Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Jauniem transportlīdzekļiem ES jābūt aprīkotiem ar intelektisko ātruma pielāgošanas sistēmu 15

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 18.jūlijs 2024 10:24

Jauniem un iepriekš nereģistrētiem transportlīdzekļiem Eiropas Savienībā (ES) no šī gada 7.jūlija ir jābūt aprīkotiem ar intelektisko ātruma pielāgošanas sistēmu jeb ISA, kas palīdz transportlīdzekļa vadītājam uzturēt ceļa videi piemērotu ātrumu, nodrošinot speciālu un piemērotu atgriezenisko saiti transportlīdzekļa vadītājam, aģentūru LETA informēja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāvji.

CSDD norādīja, ka šo prasību paredz Eiropas Parlamenta un Padomes regula, taču direkcija vērš uzmanību, ka ISA sistēma ir viena no vairākām palīgsistēmām, kas vadītājam ļauj ievērot maksimāli atļauto braukšanas ātrumu, nevis darbojas tiešā veidā kā ātruma ierobežotājierīce.

ISA sistēmu ir iespējams atslēgt pilnībā, un arī neatslēdzot nepieciešamības gadījumā pārsniegt atļauto braukšanas ātrumu. Respektīvi ISA sistēma ir viena no vairākām palīgsistēmām transportlīdzekļa vadītājam, kas informē par pārsniegto braukšanas ātrumu, skaidroja direkcijā.

CSDD jau patlaban jaunu un iepriekš nereģistrētu transportlīdzekļu pirmreizējās reģistrācijas laikā Latvijā kontrolē dažādu obligāto transportlīdzekļa sistēmu esamību un atbilstību spēkā esošajām prasībām, tostarp ISA sistēmu.

Tāpat CSDD piebilst, ka transportlīdzekļu ražotāji laicīgi pielāgo savu produkciju spēkā esošajām prasībām, tādējādi iegādājoties ES tirgum izgatavotu un sertificētu automobili, tas būs aprīkots ar jaunākajām obligātajām drošības sistēmām, tostarp minēto ISA sistēmu.

Direkcijā informē, ka atbilstoši regulas prasībām ISA sistēma atbilst šādām specifikācijām - ir iespējams ar akseleratora vadības ierīci vai ar speciālu, atbilstošu un iedarbīgu atgriezenisko saiti pievērst vadītāja uzmanību tam, ka noteiktais ātruma ierobežojums ir pārsniegts, kā arī ir iespējams sistēmu atslēgt.

Tāpat sistēma neietekmē vadītāja iespēju pārsniegt sistēmas piedāvāto transportlīdzekļa ātrumu, kā arī speciālā un piemērotā atgriezeniskā saite balstās uz ātruma ierobežojuma informāciju, kas iegūta ceļa zīmju un signālu novērošanas gaitā, balstoties uz infrastruktūras signāliem vai elektronisku karšu datiem, vai uz abiem, kas pieejami transportlīdzeklī.

CSDD ir valsts akciju sabiedrība. Direkcija reģistrē transporta līdzekļus Latvijā, izsniedz vadītāju apliecības, veic automašīnu tehnisko apskati un sniedz citus pakalpojumus. Direkcijas kapitāldaļu turētājs ir Satiksmes ministrija.

 
Visi komentāri
 
khe 18.jūlijs 2024 11:23
3 6 Atbildēt

jautājums kā Latvijā tā strādā...  Līdz šim visi adaptīvie kruīzi, ar ko esmu braucis, ar zīmju lasīšanu un ātruma pielāgošanu, nesaprot Latvijas ceļus - bieži vien, lai arī karte ir jaunākā, informācija tomēr neatbilst esošajai situācijai, kartē ir ceļa remonti, kas jau beigušies, ja ir ātruma ierobežojums, tad pēc krustojuma tas beidzas, bet auto to nesaprot, vai reizi pa reizei paķer kādu paralēlās ielas ātruma ierobežojumu...

Bradypus 18.jūlijs 2024 14:35
8 13 Atbildēt

Sūdīgi strādā, no Waze atpaliek ar kārtu. Autoražotāji kaut kā ir pamanījušies netikt laikam līdzi ar navigācijas sistēmām un vēl mēdz par reāllaika datiem prasīt abonēšanas maksu.

Sergejs 18.jūlijs 2024 15:27
2 0 Atbildēt

Man pa laikam feikus ķer - mēdz ieraudzīt priekšā šķērsli uz absolūti tukšas ielas, bija 3 reizes vienā un tajā pašā vietā pilsētā, braucot no rīta uz darbu gaišā vasaras rītā (sensors tīrs, vējs maisu pāri ceļam nenesa, skairdrā prātā). 

 Var izdomāt ka apdzenamais ar 2.5-3m velo ir briesmās un mest pa mēmajiem. Droši un uzticami?

 Octavia 2019g izlaiduma

anonimikis 18.jūlijs 2024 20:14
8 4 Atbildēt

Pamēģini pagriezienu parādīt kad apdzen

Sergejs 19.jūlijs 2024 9:38
4 3 Atbildēt

Droši vien tu tā arī dari kad brauc pa TUKŠU ielu taisni un nekur netaisies nogriezties.

:-) 19.jūlijs 2024 12:31
9 4 Atbildēt

Darbojas perfekti, nav jāuztraucas par pārsniegtu ātrumu, pirms lokveida krustojumiem, apdzīvotām vietām un ātrumu ierobežojošam zīmēm pats samazina ātrumu. Un tas bez ieslēgtas navigācijas.

Sergejs 19.jūlijs 2024 16:01
2 0 Atbildēt

Nu gan jau kādreiz 30 kā 80 arī nolasīs - būs pārsteigums😁

Kopūmā jau tas viss tā kā strādā, bet ir nianses un dēļ tām kaut kā nesanāk uz šīm sistēmām paļauties ka nesataisa lielus  pigorus. Bet katram sava pieredze un līdz ar to arī attieksme pret šīm lietām

:-) 29.augusts 2024 10:57
0 1 Atbildēt

Žēl, ka Tev nav zināšumu par šīs sitēmas darbību, bet, lai paliek prieks un bauda tiem, kam tā ir un funkcionē.

650 18.jūlijs 2024 16:40
4 0 Atbildēt

LV kontroles iestādes kontrolē šo sistēmu "esamību un atbilstību"- nu tapc es domāju, ko tur tagad viens TA Darbinieks skraida pa placi ar dažādām ceļazīmem (augšUp izstieptā) rokā un otrs ik pa laikam metās zem pārbaudāmā tr.līdzekļa riteņiem.

Plus vēl ka nepietiek ka LV iedzīvotājs šo ražotāja izražoto tr.līdzekli ar šīm (esošajām vai neesošajām) sistēmām ir likumīgi nopircis, bet atbildīgie LV dienesti to vēl Pārbaudīs. Iespējams,latviešu Cssd (beidzoot) oficiāli pieteiks Karu kādiem tie baltvāciešu un/vai ķiķīniešu hlamu ražotājiem.

ZZZZ 19.jūlijs 2024 7:59
2 0 Atbildēt

NAMEIZ 

ZZZZ 19.jūlijs 2024 8:03
6 1 Atbildēt

WALA 22.jūlijs 2024 13:51
3 0 Atbildēt

Kam tie sūdi vispār ir vajadzīgi, vai tam lai "stūres ļurinātājs" var netraucēti "bakstekrānu" spaidīt ????

Krotow 1.augusts 2024 0:14
0 0 Atbildēt

Mhm, lai telefonā lūrētājs apkārt notiekošā ignorēšanas  dēļ neielidotu dibenā priekšā braucošajiem. Par to ka šādus kadrus būtu vnk jāatbrīvo no tiesībām, laikam nav ienācis prātā.

WALA 23.augusts 2024 18:40
1 0 Atbildēt

Kad beigsim aprīkot auto ar visādiem mēsliem ??? Vai var palūgt auto ierīkot prastu nakts redzamības kameru ar kaut vai nelielu projekcijas ekrānu, kurš uzrāda dzīvniekus un citus "zemu rāpojošus vai stāvošus objektus" naktī bez atstarojošiem elementiem uz un ārpus ceļa !!!

:-) 29.augusts 2024 11:02
0 0 Atbildēt

Šāda sistēma jau ir pieejama no ~ 2010. Vidējā un biznesa klases auto. Pat MB un VW grupas kravas auto un busiem. Tik biku jāpiemaksā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Policija "ķer uz ātrumu", Waze brīdina (+ FOTO) 10

Šodien, 4.decembrī,13.00 pārvietojamā ātruma kontroles ierīce bija novietota netālu no Ziepniekkalna ielas un Ceraukstes ielas krustojuma, par ko čakli ziņoja arī Waze. Lasīt vairāk

 

Nepilni 37 000 eiro – Ford laiž klajā elektrisko Puma (+ FOTO) 5

Ford papildina Puma modeļu saimi ar pilnībā elektrisko Gen-E. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Ko un par cik piedāvā jaunais Peugeot 5008? (+ VIDEO) 4

Jaunais Peugeot 5008 ir liels krosovers ar septiņām sēdvietām. Tā elektriskā versija e5008 sniedz iespēju 3+ ģimenēm saņemt pat 9000 eiro atbalstu automašīnas iegādei. Lasīt vairāk

 

Mierinājuma kvants. Autosportists izmēģina rāmāko sedanu tirgū(+ VIDEO) 2

Devītās paaudzes Toyota Camry iznāca 2023. gadā. Eiropu sedana modelis sasniedza tikai šī gada vasarā, un tiek tirgots tikai Baltijas valstīs, Čehijā, Slovākijā, Polijā un Ungārijā. Tātad vāciešiem, beļģiem un ziemeļvalstu pircējiem iespēja tikt pie jaunākā japāņu hibrīdsedana nespīd. Vai tādu automašīnu vajag mums, vaicājām DBS autoskolas direktoram, autosportistam un Latvijas Gada auto konkursa žūrijas biedram Jānim Vankam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti