Izskatās, ka šobrīd gaismas dekoru un reklāmas ekrānu spilgtumu neviens neregulē, atbildes no "Latvijas standarts un Latvijas Valsts ceļi" (+ VIDEO) 13

 
iAuto | 14.janvāris 2020 15:59

Jautājumi bija par Jūrmalas Ziemassvētku dekoriem Strēlnieku prospektā (skatīt video), kuri mūsu skatījumā ir pārāk spilgti un apdraud satiksmes drošību.

iAuto redakcija saņēma sekojošas atbildes (14.01.2020) no "Latvijas standarts" un "VAS Latvijas Valsts ceļi" pārstāvjiem.

Latvijas standarts pārstāvja atbilde

SIA “Latvijas standarts” (turmāk LVS) ir Latvijas nacionālā standartizācijas institūcija, kuras galvenās funkcijas saskaņā ar Standartizācijas likumu  ir:

  • organizēt Latvijas nacionālo standartu izstrādāšanu;
  • reģistrēt Eiropas standartizācijas organizācijās publicētos standartus;
  • nodrošināt standartu krājumu veidošanu un  standartizācijas informācijas, t.sk., standartu izplatīšanu;
  • piedalīties starptautisko un Eiropas standartizācijas organizāciju darbā.

Standarti ir uz konsensa pamata ieinteresēto pušu izstrādāti un atzītas standartizācijas organizācijas apstiprināti dokumenti. Standartu lietošana ir brīvprātīga, izņemot gadījumus, kad standartu obligāta piemērošana ir noteikta  Latvijas Republikas normatīvajos aktos.

LVS krājumā ir virkne standartu attiecībā uz  apgaismošanu (lvs.lv sadaļa 93.080.40 Ielu apgaismojums), kurus ieinteresētās puses var piemērot, veicot ielu un ceļu apgaismojuma projektēšanu vai izbūvi.

LVS funkcijās neietilpst veikt atbilstības novērtēšanu vai tirgus uzraudzību.

SIA "Latvijas standarts", Kr.Valdemāra iela 157, Rīga, LV-1013, Tālr.: +371 20006833, E-pasts: lvs@lvs.lv

Latvijas Valsts ceļi pārstāvja atbilde

Ceļu apgaismojuma pamatprincipus, to skaitā gaismas spilgtumu autoceļu un ielu apgaismojumam nosaka VAS Latvijas Valsts ceļi(LVC) sagatavotie Ieteikumi ceļu projektēšanai. Ceļu apgaismojums. Tie publicēti LVC mājas lapā adresē https://lvceli.lv/sadarbibas-partneriem/#ieteikumi-celu-projektesanai.

Prasības citiem gaismas objektiem iepriekš minētajos ieteikumos nav noteiktas. Konkrētajā gadījumā šis nav ielu apgaismojums, bet gan dekorācijas. Taču saistībā ar autovadītāju sūdzībām par reklāmas un citu dekoratīvu objektu apgaismojumu 2019. gada 19. decembrī Satiksmes ministrijā tika sarīkota Ceļu satiksmes drošības padomes domnīca, kurā tika diskutēts par digitālo reklāmas objektu ietekmi uz transporta līdzekļu vadītājiem. Domnīcā vienojās, ka valstī ir nepieciešams sagatavot vadlīnijas un precīzu regulējumu, kas noteiktu raksturlielumus reklāmas video stendiem un citiem gaismas objektiem, tai skaitā gaismas dekorācijām gar ielām un autoceļiem, kas būtu jāievēro tos uzstādot. Tie būtu grozījumi Ministru kabineta noteikumos Nr. 402 Par reklāmas objektu vai informācijas objektu izvietošanu gar ceļiem, kā arī kārtību, kādā saskaņojama reklāmas objektu vai informācijas objektu izvietošana. Lai arī spēkā esošajos noteikumos atrunāts, ka reklāmas objekti un informācijas objekti nedrīkst apžilbināt transportlīdzekļu vadītājus, tajos nav precīzi definēts, kas ir apžilbis transportlīdzekļa vadītājs. Tāpat nav izstrādāta metodika spilgtuma noteikšanai reklāmas objektiem gar ceļiem.

Ko šādos gadījumos vajadzētu darīt autovadītājiem?

- Jārīkojas atbilstoši ceļu satiksmes noteikumiem: jānovērtē situācija uz ceļa un jābrauc ar atbilstošu drošu ātrumu. Līdzīgas situācijas ir arī tad, ja vadītājs tiek apžilbināts ar pretī braucoša auto starmešiem vai zemu spīdošu sauli.  

Dekoratīvajam ielu apgaismojumam Jūrmalā nav izmantota Latvijas Valsts ceļu ceļu infrastruktūra, tas neatrodas uz LVC pārvaldībā esoša ceļa un pašvaldība ar LVC to nav skaņojusi. Taču Jūrmalas dome par šo situāciju un sūdzību tiks informēta. Arī autovadītāji par savu diskomforta sajūtu var informēt Jūrmalas domi.

VAS Latvijas Valsts ceļi Komunikācijas daļa, lvceli@lvceli.lv

Citi raksti par šo tēmu:

 
13 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
anonimikis 14.janvāris 2020 17:46
8 0 Atbildēt

ārpus pilsētām ir pizdjuki, kas savu māju pagalmu apgaismošanai lieto zvērīgus prožektorus un tie noregulēti tā, ka spīd acīs pa ceļu garām braucošiem

uupis 14.janvāris 2020 16:54
3 0 Atbildēt

Savulaik es iesmēju par Rīga Plaza plakātu, kuru izkāra pāri 3 auto joslām un uz banera bija QR kods!

Uz jautājumu – kurš šoferis tagad 2. vai 3. joslā stāsies, vērs vaļā QR skaneri un bildēs tavu QR kodu, Rīga Plaza atbldēja – nav svarīgi, galvenais ka ir QR kods… Bingo…

msh 14.janvāris 2020 23:54
3 0 Atbildēt

Tikai atšķirībā no tiem ekrāniem, tie zvērīgie prožektori ir mazi un to izstarotās gaismas krāsa un spilgtums nemainās, kā arī nepiesaista uzmanību...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti