Atskats uz Igaunijas offroad sacensībām «Klaperjaht 2010»

 
6.septembris 2010 8:09

Pagājušajā nedēļas nogalē – no 27. līdz 29. augustam Igaunijas pilsētas Torvas apkaimē notika Igaunijā vērienīgākās offroad sacensībās “Klaperjaht 2010”, kas tieši šogad svinēja arī savu 10. pastāvēšanas gadadienu.

Sacensībās piedalījās 3 valstu pārstāvji – lielā vairumā Igaunijas braucēji, 3 Krievijas ekipāžas, kā arī 9 auto un 3 kvadricikli no Latvijas (6 no 9 Latvijas auto ekipāžām mājās brauca ar izcīnītām godalgoto vietu medaļām).

Kopā uz starta izgāja ap 80 tehnikas vienības TR1, TR2, TR3, Open, ATV, ATV junior un kravas auto kategorijās.

Piektdien - pirmajā sacensību dienā dalībniekiem bija jāizbrauc neliels kvalifikācijas aplis ar organizatoru sagatavotiem “pārbaudījumiem”. Nevienai no mašīnām šeit nebija īpašu priekšrocību, svarīgas bija pilota prasmes vadīt savu pilnpiedziņas kumeļu un komandas spēja sastrādāties, uzrādot ātrāko apļa laiku, kas pirms lietus bija mazāk par divām minūtēm, bet pēc lietus - pat līdz 5 minūtēm. Kārtējo reizi varēja pārliecināties, ka bezceļu braukšanai laika apstākļi ir no svara.

Otrās un trešās dienas trase – 3,5 km garš aplis. Visām kategorijām laika limits vienāds - 3 stundas, bet ar šo laiku pilnīgi pietika, lai izbaudītu labākās offroad emocijas šajā gadā.
Open klase 20 ekipāžu konkurencē sestdienas rītā startēja kā pirmā - tika meklēti celmi, mērīts ūdens dziļums, iepazītas un pārbaudītas neizbraucamās un izbraucamās vietas. Šī klase no Latvijas tika pārstāvēta I.Rozes, N.Boicova, A.Mizgas un I.Freiberga komandu sastāvos.
Open klasē pirmo vietu izcīnīja igaunis Rommi Sulg ar Suzuki Jimny (6 apļi). 2.vieta Latvijas ekipāžai - Nikolajs Biocovs/Romāns Jermolajevs (6 apļi), 3.vieta – arīdzan letiņiem - komandai “Rekuss Racing Team”, kurā brauc Ivars Roze / Nils Bernāns (5 apļi).

Mūsu TR3 kategorijas viens no līderiem - Edvīns Vansovičs - šoreiz par savu līdzbraucēju izvēlējies daļā dzimuma pārstāvi Guntu Krūmiņu. Viņi ļoti labi uzsāka sacensības, 13 ekipāžu konkurencē pirmo apli veicot kā trešie labākie. Taču pēc dažiem apļiem diemžēl tehnika pievīla – aizmugurējais kreisais rats spītīgi atteicās sadarboties. Un tādējādi šajā lielajā konkurencē un spraigajā cīņā ar 4x3 piedziņu uz godalgotu vietu jau bija grūti cerēt. Kopvērtējumā Vansovičs ar komandas nosaukumu “Mazozoli” - 5.vietā ar 3 pievarētiem apļiem.

TR3 kategorijas līderis – Vilnis Zeiza kopš uzbūvējis savu tagadējo auto, ne reizi neesot mainījis vinčas trosi, tā savas ugunskristības piedzīvoja tieši Klaperjaht sacensību laikā. Kamēr pārējās 15 ekipāžas tina vienu apli pēc otra, Zeizas vairāk kā stundu pavadīja labojot auto un finālā paspēja apriņķot arī 6 apļus, tiešā vārda nozīmē izcīnot 3.vietu.

Otro vietu dažas minūtes pirms Zeizām ar 6 nobrauktiem apļiem ieguva jelgavnieki – komanda “Novators”, kurā startēja Ivans Bergmanis / Dmitrijs Savickis. Pirmo vietu ar 7 apļu rezultātu izcīnīja Igauņu 301. ekipāža - Hardo Mere / Ivar Praks.

Sestdienas noslēgumā uz starta izgāja paši iespaidīgākie pilnpiedziņas braucamrīki (4x4/ 6x6/ 8x8) – kravas auto 8 vienību konkurencē. Šeit piedalījās divas Latvijas ekipāžas –“Lawbreakers” komanda ar auto reģistrācijas numura zīmi “KILLER” uz neredzēti lieliem ratiem, kā arī tēvs un dēls – Jānis un Ričards Valgeri no Carnikavas ar GAZ 63. Abām šīm ekipāžām izdevās “izpogāt” visus 6 igauņu braucējus, attiecīgi iegūstot pirmo un otro vietu.

Pēc 3 stundu šova iekarsušajiem skatītājiem likās, ka nu viņi ir redzējuši pilnīgi visu, ko sniedz pilnpiedziņas auto, taču nākamajā dienā sekoja kvadraciklu šovs, kas šogad bija sevišķi smags pašiem braucējiem, bet gana iepriecinošs skatītājiem. Naktī lija un no rīta kvadraciklu trase bija tiešā vārda nozīmē extreme. Vietām līdz viduklim iestigušie kvadraciklu stūmēji mēģināja tikt līdz trases izbraucamajai daļai. Plaša foto galerija par šīm sacensībām atrodama 4x4sport.lv mājas lapā.

Latviju kvadraciklu ieskaitē pārstāvēja 3 braucēji - Edgars Kalniņš ar 10 nobrauktiem apļiem starp latviešiem ieguva labāko rezultātu – 6.vietu, Mārtiņš Lilienfelds zem Rugāju karoga – 10. vieta (8 apļi) un Jānis Aizups 16. vieta (3 apļi).

Nākamgad, bez šaubām, atkal plānots Klaperjaht 2011, cerams, vēl kuplākā skaitā ar LV dalībniekiem uz starta, bet līdz tam, lai uzzinātu, kas tas bezceļš tāds ir, aicinām visus apmeklēt “Go Expedition Trophy 2010”, kas norisināsies š.g. 18. un 19. septembrī – Madonā.

Igauņi arī teicās, ka braukšot pie mums uz Madonu mācīties, kā tās godalgotās vietas izcīnīt...

Evita Ružāne
www.4x4sport.lv

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mazda 6 pēctecis: Mazda ar diviem jaunumiem Auto China 2024 izstādē (+ FOTO)

Pekinas autoizstādē Japānas autobūves uzņēmums Mazda nodemonstrējis divus jaunumus: sedanu EZ-6 un krosoveru Arata. Lasīt vairāk

 

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 22

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 35

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 17

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti