Latvijas kartingisti pasaules čempionu finālā

 
29.novembris 2010 9:41

Visi četri Latvijas kartinga komandas pārstāvji – Mārtiņš Steinerts, Konstantīns Calko, Raivo Luhse un Haralds Garkaklis – iekļuva „Rotax Max Grand Finals 2010” sacīkstes Itālijā finālos.

Sacīkstē, kurā 55 valstu pārstāvji startē ar vienādiem kartiem, DD2 klasē Calko izcīnīja 12. vietu, Garkaklis – 17., bet Luhse finālā izstājās. Savukārt Rotax Max Junior klasē Steinerts sasniedza 16. pozīciju. Katrā klasē uz starta stājās 72 dalībnieki – katrs kādas valsts vai reģiona Rotax klases čempions. Rotax sezonas fināls notiek jau desmito gadu un gandrīz vienmēr uz starta stājušies arī Latvijas komandas dalībnieki. Bieži rezultāti bijuši daudzsološi, taču šogad par īpašu panākumu uzskatāma visu Latvijas sportistu iekļūšana finālistu pulkā.


Komanda: Konstantīns Calko (no kreisās), Mārtiņš Steinerts, Raivo Luhse un Haralds Garkaklis.

Tas pierāda Latvijas kartinga atzīstamo līmeni – rezultātus sasniedz nevis viens izteikts kartinga līderis, bet gan visa komanda kopumā ir gatava augstiem sasniegumiem. Steinerts uz Rotax finālu nokļuva kā Latvijas Rotax Max Junior klases čempions un Rotax kausa uzvarētājs. Calko startēja DD2 klasē kā labākais Latvijas braucējs nacionālajā čempionātā. Luhse vietu DD2 klases pasaules finālā nodrošināja kā labākais latvietis Baltijas kausā šajā klasē, bet Garkaklis ir Rotax Max klases Rotax kausa ieguvējs.

Sportistu sarežģītākais uzdevums veiksmīgai sacīkstes aizvadīšanai nedēļas nogalē bija pēc izlozes iegūtu jaunu kartu testēšana un noregulēšana. Tā kā tehnika visiem dalībniekiem ir vienāda, uzvar tas, kurš pareizāk prot strādāt ar regulējumiem un izprast karta uzvedību trasē. Regulēšanas procesam atvēlētais laiks ir ierobežots – divas dienas, kas praksē nozīmē četras treniņu sesijas.

Rotax Max Junior klasē Mārtiņš Steinerts kvalifikāciju noslēdza 20. vietā, bet finišā sasniedza 17. pozīciju. Tā kā pēc sacīkstes tika anulēts Igaunijas sportista rezultāts, Mārtiņš ieguva vēl vienu pozīciju un pakāpās uz 16. vietu. DD2 klasē kvalifikāciju 25. vietā noslēdza Konstantīns Calko, finālā pakāpjoties uz 12. pozīciju. Desmit pozīcijas – no 27. pēc kvalifikācijas finišējot 17. finālā – ieguva Haralds Garkaklis. Haralda sniegums ir viens no lielākajiem pārsteigumiem, jo šī bija viņa pirmā sacīkste pie DD2 klases karta stūres.

Finālā nepaveicās Raivo Luhsem – kvalificējies 29. vietā Raivo iekļuva pirmā apļa sadursmē, turpat sacīksti arī noslēdzot. Formāli Luhsem 34. vieta. LAF Kartinga komisijas vadītājs Reinis Pozņaks Latvijas komandas startu vērtē atzinīgi: „Četru Latvijas čempionāta vadošo braucēju starts pasaules valstu čempionu un citu meistaru pulkā izdevies lielisks.

Ja visi ir pasaules elites finālā, tā ir laba ziņa Latvijas kartingam un autosportam – aug spēcīga sportistu paaudze, kuri startē atzīstamā līmenī. Latvijas komandas dalībnieku trūkums Itālijas sacīkstē bija pārāk nelielā pieredze tik liela mēroga starptautiskajās sacensībās. Sportistu potenciāls ir vēl labāks, taču ar vienu sacīksti ir par maz, lai to realizētu. Taču ar uzdevumu tikts galā! Paldies komandām, kuras izaudzinājušas talantīgus sportistus – Mārtiņa „Steinerts RT”, Haralda un Konstantīna „Kika Motorsport” un Raivo „Luxe Racing Team”!”

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 8

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti