OSCar piedalīsies rallijā «Silk Way 2011» Krievijā

27.jūnijs 2011 9:43

Pieredzējušie rallijreidu dalībnieki Andris Dambis un Māris Saukāns nolēmuši startēt šī gada rallijreidā Silk Way 2011, kas no 10. līdz 16. jūlijam notiks Krievijā.

„Zīda ceļa” dalībniekiem būs jāveic 4000 kilometru no Maskavas līdz Sočiem, savā ceļā pārvarot arī tik grūtus apvidus kā Kalmikijas tuksnesis.

Krievijas „Dakāra”

Lai gan šīs sacensības notiek tikai trešo gadu pēc kārtas, „Zīda ceļš” jau kļuvušas par respektablām un pazīstamām sacīkstēm, kurās piedalās vadošās pasaules komandas un rallijreidu profesionāļi. „”Zīda ceļu” ne velti dēvē par „Krievijas Dakāru,” uzsver Māris Saukāns. „Šīs sacensības iekļautas „Dakar Series” kalendārā, un tiek organizētas pēc Dakāras rallijreida parauga un sadarbībā ar pasaules pazīstamākā izturības maratona rīkotājiem no Francijas.”

Elektriskā OSCar būve netiks pārtraukta

Latvijas ekipāža startēs rallijreidā ar pārbaudītu tehniku – OSCar O3 sacīkšu automašīnu. Lai gan paralēli OSC tiek būvēts jaunās paaudzes rallijreidu automobilis eO ar elektrisku piedziņu, tā konstruktors Andris Dambis tomēr nespēj atteikties no iespējas piedalīties „Silk Way”. „Šīs sacīkstes nav tik garas un grūtas kā īstā Dakāra Āfrikā vai Dienvidamerikā, tomēr tikpat prasīgas pret cilvēkiem un tehniku,” apgalvo A. Dambis.

Simbolisks maršruts

„Silk Way” ģeogrāfija šogad nebūs tik eksotiska kā citus gadus. Iepriekš rallijreids viesojies Kazahstānā un Turkmenistānā. Taču 2011. gada jūlijam izvēlētajām sacīkstēm ir simbolisks maršruts, jo trases finišs nosprausts slavenajā kūrorta pilsētā Sočos, kur 2014. gadā notiks ziemas olimpiskās spēles. Ceļā no Sarkanā laukuma uz Melnās jūras piekrasti rallijreida dalībnieki viesosies Ļipeckā, Volgogradā, Astrahaņā, Stavropolē un Maikopā. Trases veidotāji, franču rallijreida leģendas Žans-Pjērs Fontenē un Žils Pekārs nosaukuši maršrutu par „ideālu”. „Krievijas vidējās joslas reģioni spēj piedāvāt visdažādāko tipu ceļus, bet dienvidos ir viss, kas nepieciešams rallijreidam – kalni, kāpas un smiltis,” saka rallija izpilddirektors un pieredzējis autosportists Sergejs Girja. „Tomēr par sacīkstes ekvatoru kļūs Astrahaņa. Šeit izvērtīsies galvenā rallija intriga.” Pa neticami irdenām smiltīm būs jāveic vismaz 400 km sacīkstes, turklāt laikā, kad dalībnieki sasniegs šo apvidu (ap 12. jūliju), gaidāms arī pamatīgs karstums – gandrīz 40 grādu pēc Celsija.

Jauna komanda „Team Latvia”

Latvijas autosportisti šogad startēs ar jaunu komandas nosaukumu. Līdzšinējā „Riga Rally Raid Team” vietā pieteikuma veidlapas rotā skanīgs un īss „Team Latvia”. „Tas nenozīmē, ka esam aizmirsuši par Rīgu,” jokodams saka M. Saukāns, „gluži vienkārši mēs vēlamies paplašināt savas valsts atpazīstamības mērogus.” Pateicoties regulāriem startiem Dakāras rallijreidos, „Dakar Series” posmos, tai skaitā „Silk Way”, pasaules čempionātā rallijreidā, kā arī 24 stundu sacīkstēs Latvijas vienība iemantojusi cieņu no konkurentiem un atzinību no līdzjutējiem. M. Saukāns”: „Piedalīšanās „Silk Way” ir lieliska iespēja pārstāvēt Latviju, nodibināt lietišķus un draudzīgus kontaktus, gūt pieredzi nākamajiem rallijreidiem un pie reizes iepazīstināt ekspertus un žurnālistus ar mūsu sensacionālo projektu – startēt „Dakar 2012” ar pasaulē pirmo 100% elektriskas piedziņas automobili.”

Ekipāža:

Andris Dambis (dzimis 1958. gada 4. oktobrī) ir latviešu autosportists un autoinženieru uzņēmuma OSC direktors. Sešreiz piedalījies Dakaras rallijā, no kurām trīs reizes kā braucējs (gan kā pilots, gan kā stūrmanis). A. Dambis ir OSCar automobiļu konstruktors un galvenais inženieris. 1976. gadā Dambis sāka darboties autosportā. 1996. gadā viņš kļuva ar pirmo latviešu autosportistu, kurš ir izcīnījis kādu Eiropas godalgu.

Māris Saukāns (dzimis 1969. gada 2. februārī). A/S RBSSKALS valdes priekšsēdētājs, uzņēmējs un sportists. Aizrautīgs Dakaras rallija dalībnieks, uzvarējis Hungarian Baja. Līdz šim piedalījies visos Silk Way rallijos.

Automašīna:

OSCar O3, speciāli būvēta oriģinālas konstrukcijas rallijeidu automašīna, klase T1. Cauruļu karkass, riteņu formula 4x4, divi bloķējami diferenciāļi, SADEV secīgā pārnesumkārba.

5,7 litru V8 General Motors dzinējs ar sauso karteri, jauda ar gaisa restriktoru 290 ZS, pilna masa 2,7 tonnas, maksimālais ātrums 180 km/h, degvielas tvertnes tilpums 550 litri.
 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vernons pie vēsturiskā un lepnākā Austrumeiropas autobusa "Ikarus 55 Lux" stūres (+ FOTO)

Seno spēkratu salidojumā pie Rīgas Motormuzeja kopā ar citiem vēsturiskajiem automobiļiem bija apskatāms arī savulaik lepnākais Austrumeiropas autobuss – Ungārijā ražotais Ikarus 55 Lux, kas restaurēts Latvijā un tagad ir regulārs šādu pasākumu dalībnieks Lasīt vairāk

 

OCTA pirmajā pusgadā apdrošinātājiem nesusi peļņu gandrīz 6 miljonu eiro apmērā 18

Latvijas apdrošināšanas sabiedrības no transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas šogad pirmajā pusgadā guvušas peļņu 5,966 miljonu eiro apmērā, kas ir par 71,1% vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā, aģentūrai LETA pavēstīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB). Lasīt vairāk

 

Busiņš ieskrien automazgātuves sienā (+ VIDEO) 17

Šodien pēcpusdienā kāds šoferis, kurš pie stūres bija sēdies alkohola reibumā, nenovaldīja savu busiņu un ietriecās automazgātuves sienā. Lasīt vairāk

 

McLaren gatavo jaunu spīdsteri savai Ultimate sērijai

Britu supermašīnu ražotājs McLaren gatavo jaunu vaļējā tipa sporta auto, ko iekļaus savā Ultimate Series kolekcijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti