidrs?

TDIOTS 15.oktobris 2014 17:22
0 0 Atbildēt

Kaut kad beigsies tie ''windouzu'' nesamocītie auto un spidometru kruķīšana kļus nerentabla (varbūt) , citādi cīņa ar vējdzirnavām..........

Crankshaft 15.oktobris 2014 17:59
6 1 Atbildēt

anonimikis

Vācijā passenger car gada vidējais nobraukums ir zem 15K !

GB12

Tikai nevajag...

LMT

Šo aktuālo tēmu viendien iztirzāja bez tabū vai līdziga līmemeņa raidījumā... Ha, ha, ha!!!

---------------------------

:-))))) Var ticēt, var neticēt, bet tāds aptuveni tas caurmēra nobraukums vidusmēra ģermānim ir, turklāt nemainās "pa lielam" jau gadus 25. Kā nekā, viņiem ir gana

daudz uzskaitošo organizāciju - gan ADAC, gan AvD, gan DEKRA un galu galā modri glūn visuredzošā acs, apdrošināšanas kompānijas :-)Un, ja kādam liekas, ka "vidējais" Reiha pilsonis to tik dara, kā no rīta līdz vakaram dīdās riņķī ar auto, viņš dziļi maldās. Tas vidējais vācietis vispār strādā, un ne jau katrs ik rītu frēzē 100 km uz darbu un vakarā atpakaļ :-) Ja viņam ir iespēja, viņš vispār brauc ar vilcienu un saņem kompensāciju :-)

kasinsh79 15.oktobris 2014 21:12
4 1 Atbildēt

Vispār jau viela pārdomām, man personīgi pazīstams - jauns džekiņš, holandietis, kurš ikdienu (ar prieku, auto - jauns VW GOLF) nobrauc pa bāni uz darbu 200 km un atpakaļ uz mājām arī 200 km :o Apgalvoja, ka tas viņam aizņemot nepilnu pusotru stundu ceļā :)

Un tā vismaz 22 darba dienas mēnesī, kas gadā nozīmē aptuveni (vismaz) 105tkm gadā ;) 2014.gada beigas, reāla situācija.

VWfans 15.oktobris 2014 21:37
8 1 Atbildēt

Tā tomēr nav tipiska situācija. Rietumeiropa tomēr ir ekonomiski diezgan vienmērīgi attīstīta, un cilvēki pamatā tomēr var dabūt darbu tuvākajos ciematos un pilsētās. Nav tā kā pie mums, kur liels daudzums cilvēku spiests braukt strādāt uz ūdensgalvu Rīgu.

Pļurkt 16.oktobris 2014 9:39
0 1 Atbildēt

Kādus 10 vai mazāk gadus atpakaļ Vācijā bija likums, ka bezdarbniekam drīkst piedāvāt darbu 2 stundu brauciena attālumā no pastāvīgās dzīvesvietas. Jāpiezīmē, ka 2 stundas pa autobāni ar aprēķināto 130 km/st vai ātrvilcienu kaut kur 400 km/st ir krietni vairāk par te minētajiem 200 km!

Personīgi pazīstu cilvēku, kam Vācijā mazāk par 100 t km gadā nekad nav bijis!

aansis 17.oktobris 2014 8:51
0 0 Atbildēt

Atļaušos piezīmēt, ka tās 2h tomēr ir krietni mazāk par 200 km, nevis tā, kā esi iedomājies. Uz bāņa vai līdz vilcienam vēl ir jānokļūst, kas tiek ierēķināts laikā. Un, piemēram, Berlīnē kaut kad nesen vidējais aprēķinātais auto ātrums bija 17km/h. Cik laiks notērējas, ja līdz bānim ir kaut vai tikai 5km katrā galā? Un cik atliek braukšanai pa pašu bāni (kur starp citu aprēķinos tiek ņemts vērā vidējais 100km/h, nevis maksimālais)

Pļurkt 17.oktobris 2014 18:57
0 0 Atbildēt

Bļin kā man šitādi "umņiki" riebjas!!

Pilsēteles ar 3 mājām devinās rindās neesi redzējis? Vienīgais transports ar ko nokļūt uz jebkādu darbu ir auto kas stāv pagalmā vai vilciens. Pilsētelē ir tikai baznīca, krogs un kādi 2 ģimenes veikaliņi iekārtoti privātmājas vienā lielākajā istabā pirmajā stāvā!

Nav tur ne luksoforu, ne korķu, ne benzīntanka, ne gājē'ju pārejas, ne darba!! Tuvāko vietu ar visiem šiem labumiem no baznīcas gaiļa nevar ieraudzīt!!

Krotow 16.oktobris 2014 13:12
1 0 Atbildēt

Tas nav standarta gadījums. Tāpat kā Frankfurtē strādājoši ļauži, kuri dzīvo Nirnbergā (arī 200 km), kuri katru dienu uz darbu un atpakaļ lido ar iekšējā reisa lidmašīnu (Boeing 737 vai Airbus A320, praktiski katrs reiss pilns) - arī tādi ir redzēti. Taču viņiem līdzīgie ir labi ja viens no 100000. Parastais mirstīgais uz darbu brauc krietni mazāku attālumu un visticamāk dzīvo tai pašā ciemā vai pilsētā, kur strādā.

andzins1111 16.oktobris 2014 21:54
3 0 Atbildēt

Ar prieku katru dienu iznieko 3h no savas dzīves tikai brauco no/uz darbu? Nu nu.. Kur Holandē tad viņš dzīvo, ka viņam visai valstij cauri jābrauc uz darbu?

Jap 17.oktobris 2014 20:08
0 3 Atbildēt

Uzskatu muļķības. Tā var uzrakstīt un apgalvot cilvēks, kurš nekad nav bijis Nīderlandē. Tur no rītiem un it sevišķi vakaros visur uz maģistrālēm tādi propķi, ka 2 stundas paiet stāvot jebkurā virzienā.

kasinsh79 17.oktobris 2014 21:27
0 0 Atbildēt

Ir būts NL, un ne reizi vien. Ar savu auto, starp citu ;)

Nekāda bullshit manā komentārā nav. Reāla situācija čalim.

rudens68 16.oktobris 2014 9:28
3 0 Atbildēt

Viens ir pirkt 10 gadīgu dīz ar 150 k nu tur smaga galvas kaite ,ja tic paskām .

Bet nu jau ODO grozīšana ir plānā no pirkuma dienas , garatijas laikā .

Zinu vienu kurš ar minimāliem ienākumiem 2007 gada nogalē paķēra operatīvo . Garantijas laikā attina 20 K un adeva dīlerim , autiņš bija ar atrunātu stipri mazu gada nobraukumu . Protams pusis "godīgi iekļāvās " līgumā .Nekādas soda sankcijas par pārbrauktiem km .Kādus 5-6K eiro ietaupīja . Un domā tādi ir retums .

Nākamais auto īpašnieks no dīlera plača laimīgs paņēms auto ar drošu vēsturi .

Krotow 16.oktobris 2014 13:21
0 0 Atbildēt

Skatoties kur dīzelis ir braukts. Ja iepriekšējais īpasnieks dīzeļauto pircis, klausoties par dīzeļa ekonomiskumu, taču pats dzīvo 10 km no darba, tad cipars spidometrā būs pavisam reāls. Tiesa, tādā attālumā un vēl pilsētas režīmā no dīzeļa nekādas ekonomijas nebūs (un bonusā nāks piešmekots kvēpu filtrs un citas izrietošās "ekstras"), par to pēc 10 gadiem nobraukums būs zem 130 k.

IkdienasViesis 16.oktobris 2014 14:48
0 0 Atbildēt

Vietējiem auto ar CSDD datu bāzi un nobraukuma pārbaudi TA laikā (kas būtu perspektīvā jānodrošina) - kaut kāda kontrole ir iespējama. BET ar ievestajiem auto pagaidām tas ir bezcerīgs jautājums. Vēl nesen paziņu aprindās viens bija iekritis ar no Vācijas vestu 2005.g. e-mersi. Nobraukums uz odo tam bija 140 000km....bet lidzi dotajos dokumentos nejauši tika atrasta servisa kvīts par konkretā auto apkopi uz 200 000km jau 2011.gadā. Tā lūk.

TDIOTS 16.oktobris 2014 21:25
1 0 Atbildēt

Piem.es gadā norullēju ap40kkm , man nau slinkums pirms TA 30kkm ''optimizēt'' un CSDD to nevar konstatēt .

ak 16.oktobris 2014 16:24
0 0 Atbildēt

Es vismaz pirktu tikai Latvijā ņemtu un brauktu auto, pirms tam noskaidrojot CSDD, kādi ir bijuši noskrējieni pie katras apskates. Viens tāds arī mājās ir, un ar to problēmu gandrīz nav. Bet no Vācijas vestie-tur viss ir attīts, ko vien var, un papīri sakopēti un parakstīti, kā vajag. Juridiski tā ir visīstākā krāpšana, ko mūsu likumdošana nekādi nav reglamentējusi. Līdz šim, bet, ja ieviestu šādu punktu, vismaz formāli būtu jānoraustās, jo , ja nu gadījumā tiek pierādīts attīšanas gadījums, varētu reāli iesēsties.

Juris_Zvirbulis 17.oktobris 2014 9:37
1 0 Atbildēt

Ari ADAC aicina izvedot vienotu metodiku un publicitāti odometru rādītāju nolasīšanai. Jauna direktīva manuprāt ir vērsta uz šā tirgus sakārtošanu.

kasinsh79 16.oktobris 2014 22:26
5 0 Atbildēt

Ir kāda nianse, ar kuru vietējais pircējs nav mierā - piemēram, Vācijā ir atrodami arī ļoti maz braukti auto ar oriģināliem noskrējieniem, bez avāriju ekspluatāciju + apkopju vēsturi pie dīlera. BET - tādi auto maksā jūtami dārgāk. Tik dārgāk, ka neviens vairs tādu nepirks, jo tirgus cena Latvijā (principā, to pašu "korekciju" rezultātā utt.) ir krietni zemāka ;) Tas nu tā, pārdomām par tēmu.

VWfans 16.oktobris 2014 22:51
4 0 Atbildēt

Tieši tā. Latvijas pircējs nav gatavs maksāt, piemēram, par labu 2006.gada Opel-Meriva 5000 eiro, ja Latvijas tirgū vidējā cena ir ap 3500. Viņš tomēr cer, ka arī par tiem 3500 eiro sanāks labs auto, bet bieži nesanāk.

Juris_Zvirbulis 17.oktobris 2014 9:48
1 0 Atbildēt

Tur jau tā problēma! Jo droši vien ari nobrauktam Vācijas taksītim ari ir savas pircējs par adekvātu cenu. A šobrīd labam auto jakonkure ar meslu.

Pļurkt 18.oktobris 2014 9:06
0 0 Atbildēt

Kur problēma izveidot kopējo EU datu bāzi tā pat kā par fotoradariem?

Visās valstīs reģistrē nobraukumu pie TA iziešanas katru reizi, droši ka pie katgras KASKO tipa apdrošināšanas arī varētu pārbaudīt un ierakstīt, pie kaut kādas avārijas reģistrācijas utt, utjpr... un uz dokumentu izņemšanu pārdošanai, šo datu bāzi par kaut kādu samaksu padarīt publiski pieejamu. Tad ja kāds šajā datu bāzē uzrok ka 3 gadi atpakaļ auto bija lielāks nobraukums un auto tiek mēģināts pārdod, tad sods par krāpniecību!

Soda naudas savākšanai fiksi salīmēja visu kopā, bet te nespēj un nespēj...

Uz katru TA iziešanas reizi diez vai kādam būs vēļešanās tīt to nobraukumu. Tomēr ir ķēpa.

aansis 17.oktobris 2014 8:46
2 0 Atbildēt

Pārtraukt krāpšanos ar odometru tīšanu ir ļoti vienkārši - pārtraukt pirkt odometrus. Kāmēr būs cilvēki, kam šis mistiskais cipars nozīmēs vairāk, nekā auto reālais stāvoklis, šis bizness neizmirs.

TDIOTS 17.oktobris 2014 13:55
3 0 Atbildēt

Kamēr EU valstīs nebūs brīvi pieejamu datubāžu , tikmēr nekas nemainīsies .

Un nau ko te kult tukšu s ūdu .

Piemērs- nule kā tika iexavots A6 ,no Bļegijas , ar ''standarta'' 166 777 , smuks un nenoguris , pardevējs privātpersona , kurš darbojās vienā no LV dīlerservisiem . Kad pateicu kur un pie ka gribesu to auto izčekot , atzinas ka vāgis ir Top Zustand , tik īstenība ir 240kkm... un pats pieslēdzās pie VAGa.com , kur uzrādijās nobraukums ,visas apkopes utt. labumi , tsk Unfalfrei :)

Rezumē - ir jabūt brīvai iespējai aplūkot datus visos CSDD un ''VAG''os , tad arī nebūs jēga ko ''kruķīt'' , jo katrs varēs parliecinaties par datu atbilstību .

wet 17.oktobris 2014 18:01
3 0 Atbildēt

Bet es negribu rakties pa bāzēm. Negribu pats labot sev zobus un būt par ekspertu visos jautājumos. Negribu spēlēt spēli "kurš kuru apčakarēs - autopārdevējs mani vai otrādi". Gribu auto par godīgu cenu. Vienkārši un saprotami.

Man šķiet, ka pilnīgi pietiktu pat ar teorētisku kriminālatbildību. No US bieži vien nāk auto ar nesagrieztiem odometriem, jo tur šis pasākums ir reāli kriminalizēts. Nu un tad viss vienkārši: no vienas puses 1000 EUR peļņa, no otras - reāla iespēja darbūt kriminālu ierakstu CV. Es uz ko tādu neparakstītos.

Otrā tēma ir vispārmorāla. Tanī brīdī, kad auto pārdevēji beigs visus uzskatīt par "lohiem" un beigsies spēle "kurš kuru piečakarēs", bet viens godīgi pārdos auto par godīgu cenu, otrs šo cenu arī maksās, tad viss būs daudz normālāk.

Pa lielam man šķiet, ka pietiktu ar vienu virsrakstu Delfi portālā, kurā teikts, ka plača X saimnieks iesēdies aiz restēm par odo kruķīšanu. Un visi pārējie plači PAŠI sāktu rūpēties, lai odo būtu kārtībā. To arī vajag panākt.

OK 18.oktobris 2014 12:15
2 0 Atbildēt

Tā vai citādi, bet par krāpšanos ar nobraukumu ir jāsoda. Negodīgiem tirgotājiem jāsaprot, ka šmaukšanās var novest pie reāla soda, bet pircējiem arī nebūtu jāmeklē veci auto ar maziem noskrējieniem. Ja auto ir labi kopts arī ar 300 un vairāk vēl normāli varbraukt

Gudrais 18.oktobris 2014 12:16
0 0 Atbildēt

Piekrītu, ka sods nepieciešams.

Golfists 18.oktobris 2014 16:32
0 0 Atbildēt

3. golfam pēc 300 tūktošiem atkal ir nulle, problēma atrisināta.

Reālists 18.oktobris 2014 19:50
0 0 Atbildēt

Viss pareizi, ka tik viss nepaliek spriešanas līmenī.

DidzisKalnietis 21.oktobris 2014 14:31
1 0 Atbildēt

Es odometra grozīšanu vienmēr esmu uzskatījis par liela mēroga krāpšanu, kas būtu jāpielīdzina laupīšanai un jāsoda ar reālu brīvības atņemšanu. Diemžēl, noķert vainīgos un pierādīt viņu nodarījumu varētu būt ļoti sarežģīti, īpaši jau Latvijas "tiesiskajā" vidē, kur "vienlīdzīgie" var darīt vispār visu, ko grib!

Man ir gadījies redzēt padzīvojuša vīra sejas izteiksmi, kad viņš, laimīgs par jauniegādāto 120 k Passat, ierauga automobilī atstāto sefrvisa grāmatiņu, kurā pēdējā apkope fiksēta 2,5 gadu atpakaļ pie 380 k nobraukuma... Bet tas tak varēja būt arī mans tēvs, kuru reāli uzmet kāds no šiem biznesmeņiem!

Kādus 10 - 12 gadus atpakaļ šo tēmu apspriedu ar vienu Latvijā pazīstamu un cienījamu auto žurnālistu. Viņš solīja papētīt, kā tas viss pie mums notiek. Savu solījumu pildīja - bija TV sižets par krāpšanu un apkrāptajiem. Tad - klusums. Prasīju, kas par vainu. Puisis atbildēja, ka pēc raidījuma ar viņu sazinājušies "cilvēki" un ieteikuši šo tēmu aizmirst. Draugs gan nav no bailīgajiem, neteica arī, kas tie zvanītāji konkrēti bija, varēju tikai noprast, ka no varas struktūrām - ne bandīti. Tēmu neturpināja...

Tinejs 16.oktobris 2016 19:29
0 0 Atbildēt

Auto pārdot netaisos, bet tāpat tinu. Ja izdomāšu tirgot reāli nepirks uz šodienu būs 7 gadi un pie 400k nobraukums, odometra skaisti 160k. Pārdodot taču nevienu neinteresēs reālā mašīnas vēsture... Visiem tik nobraukums = tehniskais stāvoklis. . .

DidzisKalnietis 17.oktobris 2016 11:19
0 0 Atbildēt

Tad Tev jāiet cietumā, jo zagt nav labi!!!

edja 18.oktobris 2016 21:44
0 0 Atbildēt

Svarīgi ir izvēlēties darbu vai dzīvesvietu tuvumā. Esmu dzīvojis 15 gadus kopā ASV un Kanādā un darbs nekad nav bijis tālāk kā 5-10 km no mājām. Nobraucu 10-15k gadā. Ērti, nervi taupās, auto nedilst un reti jāremontē. Tik viena problēma, kad pārdodu auto, pircējs domā, ka esmu viltojis nobraukumu :D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 22

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti