CSDD: Hronisks ātruma pārkāpējs 80% gadījumu ir vīrietis līdz 45 gadiem ar pārliecību, ka citi autovadītāji bremzē kopējo satiksmi 24

 
Nozare.lv | 29.augusts 2022 12:34

Hronisks ātruma pārkāpējs 80% gadījumu ir vīrietis līdz 45 gadiem, kurš uzskata, ka citi autobraucēji pārvietojas pārāk lēni, bremzējot kopējo satiksmi, aģentūrai LETA norādīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāvji.

CSDD pārstāvji norāda, ka valsts institūcijas regulāri apkopo datus par ceļu satiksmes negadījumiem, kurus izraisa autobraucēju pārkāpumi, tostarp dati liecina, ka viens no biežākajiem ir atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana.

"Ir pat skaidri noteikts hroniskā ātruma pārkāpēja profils - tas 80% gadījumu ir vīrietis vecumā no 20 līdz 45 gadiem, lielākoties viņa auto ir vecāks par 20 gadiem un teju katrs otrais savu rīcību pamato ar neiecietību pret citiem autovadītājiem, kuri, viņuprāt, uz ceļa pārvietojas pārāk lēni, bremzējot kopējo satiksmi," skaidro CSDD.

Direkcijā atzīmē, ka mazāk tiek runāts par tiem, kas ātruma pārkāpuma brīdī atrodas līdzās un tieši nevar ietekmēt un kontrolēt situāciju - ātrbraucēja pasažieriem, blakus braucošajiem autovadītājiem, gājējiem un citiem mazaizsargātiem satiksmes dalībniekiem. Viņi parasti kļūst par situācijas ķīlniekiem, bez vainas ciešot vai ejot bojā autovadītāja rīcības dēļ. 

Psihiatrs Māris Taube un Drošas braukšanas skolas direktors Jānis Vanks atzīst, ka nav daudz veidu, kā ietekmēt hroniskos ātruma pārkāpējus un remdēt viņu agresivitāti uz ceļiem.

Primāri tā ir pareiza uzvedības modeļa iemācīšana topošajiem autovadītājiem, pirms tiesību iegūšanas, pastiprināti pievēršot braukšanas kultūrai uzmanību autoskolās un uzskatāmi parādot ātrumpārkāpšanas reālas sekas. Nozīme ir arī efektīvai, motivējošai sodu sistēmai un aizvien modernākām un gudrākām ātruma kontroles sistēmām, bet arī pati sabiedrība ar savu rīcību var protestēt pret agresīvu braukšanu, tādējādi stimulējot pozitīvas pārmaiņas.

Pēc direkcijā minētā, svarīga loma ir līdzbraucējiem - ģimenei, tuviniekiem, draugiem, kolēģiem, - kuri nedrīkst ar klusēšanu akceptēt šādu braukšanas modeli. Viņiem ir jārunā, skaidri jāizsaka savs protests, atklāti jāpauž sajūtas, uztraukuma vai baiļu emocijas, un obligāti atklāti jāpauž ieteikumi par vēlamo rīcību.

Savukārt blakus braucošajiem autovadītājiem ļoti svarīgi ir mācīties nepakļauties provokācijām uz ceļa. "Smagkāju" tieksme pēc sacensības ar laiku pierims, ja potenciālie konkurenti nereaģēs uz viņu spiedienu. Tāpat ikviens pieredzējis autobraucējs var pieņemt lēmumu, būt par nobriedušu personību "ar mugurkaulu" un ar savu rīcību rādīt labu piemēru - ievērot ātruma ierobežojumus un būt par adekvātu, cieņpilnu satiksmes dalībnieku, norāda direkcijā.

Pēc CSDD pārstāvju paustā, ja absolūtais sabiedrības vairākums mazinās toleranci pret ātruma pārkāpējiem, neatbalstīs tādu ātrbraucēju pašapliecināšanās veidu, privāti un publiski paužot protestu pret šādu necieņas izrādīšanu attiecībā uz apkārtējiem, tas radīs zināmu sabiedrības spiedienu.
 

 
Visi komentāri
 
iz dzīves 29.augusts 2022 12:57
10 1 Atbildēt

2 epizodes: 1) pilsētā kāds man pazīstams pensionārs "velkas" 35-40 km/h, esmu dusmīgs un "agresīvi" apdzenu viņu, jo steidzos uz mājām, vēlāk satieku un prasu, kāpēc kavē satiksmi - a man nebija, kur steigties. 2) braucu pa šoseju ar ātrumu 80 km/h, jo it kā nav kur steigties, man pazīstams pensionārs "agresīvi" palido garām, šķērsojot nepārtraukto līniju un atgriežoties savā gandrīz aizskar mana auto buferi, vēlāk satieku un prasu, kas tev noticis?, viņš saka - a ko tu velcies?

Pļurkt 29.augusts 2022 18:23
6 1 Atbildēt

Absolūti piekrītu!

Vēl ir vesela jūra, kas nesās pa taisno ar +10 vai +15, bet pie jebkura vismazākā līkuma (kuru var izbraukt pat ar Zaporožecu uz 200) nomet uz -10 vai pat -20!!!

Tad brīnās ka šos apdzen ar niknu ģīmi!

anonimikis 29.augusts 2022 13:08
3 10 Atbildēt

Pilsētā, kur daudz gājēju, drošs ātrums ir jau zem 50km/h. Pirms pārejām pavisam obligāti būtu samazināt uz 40km/h

Vispār 29.augusts 2022 17:07
2 5 Atbildēt

Pilsētā, ja nav Ulmaņa gatve, tad 30km/st, pirms gājēju pārējām - pampaki, lai lohiem lielāks stimuls nebraukt neatmetoties.

msh 29.augusts 2022 17:37
1 0 Atbildēt

Vienīgie pampaki kas pildīs savu lomu būs tie bleķa mēsli kas domāti ļoti maziem ātrumiem - normālam asfalta gulošajam ar normālu mašīnu normāls vadītājs iet pāri neatmetoties

Freijers 29.augusts 2022 13:40
15 1 Atbildēt

Ja tā skrupulozi pieet, tad hroniski ātruma pārkāpēji kopā ir 80% braucēju, jo ja jau, tad jau +5, +10,+15, kā pŗavietojas praktiski visa plūsma arī ir pārkāpums. Un, jā, ja kāds pēkšņi tādā sāk ar - 10 braukt, tad arī veidojas raustīšana.

Mani personīgi nekaitina, pabraucu garām un viss, bet sēdēt vilcienos un ļaut sevi raustīt kādam citam priekšā netaisos. Var braukt ātri un lēni, bet tas ir jādara saprātīgi, pēc kompānijām uz ceļā - to var darīt labi, ja katru 3 reizi, pārējā laikā ir pilns ar idiotiem.

par pilsētu runājot, jā tur ir jābūt uzmanīgam, bet jau tagad liela daļa velkās uz 30 50km/h vietā, laikam saklausījušies pilsēta cilvēkiem (tiem, kam nav auto neapšaubāmi) ļerkstēšanu. Un visbeidzot, ieteiktu tiem, kas runā par cieņu uz ceļa, cienīt arī citu cilvēku laiku un baudu braukt - neglaudi telefonu, nelien, kad jādod ceļš un parādi pagriezienu PIRMS manevra, viss CSN un drošība nesastāv no viena atļautā ātruma un peripētijām ap to !

Krišs 29.augusts 2022 14:43
2 3 Atbildēt

Kamēr nebūs realu darbību no policijas, tikmēr šī 'norma' neizzudīs. Tak droni ir(un tehnoloģijas arī)... Īpaši no rītiem kādus pāris km ātrāk palaiž gaisā un tik filmē fiksejot, talāk, kur 'wāzē' šie skrējēji naski ietago un visi brauc paklausīgi, tik ņem nost no trases un liek sodus. Par muļķīsu tēlošanu, pieliek vēl pantu par melošanu, klāt.

Taspats par šoseju skrējējiem pāri u.t.t. Pamēģini pārskriet eiropā pāri štrāsei... Ne vienmēr jo katram blakus policistu nenoliksi, bet diezgan raiti var iedzīvoties labos sodiņos par sevis un citu dzīvību apdraudešanu.

Bet poliči pie mums cik reizes neesmu redzejis, pabrauc garam un nereaģē kaut kārtejie dunduki skrien pari jūrmalenei.

Jo kā gan valsts spētu izdzīvot ja nebūtu šie ''sliktie'' hroniskie pārkāpēji kas visvairāk pilda valsts kasi lai ierēdņi sev prēmijas varetu dāvināt... Ķip ir slikti, bet turpiniet darīt....

es 29.augusts 2022 15:10
0 1 Atbildēt

Beidzot mani izskaitļoja! Jā, un es vēl varu piebilst, jo sūdīgāka dzīve, jo vairāk jāskrien!

BMW 29.augusts 2022 15:39
3 0 Atbildēt

Es taču nepirku savu 550i lai brauktu uz 50km/h.

Kam čuriņa raustās, tas lai arī brauc lēnāk un netraucē tiem kam nav bail braukt ātrāk!

Opis 29.augusts 2022 17:09
0 1 Atbildēt

Es jau arī braucu lēnāk, bet tad lohs bembī iekārtojas aizmugurē un slēgā lampas, Morzes ābecē signalizējot "Brauc ātrāk, man mīzt vajag, bet apdzīt nemāku!!!"

Ričais 29.augusts 2022 17:48
6 1 Atbildēt

Pilnīgi pareizi, es par savu AMG meseri normāli atstāju līzingā katru mēnesi, tāpēc gribu braukt ātri. Poličus praktiski neredzu, pat detektoru vairs nelieku pie stikla.

WALA 29.augusts 2022 15:56
2 0 Atbildēt

Šitā statistikas pievilkšana uz vajadzigo pusi vienmēr izraisījusi smaidu, parādiet pilnu statistiku un pierādīšu ka noteiktā "respondentu grupā" pārkāpēji avarē ļoti reti

Mehs 29.augusts 2022 16:58
9 0 Atbildēt

Toties manāmi pārsauļojusies sieviete ap 35 padārgā auto ar telefonu pie auss, veic kreiso pagriezienu no labās malējās joslas un kuras dēļ man ir iespēja pārbaudīt kā transportlīdzeklī nostiprināta krava, nav iekļuvusi statistikā, jo nav pieķerta.

Meh 29.augusts 2022 17:10
0 0 Atbildēt

Nejauc kopā apaļo ar silto, šeit runa par ko pavisam citu. Par tantēm ar biezpienu paurī būs cits raksts,

darklight 29.augusts 2022 17:01
0 0 Atbildēt

Bļin! Man jau sen bija tāda sajūta, ka mani izseko!

Apsveicu 29.augusts 2022 17:11
1 1 Atbildēt

Ārsti saka, ka lohiem nestrādājot intuīcija - bet redz, ka tomēr viņi kļūdās!

Drifts 29.augusts 2022 17:44
4 0 Atbildēt

Šīs kampaņas tikai vairo "ai, pabrauks aiz fūres" bremzes, kuri tad netieši arī taisa uz ceļa mēslus, kad viņiem pat kombaini iet garām kā nu māk.

650 29.augusts 2022 17:53
3 0 Atbildēt

Neviltoti patiesais Drošās Braukšanas Mācības pamatlicējs Jānis V. nesen bija iekļuvis tādā itin kuttelīgā situācijā.Viņš (iespējams, 1mo reizi savā autobraucēja bio grāfijā un/vai pirmoreiz kopš šī te ne visai smukā (dzīvību apdraudošā) projekta nodošanas eksplOhtācijā) bij izbraucis/uz Saulkrastu šossejas.Jā.

Tur viņš konstatēja TO, ka (auto) vadītāji šķērso viskautko neatļautu un visādi nekaunīgi brauc pa (3joslu suddaceļa) apmali, kura īstenībā nemaz Neesot paredzēta braukšanai un par/ko (vispār) pienākoties (Bargs) Sods.Un labi, ka (vispār) Nelīst..Jā.

Interesanti, ka viņš (kā Drošas Braukšanas Pamatlicējs Latvijā) nebija aizdomājies par šo lietu agrāk un veselus aptuvenus kādus tādus divarpus gadu desmitus turēja zobus aiz mēles un (pat) neizveica par minēto netiklo darbību SODĪTO personu skaita uzskaiti minētajā virzienā, nedz arī otrpus Rīgas uz idejiski līdzīgā Bauskas nāvesceļa.Nee.

Labi ,ka uzreiz pēc augstākminētā materiāla publicēšanas 99,98% apmales pāri/kāpēju izdarīja attiecīgos secinājumus un Tagad (mums,beidzot) ira iestājies miers un/vai gandarījums par/paveikto. Paldies,Jāni.Jā.

iJuris 30.augusts 2022 9:36
3 2 Atbildēt

Bet kā tad paliek ar demokrātiju, vairākuma taisnību?

Ja jau 80% vadītāju diezgan normāli ikdienā brauc virs atļautā ātruma, tad risinājumam jābūt paceļot atļauto slieksni, nevis vēl samazinot. Atlikušajiem 20% būs jāsāk braukt veiklāk.

Joprojām tiek spiests un dumju vadītāju lobēšanu. Es ieteiktu izmantot situāciju un visus jaunos vadītājus apmācīt daudz nopietnākā līmenī, nevis kaut kā ķepu ļepu uz priekšu virzīties, jo biežāk nekā retāk, tieši šo vadītāju dēļ pārējiem tiek traucēta droša veikla un patīkama braukšana. Klasisks piemērs nogriešanās krustojumā, veiklais un ātrais 80% vadītājs jau sen ir nogriezies un paātrinājies līdz 50kmh, kamēr, it kā, drošais un lēnais veļ tikai skatās kur stūre, pedāļi un ak vai, jau atkal sarkans.

Demokrāc 30.augusts 2022 13:10
2 0 Atbildēt

Ja vairākums nolemtu, ka iJura sapelnītais tagad ir kopējā lietošanā, tas gan tev labi patiktu - vai ne tā?

WALA 30.augusts 2022 17:27
3 0 Atbildēt

Ja tu domā ka iJuris ar savu sapelnītu jau tagadējā iemārtā nav spiests "dalīties", tad tu šķiet dzīvo sapņu pasaulē, jo vidējais LV darbinieks tikai liekas veiksmes gadījumā saņem 2/3 no nopelnītā, kamēr lielais vairums "pakāš" virs 50% par "labu dīkdieņiem" ;)

Un tā kā dīkdieņi uzskata ka viņu vilkšanās ir visu pasaules problemu risinajums, tad grib likt visiem kas ātrāk vēl arī ātruma nodokli ;)

iJuris 30.augusts 2022 21:31
3 0 Atbildēt

Paldies Wala, apmēram tā arī notiek, jo ātrāk tieku uz priekšu, jo vairāk darbus izdaru, jo lielāka peļņa un iemaksas valsts budžetā no kura, diemžēl, tiek lobēts braukt lēnāk.

Protams visam ir saprāta robeža.

Es vairāk gribētu akcentēt tūļīgu un pat savtīgu braukšanas stilu. Lēni uzsākt braukt krustojumā, pirms kura jau ir izveidojusies rinda ir, kā spļāviens sejā visiem kas ir aizmugurē. Nepiespiesties ceļa labajai malai, kad kāds izrāda vēlmi apdzīt arī ir visai kaitinoši, ikdienā tā darot (piespiežoties tos 60cm pa labi) 9 no 10 reizēm saņemu paldies, droši gan man, gan otram šoferim.

Bet tendence skaidra, no lēnā jau neko nepaņemsi, bet no ātrā, lūk to vajag izģērbt un pie kauna staba pielikt.

650 31.augusts 2022 1:13
0 1 Atbildēt

Kas tev tas tāds pa darbu? Priekšnieku kā sauc??

Tie 60cm ira samērā par maz.Ja man savureiz kāds izmisīgi lien aizpakaļbamperī,es dažkārt pieklājīgi piespiežos (pa labi) uzreiz pa visiem 160cm.Daļa šādu gadījumu gadās (arī) tā, ka spiedējs pēkšņi nedaudz atspiežās un tālākais Brauciens var notikt jau nedaudz mazāki sasspringtā režimā.Jā.

Stāvot rindā, nekad nevajaga neko lieki neirvozēt.Pilnīgi pieklājīgi (būs), ja Tu atļausi priekšā esošajam nobraukt vismaz 30m bez savas (tavas) uzstājīgās pakāļklātbūtnes.

Galēji intensīvu rindu gadījumā ieteicams reākcijass laiku paplatināt līdz (pat) 40-45m, tādējādi dodot (piedāvājot) iespēju kolēģiem no blakusrindas.Jo, vienmēr ir patīkami, ja (mums) kāds ko Piedāvā.Jā.

Kas tā te vēl tāda par nepieklājības teoriju- spļaušana sejā aizmugurējiem.Phe.Nevienam tu nēēsi pārādā un nekur tu nespļauj.To drīzāk katrs no Viņiem gribētu tavā mugurējajā stiklā iespļaut.Tapc, ja lukhsasofors rāda zaļo- nevaig nekur skriet.Piebremzē! Uz dzeltensrakano (tu) vienmēr paspēsi uzZzspiest.

Un kas tā vispār par dalīšanu- ātrie,lēnie,klibie,pusveselie, no kā ņemt, cik ņemt...Lai būt vislielākais ieņēmums, jāņem ir no Lohiem!

Ģeniāla atklāsme 31.augusts 2022 10:16
0 0 Atbildēt

100% hroniski autopārkāpēji ir cilvēki no 18-99 gadiem. Viņiem piedevām nevienam nav auto, kurš ir ražots šodien.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

44 240 un 46 745 eiro: vēl divas modernizētā Golf versijas starta lauciņā (+ FOTO)

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen laiž klajā vēl divas modernizētā Golf versijas: eHybrid un GTE. Abus modeļus jau var pasūtīt. Lasīt vairāk

 

Izstāde Auto 2024 pārspējusi iepriekšējo gadu rekordus (+VIDEO) 4

Baltijas lielākais auto dzīves notikums ,starptautiskā autoindustrijas izstāde “Auto 2024” šogad pulcēja pēdējo gadu laikā lielāko interesentu skaitu. Trīs dienās izstādi apmeklēja 34 601 interesents, kas ir par 21 % vairāk nekā pagājušajā gadā un par 12 000 vairāk nekā izstādē “Auto 2022”. Lasīt vairāk

 

Kad domas citur - neliela gājējas un automašīnas sadursme (+ VIDEO) 42

Video autors raksta, ka gājēji reizēm pārāk uzticas autovadītājiem un pieņem, ka tie visi domās vienādi. Tā nebūt nav, jo arī šajā situācijā viens autovadītājs meiteni palaiž, bet otrs pat nedomā to darīt. Lasīt vairāk

 

Gaidot uzlādi, tas svarīgi - Jēkabpilī uzbūvē mazmājiņu par 70 000 eiro (+ VIDEO) 29

Kamēr vieni nesaprot, kā tādu summu var izlikt par tautā saukto mazmājiņu, citi, ieskaitot elektroautomobiļu īpašniekus no tuvējā uzlādes punkta, priecājas, par noderīgo infrastruktūras risinājumu. Vairāk RE TV video sižetā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti