Visi komentāri - Rallijā «Sarma 2010» uzvar Ivars Vasaraudzis/Pēteris Spredzis

Rallijā «Sarma 2010» uzvar Ivars Vasaraudzis/Pēteris Spredzis 4

 
15.februāris 2010 14:58

Latvijas rallija čempionāta otrajā posmā rallijā „Sarma 2010” Gulbenē uzvaru izcīnīja galvenā favorīte, Skandi Auto Rallija komandas ekipāža Ivars Vasaraudzis/Pēteris Spredzis.

Otro vietu absolūtajā vērtējumā, sasniedzot uzvaru N4 klasē, guva Aivis Egle/Mārtiņš Jerums (Tieto Kronus Rally Team). 2WD klasē sīvā cīņā uzvaru sasniedza Ivo Ķilpis/Artis Ceriņš. Komandu ieskaitē labākā LMT Rallija komanda.

<250>Vasaraudzis/Spredzis ralliju sāka šķietami rezervēti, piekāpjoties Eglem/Jerumam sestdienas ātrumposmos, kas norisinājās tumsā. Tomēr jau ar svētdienas pirmajiem ātrumposmiem ar Mitsubishi Lancer WRC automašīnu startējošā ekipāža arvien vairāk nostabilizējās sacīkstes vadībā, ralliju noslēdzot ar 51,4 sekunžu pārsvaru pār labāko N4 klases ekipāžu. Vasaraudzis/Spredzis kļuvuši par uzvarētājiem arī čempionāta A Plus grupā, Gulbenes rallijā pārspējot sekotājus lietuviešus Roku Lipeiķi/Ingu Lipeiķīti un Latvijas vienības Raimondu Strokšu/Gundaru Kļaviņu (RA Motorsport) un Mārtiņu Svili/Aivi Aizsilnieku. Lipeiķa un Sviļa duelis turpinās jau kopš pērnās sezonas, taču abos pirmajos šā gada posmos Utenā un Gulbenē labāks izrādījies lietuvietis. Turklāt „Sarmas” pēdējos ātrumposmos Svili apsteidza arī Strokšs.

N4 klasē cīņa par uzvaru bija intriģējoša līdz pēdējiem ātrumposmiem, jo, lai arī Egle/Jerums allaž saglabāja klases līderpozīciju, ekipāžai bija jāaizsargājas pret LMT Rallija komandas ekipāžām -- Anda Neikšāna/Pētera Dzirkala un Māra Neikšāna/Raivja Jansona. Vadošais N4 klases trijnieks finišēja piecu sekunžu robežās. Līdz pat pēdējam posmam par ceturto vietu cīnījās latviešu ekipāža Jānis Feldmanis/Anrijs Jesse (Percauto Racing), tikai pēdējā posmā tiekot garām lieliski startējušajai igauņu ekipāžai Ranno Bundsenam/Svenam Raidam.

Neskatoties uz ievērojamu zaudējumu sestdien tehnisku problēmu dēļ, pakaļdzīšanās atnesusi kopvērtējuma punktus arī Jāņa Vorobjova/Guntara Zicāna ekipāžai – absolūtajā vērtējumā sasniegta septītā vieta, N4 klasē – sestā vieta, bet, tā kā Bundsens/Raids nestartē Latvijas čempionāta ieskaitē, Vorobjovs/Zicāns gūs punktus par piekto vietu.

Aizraujošā 2WD grupas cīņā, kurā par vienu uzvaru spēkojās 25 ekipāžas, uzvarētājs nebija zināms līdz pat pēdējam ātrumposmam. Gandrīz visu ralliju vadībā pavadīja spēcīgā igauņu ekipāža Sanders Pērns/Kens Jarveoja, taču sacīkstes pēdējos posmos izcilu tempu uzņēma Latvijas ekipāža Ivo Ķilpis/Artis Ceriņš. Vēl pirms pēdējās cīņas igauņi bija vadībā ar 1,3 sekunžu pārsvaru. Tomēr Ķilpis/Ceriņš pēdējo cīņu uzvarēja, būdami ātrāki rallija finišā par četrām sekundēm. Trešo vietu, vēl pāris posmus pirms finiša kopā ar Ķilpi ķerot igauņus, guva dēls un tēvs Kaspars Īle/Arnis Īle, Ķilpim finišā piekāpjoties par nedaudz vairāk kā 20 sekundēm.

<seesam>Latvijas Junioru kausā labākā izrādījās igauņu ekipāža Sīms Plangi/Mareks Sarapū, kuri ar R3 klases mašīnu startē A Plus ieskaitē. Arī nākamajās vietās igauņu piloti – otrais -- Pērns, trešais – Rolands Murakass. Labākais Latvijas juniors izrādījās rallija debitants Ralfs Sirmacis (Auto Stils Rally team), kurš, atšķirībā no ātrākajiem tautiešiem Zigurda Kalniņa un Ata Bruņinieka, tika līdz sacensību finišam. Kalniņš un Bruņinieks piedzīvoja tehnikas defektus, kas ir liels zaudējums Latvijas līdzjutējiem, jo kā viens, tā otrs bija stabili 2WD klases pjedestāla pretendenti.

Super 1600 kausā uzvaru izcīnīja Ivo Ķilpis/Artis Ceriņš, apsteidzot brāļu Egila un Māra Īļu ekipāžu.

Latvijas rallija čempionātā komandu kausā rallijā „Sarma 2010” uzvarēja LMT Rallija komanda (11 punkti), pārspējot Tieto Kronus Rally Team (8), RA Motorsport (1) un Ajags Latvija (0).

Latvijas rallijreida čempionāts sācies ar Toma Branta/Kārļa Čurkstes uzvaru. Apvidus auto cīņās ekipāža par 7 minūtēm un 12 sekundēm pārspēja Emīla Jakrina/Mārtiņa Priedes duetu. Trešā ekipāža – Gita Laugale/Santa Daukste -- izstājās sacensību vidusdaļā.

Rezultāti: www.autorally.lv; www.autosport.lv

Viesturs Saukāns
LAF Preses dienesta vadītājs

 
Visi komentāri
 
274803. viesis 15.februāris 2010 15:12
0 0 Atbildēt

A nav apnīcīgi braukt ar vienīgo WRC Latvijā un likt kloķi nekonkurētspējīgiem konkurentiem?

274804. viesis 15.februāris 2010 17:50
0 0 Atbildēt

Kisielam arī ir WRC

274807. viesis 15.februāris 2010 18:58
0 0 Atbildēt

Kāpēc reklamē to puišeli Vasaraudzi...jābūt galīgam nejēgam,lai ar WRC neuzvarētu... virsrakstā bija jābūt "... uzvar Egle"...

274817. viesis 16.februāris 2010 10:38
0 0 Atbildēt

Kāpēc Vasaraudzis ir puišelis? Liekas, ka brauc jau diezgan sen, drīzāk par pieredzējušu rallistu ar stāžu varētu saukt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai atbalsti, ka ziemā tiek mainīts maksimālais atļautais braukšanas ātrums no 110 uz 90 km/h? (+ VIDEO) 3

iAuto.lv kārtējo reizi vērš uzmanību uz to, ka labos laika apstākļos maksimālais ātrums uz Jūrmalas šosejas arī ziemā varētu būt lielāks. Lasīt vairāk

 

Kur ir mana laiva? Braucam ar KGM elektrisko pikapu (+ VIDEO) 1

Pilnībā elektriski pikapi Eiropā pagaidām ir eksotika. Vai nu tādu nav vispār vai tie ir ļoti dārgi. Šajā brīdī uz skatuves parādās korejiešu KGM jeb bijušais Ssangyong ar 100% elektrisku pikapu par mazāk nekā 50 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Ukrainas izlūkdienesta šefs Budanovs: tās būs Baltijas valstis un jau 2027. gadā 26

Eiropas valstīm jābūt gatavām Krievijas uzbrukumam jau 2027. gadā, un Krievijas diktatora Vladimira Putina plānos ir Baltijas valstu okupācija, paziņojis Ukrainas Aizsardzības ministrijas Galvenās izlūkošanas pārvaldes (HUR) vadītājs Kirilo Budanovs. Lasīt vairāk

 

Tas bija pēdējais – Volkswagen Drēzdenes rūpnīca izlaiž pēdējo eksemplāru

Šonedēļ Drēzdenes Caurspīdīgajā rūpnīcā (Gläserne manufaktur) noslēdzās vesels laikmets. No konveijera noripoja pēdējais automobilis – sarkans VW ID.3 GTX, kas kļuva par simbolisku robežšķirtni rūpnīcas vēsturē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti