Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcā spriedīs par atļautā ātruma neievērošanu 26

 

Foto: Pexels.com

Nozare.lv | 22.jūlijs 2022 10:15

Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcā piektdien eksperti pārrunās risinājumus, kā mudināt autobraucējus ievērot atļauto ātrumu, lai mazinātu ceļu satiksmes negadījumu skaitu, tostarp negadījumu ar bojāgājušiem un smagi cietušajiem, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijas pārstāvji.

Ministrijā atzīmē, ka atļautais braukšanas ātrums nereti tiek pārkāpts, jo par tā pārsniegšanu līdz 10 kilometriem stundā transportlīdzekļa vadītājam tiek piemērots brīdinājums, bet nepiemēro naudas sodu, piemēram, divu naudas soda vienību apmērā.

Latvijā kopš 2019.gada ceļu satiksmes negadījumu ar bojāgājušajiem skaits nemazinās, tādējādi ir būtiski samazināt transportlīdzekļu vadītāju skaitu, kas pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu, pauž ministrijā, norādot, ka atbilstoši Pasaules Veselības organizācijas ekspertu aplēsēm vidējā ātruma samazinājums par 5% samazina ceļu satiksmes negadījumu ar bojāgājušajiem skaitu par 30%.

Atbilstoši Satiksmes ministrijas un Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) projektam, kas realizēts kopā ar 18 citām dalībvalstīm, Eiropas Komisiju un Beļģijas uzņēmumu "VIAS Institute", ceļu satiksmes drošības būtisko veiktspējas indikatoru statistikas datu ievākšanai un analīzei lielākā daļa no transportlīdzekļu vadītājiem neievēro atļauto braukšanas ātrumu. Projektā secināts, ka 29% vieglo automobiļu vadītāji ārpus apdzīvotām vietām ievēro atļauto braukšanas ātrumu 90 kilometri stundā. Toties ar ātrumu 96-106 kilometri stundā brauc aptuveni puse autovadītāju. Ātrumu, kas nepārsniedz 114 kilometrus stundā, ievēro 95% autovadītāji.

Tāpat domnīcā, kas notiks plkst.13, paredzēts apspriest transportlīdzekļu novietošanu stāvvietās, proti, Ceļu satiksmes likumā atrunāto tiesību normu par administratīvās atbildības piemērošanu par apstāšanos kopsakarībā ar Ceļu satiksmes noteikumiem.

Satiksmes ministrijā vērsusies Daugavpils pilsētas pašvaldības policija, informējot, ka minētā tiesību norma par administratīvās atbildības piemērošanu praksē nedarbojas gadījumos, kad transportlīdzeklis daļēji novietots paralēli brauktuves malai un traucē ceļu satiksmi, kā arī apdraud pārējo satiksmes dalībnieku drošību. Diskusijas ietvaros nepieciešams izvērtēt, vai konkrētajos gadījumos tomēr ir piemērojama minētā vai kāda cita norma, vai arī likumā jāveic grozījumi. 

Ceļu satiksmes drošības padomes domnīca izveidota, lai tās ietvaros eksperti veiktu dažādu politikas risinājumu diskusijas. Šajā domnīcā sagatavotie un apspriestie starpnozaru jautājumi tiek virzīti konceptuālu lēmumu pieņemšanai padomē.
 

Bojā gājušo skaits ceļu satiksmes negadījumos Latvijā Foto: Valsts policija

 
Visi komentāri
 
MadarsVizbulis 22.jūlijs 2022 10:37
1 15 Atbildēt

Diemžēl, mēs esam nabadzīga valsts, kas nozīmē, ka daudziem ir stresaina dzīve un daudz kur ir slikti ceļi. Slikta kombinācija ar likumsakarīgu rezultātu. Laikam jau stingrāka ātruma kontrole ir vienīgais no risinājumiem, ko teorētiski var ieviest kaut rīt.

MMX 22.jūlijs 2022 10:43
29 0 Atbildēt

Tepat Iauto mēs jau labu laiku diskutējam par šo sanāksmi, bet arī šajā preses relīzē es vienlaicīgi redzu tekstu, ka bojāgājušo skaits nesamazinās, ātrums jāsamazina, bet avāriju iemeslu statistika vēljoprojām ir valsts noslēpums. Es šajā domnīcā redzu tikai un vienīgi nepieciešamību kaut kādiem piesaistītajiem apgūt papildus līdzekļus no valsts uzstādot fororadarus, jo diezin vai kāds reāli plāno palielināt ceļu policijas ekipāžu skaitu.

Mja 22.jūlijs 2022 10:41
0 0 Atbildēt

Un ko tad iauto domnīca izspriedīs - ka legāli var pārsniegt +20 virs limita?

Opis 22.jūlijs 2022 11:08
67 1 Atbildēt

Kad ieviesīs sodus par ceļa zīmju un norāžu neatbilstošu izvietošanu? Kad sodīs par ceļa neuzturēšanu kārtībā? Kad būs sodi par putekļainiem ceļiem, kur vējš dzenā putekļu mākoņus, radodt lielu cieto daļiņu piesārņojumu? Kad būs sodi par bedrēm uz ceļiem?

Kad sāks izvietot minimālā ātruma ceļa zīmes, lai sēņotāji neprovoicē nevajadzīgas apdzīšanas?

CP 22.jūlijs 2022 11:12
2 8 Atbildēt

Ja tevi kāds provocē, tas norāda uz to ka esi sūdīgs braucējs. Dodu tev pašam 1 soda punktu.

Rr19 22.jūlijs 2022 12:22
3 1 Atbildēt

Kādas tu gribi minimālā ātruma zīmes, varbūt 90 km/h?

anonimikis 22.jūlijs 2022 12:40
1 0 Atbildēt

Vācijā uz autostrādēm minimālais ātrums ir 60kmh.

msh 22.jūlijs 2022 12:58
2 1 Atbildēt

Jā. Un tikai tāpēc lai smagajai tehnikai būtu iespējas to izmantot.

A 23.jūlijs 2022 17:57
1 0 Atbildēt

Tad jau tur tā arī būtu rakstīts, ka smagajiem 60 kmh bet vieglajiem 100kmh(piemēram).

uxz 22.jūlijs 2022 12:59
0 9 Atbildēt

Es uzskatu, ka +/-10km/h ir novecojis psrs mantojums, kuru vajadzētu beidzot novākt!

Mērierīcēs(radariem) jau tiek rēķināta +/-5km/h kļūda, priekškam vēl ceļu noteikumos tas +/-10?

Un beigās poliči 'ķer' tikai no +15km/h. Bet bremzesanas ceļa izteiksmē tie ir oj oj oj cik daduz metri.

Ja konkrēti, iereķinot vidējo reakcijas laiku, riepas ir jaunas un bremžu sistēma ir labā/izcilā stāvoklī

50km/h - 20m

60km/h - 29m

65km/h - 33m

(13m starpība)

---

90km/h- 83m

100km/h- 98m

105km/h- 105m

(22m starpība)

psrs laiki JAU SEN beigušies, kur spidometrs rādija, kā māk pat tikko no konveijera noripojušam žigulim jo ražošanā nebija kvalitātes kontrole vai standari pie kā jāpieturas.

Pļurkt 22.jūlijs 2022 13:21
1 1 Atbildēt

jo ražošanā nebija kvalitātes kontrole vai standari pie kā jāpieturas.

==========================

Vot dirs mazāk!!!!!

uxz 22.jūlijs 2022 14:19
1 0 Atbildēt

'Vasjas' modrā acs neskaitās. Jo to varēja uzpirkt pa polša pudeli...

Domāju par kādiem starptaustiski atdzītiem standartiem. Nekā tāda šai pusē- savienībā nepastāvēja.

Savienība visu nošpikoja no 'sliktajiem rietumiem' un paši savā interpretacijā piedavāja kko līdzīgu, bet tas nenozīmēja, ka tikpat kvalitatīvu.

Pļurkt 24.jūlijs 2022 8:18
0 1 Atbildēt

Dirs mazāk!!! Jo no visa šī tev nav ne vismazākās sajēgas!

Jonass 22.jūlijs 2022 18:35
5 0 Atbildēt

Jau jau reiz piemini psrs laikus un veco mantojumu tad ko nerēkini atskirību starp mūsdienu auto bremzēšanas spējām, un to veco miskastu (ar kurām mūsu senčiem diemžēl nācās vraukt) bremzēšanas spējām?

Mūsdienas 24.jūlijs 2022 13:20
0 2 Atbildēt

PSRS laiku auto bremzēja švakāk - jā, bet mūsdienu cilvēki ir krietni stresaināki un glupāki, vairāk novēršas telefonos un ēd braucot, jo laiks ir nauda, bet par kapa tuvumu reti kurš braucot domā.

Tāpat arī uzrāviens un max ātrums mūsdienu auto brangāki un ja agrāk loham bija jācenšās atrast nāvi, tad tagad tas notiek zibenīgi, īpaši ja pretī ir tikpat 'apdāvināts' braucējs.

reku 26.jūlijs 2022 20:35
0 0 Atbildēt

Novākt vajag tevi pašu.

es 22.jūlijs 2022 17:57
3 2 Atbildēt

Nu nezinu, joprojām braucu ar +30, neviena CP ekipāža neizrāda nekādas aktivitātes. Jā, bija vienreiz, ieraudzīju CP, speciāli nenometu no 120. CP ar pirkstu pakratīja. Izņēmums ir jaunākie CP inspektori, tie mēdz apturēt un izteikt rakstisku brīdinājumu. Bet tas saprotams, ikviens jaunākais inspektors sapņo būt majors.

reku 26.jūlijs 2022 20:36
0 0 Atbildēt

Par + 30 vajag sodīt.

Freijers 22.jūlijs 2022 20:04
7 0 Atbildēt

+10 savulaik bija saprātīgs risinājums, FR ieviešanai bez alkatības, kā tautas - varas nerakstīta vienošanās, ko tagad atkal grib vienpersoniski izmest miskastē, laikam jau tādēļ, ka FRiem iet secen tik daudz čiriki par to +10...nevarēja taču uzturēšanas līgumu noslēgt. Par to +10 vēl var pilsētas vidē diskutēt, kur tiešām tam ir kāds pamatojums/bīstamība, ārpus apdzīvotām vietām tā ir plika naudas slaukšana. Jau tagad pie FR ir kas raustās ne pa jokam, nu pēc tam tur brauks ar -20, gaidot ordeni no ekzzpertu padomes par ātruma samazināšanu.

Pļurkt 23.jūlijs 2022 18:39
4 0 Atbildēt

Svaigs piemērs no šodienas piedzīvotā.

Pretīmbraucošais pamirkšķināja un tas mūdzis kas priekšā man brauca ar 90 + 10 momentā sametās uz 80!! Bet kad aiz kalniņa ieraudzīja 3 policijas ekipāžas, tā sameta vēl vairāk - uz 70-!!!

Pabraucot garām atkal uzmeta 100, BET jau pirmajā līkumā (laikam rokas trīcēja) sameta uz 70. Tikai ieraugot pilsētas balto zīmi sameta uz 60. Iebraucot pilsētā vispār nometa uz 30!!!

Visu to ~5 km posmu nebija iespējas apdzīt.

Visus tos viņaprāt šausmīgos līkumus es izbraucu gāzi nenometot pat ziemā ar 90+ 10.!!!

24.jūlijs 2022 13:22
1 0 Atbildēt

Es tas biju. Redzēju ka aiz manis Pļurkts ar pārgrieztām acīm ciešās un padomāju, ek, nometīs lēnāk, lai šis laiž ūzās

Pļurkt 24.jūlijs 2022 13:51
0 1 Atbildēt

Par dalbajobu dzimis kā dalobajobs nosprāgs!

kasinsh79 23.jūlijs 2022 12:43
5 0 Atbildēt

Sāksim ar to, ka reāli spidometrs rāda lielāku ātrumu nekā reāli tas ir. Pēc navigācijas tas ir perfekti redzams. Šādi jau šobrīd pilnīgi bez stresa (un nesamazinot ātrumu pretēji dažiem stresainajiem un raustīgajiem) var pārvietoties min +15 pēc spidometra. Garām FR un arī CP ekipāžām. Tas nerada lieku stresu, un es tiešām brīnos par tiem, kuri pirms FR acīmredzami sabremzējas vēl lēnāk par atļauto ātrumu. Lubriki

650 23.jūlijs 2022 16:39
3 0 Atbildēt

Jā.Biju uz pāris d atslēdzies no digittālās infopassaules un (samērā) tā labi jutos.Bet še tev.Nee.

Cilvēkam ar ambibīcijām šodn ir galēji grūti.Jo tā saucamais ietekmeļu institūts ir iefiltrējies jebkurā dzīves jomā.Ja kāds grib/būt, tam ir savi noteikumi.Pārlieku brīvdomība te netiek atbalstīta.Jāieturas ir harmoniski- it kā Par, nu vismaz tā kopēji/galvenajos apakšvirzienos.Ja būsi pret un pārāk runīgs, attiecīgais ietekmēļu izstitūts tevi izslēgs/no.Tapsi izstumts,norakstīts.

10kmh tolerances normatīvs nav nekas jauns.Labi aizmirsts vecais.Kurš reāli neko būtiski nemainīs, vienīgi (garantēti) izraisīs savudarbību mazkontrolēt (ne)spējīgo braucēju (lohu) skaita pieaugumu.Tādu būs par kārtu vairāk, līdzarko vairāk provokakāciju un dažnedažādu riska momentu.Neba jau tos konkrētos atsaldētos kāds šādi izmācīs.

Lai (iz)kontrolētu katru +10 (un Katram izrakstītu kvīti/par) , ir (būtu) jāiesaista massveidīgi kontrolētāju spēki.Kuru (šodien) nav! Kā kādreiz,tajos 90tajos- kad daudziem iesaistītajiem tas bija neatvairāmo ienākumu avots.Viens raksta (ar pilTspavvu) portoKolu, tamēr otrs diskutē (ar draugam/zvanošo) PārKāpēju.Un pilni krūmi/ar.Un visur tav brauc pretim un lec ārā pilnīgi no visurienes.Šodien ir tas Citādi.Nav (vairs) vērts tik ļoti Censties.Jā.

Kas jāsaprot- ka (šodien) nav itin neviena ne raksta nedz pieņemtā (vai plānotā) lēmuma bez smalki ietverta nodoma un zemteksta.Ko nozīmētu +10 digitālajā laikmetā- izbrauc viens tāds (patlaban rūpīgi ieplānotais) 360grādu monstrs un maksā teju visi (tobrīd) rādiusā/ap esošie.Pirmajā pusgadā milzu Navārs garantēts.Attiecīgi, prēmijas/par un uttt.Kad (lohi) to izkodīs un/vai vairs nemaksās- šo suudu atmetīsm miskastē un izdomāsim citu.

Gluži kā savulaik ar sodiem par iebraušanu Kūrortā.Pēc pusgada uzzināsi, ko esi izdarījis un cik esi kam parādā.Tālāk seko lavierēšana un pielāgojumi, taču pirmajos gados trekni iepļautais guvums cieti paliek (patieso) guvēju kabatā.

Par Lohu naudu var taču iepirkt dajiebko, kas tobrīd (digiTālajā) passaulē progresīvs.Kā savulaik debilajā Austrālijā,- pāris mēnešus par +1km/h maksā visi, miliciju un ātros ieskaitot.Ar sekojošu Parlamentāro krīzi,garām diskussijām un beig'dzot (tomēr) ar "atlaidi" līdz +5km/h.

Tikai Lohi (šodien) var cerēt uz to, ka mazināsies atsevišķu (tobrīd pie siles esošo) sabiedrības locekļu tieksme (ar jebkuriem viņu jomā pieejamajiem līzekļiem) iegūt ietekmi pār citu sabiedrības daļu.Plus vēl ar to piebildi, ka Šodien iegūtā ietekme ir praktiski neatsaucama un ar gauži mazu cerību Lohiem to ietekmēt nākotnē.Tā ir bezmaz kā kapitāla daļa, drīzumā to drošvien varēs oficiāli pirkt/pārdot un/vai mantot mantojumā.Jā.

Tas, kurš brauc ar +30 un pie fotosuuda sabremzējas uz -10, tas ir visīstākais un tipiskākais LOHS.Un tādu ir simtiem un visapkārt.Un nekas viņiem netraucē to izpildīt gan uz trešās joslas, gan jebkurā vietā un diennakts un gada laikā.Viņi vienkārši neizprot un nespēj izvērtēt- kāpēc,ko, un par/ko.

Kā tur tie debilie jūtupa krievi- viņi reku pofigā lepni mauc uz +150 bez riepām un bez jostām, bet tikko kaut drusciņ jāpiebremzē, tā uzreiz kaudzēm lūžņi un līķi.Audzināt un/vai izglītot- nu nafig (mums,to) vaig.Labāk uzreiz aiz vaig.

reku 26.jūlijs 2022 20:40
0 0 Atbildēt

Atraduši ko spriest.Labāk lai ķer lidotājus kuriem spidometrs vispār neeksistē. Tas kurš tur līdz 10km/h pa virsu par spidometra esamību nav aizmirsis.

reku 26.jūlijs 2022 20:42
0 0 Atbildēt

Es domāju ka šī ir Krievijas specdienestu smalka operācija-panākt 100% naidu pret valdibu un tas labi izdodas.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Seat ar rekordlieliem ienākumiem pirmajā ceturksnī 4

Spānijas autoražotājs 2024.gadu iesācis teicami, pirmajā ceturksnī nopelnot 226 miljonus eiro. Lasīt vairāk

 

Cadillac izstrādājis elektrisku krosoveru Ķīnas tirgum

Modelis Optiq paredzēts Ķīnas tirgum, taču vēlāk Cadillac to plāno pārdot arī ASV. Lasīt vairāk

 

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 45

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

"Kritiskās masas" velobraucienā notikuši divi negadījumi un sākti četri administratīvā pārkāpuma procesi 27

Rīgā trešdien tradicionālajā un nesaskaņotajā "Kritiskās masas" velobraucienā notikuši divi negadījumi un sākti četri administratīvā pārkāpuma procesi, aģentūra LETA uzzināja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti