Jauniem un iepriekš nereģistrētiem transportlīdzekļiem Eiropas Savienībā (ES) no šī gada 7.jūlija ir jābūt aprīkotiem ar intelektisko ātruma pielāgošanas sistēmu jeb ISA, kas palīdz transportlīdzekļa vadītājam uzturēt ceļa videi piemērotu ātrumu, nodrošinot speciālu un piemērotu atgriezenisko saiti transportlīdzekļa vadītājam, aģentūru LETA informēja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāvji.
CSDD norādīja, ka šo prasību paredz Eiropas Parlamenta un Padomes regula, taču direkcija vērš uzmanību, ka ISA sistēma ir viena no vairākām palīgsistēmām, kas vadītājam ļauj ievērot maksimāli atļauto braukšanas ātrumu, nevis darbojas tiešā veidā kā ātruma ierobežotājierīce.
ISA sistēmu ir iespējams atslēgt pilnībā, un arī neatslēdzot nepieciešamības gadījumā pārsniegt atļauto braukšanas ātrumu. Respektīvi ISA sistēma ir viena no vairākām palīgsistēmām transportlīdzekļa vadītājam, kas informē par pārsniegto braukšanas ātrumu, skaidroja direkcijā.
CSDD jau patlaban jaunu un iepriekš nereģistrētu transportlīdzekļu pirmreizējās reģistrācijas laikā Latvijā kontrolē dažādu obligāto transportlīdzekļa sistēmu esamību un atbilstību spēkā esošajām prasībām, tostarp ISA sistēmu.
Tāpat CSDD piebilst, ka transportlīdzekļu ražotāji laicīgi pielāgo savu produkciju spēkā esošajām prasībām, tādējādi iegādājoties ES tirgum izgatavotu un sertificētu automobili, tas būs aprīkots ar jaunākajām obligātajām drošības sistēmām, tostarp minēto ISA sistēmu.
Direkcijā informē, ka atbilstoši regulas prasībām ISA sistēma atbilst šādām specifikācijām - ir iespējams ar akseleratora vadības ierīci vai ar speciālu, atbilstošu un iedarbīgu atgriezenisko saiti pievērst vadītāja uzmanību tam, ka noteiktais ātruma ierobežojums ir pārsniegts, kā arī ir iespējams sistēmu atslēgt.
Tāpat sistēma neietekmē vadītāja iespēju pārsniegt sistēmas piedāvāto transportlīdzekļa ātrumu, kā arī speciālā un piemērotā atgriezeniskā saite balstās uz ātruma ierobežojuma informāciju, kas iegūta ceļa zīmju un signālu novērošanas gaitā, balstoties uz infrastruktūras signāliem vai elektronisku karšu datiem, vai uz abiem, kas pieejami transportlīdzeklī.
CSDD ir valsts akciju sabiedrība. Direkcija reģistrē transporta līdzekļus Latvijā, izsniedz vadītāju apliecības, veic automašīnu tehnisko apskati un sniedz citus pakalpojumus. Direkcijas kapitāldaļu turētājs ir Satiksmes ministrija.
jautājums kā Latvijā tā strādā... Līdz šim visi adaptīvie kruīzi, ar ko esmu braucis, ar zīmju lasīšanu un ātruma pielāgošanu, nesaprot Latvijas ceļus - bieži vien, lai arī karte ir jaunākā, informācija tomēr neatbilst esošajai situācijai, kartē ir ceļa remonti, kas jau beigušies, ja ir ātruma ierobežojums, tad pēc krustojuma tas beidzas, bet auto to nesaprot, vai reizi pa reizei paķer kādu paralēlās ielas ātruma ierobežojumu...
Sūdīgi strādā, no Waze atpaliek ar kārtu. Autoražotāji kaut kā ir pamanījušies netikt laikam līdzi ar navigācijas sistēmām un vēl mēdz par reāllaika datiem prasīt abonēšanas maksu.
Man pa laikam feikus ķer - mēdz ieraudzīt priekšā šķērsli uz absolūti tukšas ielas, bija 3 reizes vienā un tajā pašā vietā pilsētā, braucot no rīta uz darbu gaišā vasaras rītā (sensors tīrs, vējs maisu pāri ceļam nenesa, skairdrā prātā).
Var izdomāt ka apdzenamais ar 2.5-3m velo ir briesmās un mest pa mēmajiem. Droši un uzticami?
Octavia 2019g izlaiduma
Pamēģini pagriezienu parādīt kad apdzen
Droši vien tu tā arī dari kad brauc pa TUKŠU ielu taisni un nekur netaisies nogriezties.
Darbojas perfekti, nav jāuztraucas par pārsniegtu ātrumu, pirms lokveida krustojumiem, apdzīvotām vietām un ātrumu ierobežojošam zīmēm pats samazina ātrumu. Un tas bez ieslēgtas navigācijas.
Nu gan jau kādreiz 30 kā 80 arī nolasīs - būs pārsteigums😁
Kopūmā jau tas viss tā kā strādā, bet ir nianses un dēļ tām kaut kā nesanāk uz šīm sistēmām paļauties ka nesataisa lielus pigorus. Bet katram sava pieredze un līdz ar to arī attieksme pret šīm lietām
Žēl, ka Tev nav zināšumu par šīs sitēmas darbību, bet, lai paliek prieks un bauda tiem, kam tā ir un funkcionē.