Rallijsprintā «Gulbis 2010» uzvar Arums/Krasovskis (+ foto)

 
9.augusts 2010 10:21

Latvijas rallijsprinta čempionāta piektais posms rallijsprints „Gulbis 2010” Gulbenē noslēdzies ar Arvja Aruma/Arņa Krasovska („Subaru Impreza”, 4WD+ klase) uzvaru.


Rallijsprintā „Gulbis 2010” 4WD+ klasē uzvarēja Arvis Arums/Arnis Krasovskis („Subaru Impreza”). Autors: Dace Janova (Fotoaģentūra „4rati”).

Citās ieskaites grupās pirmās vietas izcīnīja Ali Jansons/Ivars Krievs („Subaru Impreza”, 4WD), Uldis Briedis/Monvīds Austrums („Renault Clio”, 1600+), Nauris Bruņinieks/Agnese Ozoliņa („VW Golf II”, 1600), Armands Lazdiņš/Normunds Vuguls („Subaru Impreza”, Road). „4WD Open” grupā uzvaru svinēja Jānis Vorobjovs/Gatis Vecvagars („Mitsubishi EVO X”). Komandu vērtējumā pirmā „Vāģi Racing”.

Fotogaleriju skatieties šeit »»

Milzīgā karstumā svētdien Gulbenē aizvadīts Latvijas rallijsprinta čempionāta piektais posms „Gulbis 2010”. Pirmajā ātrumposmā, 6,9 km garajā „Sendija 1” nedaudz negaidīti labāko rezultātu uzrādīja Arvis Arums/Arnis Krasovskis („Subaru Impreza”). Arī sacensību turpinājumā Aruma/Krasovska temps bija pārliecinoši ātrāks nekā sāncenšiem un, uzvarot visos ātrumposmos (ar vismaz trīs sekunžu pārsvaru katrā), ekipāža svinēja savu otro uzvaru karjerā 4WD+ klasē un kopējā ieskaitē. Iepriekšējo reizi pirmā vieta tika izcīnīta pirms vairāk nekā diviem gadiem, 2008. gada maijā. Tikmēr ne pārāk veiksmīgas sacīkstes aizvadīja kopvērtējuma līderi Rolands Mēnesis/Māris Ziediņš („Mitsubishi EVO”), pēc otrā „dopa” atrodoties tikai piektajā pozīcijā. Divas vietas atkarot gan palīdzēja sāncenšu neveiksmes - Miks Ernstsons/Kārlis Kļaviņš („Mitsubishi EVO VI”) izstājās dzinēja defekta dēļ, bet Aleksandrs Grīva/Ritvars Vēveris („Mitsubishi EVO VII”) piedzīvoja ātrumkārbas defektu. Finišā otrie Nauris Berķis/Arvis Piķis („Mitsubishi EVO”), tikai 1,1 sekundi priekšā Mēnesim. Taču šī sekunde ļāvusi saglabāt intrigu kopvērtējumā, jo Mēnesim vēl neizdevās nodrošināt čempiona titulu, kas būtu noticis pie otrādāka iznākuma. Tiesa, Mēneša/Ziediņa uzdevums sezonas divām atlikušajām sacīkstēm neizklausās pārāk sarežģīts – reizi jāfinišē vismaz septītajā vietā. Drīzāk līdzjutējus sagaida aizraujoša cīņa par abām zemākā kalumu medaļām starp Berķa, Aruma, Blaua (Gulbenē ceturtais), Grīvas un Ernstsona pilotētajām ekipāžām.

1600+ grupā kārtējo reizi uzvarētāju gods tika ekipāžai Uldis Briedis/Monvīds Austrums („Renault Clio”), kura bija ātrākā visos „dopos”. 29 sekundes uzvarētājiem piekāpās Kaspars Brencis/Armands Ziemelis („Honda Civic Type-R”). Līdz pat ceturtajam ātrumposmam trešajā pozīcijā turējās Jānis Vīksna/Dzintars Ermansons („Honda Civic Type-R”), tomēr eļļas noplūdes dēļ kurzemnieki nespēja pabeigt sacīkstes. Tādējādi trešo vietu ieguva Jānis Berķis/Edgars Čeporjus („Ford Fiesta”). Berķis pie kausa tika arī sestdien, finišējot otrais Smiltenē notikušajā Latvijas autokrosa čempionāta posmā „2000 Super” klasē. Analoģiska „Gulbja 2010” rezultātiem arī situācija kopvērtējumā – Briedis, Brencis, Berķis. Briedis kopā ar stūrmani Austrumu ir ļoti tuvu, lai aizstāvētu pērn iegūto titulu – vienā no divām beidzamajām sacīkstēm viņiem pietiek iegūt piekto vietu.

1600 klasē sacīkstes aizritēja pēc šosezon klasiskā scenārija - pārliecinoši ātrākie visos ātrumposmos bija Nauris Bruņinieks/Agnese Ozoliņa („VW Golf II”), gūstot ceturto uzvaru šosezon. Nepilnas divas minūtes sliktāku rezultātu sasniedza Emīls Skaidrais/Edgars Grīns („Toyota Corolla”), bet pirmais pjedestāls, trešā vieta, ekipāžai Agnis Alksnis/Līga Liepiņa („Honda Civic”). Arī Bruņinieks/Ozoliņa ir ļoti tuvu čempionu titulam. Lai nodrošinātu zelta medaļas, atlikušajās divās sacīkstēs jāiegūst seši punkti (piemēram, reizi jāfinišē trešajā vietā, vai divreiz sestajā). Pārējo medaļu liktenis, visticamāk, izsķirsies Skaidrā/Grīna un Raivja Ozoliņa/Jāņa Veilanda („Honda CRX”, Gulbenē izstājās pusass defekta dēļ) cīņā – abām ekipāžām šobrīd vienāds punktu skaits.

4WD grupā visos ātrumposmos labāko rezultātu uzrādīja Ali Jansons/Ivars Krievs („Subaru Impreza”), lai arī maksimālu sniegumu parādīt liedza tehniski defekti. Otrie, 41,5 sekundes aiz uzvarētaja, Mareks Švarcs-Švampāns/Gatis Cimdiņš („Subaru Impreza RS”), bet trešie Didzis Blūms/Aigars Rencis („Subaru Impreza”). Izcīnot trešo uzvaru pēc kārtas, kopvērtējuma vadībā izvirzījušies Jansons/Krievs. Tikai par trim punktiem mazāk otrajā vietā esošajam Blūms, trešais Švarcs-Švampāns. Neveiksmīgas sacensības izvērtās vieniem no līderiem Intam Jeršovam/Jurģim Ozolam („Subaru Impreza”). Tikai dienu pirms sacīkstēm tika nomainīts jau kārtējais automašīnas dzinējs, tomēr arī tas izturēja tikai līdz pirmā ātrumposma vidusdaļai… Pēc pirmajiem trim „dopiem” otrajā vieta negaidīti bija izvirzījušies Edgars Enkurs/Ainars Jankovičs, kuru iegādājušies 2008. gada čempiona Raimonda Dūča „Audi 90”. Tomēr arī šoreiz ekipāža bija spiesta izstāties – pievīla pusass.

Gulbenes ceļos pārtrūka „Road” klases līderu Māra Freiberga/Edgara Trūpa („VW Jetta”) četru uzvaru sērija. Pamatīga kļūda ceļā uz pēdējo kontroles atzīmi viņus no tobrīd ieņemtās otrās pozīcijas atmeta uz priekšpēdējo, devīto. Savu pirmo uzvaru izcīnīja Armands Lazdiņš („Subaru Impreza”), šoreiz startējot kopā ar pieredzējušo stūrmani Normundu Vugulu. Otrā vieta Kasparam Borgam/Andrim Pāpem („Opel Vectra”), un arī viņiem neveiksmīgs izrādījās pats pēdējais distances nogrieznis, jo tieši tur tika zaudēta pirmā pozīcija. Trešie, sakrājot par 0,2 soda sekundēm vairāk, Uldis Dūka/Pēteris Dūka („Opel Tigra”). Kopvērtējumā vadībā turpina atrasties Freibergs/Trūps, bet par otro vietu joprojām cīnās Lazdiņa un Borga ekipāžas.

Fotogaleriju skatieties šeit »»

Ātrākais pilots Gulbenes ceļos bija Jānis Vorobjovs („Mitsubishi EVO X”), kurš šoreiz stūrmaņa krēslā bija sēdinājis Gati Vecvagaru. Vorobjovam uzvara „4WD Open” klasē, kurai, atšķirība no piecām iepriekš minētajām ieskaites grupām, nav čempionāta statusa. Otrie šajā ieskaitē, pusminūti aiz uzvarētājiem, Mārtiņš Svilis/Aivis Aizsilnieks („Mitsubishi EVO VIII”). Trešajā pozīcijā Ģirta Krūzmaņa vadītās komandas „Sports Racing Technologies” pārstāvis Igors Grušeļevskijs/Jans Pojedinkovs („Mitsubishi EVO IX”). „2WD Open” un „Klasikas kausā” ātrākais Ivars Norberts/Modris Žeimuts („BMW E36 M3”).

Komandu vērtējumā pirmā uzvara šosezon „Vāģi Racing” (piloti Ali Jansons, Arvis Arums) kontā. Otrā „Ramo Motorsport”, bet trešā „Arsenal – R1”. Kopvērtējuma vadību, neraugoties uz tikai septīto vietu Gulbenē, saglabāja „Quattro Ledlauži” (piloti Ints Jeršovs, Didzis Blūms, Māris Freibergs).
Latvijas rallijsprinta čempionāta nākamais posms risināsies 27. un 28. augustā Liepājā kopā ar ralliju „Kurzeme 2010”.

Rallijsprintu „Gulbis 2010” rīkoja SIA „Auto-Moto Autoskola”. Atbalstītāji: Gulbenes pilsētas dome, SIA „Sendija”, SIA „Kopa”, „Vidzemes Energomeistars”, „Vītola Izdevniecība”. Informatīvais atbalsts: laikraksts „Dzirkstele”, „11. kanāls” un „AutoEuro”.

 

Latvijas rallijsprinta čempionāts

5. posms, „Gulbis 2010”

4WD+
Arvis Arums/Arnis Krasovskis („Subaru Impreza”) 25:51,2, Nauris Berķis/Arvis Piķis („Mitsubishi EVO VIII”) +41,3, Rolands Mēnesis/Māris Ziediņš („Mitsubishi EVO”) +42,4. 4WD
Ali Jansons/Ivars Krievs („Subaru Impreza”) 27:05,7, Mareks Švarcs-Švampāns/Gatis Cimdiņš („Subaru Impreza RS”) +41,5, Didzis Blūms/Aigars Rencis („Subaru Impreza”) +48,4.
1600+
Uldis Briedis/Monvīds Austrums („Renault Clio”) 27:20,4, Kaspars Brencis/Armands Ziemelis („Honda Civic Type-R”) +29,0, Jānis Berķis/Edgars Čeporjus („Ford Fiesta”) +1:55,7.
1600
Nauris Bruņinieks/Agnese Ozoliņa („VW Golf II”) 28:33,2, Emīls Skaidrais/Edgars Grīns („Toyota Corolla”) +1:42,9, Agnis Alksnis/Līga Liepiņa („Honda Civic”) +3:02,7.
ROAD*
Armands Lazdiņš/Normunds Vuguls („Subaru Impreza”) 6,3 soda sekundes, Kaspars Borgs/Andris Pāpe („Opel Vectra”) 9,6, Uldis Dūka/Pēteris Dūka („Opel Tigra”) 9,8.
* ROAD klases pārstāvji distanci veica pēc regularitātes principa.
Komandas
„Vāģi Racing” (piloti Ali Jansons, Arvis Arums) 22, „Ramo Motorsport” (Uldis Briedis, Kaspars Brencis) 19, „Arsenal – R1” (Mareks Švarcs-Švampāns, Miks Ernstsons, Nauris Bruņinieks) 19. Kausa izcīņa
„4WD Open”
Jānis Vorobjovs/Gatis Vecvagars („Mitsubishi EVO X”) 24:48,4, Mārtiņš Svilis/Aivis Aizsilnieks („Mitsubishi EVO VIII”) +32,9, Igors Grušeļevskijs/Jans Pojedinkovs („Mitsubishi EVO IX”) +1:34,5.
„2WD Open” un „Klasikas kauss”
Ivars Norberts/Modris Žeimuts („BMW E36 M3”) 28:42,8.

Kopvērtējums pēc 5. (no 7) posma.
4WD+

Rolands Mēnesis/Māris Ziediņš 47, Nauris Berķis/Arvis Piķis 28, Arvis Arums/Arnis Krasovskis 23, Gints Blaus/Kārlis Igals 23.
4WD
Ali Jansons/Ivars Krievs 37, Didzis Blūms/Aigars Rencis 34, Mareks Švarcs-Švampāns/Gatis Cimdiņš 29.
1600+
Uldis Briedis/Monvīds Austrums 44, Kaspars Brencis/Armands Ziemelis 26, Jānis Berķis/Edgars Čeporjus 23.
1600
Nauris Bruņinieks/Agnese Ozoliņa 44, Raivis Ozoliņš/Jānis Veilands 28, Emīls Skaidrais/Edgars Grīns 28.
ROAD
Māris Freibergs/Edgars Trūps 45, Armands Lazdiņš/Itars Siliņš 37, Kaspars Borgs/Andris Pāpe 33.
Komandas
„Quattro Ledlauži” (piloti Ints Jeršovs, Didzis Blūms, Māris Freibergs) 107, „Arsenal – R1” (Mareks Švarcs-Švampāns, Miks Ernstsons, Nauris Bruņinieks) 93, „Ajags Latvija” (Rolands Mēnesis, Jānis Muižnieks, Ģirts Torgans) 69.

Kausa izcīņa
„Junioru kauss”

Jānis Junkers 33, Atis Līcis 19.
„4WD Open”
Jānis Feldmanis/Anrijs Jesse 30, Konstantīns Koņuhovs/Ainārs Sļadzevskis 25, Jānis Vorobjovs 22.
„2WD Open”
Ivars Norberts/Modris Žeimuts 44.
„Klasikas kauss”
Ivars Norberts/Modris Žeimuts 44, Normunds Orlovs/Jānis Kollis 41.

LAF SAK preses dienests
 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti