«Team Latvia» rallijā «Silk Way 2011» guvusi vērtīgu pieredzi

 
20.jūlijs 2011 7:57

Latvijas rallijreidu komandas „Team Latvia” ekipāža Māris Saukāns/Andris Dambis ar auto „OSCar O3” pagājušajā nedēļā izcīnīja augsto 11. vietu vieglo automašīnu ieskaitē „Dakar Series” rallijreidā „Silk Way 2011”.

4000 km garais maratons veda no Krievijas galvaspilsētas Maskavas uz kūrortpilsētu Sočiem, pa ceļam šķērsojot melnzemes rajonus, plašus stepju apgabalus, kā arī Kalmikijas tuksnesi.

„Ar rezultātu esam pilnībā apmierināti,” pēc finiša Sočos stāstīja automašīnas pilots Māris Saukāns. „Galu galā esam vienpadsmitie no 105 startējušajiem, turklāt pēc ilgās iestigšanas un bremžu sistēmas defekta trešajā etapā mums nācās cīnīties uz augšu no 30. pozīcijas! Protams, rezultāts varēja būt labāks, un „Silk Way” rallijā savulaik esam finišējuši augstākā vietā. Taču šāda veida sacīkstēs daudz nosaka arī elementāra veiksme.” M. Saukāns ir seviški apmierināts ar tehnikas izturību. Lai gan maratona laikā tika piedzīvots gan bremžu caurulītes plīsums un sabojāti divi riteņu diski, daudzas sacīkstes pieredzējušais „OSCar O3” nepievīla ne reizi, un nesagādāja daudz darba mehāniķiem. „Pateicoties saliedētam komandas darbam un pašu apdomībai mēs vakaros varējām sēdēt krēslos un vērot, kā citi skrūvē savas sabojātās mašīnas līdz vēlai naktij,” pilotam piekrīt A. Dambis.

„Silk Way” rallijs, kurš notiek pēc Dakāras supermaratona noteikumiem un principiem, bija lielisks treniņš pirms došanās uz Dienvidameriku 2012. gada janvārī. Argentīnas galvaspilsētā Buenosairesā „Team Latvia” iecerējusi startēt ar pasaulē pirmo elektriskas piedziņas rallijreidu auto „OSCar eO”. Kalmikijas tuksneša smiltis bija vairāk kā piemērots treniņu poligons kā pilotam, tā arī stūrmanim Andrim Dambim, jo rallija rīkotāji bija parūpējušies par āķīgiem navigācijas uzdevumiem.

„Maldījās visi, arī mēs,” ar smaidu atzīst A. Dambis. „Taču tāda ir gan lielā Dakāra, gan šis rallijs, un tādam tam arī jābūt! Ātrums vēl nav viss. Orientēšanās apvidū ir ārkārtīgi svarīga sacensību sastāvdaļa. Žēl, ka tika atcelts pēdējais ātrumposms. 22 ūdens brasli nieka 16 kilometros – tas ir kaut kas! Diemžēl parāk augstais ūdens līmenis būtu sagādājis nopietnas problēmas mazajiem bagijiem.”

Pieredzējušais autosportists un „OSCar” konstruktors atzīst, ka „Silk Way 2011” trase bijusi diezgan smaga, kaut arī pēc garuma ir tikai puse no Dakārai pierastajiem 9000 un vairāk kilometriem. Garākais ātrumposms bija 621 km, kurā segums un ainava radikāli nomainījās vismaz četras reizes. Papildus grūtības un sasprindzinājumu sagādāja 35 grādu karstums, kas vienubrīd pat noveda līdz degvielas uzkaršanai bākā, kā arī lielais dalībnieku skaits ar sacīkšu jeb T4 klases smagajiem automobiļiem. M. Saukāns norāda uz šo daudztonnīgo spēkratu parākumu un ietekmi uz sacīkstes gaitu: „Paskatieties, cik smago mašīnu ir absolūtās ieskaites pirmajā divdesmitniekā! Aiz diviem „gandrīz rūpnīcas” komandas vieglajiem auto trešajā vietā ir „Kamaz”. Tie vairs nav mamuti, tie ir monstri, kas traucas lielā ātrumā, un neapstājas nekādu šķēršļu priekšā.”

Piedaloties rallijā „Silk Way 2011” komanda „Team Latvia” guva ne tikai vērtīgu pieredzi, bet arī nostiprināja kontaktus ar Krievijas un citu valstu dalībniekiem un sacensību rīkotājiem. „2012. gada janvārī mums būs nepieciešams citu komandu atbalsts, jo mēs uzsāksim kaut ko pavisam nebijušu. Tāpēc ir labi, ja mūs pazīst un ciena. Ne velti uz Maskavu devāmies ar "OSCar" t.s. "pārejas noformējumā" un ar uzrakstu, ka "Dakārā 2012" šis auto būs elektrisks. Pēc noderīgām pārrunām gan Maskavā, gan Sočos varēsim ar vēl lielāku pārliecību doties uz Dienvidameriku,” rezumē M. Saukāns.

Rallijreidā „Silk Way 2011” uzvarēja pazīstamais poļu autobraucējs Krištofs Holovčičs, kurš kopā ar beļģu stūrmani Žanu – Marku Fortēnu startēja ar „X-Raid” vienības automobili „BMW X3 CC”.
 

Foto - Uldis Mežulis.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti