Satiksmes drošības uzlabošanai eksperti piedāvā regulāri pārbaudīt autovadītāju zināšanas un ierobežot rupjākos pārkāpējus 9

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 28.oktobris 2021 11:10

Satiksmes drošības uzlabošanai eksperti piedāvā veikt regulāru autovadītāju zināšanu pārbaudi, kā arī noteikt dažāda veida ierobežojumus rupjākajiem noteikumu pārkāpējiem.

Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcā šodien eksperti tiešsaistē diskutēja par prevencijas pasākumu un sodu piemērošanas līdzsvarošanu.

Valsts policijas Prevencijas vadības nodaļas priekšnieks Andis Rinkevics, gan paužot savu personīgo nevis iestādes viedokli, norādīja, ka soda politikai un ietekmēšanas politikai jābūt diferencētai un visus transportlīdzekļu vadītājus vienā pārkāpēju grupā nevar iekļaut.

Policija ir novērojusi, ka neliels procents satiksmes noteikumu pārkāpēju acīmredzot nespēj sevi disciplinēt, piemēram, būtiska ātruma pārkāpēji. Šādi agresīvi ātruma pārkāpēji veido ne vairāk kā 5% no visiem pārkāpējiem, taču viņus var uzskatīt "par anarhistiem uz ielas".

Acīmredzot, esošie instrumenti uz viņiem neiedarbojas, tāpēc vairāk jādomā par piespiedu ietekmēšanas līdzekļiem - soda punktiem, kā arī aktīvāku viņu virzīšanu uz braukšanas korekcijas kursiem. Tāpat valstij nepieciešams aktīvāk pielietot tehniskās kontroles ierīces, norādīja Rinkevics.

"Ar katru gadu šī grupa pieaug, recidīvs pieaug," norādīja Rinkevics gan piebilstot, ka liekākā daļa no šiem pārkāpējiem nav cietuši smagos satiksmes negadījumos. Nerisinot šo pārkāpēju problēmu, tas būs tikai laika jautājums, kad viņi būs iesaistīti smagos satiksmes negadījumos.

Tāpat ātruma recidīvistiem varētu piemērot kāda veida ierobežojumus, piemēram, kā uzturlīdzekļu nemaksātājiem. Piemēram, liegums iegūt šaujamieroča atļauju.

Attiecībām uz tiem vadītājiem, kas brauc bez tiesībām un to dara atkārtoti, valsts varētu ieviest liegumu nākotnē ilgākā laika periodā iegūt tiesības, sprieda Rinkevics.

Eksperti arī diskutēja par to, kā no "trases dabūt nost" tos dzērājšoferus, kuri brauc lielā alkohola reibumā. Kā viens no risinājumiem tika minēta automašīnas konfiscēšana, taču tādā gadījumā rodas jautājums, kā rīkoties, ja pārkāpējs, piemēram, braucis ar savas firmas automašīnu.

Spriežot par ietekmēšanas līdzekļiem, prokurore Laila Grigāne domnīcā norādīja, ka krimināllietās par satiksmes negadījumiem apsūdzētie pārsvarā nav ievērojuši satiksmes noteikumus, tāpēc viņa izvirzīja priekšlikumu autovadītājiem ik pēc vairākiem gadiem veikt testu vai pārbaudes par satiksmes noteikumiem. Šāds priekšlikums diskutējams, jo bieži cilvēki brauc un neviens satiksmes noteikumu izmaiņām neseko.

Tāpat Grigāne aicināja aktīvāk informēt sabiedrību par to, ka par satiksmes noteikumu pārkāpšanu cilvēki var nokļūt cietumā.

Tieslietu ministrijas pārstāve Elīna Zivtiņa, paužot ministrijas viedokli, norādīja, ka Latvijai vajadzētu vairāk izvairīties no "sodošās politikas", jo, pastiprinot sodus, samazinātos tikai neliels pārkāpēju skaits. Tā vietā vairāk jāstrādā ar dažādām kampaņām un tamlīdzīgām metodēm. Noteikumu pārkāpšana vairāk ir sociāla nevis juridiska problēma.

Jau vēstīts, ka valdībā šomēnes apstiprināja Ceļu satiksmes drošības plānu 2021.-2027.gadam. Tajā paredzēti vairāki pasākumi, kas vērsti uz visaptverošu ceļu satiksmes dalībnieku kontroles nodrošināšanu, nodrošinot ceļu satiksmes dalībnieku visaptverošu kontroli, tam paredzot arī noteiktu finansējumu no ceļu satiksmes negadījumu profilakses un novēršanas budžeta finansējuma.

Vienlaikus plāns paredz īstenot arī vairākus ceļu satiksmes dalībnieku informēšanas pasākumus un kampaņas, kas arī tiek paredzēts finansējums no šiem pašiem līdzekļiem. Tādējādi ir nepieciešams arī vērtēt efektīvākos risinājumus, kā nodrošināt plāna ietverto pasākumu īstenošanu, lai sasniegtu to īstenošanas mērķus.

Domnīcas tiešraidi ikviens interesents varēs vērot arī Satiksmes ministrijas "Facebook" lapā.

Ceļu satiksmes drošības padomes domnīca ir padomes izveidota, lai tās ietvaros eksperti veiktu dažādu politikas risinājumu diskusijas un labākās prakses analīzi, kā arī nodrošinātu ceļu satiksmes drošības procesa nepārtrauktību padomes sēžu starplaikos. Šajā domnīcā sagatavotie un apspriestie starpnozaru jautājumi tiek virzīti konceptuālu lēmumu pieņemšanai padomē.
 

 
Visi komentāri
 
Freijers 28.oktobris 2021 11:45
0 0 Atbildēt

Ja tiem, kas regulāri braukā bez tiesībām vēl liegs tās iegūt, brauks tāpat - alternatīva soda izpilde ceļa malā (joks)....ar anarhistiem līdzīgi, tad jau tuptūzī jāliek, bet cietums reti kuru uzlabo, vien dibinās papildus kontakti "aprindās".

imzz 28.oktobris 2021 13:00
0 0 Atbildēt

Nu, PSRS bija svētdienas skolas uz kuriem nosūtīja pārkāpējus tiesību atgūšanai. Neko jau viņi tur neiemācījās, viņiem nolasīja formālu lekcioju par šo un to, tas būtībā bija sods atņemot daļu brīvā laika.

Vernons 28.oktobris 2021 14:27
1 0 Atbildēt

Es to svētdienas skolu apmeklēju. Bija izcila pasniedzēja sieviete. Un nenožēloju ne to ko pārkāpu, ne to par ko nācās paklausīties.

WALA 28.oktobris 2021 13:24
3 1 Atbildēt

Idejas jau intersantas, bet manā skatījumā absolūti bezjēdzīgas. "Labu gribot" uzliks radaru uz taisna asfaltēta ceļa - vilks pa līkumotu zemes ... utt.

Katram sūda kilometram radaru neuzliksi. Labi atceros ko viens paziņa - "tirdzniecības menedžeris" kamēr braukāja uz busa ar kuru piegādāja preces no Rīgas pa gandrīz visu Kurzemi - 120+ pa zemes ceļiem vai ziema vai vasara ... citādi pat sākot 6-os mājās esot super vēlu. Un ja dzīve grozās ar Rīgu, bet tajā pats nedzīvo - tauta "mauks" visur kur varēs, vai agresīvs, vai pavisam mierīgs ...

Vernons 28.oktobris 2021 14:24
5 0 Atbildēt

Man kauns par "ekspertiem"! Kurā pagrabā Jūs atrast? Ceļu policijas priekšnieks, prokurors un tieslietu ministrijas pārstāve, Jūs vispirms izlasiet "Vīnes Konvenciju par ceļu satiksmi"! Tad atbildiet uz jautājumu, kur ir sadaļas "Ātruma samazināšana " un "Brīdinājuma signāli un to lietošana"! STOP signāls nav Brīdinājuma signāls CSN jau 34 gadus! Ko policijai rakstīt protokolā? Es roku dzelžus uzliktu visai CSDD valdei!!! 100+ satiksmes negadījumu dienā! Par to Lukstiņa kungam 80+ tūkstoši Eiro gadā alga. Ar noziedzīgu politiku ceļu satiksmē, tāpat kā ar Pianistu Veselības ministrijā, nekādu panākumu nebūs. Kolektīvs noziegums jau neesot noziegums.

iJuris 28.oktobris 2021 18:51
1 0 Atbildēt

jāmaina uzdevums, nevis autovadītājiem, bet visiem satiksmes dalībniekiem. Principā jau visiem...

Sākot no bērnudārza. Citādi sanāk ka tikai un vienīgi auto vadītāji vainīgi, ne smago, ne velo, ne trolejbusa, tramvaja, ne spectehnikas, ne ceļu uzkopšanas tehnikas...

Reizi gadā visiem jānokārto cns online tests. Protams atbilstoši vecumam un transpota veidam.

Vernons 28.oktobris 2021 20:14
0 0 Atbildēt

Līdz 12 gadu vecumam vedams pie rokas tiešā un pārnestā nozīmē. Jo no 13 gadu vecuma jau oficiāli ir Pavadonis! Bērnu tiesību aizsardzības likums. Atbildība ir vecāku.

650 28.oktobris 2021 22:17
1 0 Atbildēt

Es tā domīgi domāju tādu ddm domu- vai tikai mums nevajadzētu ieviest vispārējo (mobilizēzējošo) termiņu pilnīgi jebkurai atļaujai jebko/darīt.Vai nedarīt.Apliecībai,CE/iso sertifikātam,pilnvarvarai, polisei,strīPkodam,utt,etc,itd..

Ārstniecības un Farmācijas personām,TA tehniķiem, cssd kasierēm,pavāriem,jebkuru mašīnu mašīnistiem,juristiem, advokātiem,domnīcu domniekiem, piļu valdniekiem. Visiem,par visu un/vai ikkatram.Derīgs 48h.Punkts.Jā.

jožiks 31.oktobris 2021 13:47
1 0 Atbildēt

Satiksmes drošības uzlabošanai VAJAG PAREIZI PLĀNOT CEĻUS nevis nodarboties ar suņa murgiem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Divi džigiti ar ZILiem nesadala ceļu; liktenis žēlo (+ VIDEO) 1

Divi kirgīzu džigiti ar padomjlaiku ZIL kraviniekiem nesadala ceļu un viens no kraviniekiem ietriecas brauktuves atdalošajās barjerās. No šī ZIL priekšpuses maz kas paliek pāri, taču trieciens šoferi izmet uz ielas un viņš paliek šķietami neskarts. Lasīt vairāk

 

80 500 eiro - elektriskais Cadillac jau Eiropā (+ FOTO) 6

Pilnībā elektriskais Cadillac Lyriq sper pirmos soļus Eiropā. Automašīna jau pieejama dažos tirgos, tostarp Vācijā, kur tās cena būs vismaz 80 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Pilots, kurš uz Tallinas šosejas veica avārijas nosēšanos, ir pieredzējis instruktors (+ VIDEO) 12

Sestdien uz Tallinas šosejas avārijas nosēšanos veica privātā lidmašīna. Tās pilots ārkārtas situācijā rīkojies pareizi. Lasīt vairāk

 

Seat ar rekordlieliem ienākumiem pirmajā ceturksnī 7

Spānijas autoražotājs 2024.gadu iesācis teicami, pirmajā ceturksnī nopelnot 226 miljonus eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti