Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Nestāvēsim 5 m pirms gājēju pārejas; vai Jūrmalas pašvaldības policija ir draudzīgākā valstī? (+ FOTO) 45

 
Māris Ozoliņš, iAuto redaktors | 18.februāris 2019 20:55

Latvijā vairāk kā 30% no bojā gājušajiem ceļu satiksmes negadījumos ir gājēji (skat. attēlu raksta beigās). Turklāt pie mums notiek nesamērīgi daudz uzbraukšanas gadījumu gājējiem uz gājēju pārejām.

Mēs jau ilgāku laiku novērojam, ka Jūrmalas pašvaldības policija veic preventīvus darbus un parasti tikai brīdina autovadītājus, kuri neievēro Ceļu satiksmes noteikumu (CSN) 121.5. punktu, kurš nosaka, ka Aizliegts apstāties un stāvēt uz gājēju pārejām, vietās, kur brauktuvi šķērso velosipēdu ceļš, gājēju un velosipēdu ceļš vai kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš, un tuvāk par 5 m no šīm vietām.

Dubultu prospekts pie Kļavu ielas Jūrmalā 18.02.2019. plkst. 15:44 Foto: iAuto.lv

Šai gājēju pārejai mēs pievēršam īpašu uzmanību, jo tā ir ceļš skolniekiem no autobusu pieturas Dubultu prospektā pie Kļavu ielas uz sākumskolu "Taurenītis", tātad 1.-6.klase. Gājēju pāreja ir īpaši bīstama, jo tā nav regulēta (bez luksoforiem) un atrodas uz ceļa ar divām joslām vienā virzienā, kas pēc drošas satiksmes pamatprincipiem nebūtu pieļaujama.

Šis ir jau mūsu trešais izsaukums Jūrmalas pašvaldības policijai pa tālruni 67 740 448 (18.02.2019. plkst. 15:44) uz aprakstīto vietu, pēc kura netiek sastādīts administratīvās lietas protokols.

Prieks, ka Jūrmalas pašvaldības policijas Citroen busiņš ieradās ātri notikuma vietā, taču kārtējo reizi viss beidzās ar brīdinājumu, sāk likties, ka Jūrmalas pašvaldības policija ir pati draudzīgākā pašvaldības policija valstī, ja tas neattiecas uz caurlaidēm.

Dubultu prospekts pie Kļavu ielas Jūrmalā 18.02.2019. plkst. 16:07 Foto: iAuto.lv

Jūrmalas pašvaldības policijas galvenie uzdevumi (no jurmala.lv/lv/sabiedriba/drosiba/pasvaldibas_policija/18344-pasvaldibas-policijas-parvalde):

  • likumpārkāpumu profilakse,
  • Jūrmalas pilsētas domes apstiprināto saistošo noteikumu un lēmumu izpildes kontrole,
  • diennakts informācijas saņemšana par likuma pārkāpumiem un izsaukumu apkalpošana, kas saistīta ar pārkāpumu novēršanu,
  • fizisko un juridisko personu iesniegumu, priekšlikumu un sūdzību izskatīšana,
  • diennakts personu atskurbšanas telpu darbības nodrošināšana,
  • caurlaižu režīma kontrole iebraukšanai pilsētas teritorijā,
  • transporta līdzekļu  stāvēšanas un apstāšanās noteikumu ievērošanas kontrole,
  • sabiedriskās kārtības nodrošināšana,
  • glābšanas darbu veikšana uz ūdens un ledus.

Kompetence un piekritība

Izskata administratīvo pārkāpumu lietas, pieņem  lēmumus un uzliek administratīvos sodus saskaņā ar Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksu (LAPK 214¹.p.) Jūrmalas pilsētas administratīvajā teritorijā.

Atgādināsim dažus punktus no Ceļu satiksmes noteikumiem:

931. ceļa apzīmējums

2.16. gājēju pāreja – brauktuves daļa, kas apzīmēta ar 535. un 536. ceļa zīmi un (vai) 931. ceļa apzīmējumu un paredzēta gājēju pāriešanai pāri brauktuvei;

535. un 536. ceļa zīmes "Gājēju pāreja"

15. Pirms brauktuves šķērsošanas pa gājēju pāreju vietās, kur satiksme netiek regulēta, gājējiem jānovērtē attālums līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī jānovērtē to braukšanas ātrums un jāpārliecinās par drošību.

121. Aizliegts apstāties un stāvēt:

  121.5. uz gājēju pārejām, vietās, kur brauktuvi šķērso velosipēdu ceļš, gājēju un velosipēdu ceļš vai kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš, un tuvāk par 5 m no šīm vietām;

145. Transportlīdzekļa vadītājam, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai, jāsamazina braukšanas ātrums vai jāaptur transportlīdzeklis pirms gājēju pārejas, lai dotu ceļu gājējiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai iziet uz tās, kā arī velosipēdu vadītājiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai izbrauc uz tās, ja tie varētu tikt traucēti vai apdraudēti.

146. Ja pirms neregulējamas gājēju pārejas apturēts transportlīdzeklis vai citi transportlīdzekļi, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai, samazina braukšanas ātrumu, transportlīdzekļa vadītājs var turpināt braukt tikai pēc tam, kad ir pārliecinājies, ka transportlīdzekļu priekšā neatrodas gājēji vai velosipēdu vadītāji.

250. Brīdinājuma zīmes brīdina transportlīdzekļu vadītājus par tuvošanos bīstamam ceļa posmam. Braucot pa šo posmu, transportlīdzekļa vadītājam jārīkojas atbilstoši apstākļiem. Brīdinājuma zīmes ir šādas:

  250.16. 120. zīme "Gājēju pāreja". Tuvošanās ar 535. un 536. zīmi apzīmētai gājēju pārejai, kur jādod ceļš gājējiem;

120. ceļa zīme "Gājēju pāreja"

276. Norādījuma zīmes ievieš vai atceļ noteiktu ceļu satiksmes režīmu. Norādījuma zīmes ir šādas:

  276.30. 535. zīme "Gājēju pāreja". Zīmi uzstāda ceļa labajā pusē uz pārejas tuvākās robežas;

  276.31. 536. zīme "Gājēju pāreja". Zīmi uzstāda ceļa kreisajā pusē uz pārejas tālākās robežas;

535. un 536. ceļa zīmes "Gājēju pāreja"

289. Ceļa apzīmējumiem (5. pielikums) jāatbilst standartu LVS 85:2010 "Ceļa apzīmējumi" un LVS 93:2006 "Ceļa signālstabiņi. Lietošanas noteikumi" prasībām. Gājēju pārejas tiek projektētas atbilstoši standartam LVS 190–10:2007 "Gājēju pāreju projektēšanas noteikumi".

292. Horizontālie apzīmējumi (līnijas, bultas, simboli un citas norādes uz ceļa) nosaka noteiktus satiksmes režīmus un kārtību. Horizontālie apzīmējumi ir baltā krāsā, izņemot 943., 944., 945., 946., 947. un 948. ceļa apzīmējumu, kas ir dzeltenā krāsā. Horizontālie apzīmējumi ir šādi:

  292.12. 931. ceļa apzīmējums – vairākas viena no otras atdalītas platas paralēlas garenlīnijas – apzīmē gājēju pāreju;

931. ceļa apzīmējums

Lasi vēl iAuto:

Bojā gājušie ceļu satiksmes negadījumos Latvijā Foto: Valsts policija

 
Visi komentāri
 
PN 18.februāris 2019 22:12
4 1 Atbildēt

Kā Jums "liekas" -vai "normāli" nebūtu tā, ka (vismaz svarīgākajās un bīstamākajās) vietās ar šādas te novietošanas iespēju būtu uzzīmēta kaut kāda lieka līnija to 5m attālumā? Kāreiz ši ir "tā" iela, kuras "otraisgals" atdurās tajā sākumskolā.

Bet (varbūt) būtu itin "normāli", ka PP un VP "drusciņ pakontrolētu" sabiedrisko kārttību lkaut vai tepat akkurāt savā durvjupriekšā? Cik metri tur ir līdz VP ēkai un cik līdz PP ? Nu vismaz līdz tam līmenim, lai garāmbraucējam nepielīp tā absolūtā pofigisma sajūta un (pamatotās!) aizdomas, ka viņš ir iebraucis anarhijas un visatļautības valstībā.Tas fotoattēlā redzamais paskats NAV sagadīšanās- tas tur ir redzams gadiem ilgi.Itin jo īpaši vasaras laikā un pilnīgi noteikti diennakts tumšajā laikā.Nav runa ka kasīties par 4,30 vai formāli 4,95m- bet gan knapi pāris m vai pat vispār necik.Nesauksim vārdā atkal kādu sia- bet tā taču krieviski runājot ir m-auciiba, ka šajā pilsētā ne paši uzņēmēji, nedz kontrolētāji, nedz sab.kārtibas uzraugi "neredz",kas notiek viņu lieveņa tiešā tuvumā.Pilnīgi pie vienas vietas.

Tieši tas pats, kas tajā apgrauzti/nolaistajā kauguru pasaules tirdzniecibas spokucentrā- kur vajadzēja tajā sniega stihijas nedēlā izdzīt ar lāpstu rokā pa vienam pārstāvim no katras tajā būdā operējošās "sia"- ieskatot valsts pmlp dižcentru, pizzēriju, aptieku,ārstapraksi, gaļasveikalu un ko tur vēl (skat "iepriekšējo" jūrmalsarunu).

Slinkais 18.februāris 2019 23:36
2 4 Atbildēt

no malas diezgan tizli izskatās, ka pēdējā laikā iAuto tiek massveidā publiceti visādi murgi tieši par Jūrmalu

iAuto 19.februāris 2019 6:38
5 1 Atbildēt

Šī problēma ir visur, bet Jūrmalā ir vienkārši sistemātisks bardaks un nolaidība.

PN 19.februāris 2019 10:37
3 1 Atbildēt

Protams,Draudziņ, kur nu vēl tendenciozāk.

Šis ir IZCILI tendenciozi, kad izrādās, ka uz vienas no visā valstī līķiem visbagātākās pārejas pie tās tur kolhoza centrālās stacijas NAV nemaz zīmes "gājēju pāreja".Nerunāsim par to, ka NAv arī pienācīga marķējuma un apgaismojuma.Un NAV tur itin nekādu izmaiņu kopš beidzamā bojāgājušā atlieku novākšanas nupat 2018jā gadā.

Ir izcili tendenciozi norādīt "neatbilstību", kad pie citas pārejas kāds "sia" neviena netraucēts akurāt pie pašas pārejas zīmes staba uzstumj sniegakaudzi augstumā vidēji statistiskajam gājējam akurāt līdz pupiem.Un nav saskatāmas itin nemaz nekādas "tendences", kad šī kaudze tur pustotru nedēļu pūst, apdraudēdama redzamību un drošību, abet par "kārtību" atbilldošais "sia" viņu demonstratīvi novāc tad, kad viņa pati no sevis uz pusi ir saplakusi un ārā jau sen ir +5 grādi.

Nav pilnīgi nemaz tendenciozi, kad tur tas cits sia uz burta K savas viesnīcas lieveņa tiešā tuvumā atļauj saviem viesiem stāvēt ar bamperi burtiski uz pārejas un ka 200m tuvumā atrodošās policijas spec-iestādes gadiem ilgi to izliekas neredzam.Tur laikam speciāls "līgums" ir spēkā, uz ko neattiecas Csn.Nav nemaz tendenciozi, ka tur ir divjoslu brauktuve un ka tā ir galvenā pilsētas iela ar visdzīvāko kustību un ar desmitiem bojāgājušo, kuru skaits nemitīgi gadu no gada joprojām netendenciozi un netraucēti turpina tik pieskaitīties talāk.

Vernons 19.februāris 2019 8:22
1 6 Atbildēt

Nevajag iauto.lv publicet puspatiesibu! Nu un kur palika CSN 18. punkts? Ar so punktu jaiepazistas katram auto vaditajam! Tad katrs uzzinas par ko gajejam iestajas Naves sods uz vietas! Apstajoties parlieku tuvu gajeju parejai Jus klustat lidzvainigs kada gajeja boja ejai! Un sim visam pasakumam jaatbilst CSL 19. pantam.

Gajejs uz parejas ir nobraucams un tas katram ir jasaprot!!! Neviens nav svets.

:-) 19.februāris 2019 8:36
3 1 Atbildēt

Ir ir, lai, tie, paliek uz tavas sirdsapziņas.

iAuto 19.februāris 2019 9:37
0 0 Atbildēt

18. Gājējiem aizliegts:

18.1. šķērsot brauktuvi ārpus gājēju pārejas, ja ceļam ir sadalošā josla, vai vietās, kur uzstādīti nožogojumi gājējiem vai ceļu nožogojumi, izņemot vietas, kur ceļa nožogojumos ierīkoti ceļa šķērsošanai paredzēti pārtraukumi;

18.2. šķērsot brauktuvi ārpus gājēju pārejas, ja ceļam, kur ceļu satiksme notiek divos virzienos, ir četras vai vairākas braukšanas joslas;

18.3. pārvietoties pa ceļu, kas apzīmēts ar 552. ceļa zīmi;

18.4. iziet uz brauktuves, nepārliecinoties par to, vai netuvojas transport­līdzekļi, aiz stāvoša transportlīdzekļa vai cita šķēršļa, kas ierobežo redzamību.

(Grozīts ar MK 22.08.2017. noteikumiem Nr. 496)

Un?

Vernons 19.februāris 2019 10:13
0 9 Atbildēt

Pieversiet uzmanibu CSN 18.4. ! Nekusti par skersli, kura del nobrauks kadu!!!

5 m ir gauzi par maz!

Palaidniex 19.februāris 2019 13:47
4 0 Atbildēt

Klau iziet uz brauktuves vai iziet uz gājēju pārejas nag gluži viens un tas pats.

Iziet uz brauktuves ir jebkura vieta uz brauktuves, kur nav ierīkota gājēju pāreja.

Ja gājējs iziet uz gājēju pārejas - tas 145. un 146. strādā kā cietums!

PN 19.februāris 2019 11:07
0 0 Atbildēt

Lūdzu izskaidrojiet- kas ir jādara braucējam šajā te attēlā redzamajā gadījumā? Tie "nožogojumi gājējiem vai ceļa nožogojumi" šeit nav saskatāmi.Veselas 6 iespējas saredzamas- kuru izvēlēties?

Kāds diez ir vārds tam tur acīmredzami ar prāta nespēju apveltītajam darbonim, kurš ir šīs pilsētas "galvenais" satiksmes drošības x-Perts ?

Vernons 19.februāris 2019 12:25
1 6 Atbildēt

Tie ir musu berni! Pirmkart jaiemaca neskriet pari ielai! Otrkart japastasta ka par CSN 18. pukta prasibu ignoresanu iestajas Naves sods uz vietas! Tas jazin katram no skolas sola. Neviens normals braucejs nevienai dzivai radibai virsu nebrauc!!! CSN 100.punkts!

Braucejam ir jastajas un japalaiz berni!

Bet ja CSN 18. Punkta parkapumi paraug letala iznakuma, tad brauceju aizsarga un attaisno "Kriminalprcesa likuma 377. pants.

Jasak ar CSL 19. pantu, pienakumi un tiesibas!

PN 19.februāris 2019 16:15
1 0 Atbildēt

Šis viss ir skaidrs.Kas NAV skaidrs- kā var "neredzēt" absurdu drošības situāciju pašā pilsētas centrā pie pašiem centrālajiem izklaides objektiem.Kā var neņemt vērā potenciālo gājēju kustības ceļu,kā var neveikt un neuzstādīt papildu drošības pasākumus.Kā var gadiem ilgi lietot formālu pārejas vietu ar 600m apkārtceļu, stacijā pie izkāpšanas no vilciena nenorādot gājējiem pareizo virzienu.Par šo visu uz 2 lapām nesen rakstīja Jūrmalas avīze- bija normāli un cilvēciski ieteikumi un secinajumi,bet joprojām NAV tālākās rīcības.

Mums it visur ir ietverta aizkadrā aizsardzība pret "muļķi"- gājēju sētas (ar caurumiem!), barjeras, papildus brīdinājuma zīmes,policijas klātbūtne,utt.Pat ceļmalas barjeras tiek veidotas deformējamas pēc standarta- lai tajās ietesušais pēc iespējas paliktu dzīvs.Tikpat labi priekš kam tiltam margas- ja reiz jau pamatskolā ir mācīts visur uzmanīties.

Dažādās "līdzekļu apgūšanas" vietās mēs varam saspraust stabiņus ik pēc metra un katru mazāko grāvi apjozt ar jaunākās tehnologijas aizsargbarjeru no visdārgākā ķīnas dūralumīnija, bet reāli bīstamā vietā no tā nav itin nekā...

uupis 26.februāris 2019 15:49
0 0 Atbildēt

Ārprāts kādu dezinformāciju dzen Vernons!

Viņš 145. punkta pārkāpumu attaisno ar to ka gājējs nepārliecinās, ka tiešām ir CSN pārkāpējs!

Nav neviena CSN punkta, kurš atļautu vadītājam neievērot 145. un NESAMAZINĀT ātrumu un NELAIST gājēju!

Šoferim redzot ceļa zīmi GĀJĒJU PĀREJA ir jābūt gatavam apstāties un palaist gājēju.

Šoferim pie skolas ir jābūt gatavam NOBREMZĒT, pat ja nevietā uz ceļa izskrien bērni!

Šoferis ar savu parakstu ir apliecinājis savas CSN zināšanas un to ka ievēros CSN!

Freijers 19.februāris 2019 8:40
3 2 Atbildēt

Nu un ko maina protokols...prieku izsaucēja sirdī, ka kādam būs 30/40 eiro mazāk, bet tā, kā nav līnijas un šie 5m ir dabā iedomāti drīz vien būs nākamais stāvētājs un varēs atkal zvanīt visa kaluma pašpasludinātie šerifi....Infrastruktūra ir jāveido tā, ka, lai šādās vietās NEVARĒTU novietot auto fiziski, tajā skaitā arī dažādus citus objektus ! Šī "modīgā", taču būtībā bezjēdzīgā zvanīšanās policijai, sodu gaidās problēmu nerisina pēc būtības.

Vēl par gājēju pārējām, principā visām, kas ir pāri 2+ joslu ielām būtu jābūt apgaismotām a priori, labāk jau būtu, ja visas.

Kanibaals 19.februāris 2019 19:49
0 0 Atbildēt

Risina, iemācās CSN momentā.

Janka 19.februāris 2019 8:58
3 1 Atbildēt

Betona apmale ir 1m gara, tā, ka novietotājs vienkārši var saskaitīt metrus līdz pārejai. Tas tā, informācijai.

JanJan 19.februāris 2019 9:23
5 1 Atbildēt

Manuprāt, visas gājēju pārejas, kur nav luksofori, vajadzētu pārtaisīt reizē ar guļošajiem policistiem. Vajadzētu būt daudz drošāk, jo tad autovadītāji būs spiesti nobremzēt līdz 20-30 jebkurā gadījumā un atkritīs visas diskusijas par to ar kādu ātrumu būtu jātuvojas gājēju pārejai...

Bet uz 4 joslu ceļiem vispār luksoforam ar pogu vajadzētu būt obligātam pie pārejas. To saku gan kā gājējs, gan kā autovadītājs. Intensīvā satiksmē nepamanīt kaut ko ir daudz lielāka iespēja.

Pirms kāds te sāk kakāt, ka tas taču satiksmi bremzēs un fuuuu - atcerieties, ka arī Jūsu bērni, vecvecāki, draugi ir kājāmgājēji. Raudošu zvanu par to, ka vecmāmiņa notriekta uz gājēju pārejas, jo viens nesās uz 70, neviens negrib saņemt...

Freijers 19.februāris 2019 9:32
2 1 Atbildēt

Likt visur guļošos un pogas ir satiksmes čakarēšana jeb problēmas risināšana no apakšas...kā pogas pārvērta Lokomotīves/Salaspils ielu, var pats katrs pārbaudīt, atvērs Akropoli vispār būs bomba, bet apgaismojumu vajag, jo pirmkārt joprojām maz ir gājēju, kas arī saprot savus pienākumus - paskatīties pa labi un kreisi uz pārejas pirms doties + atstarotāji tumšajā gada laikā. Pat Rīgā ar to ielu apgaismojumu ir kā ir. Samazināt ātrumu pirms pārejas ir lieta, kas ir jāmaca, ja vajag, jāpopularizē - kaut vai lai tās mēslu kastes - radarus uzliek tur (nevis taisnos šoseju gabalos), lielāks labums būs.

JanJan 19.februāris 2019 14:38
3 0 Atbildēt

Jā, gājējam ir jāpārliecinās par drošību, bet viņam šā vai tā ir priekšroka. Pēc noteikumiem auto vadītājiem ir jāpiebremzē pirms pārējām. Šī norma ir šausmīgi vispārīga un praksē to ievēro retais. Uzlikt 30 zīmi pirms - ievēro jau drusku lielāka daļa, bet nu arī tā tā. Ar to mācīšanu ir kā ir, ja cilvēks uzskata, ka viņš ar auto uz ceļa ir karalis, tad ko tādam padarīsi. Tāpat ļooooti daudzi cilvēki nezina CSN punktu par to, ka nogriežoties ir jālaiž gājēji, kas šķērso ielu. Cik nav bijis, ka mahājās ar rokām - ko tu tur ej. Kad Tu brauc un priekšā tev ir trijstūris, Tu taču piebremzē, jo zini, ka Tev nav priekšroka. Ieraugi gājēju pāreju, zini, ka Tev nav priekšroka, bet mauc kā parasti. Loģika?

Ja nevar iemācīt, tad vajag taisīt attiecīgu infrastruktūru, kas liks samazināt to ātrumu. Man, piemēram, patīk arī, kas rietumEiropā ir sastopams - kameras, kas ieslēdz sarkano gaismo, ja tiek pārkāpts ātrums. Skrēji? Nu tagad vai nu mauc pa sarkano vai stāvi pusminūti. Viens šitā uzraujas pēc tam pārējie nopīpina to idiotu.

Infrastruktūrai jābūt drošai visiem satiksmes dalībniekiem. Ir naivi paļauties uz to, ka otram ir pienākums un, ka visi vienmēr visu pamana. Ja tā būtu uz ceļiem nebūtu neviena bojāgājušā un neviens negadījums. Bet tā nav. Pie atbilstošas infrastruktūras būs mazāk negadījumu.

Freijers 19.februāris 2019 15:28
0 0 Atbildēt

Pie infrastruktūras vispirms ir jāsak ar to, ka Pierīgā un Rīgas nomalēs (un vispār kur iedzīvotāji iet pa ceļu malām) būtu beidzot jāizbūvē trūkstošie trotuāri, lai nav priekšrocīgajiem cilvēkiem pa ceļu tumšiem jāiet (kas ir daudz bīstamāk par tām pārējām), kad tas būtu izdarīts, var domāt par kāda cita ierobežošanu, nevis ar to sākt (kā tas notiek parasti). Kā Tu iztēlojies 2 un vairāk jolsu ceļus ar guļošajiem ? Atsevišķām ielām ir jābūt arī transporta caurplūdei, kas pie šādiem risinājumiem samazināsies ar garantiju.

JanJan 19.februāris 2019 15:54
1 0 Atbildēt

4 joslu ielām (2 katrā virzienā) vispār gājēju pārējām vajadzētu būt tikai un vienīgi ar luksoforu.

Nēnu tas jau, protams, atkal jautājums par to, kas ir prioritāte - cilvēki vai auto. Attiecībā uz auto caurlaidību - tā tāpat ir cīņa ar vējdzirnavām, liec cik joslas klāt gribi, korķi tāpat būs. Jāatīsta sabiedriskais transports paralēli.

Piekrītu par minēto par ietvju neesamību, tas viennozīmīgi samazinātu cietušo skaitu.

viencexperc 19.februāris 2019 9:35
3 0 Atbildēt

Runājot par pārejām ir tādi punkti CSN:

145. Transportlīdzekļa vadītājam, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai, jāsamazina braukšanas ātrums vai jāaptur transportlīdzeklis pirms gājēju pārejas, lai dotu ceļu gājējiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai iziet uz tās, kā arī velosipēdu vadītājiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai izbrauc uz tās, ja tie varētu tikt traucēti vai apdraudēti.

146. Ja pirms neregulējamas gājēju pārejas apturēts transportlīdzeklis vai citi transportlīdzekļi, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai, samazina braukšanas ātrumu, transportlīdzekļa vadītājs var turpināt braukt tikai pēc tam, kad ir pārliecinājies, ka transportlīdzekļu priekšā neatrodas gājēji vai velosipēdu vadītāji.

....

iAuto 19.februāris 2019 9:42
1 0 Atbildēt

Vernon? Kā Tav šie punkti kontekstā ar CSN 18.punktu?

viencexperc 19.februāris 2019 11:02
4 0 Atbildēt

Ire tāda paaudze, kuri uzskata, ka viņiem ir tiesības, bet pienākumu nav.

Ar vernonu ir līdzīgi. Visiem jāgarantē drošība - bet viņam nē. Visi apkārt lai dod ceļu karalim.

Un tas nav pretrunā ar 18,punktu. Gājēju pāreja tapēc ir domāta, ka pa to jāiet gājējiem. Un tāpēc, ja auto notriec gājēju uz ielas, viņam nekas nebūs, bet ja notriec uz pārejas, tad - cietums.

Un tas 18,4 punkts ir diezgan loģisks. Ja tu redzi braucošu auto, protams, ka nevajag skriet tam gar bamperi. Japārliecinās, ka auto bremzē. BET AUTO IR JĀBREMZĒ (!!!!!). Nevis jāturpina braukt, jo gājējs "laiž".

Vernons 19.februāris 2019 12:28
0 10 Atbildēt

Lupata! Iemacies manu vardu rakstit ar lielo burtu. Un tad padiskutesim pie ka noved CSN pildisana katram otram!

Palaidniex 19.februāris 2019 14:05
5 0 Atbildēt

Labāk pastāsti, ko pēc būtības viņš nepareizi uzrakstīja?

Vai tomēr nespēj uzrakstīt, ka viņam taisnība?

Vienīgais, kam piesienies - pie vārda pareizrakstības

viencexperc 19.februāris 2019 18:22
5 0 Atbildēt

lielo burtu neesi pelnījis. Kad nopelnīsi, uzrakstīšu.

Vernons 19.februāris 2019 10:08
2 10 Atbildēt

Man tas nav tikai konteksta ar gajeju! Tas ir ari konteksta ar brauceju!

Gajeju palaist vai nepalaist ir Kulturas jautajums, ne vis Likuma. Jo CSL 19. p. 3. p. Uzliek par pienakumu gajejam CSN 15. punkta apstaties un parliecinaties par savu drosibu! CSN 100.p. ir pietiekams, lai gajeju palaistu! Bet CSN nava sadala "Atruma samazinasana"! Gajejs savas bezkaunibas pec neapstajas , bet kapj uz brauktuves un provoce auto sadursmi! Vel trakak ir ar velosipedistiem, tie vienkarsi lido. Kur palika apstaties uz 3 (trim) sekundem?

Visam darbibam un domam par drosibu jaatbilst CSL 19. pantam! Tur rakstits Katram!

Komentetaju kulturas limenis ie zem katras kritikas! Un tad vel anonimie Lupatas! Tas viniem godu nedara.

Palaidniex 19.februāris 2019 14:09
6 0 Atbildēt

Ā - gājējam ior jābū "kulturālam", bet jo lielāka lamatoa (morda širše) jo mierīģāk var kultūru un 145. un 146. ignorēt?

Starp citu 145. un 146. ir jāievēro pat tad, ja gājēju neredzi! Pat vēl vairāk - ja gājēju neredzi dēļ šķēršļiem šie punkti jāievēro bezierunu kārtībā - un tas vairs nav kultūras jautajums, bet neapstrīdama CSN prasība!

Vernons 19.februāris 2019 14:32
2 8 Atbildēt

CSN 15.! Vai prasiba ir apstridama?

CSL 19.! Vai sis Likums nestav pari CSN?

Kedes reakcija kustibas drosiba ir neizbegama!

Var padomat ka Jus mani zinat labak neka mani kolegi.

CAN 145. un 146. neglabs gajeju, ja pedejais nepildis CSN 15. punktu un Usakovs nenokaisis brauktuvi, lai butu visiem drosi.

Gajejs sava beda un ciesanas vainigs bus pats. Un tikai pats!

Nevajag gajeju par katru cenu pabazt zem auto riteniem!

Nepardomata satiksmes organizacija nebus ta lieta kuru labos auto brauceji!

Es neesmu ta persona kuru Jus spetu notapot.

Palaidniex 19.februāris 2019 17:49
5 0 Atbildēt

Cik visi mēs noprotam - spītīgi turpini sludināt ka 145. var neievērot, jo gājējam ir jāmīž no auto braucēja, jo tam sēžot ērtībās un siltumā - morda širše!

Bravo!

Un gājējam kas dodas uz pieturu pa gājēju pāreju vislabāk ir jābūt notriektam ar autobusu, uz kuru tas stridzās. Jo autobuss ar autobusistu ir “vērtīgāks” par gājēju..

Neesi neko vērtībās sajaucis?

PN 19.februāris 2019 10:56
3 0 Atbildēt

Tie 5m ir paredzēti dēļ tā, lai gājējs un braucējs laicīgi viens otru spētu savstarpēji ieraudzīt.Turklāt (!!) šis ielas specifika ir tāda, ka drošibu tur apdraud arī braucēju savastarpējais izkārtojums- jo ir DIVAS joslas.Pie attiecīgas sagadīšanās var sanākt vispār pa pilnu programmu.

Tas ir popiulisms, kad apelēt tikai pie tā ,ka braucējam ir jāredz/jāstājas un ka gājējam ir jāredz/jāatsakās lekt uz kapota. Neparvelti ir Noteikumi- jo jāparedz ir kaut kādu miimālo redzamības iespēju kā tādu.

Te ir labi redzams- tikai tur stāvēt mēdz pat vēl tuvāk un kur nu vēl, ja iedomājas ka pa ABĀM josām varētu braukt tr-līdzekļi.Un kur nu vēl, ja ņemt vērā ka to vadītāji ar tām savām vidēji stat pus/idiota iemaņām parasti 1kārt skatās cits uz citu, nevis uz apkārtējo pasauli.

Palaidniex 19.februāris 2019 14:11
3 0 Atbildēt

ja šķērši traucē redzēt, kas notiek uz SKAIDRI REDZAMAS CEĻA ZĪMES APZĪMĒTAS PĀREJAS _ 145. CSN punkts jāievēro vēl skrupulozāk.

Vai ja Gājēju pārejas vietā stāvētu zīme dodiet ceļu un gājēju pārejas vietā nepārskatāms galvenais ceļš? Tā pēkšņi spējam samazināt ātrumu un pirms uz tā izbraukt pārliecināties par drošību?

Vernons 19.februāris 2019 14:38
0 7 Atbildēt

Kads ir atruma samazinasanas process?

Nu ta uz pirkstiem, lai neiestajas "Agresiva brauksana"! 280 Eiro un 6 soda punkti!

JanJan 19.februāris 2019 14:45
5 0 Atbildēt

Nu un kā Tu samazini ātrumu, kad piebrauc pie trijstūra un nogriezies no mazākas nozīmes ceļa uz galveno? Tad tu arī kasies klāt? Tas pēc būtības ir tāds pats princips, jo arī gājēju pārēja pēc būtības ir trijstūris auto vadītājam.

Palaidniex 19.februāris 2019 17:06
4 0 Atbildēt

Te vernona algoritmi ķīlē - neceri atbildes nebūs, jo saprot, kas ir kas un kas būtu jāraksta, bet pašlepnums neļauj.

Vai arī gaidi baisu fantasmagoriju un turbo murgus par to kuri CSN punki ir nebūtiski (lasi - nepildāmi vai bezjēdzīgi) un kādi jāievēro kādā tur secībā - ikreizi secība savādāka un secība zināma tikai tam murgotājam.

Vernons 20.februāris 2019 7:47
0 11 Atbildēt

Atbilstosi " Vines Konvencijas par celu satiksmi un cela zimem" 17. pantu, "Atruma samazinasana"! Tur ir divi punkti!

Palaidniex 20.februāris 2019 22:07
0 0 Atbildēt

Davai beidzot izklāstu to “procesu”

Cik gadus tumsoņām tas jālūdz satiksmes orakulam?

Palaidniex 19.februāris 2019 17:08
7 0 Atbildēt

Klau -= vienreiz uzraksti to PROCESU ar kuru te mūs visus biedē un paģēri. JĀ mēs visi stulbeņi ne par kādu procesu neesam dzirdējuši.

Lūdzu vienreiz apgaismo mūs!

Izklāsti vienrei to "procesu"!

Cik reižu jau tev tas vaicāts???

JanJan 19.februāris 2019 14:41
2 0 Atbildēt

+++ par šo. Kad piebrauc no mazas ieliņas galvenās, tad apstājies un dod ceļu. Pie gājēju pārējas - uzgāzē...

Linis 19.februāris 2019 12:34
3 0 Atbildēt

Otrā viesnīcas pusē ir regulējami luksofori, kur bieži ieslēgts dzeltens mirgojošs signāls un daudzi vadītāji nesaprot, ka tad jāskatās uz ceļa zīmēm - jādod ceļš gājējiem.

PN 19.februāris 2019 16:39
0 0 Atbildēt

Vai kādam ir informācija- CIK kopskaitā reālu upuru ir bijis uz šīs te galvenās 19km garās maģistrālās ielas/prospekta? Vai tiešām ši te vienureiz par visām reizēm Pamatoti saceltā trauksme nav atšķirama no vienkārši tendenciozas muldēšanas?

Es tā domāju, ka drosmīgākiem acu-liecinātājiem vajadzētu ievākt ziņas no citām pilsētām, ieskaitot informāciju par cietušo skaitu un patreizējo stāvokli.Piem, tepat Jelgavas centrā.Kāds tur ir g-pāreju marķējuma stāvoklis un kādas iespējas tā nesodīti un klaji demonstratīvi stāvēt neparedzētā vietā un veidā.

jaaanis 19.februāris 2019 16:59
2 0 Atbildēt

JanJan:

....Man, piemēram, patīk arī, kas rietumEiropā ir sastopams - kameras, kas ieslēdz sarkano gaismo, ja tiek pārkāpts ātrums. Skrēji? Nu tagad vai nu mauc pa sarkano vai stāvi pusminūti. Viens šitā uzraujas pēc tam pārējie nopīpina to idiotu.....

------------------------------------------------------------------------

Arī pie mums tādas ir, bet mūsējie tās nemāk pareizi noregulēt. Piemēram, Ķekavas pagastā pie Pļaviniekkalna sākumskolas, sarkanais iedegas vienmēr arī ja brauc ar atļautajiem 30km/h, bet atšķirība ir tāda, ka pārsniedzot atļauto atrumu var pārbraukt uz dzelteno. Tāpēc labāk lai šāds risinājums paliek rietumeiropai, mēs varam iztik bez tāda, jo tas provocē pārkapt atļauto ātrumu. Pie mums ātruma pārkāpējs aizbrauc un pārējie kā idioti stāv pus minūti.

Pļurkt 19.februāris 2019 18:30
1 0 Atbildēt

Pilnīgi pajāt visus CSN!!!

Pašvaldību deputāteļiem DRĪKST apstāties UZ gājēju pārejas, lai "aprunātos" ar kārtējo ļoti svarīgo cilvēku!!!

----------------

Pašvaldības policijai protams ir jāklusē, ja negrib lai bērni badi ciestu!!!

PN 19.februāris 2019 22:32
0 0 Atbildēt

Pilnīgi pieļaujams.Šodien, acis aizmiedzis, 2x šķērsoju šo te Sātana ielenkto teritoriju.Daži vērojumi.

Sākumā pa dienu pārsteigums pie Dzintarkrasta,kāds tur beidzot esot "sadūšojies" izkārt slaveno zīmi 50.Cerams, ka inženierdrošibas maģistri šogad pludmales sezonā viņu nenoņems.Jo tieši Tur vislaik bija 79, kā jau tas Drošibas Valstībā pieņemts. Tradicionāli jau rīt gaidām arī naski ierodoties NormundaK. norīkotos "taisnības sūtņus".Gabals samērā taisns,perfekt pārredzams,finansiāli ļoti perspektīvs.

Tālāk 2 gab vilkās gar Vaivaru fotoradaru tieši uz 44 pēc spido.Jau 150m iepriekš.Gatavojās, tāteikt.Es nesadūšojos, bet viens uriīnu neturošais tomēr slaidi apdzina mūs visus trīs.Ar iekārtošanos atpakaļ akurāt 2m pirms pārejas.Šoreiz gan Regulētas.Šaubu nav- regulējums attiecas tik uz pāreju ,pats tas greizi kreisais krustojums zem tā nepalien un apdzīšana te ir pilnīgi Likumīga.Pat viduslīnijas tur īsti tam nepretojas.Ām-enn-enn.

Tas vel taa, tālāk kāds cits (vietējais) visai rindai deguna galā braši apstājās ar bamperi UZ (pirms_) gājēju pārejas pie Mellužu sociālā centra.Akurāt lai 3 pasažierus tieši tur izlaist.Tur,kur mūsu Labklājības Pārvalde, un kam par Godu arī pāreja ar labi saglabājušos 50% marķējumu.Ok.

Tālāk- uz Dzintaru tilta (kur tagad 50) masveida anarhiskā kustība notika ar 82-84 km/h/vid (pēc Mana spido-metra).Gaišā dienas laikā.Šaubu nav, zīmei 50 IR jēga.Ok.

Atpakaļceļā ap pl.9pm jau rīgas Sātana pārvaldītajā apgabalā (starp Orangi un rīgas robežu) pa trešo (kr.malējo) vilkās kaut kāds -ass ar a4.Es braucu pa vidējo, bet, spogulī ieraugot ātros puskilometru aiz muguras,nolēmu riskēt ar savu labklājību un pārkārtojos uz vistumšāko Pirmo.Tāteikt, ja nu kas.Un, kā Jūs Domājiet- jā,tiešām.Kad ātrie ar bākugunīm (nu labi,bez sirēnas,paldies) bij pietuvojušies tam a4 ar krietnu ātruma starpību (laikam cerot uz Loģiku- jo vidējā josla brīva)- tas viņiem degungalā strauji nobremzēja un ar vienu riteni ierāva vidusjoslas zālājā...Būt man bijis rehistrators vai telefons pie rokas- es laikam šoreiz būt izsūtijis to suudu visiem iespējamajiem portāliem,sektām un biedrībām.Protams, lieki teikt, ka tas ātro vadītājs nebij ar pirkstu izgatavots, BET tas a4 TĀ arī turpināja kustību pa to kreiso malējo joslu, visu ceļu, kamēr vien viņu spēju saredzēt.Lūk TĀ tas notiek.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Lielbritānija aizliegs benzīna un dīzeļa automašīnas no 2030. gada 1

Lielbritānijas premjerministrs Kīrs Stārmers apstiprinājis vēl ātrāku pāreju uz elektrisko piedziņu nekā Eiropā, kas šādu aizliegumu plāno no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai neiesprūst ķepas. Kā pareizi pārvadāt automašīnā suņus? (+ VIDEO) 6

Jaunākie lolojumdzīvnieku labturības noteikumi izvirza stingrākas prasības pret četrkājaino mīluļu drošu pārvadāšanu automašīnā. Prasību izpildei pieejamais vairākas metodes no suņa piesprādzēšana ar speciāliem iemauktiem līdz īpašiem nodalījumiem un pat būriem bagāžniekā. Lasīt vairāk

 

Naudas trūkuma dēļ mazāk nozīmīgi ceļi var kļūt neizbraucami (+ VIDEO) 13

Reģionos liela daļa ir grants ceļi, un to uzturēšana prasa papildu izmaksas. Tuvojoties gada beigām, pašvaldības Vidzemē atzīst – naudas visu ceļu uzturēšanai labā kārtībā nav un nebūs arī nākamgad. Tagad vietvarās lielākā uzmanība veltīta sniega tīrīšanai, līdz ar to tā daļa ceļu, kas ir vismazāk noslogotie, sliktos laikapstākļos var palikt gandrīz neizbraucami. Lasīt vairāk

 

11 gadījumi, kad uz autobāņa "izbeidzas motors" (+ VIDEO) 8

AutoTopNL padalījies ar video no sava 10 gados krātā materiāla, kurā no vairāk kā 1000 izmēģinātiem automobiļiem, ir 11 epizodes, kad ātruma testu uz autobāņa neiztur automašīnas motors. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti