Vidējā ātruma kontroles pirmie rezultāti: smago CSNg skaita samazinājums par 73% 23

 

Foto: LVC

LVC | 23.novembris 2023 16:52

Sākotnējā divu mēnešu statistika par vidējā ātruma kontroles posmu darbību liecina, ka posmos ievērojami samazinās ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) skaits, vēl straujāk samazinājies CSNg ar cietušajiem vai ievainotajiem skaits.

Šī gada augustā un septembrī, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2022. gadā, vidējā ātruma kontroles posmos CSNg skaits samazinājies par 46%, CSNg ar cietušajiem skaits par 64% un CSNg ar ievainotajiem skaits par 73%. Tomēr divi mēneši ir vēl neliels periods kvalitatīvas statistikas iegūšanai, precīzāki dati būs redzami, kad iekārtas būs darbojušās pilnu gadu.

Statistikas dati liecina, ka vidējās kontroles posmos braukšanas ātrums samazinājās vēl pirms iekārtas sāka darboties, tas notika uzreiz pēc tam, kad tika uzstādīts aprīkojums un attiecīgās ceļazīmes.

Patlaban valsts ceļu tīklā darbojas 15 vidējā ātruma kontroles posmi. Vēl viens posms jau ir uzbūvēts, bet tajā ir mainīgs ātruma režīms, tāpēc vēl turpinās protokola izstrāde šim posmam.
Plānots, ka novembra beigās tiks uzsākta nākamo 17 vidējā ātruma kontroles posmu elektrības pieslēgumu un iekārtu projektēšana, patlaban notiek līguma saskaņošana.

Nākamie 17 posmi būs uz sekojošiem valsts autoceļiem:

  • Tallinas šoseja (A1) no Vitrupes līdz Svētciemam(74,5.–81,15. km)
  • Vidzemes šoseja (A2)
    • No Krasta ielas Ieriķos līdz autoceļam P20 (pagrieziens uz Cēsim) (72,25.–77,15. km)
    • No Bērzkroga līdz Smiltenes aplim (94,8.–125,7. km)
  • Valmieras šoseja (A3) no Stalbes līdz Rubenei (40,1.–55,55. km)
  • Rīgas apvedceļš (A4) (Baltezers–Saulkalne)
    • No krustojuma ar autoceļu P4 līdz tiltam pār Mazo Juglu(9,65.–13,9. km)
    • No krustojuma ar autoceļu P5 līdz pārvadam pār Daugavpils šoseju (14,5.–19,98. km)
  • Rīgas apvedceļš (A5) (Salaspils–Babīte) aiz Misas kanāla līdz degvielas uzpildes stacijai Virši (14,1.–20,1. km)
  • Daugavpils šoseja (A6) no Dzelmēm līdz Uplejām (66,1.–77,1. km)
  • Liepājas šoseja (A9)
    • Aiz Liepājas šoseja 10. km līdz Tīreļiem (9,9.–23,1. km)
    • No Apšupes līdz Tiltiņiem (39,1.–56,7. km)
    • No Blīdenes līdz Brocēniem (79,91.–93,6. km)
  • autoceļš Jēkabpils–Rēzekne–Ludza–Krievijas robeža (Terehova) (A12)
    • No Varakļāniem līdz Kristceļiem (61.–69. km)
    • Pirms Greiškāniem līdz autoceļa A12 108. km (106,25.–108. km)
  • autoceļš Tīnūži–Koknese (P80)
    • No Tīnūžiem līdz Ziediņiem (0,35.–1,75. km)
    • No pārvada pār autoceļu P80 līdz rotācijas aplim (40,9.–60,2. km)
  • autoceļš Sloka–Talsi (P128) No Ragaciema līdz Klapkalnciemam (13,5.–19,38. km)

Precīzas kontroles iekārtu atrašanās vietas tiks noteiktas projektēšanas laikā.

Vidējā ātruma kontroles posmos notiek ne tikai ātruma kontrole, bet arī transporta reģistrācijas, tehniskās apskates, vinješu un OCTA iegādes kontrole. Dati liecina, ka ievērojama daļa transporta līdzekļu satiksmē piedalās bez derīgas tehniskās apskates, liela daļa autovadītāju neiegādājas OCTA un vinjetes. Kopumā no vairāk nekā 12 tūkstošiem fiksēto pārkāpumu, 28% ir par ātruma pārsniegšanu, 25% par neiegādātu OCTA, 20% par nenopirktu vinjeti, 19% par dalību satiksmē bez tehniskās apskates, bet 8% par transporta reģistrācijas pārkāpumiem.

 

 
Visi komentāri
 
es 23.novembris 2023 17:00
6 0 Atbildēt

Piedodiet, bet kautkas ir galīgā dirsā!

iauto.lv/zinas/latvija...w=all#comments

Nja 23.novembris 2023 23:36
4 0 Atbildēt

Man šķiet viss ir pat ļoti logiski. Visi radari pārsvara tiek likti uz galvenajiem autoceļiem. Tad aizvainotie lidotāji izvēlas braukt par mazākas nozīmes ceļiem. Tajā skaitā, vietējās. Zinu dažus kas speciāli brauc līkumu, ka tik nav radars.

Cīcis 23.novembris 2023 19:17
12 2 Atbildēt

Vai tik lielaka daļa boja gajušo nav piedzerušies gājēji bez atstarotaja uz lielceļa?

msh 23.novembris 2023 20:11
10 6 Atbildēt

Pizģec - "kontroles posmos samazinājies avāriju skaits" - VAAAU, vietā kur satiksme ir brutāli nobremzēta līdz līmenim ka sēņotājus nemaz nav vērts apdzīt, samazinājies avāriju skaits - kāds sasniegums! Bet kā ar avāriju skaitu 10 kilometrus uz abām pusēm no tiem posmiem? Arī samazinājies?

0pis 23.novembris 2023 23:01
1 1 Atbildēt

Drīz arī tur nebūs avāriju 😂

saf 24.novembris 2023 7:30
8 0 Atbildēt

Kapēc sēņotājus nav vērts apdzīt?

Man gan patīk šitā lieta. Es braucu parasti 100-110, man tie radari vispār netraucē, tieši otrādi, slimie lidotāji velkas uz 90, bet lēnie vēl lēnāk, pretī braucošie arī sēņo, lidz ar to apdzīt ir ļoti viegli. Jā, visu laiku turēt 110 nevar, bet 100 (pec GPS) var bez problēmām, arī ja apdzenot ir jāuzspiež. Ļoti laba fīča tie radari.

msh 24.novembris 2023 18:15
0 0 Atbildēt

Tas tā līdz zināmam blīvumam - diez vai tu desmit mašīnu vilcieniņu pie vidēji blīvas satiksmes tā mierīgi nokodīsi...

uupis 24.novembris 2023 9:31
1 7 Atbildēt

Tu esi līkrocis ka neproti apdzīt?

Tu esi nopircis to ceļu? Tad kad nopirksi, tad arī varēsi kačāt prāvas, bet tā sēdi būdā un mācies apdzīt!

anonimikis 23.novembris 2023 20:23
3 9 Atbildēt

Statiska ka saka uz sejas. Tā ka lohi var nemaz neņaudēt, ātruma mierināšanas process tiks turpināts ar palielinātu jaudu.

Nja 23.novembris 2023 22:28
5 0 Atbildēt

Tā ir. Kamēr brauc kā lohi un vēl maksā par to pie radariem, tikmēr tos tikai liks vairāk. Interesanti ir paverot satiksmi pārbraucot LV robežu. Ļoti daudzi lidotāji kas mani apdzinuši, nez ko kaimiņos paši nespēj ātrāk par 90 pabraukt. Šo fenomenu tā arī neesmu izpratis.

23.novembris 2023 23:56
3 0 Atbildēt

ir sevišķi uz Ventspils šosejas? Kāda ir statistika starp vidējās kontroles radariem? Vnk tīri interesanti.  Ja viss ok tad labi. Ja nē tad kāpēc atkal melot un slēpt ?

650 24.novembris 2023 0:05
4 0 Atbildēt

Ār prāta demagoģija, pilnīgas šausmas.Iespēju oponēt vai iebilst- pilnīga nulle.Lohiem lohu liktenis.

28% sodu "par ātrumu", rēķinot no pārkāpumu skaita.Kā būtu, ja "parēķināt" ieņemto SODANAUDU sadalījumu pa konkrētajiem pārkāpumu veidiem?

Cik negadījumu bijuši dēļ netbilstoši noformētas ceļa infrastruktūras (atstarojošo elementu un horizontālā marķējuma neesamības)? Kā to kādam "pierādīt"? 

Policijas klātbūtne? Kas ta tas tāds? Kas tā pa būtni?

Kad būs "policijas klātbūtne" uz tā dēvētās jū-malas šossejas, kur BANDĪTI ir sazīmējuši tā dēvētās saules vairāku kliometru garā iecirknī? Kad diez dūšīgi draudīgais pr-nieks norīkos savus padotos ar spaiņiem lupatām, satīrīt šo te sabiedrībai acīspļaujošo suudu?

BMW 24.novembris 2023 8:42
2 1 Atbildēt

Divi raksti un viens otram pretrunā! Vienā rakstā ...irš, ka radari palīdz, bet otrā rakstā atzīst, ka ir vēl sūdīgāk jo reģistrēto negadījumu skaits pieaug: iauto.lv/zinas/latvija...zmes-autoceiem

vecsBMW 24.novembris 2023 8:57
8 0 Atbildēt

Tie kas uzmanīgi lasa un prot analizēt (šim vārdam nav nakādas saistības ar pornosaitiem un analo seksu), saprot, ka vienā rakstā ir apraksts par vietām kur novietoti vid-ātruma radari, bet otrā rakstā par situāciju valstī kopumā.

Un secinājums (ja kāds nesaprata) ir tāds, ka radari savu darbu veic labi un tos jāliek vairāk.

Bet LT jau tas bija skaidrs daudz atrak, bez pētijuma, ka bija redzams jau ar neapbruņotu aci, ka kur ir tie videjie radari, tur visi brauca disciplineti.

lielsBMW 24.novembris 2023 10:02
6 3 Atbildēt

Rūdīts bembists, atšķirībā no Stanbulas bembista, izdara secinājumu, ka tie ātruma radari kopumā situāciju valstī tikai pasliktina. Acīmredzot, ātruma radaru zonās cilvēki tiek mākslīgi stresināti.

Nja 24.novembris 2023 14:26
1 0 Atbildēt

Jā, radari vēl apstaro tev smadzenes! 5G nestāv blakus.

Sawron 24.novembris 2023 13:25
2 2 Atbildēt

No Bērzkroga līdz Smiltenes aplim (94,8.–125,7. km)..nu te nu gan netaisos 30 km bakstīties! Uz numura uzlikt magnētus no ledusskapja, aizņem minūti, bet pēc tam var mierīgi braukt ar 110-115, skaidrā vasaras laikā…Savukārt par apvedceļa slapjajiem sapņiem- No krustojuma ar autoceļu P5 līdz pārvadam pār Daugavpils šoseju (14,5.–19,98. km) Ja nevajag Ogres virzienu- mauc kaut ar 130, un nogriezies uz Salaspili pirms pārvada! No krustojuma ar autoceļu P4 līdz tiltam pār Mazo Juglu(9,65.–13,9. km) tieši tāpat- nogriezies pirms kameras Sauriešu virzienā. Bet uz Ogri var tikt normāli pa P4- Bajāri- Kangari Tīnūži..Sūkā ledu, sukas!

Kanibaals 24.novembris 2023 17:54
0 1 Atbildēt

Nu un cik tu ietaupi mierīgi braucot? Cerams esi nesmēķētājs, citādi ar vienu cīgu viss tavs ietaupījums vējā.

Sawron 24.novembris 2023 18:46
0 0 Atbildēt

Nav runa par taupīšanu vai iegūšanu, vnk. nevēlos, ka mani ierobežo bez kāda pamatojuma! Satiksmes mierināšanas pamatojums lai paliek auniem, kam patīk braukt kolonnās! Un jā, nesmēķēju...

LMT 24.novembris 2023 15:16
5 0 Atbildēt

Kur ir atskaite par Zivtiņa apņemšanos ES samazināt bojāgājušo skaitu uz ceļiem pa 50%?

Kā tas beidzās, kāpēc neko nedarām, nesolām?

Kanibaals 24.novembris 2023 17:53
0 0 Atbildēt

Kad ieviesa fotoradarus tad ar vis kaut kas tipa uz papīra uzlabojās. Sākumā teica, ka posmos kur fotoradari tur neesot avārijas, tad tieca ka to tuvumā līdz kamēr kāds pa to netrāpīs tiešā tēmējumuā.

sabcat 24.novembris 2023 20:34
1 0 Atbildēt

Stacionārais fotoradars. Autoceļš Rīga - Ventspils (A10), 132,4.km Apdzīvota vieta Spāre izvietota netālu no autoceļa A10. Nav apzīmēta uz ceļa, jo apbūve ir attālināta, bet atrodas abās ceļa pusēs. Gājēju interešu objekti atrodas dzīvojamai apbūvei pretējā autoceļa pusē. Skola, skolēnu klātbūtne uz ceļa, apdzīvotas vietas robežās.

Pirms fotoradara uzstādīšanas tur bija ātruma ierobežojums 70 km/h ar papildzīmi "darba dienās no 7:00 (varu kļūdīties par šo laiku) līdz 17:00" Pēc fotoradara uzstādīšanas ierobežojums 70 km/h ir bez laika ierobežojuma. Lūdzu CSDD sniegt informāciju par visiem satiksmes negadījumiem šajā ceļa posmā pirms foto-radara uzstādīšanas, kuri ir notikuši laikā, kad atļautais ātrums bija 90 km/h, un kuru vienīgais iemesls bija ātrums lielāks par 70 km/h, bet mazāks par atļautajiem 90 km/h.

Zinu atbildi - laikus ieprogrammēt fotoradarā var, bet nemākam, un galvenais - naudu gribās.

650 25.novembris 2023 2:16
0 0 Atbildēt

Kurš varētu Zinātniski "izskaidrot šo tabeli? Kas ir Tas, kas (šobrīd) ir "sasniegts" laikaposmā kopš 2017tā gada? Kā (cik Dinamiski) ir mainījies "rezultāts" beidzamajā 5gadē, ja ņemam vērā ieguldītās pūles un izlietotos resursus?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 6

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Ko dara šī tehnika? (+ VIDEO) 5

Kravas auto ar piekabi kaut ko vienmērīgi izkaisa uz ceļa. Vai varētu būt, ka šādi ātrā un vienkāršā veidā tiek atjaunots ceļa segums? Lasīt vairāk

 

Tikai tagad Latvijas Valsts ceļi atjauno 110 km/h uz Rīgas - Jūrmalas šosejas 30.04.2024 (+ VIDEO) 18

iAutolv konstatē, ka aprīļa pēdējā dienā situācija uz Rīgas-Jūrmalas šosejas izmainījusies un tagad maksimālais atļautais ātrums ir 110 km/h. Lasīt vairāk

 

Tiesai būs vēlreiz jāskata lieta par bēgšanu no policijas pirms 5 gadiem (+ VIDEO) 3

Tiesai atkārtoti būs jāizskata krimināllieta, kurā pirms aptuveni pieciem gadiem kāds autovadītājs narkotisko vielu reibumā bēga no policijas. Pakaļdzīšanās laikā – no Rīgas līdz Ogrei – cieta vairāki likumsargi. Bēgošo autovadītāju izdevās apturēt, tikai lietojot šaujamieroci. Un tieši ar vīrieša ievainošanu galvā saistīts Augstākās tiesas Senāta lēmums, kas paredz daļēji atcelt zemākās instances tiesas lemto, ka vīrietim par izdarīto jāizcieš piecarpus gadu cietumsods. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti