Smiltenes posms dramatizē čempionātu pirms pēdējā posma Mūsā

 
24.augusts 2010 11:47

Latvijas autokrosa čempionāts sasniedzis augstāko intrigas punktu – pirms seriāla pēdējā posma, kas 4. septembrī notiks Mūsas trasē pie Bauskas, nevienā no četrām klasēm nav zināms izteikts favorīts.


2000 Super klasē Jānis Spīķis ne tikai izglāba cerības uz Latvijas čempiona titulu, bet pat nonāca kopvērtējuma vadībā. (Foto: Viesturs Saukāns)

1600, 2000 Super, Open un B600 klasē uz tituliem pretendē divi, trīs un pat četri dalībnieki. Smiltenē uzvaras guva, attiecīgi, Reinis Lilienšteins, Jānis Spīķis, Jānis Kozlovskis un Jānis Baumanis. VAZ klasē uzvaru guva Imants Kolomenskis, D12 klasē labākais Kristaps Eglītis, bet D7 Baltijas kausa ieskaites posmā labākais – Arnis Ramats.

Smiltenes posms Tepera trasē bija sarežģīts, jo trasi te izmērcēja lietus, te izžāvēja saule un vējš.

1600 klasē vāju sacīksti aizvadīja čempionāta līderis Andris Priedītis, finišējot tikai sestajā vietā. Veiksmīgāka cīņa izdevās viņa galvenajam konkurentam Andim Kļavam, kurš, par spīti kūlenim rīta oficiālajos treniņos, prata gūt trešo vietu. Rezultātā čempionāta kopvērtējumā Kļava atguvis minimālu pārsvaru pār Priedīti, un pirms pēdējā posma starp abiem ir divi punkti (83:81).
Smiltenē uzvaru guva Reinis Lilienšteins, kurš ar šo panākumu kļuvis par galveno bronzas medaļas pretendentu. Tiesa, pēdējais posms arī šajā ziņā būs dramatisks, jo Reinim ir 69 punkti, sekotājiem Andim Vanteram un Jānim Liderim – 66, bet Kasparam Sileniekam – 64. Aiz Lilienšteina finišēja Vanters un Kļava.

Arī 2000 Super klasē kopvērtējumā viss izmainījās intrigas virzienā. Cerības uz čempiona titulu gandrīz zaudējušais Jānis Spīķis guva pārliecinošu uzvaru sacīkstē, kurā viņam kopvērtējumā priekšā bijušie Jānis Berķis un Māris Ločmelis piedzīvoja neveiksmes, paliekot gandrīz pēdējās vietās. Rezultātā Spīķis pirms pēdējā posma savācis 29 punktus, Berķis – 28, Ločmelis – 25, savukārt teorētiskas cerības uz čempiontitulu saglabā arī Aldis Kasparovičs ar 23 punktiem.
Smiltenē aiz Spīķa pozīcijas guva Kasparovičs un labu sacīksti aizvadījušais Juris Smilga.

Tikpat neskaidra situācija Open klasē. Izstāšanos piedzīvoja kopvērtējuma līderis Jānis Vanags, bet viņa galvenie konkurenti Jānis Kozlovskis un Raimonds Jerāns sasniedza pirmās divas vietas. Rezultātā Kozlovskim pirms pēdējā posma 33 punkti, Jerānam un Vanagam – pa 30.
Smiltenes sacīkstē Aiz Kozlovska un Jerāna finišēja Normunds Skribis, kuram pēdējos posmos sāk atgriezties sezonas sākumā zudusī veiksme.

B600 klasē finālā tikai piektais palika viens no galvenajiem titula pretendentiem Otto Vočtavs, bet trešo vietu bija gatavs sasniegt kopvērtējuma līderis Ģirts Zīle. Uzvaru pārsteidzoši guva Jānis Baumanis. Jānis izcīnīja savu līdz šim lielāko panākumu Latvijas čempionātā, izmantojot pirmā apļa sadursmes savā labā. Pēc uzvaras Baumanis kļuvis par titula pretendentu: Zīlem 52 punkti, Baumanim – 48, Vočtavam – 47.
Starp Baumani un Zīli Smiltenē iespraucās Valters Zīverts, gūstot otro vietu.

VAZ Klasikas kausa klasē piekto uzvaru piecos posmos guva Imants Kolomenskis, šādā veidā priekšlaicīgi nodrošinot uzvaru kopvērtējumā. Aiz ogrēnieša finišēja Uģis Kaimiņš un Valdis Vilks.

Tikmēr D12 kravas automašīnu klasē pēc izcila dueļa ar čempionu un kopvērtējuma līderi Bruno Leimani uzvaru guva Kristaps Eglītis. Pēc šāda iznākuma posmu pirms sezonas beigām Leimanim ir 36 punkti, Eglītim – 35. Šīs klases pēdējā sacīkste notiks septembra vidū Igaunijā.

D7 Baltijas kausa posmā latviešiem beidzot izdevās apturēt visus līdzšinējos posmus uzvarējušo Lietuvas braucēju Audrju Pilipaviču. Uzvaru guva Arnis Ramats, lietuvieti atstājot otrajā vietā. Trešais – Jānis Kozlovskis, kurš Smiltenē kāpa uz pjedestāla gan Open vieglo automašīnu klasē, gan šajā – D7 -- kategorijā.

Smiltenē notika arī mehāniķu brauciens, kurā startēja sportistu galvenie palīgi. Uzvaru guva 1600 klases braucēja Jāņa Lidera mehāniķis Raimonds Tiltiņš, kurš gan patiesībā ir vairākkārtējs Latvijas autokrosa čempions, kā arī NEZ rallijkrosa čempions.

Latvijas čempionāta pēdējā sacensība norisināsies 4. septembrī sporta kompleksā Mūsa, pie Bauskas.
 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti