«Team Latvia» rallijā «Silk Way 2011» guvusi vērtīgu pieredzi

 
20.jūlijs 2011 7:57

Latvijas rallijreidu komandas „Team Latvia” ekipāža Māris Saukāns/Andris Dambis ar auto „OSCar O3” pagājušajā nedēļā izcīnīja augsto 11. vietu vieglo automašīnu ieskaitē „Dakar Series” rallijreidā „Silk Way 2011”.

4000 km garais maratons veda no Krievijas galvaspilsētas Maskavas uz kūrortpilsētu Sočiem, pa ceļam šķērsojot melnzemes rajonus, plašus stepju apgabalus, kā arī Kalmikijas tuksnesi.

„Ar rezultātu esam pilnībā apmierināti,” pēc finiša Sočos stāstīja automašīnas pilots Māris Saukāns. „Galu galā esam vienpadsmitie no 105 startējušajiem, turklāt pēc ilgās iestigšanas un bremžu sistēmas defekta trešajā etapā mums nācās cīnīties uz augšu no 30. pozīcijas! Protams, rezultāts varēja būt labāks, un „Silk Way” rallijā savulaik esam finišējuši augstākā vietā. Taču šāda veida sacīkstēs daudz nosaka arī elementāra veiksme.” M. Saukāns ir seviški apmierināts ar tehnikas izturību. Lai gan maratona laikā tika piedzīvots gan bremžu caurulītes plīsums un sabojāti divi riteņu diski, daudzas sacīkstes pieredzējušais „OSCar O3” nepievīla ne reizi, un nesagādāja daudz darba mehāniķiem. „Pateicoties saliedētam komandas darbam un pašu apdomībai mēs vakaros varējām sēdēt krēslos un vērot, kā citi skrūvē savas sabojātās mašīnas līdz vēlai naktij,” pilotam piekrīt A. Dambis.

„Silk Way” rallijs, kurš notiek pēc Dakāras supermaratona noteikumiem un principiem, bija lielisks treniņš pirms došanās uz Dienvidameriku 2012. gada janvārī. Argentīnas galvaspilsētā Buenosairesā „Team Latvia” iecerējusi startēt ar pasaulē pirmo elektriskas piedziņas rallijreidu auto „OSCar eO”. Kalmikijas tuksneša smiltis bija vairāk kā piemērots treniņu poligons kā pilotam, tā arī stūrmanim Andrim Dambim, jo rallija rīkotāji bija parūpējušies par āķīgiem navigācijas uzdevumiem.

„Maldījās visi, arī mēs,” ar smaidu atzīst A. Dambis. „Taču tāda ir gan lielā Dakāra, gan šis rallijs, un tādam tam arī jābūt! Ātrums vēl nav viss. Orientēšanās apvidū ir ārkārtīgi svarīga sacensību sastāvdaļa. Žēl, ka tika atcelts pēdējais ātrumposms. 22 ūdens brasli nieka 16 kilometros – tas ir kaut kas! Diemžēl parāk augstais ūdens līmenis būtu sagādājis nopietnas problēmas mazajiem bagijiem.”

Pieredzējušais autosportists un „OSCar” konstruktors atzīst, ka „Silk Way 2011” trase bijusi diezgan smaga, kaut arī pēc garuma ir tikai puse no Dakārai pierastajiem 9000 un vairāk kilometriem. Garākais ātrumposms bija 621 km, kurā segums un ainava radikāli nomainījās vismaz četras reizes. Papildus grūtības un sasprindzinājumu sagādāja 35 grādu karstums, kas vienubrīd pat noveda līdz degvielas uzkaršanai bākā, kā arī lielais dalībnieku skaits ar sacīkšu jeb T4 klases smagajiem automobiļiem. M. Saukāns norāda uz šo daudztonnīgo spēkratu parākumu un ietekmi uz sacīkstes gaitu: „Paskatieties, cik smago mašīnu ir absolūtās ieskaites pirmajā divdesmitniekā! Aiz diviem „gandrīz rūpnīcas” komandas vieglajiem auto trešajā vietā ir „Kamaz”. Tie vairs nav mamuti, tie ir monstri, kas traucas lielā ātrumā, un neapstājas nekādu šķēršļu priekšā.”

Piedaloties rallijā „Silk Way 2011” komanda „Team Latvia” guva ne tikai vērtīgu pieredzi, bet arī nostiprināja kontaktus ar Krievijas un citu valstu dalībniekiem un sacensību rīkotājiem. „2012. gada janvārī mums būs nepieciešams citu komandu atbalsts, jo mēs uzsāksim kaut ko pavisam nebijušu. Tāpēc ir labi, ja mūs pazīst un ciena. Ne velti uz Maskavu devāmies ar "OSCar" t.s. "pārejas noformējumā" un ar uzrakstu, ka "Dakārā 2012" šis auto būs elektrisks. Pēc noderīgām pārrunām gan Maskavā, gan Sočos varēsim ar vēl lielāku pārliecību doties uz Dienvidameriku,” rezumē M. Saukāns.

Rallijreidā „Silk Way 2011” uzvarēja pazīstamais poļu autobraucējs Krištofs Holovčičs, kurš kopā ar beļģu stūrmani Žanu – Marku Fortēnu startēja ar „X-Raid” vienības automobili „BMW X3 CC”.
 

Foto - Uldis Mežulis.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: No alternatīvas uz pamatizvēli- Isuzu D-Max (+VIDEO)

Meklējot derīgos izrakteņus šobrīd skopajā pikapu piedāvājumā priekšplānā izvirzās tie, kas iepriekš spēlēja otrā plāna lomas. Viens no tādiem ir japāņu pikaps Isuzu D-Max. Lasīt vairāk

 

Pārdotākais Porsche Latvijā un pasaulē! (+ VIDEO)

1989. gadā Ferry Porsche sacīja šādus vārdus: “Ja mēs, pieturoties pie mūsu kompānijas kvalitātes standartiem, radītu četrvietīgu apvidus braukšanai paredzētu auto, kura motorpārsegu rotātu Porsche ģerbonis, cilvēki to vēlētos iegādāties!” Un jau toreiz, pat nezinot, kas notiks nākotnē, viņam bija taisnība! Lasīt vairāk

 

Benzīna versija un elektriskais modelis: Maserati piesaka jauno GranTurismo (+ FOTO)

Jaunais Maserati GranTurismo būs pieejams ar V6 benzīna motoru un kā modelis Folgore ar elektrisko piedziņu. Lasīt vairāk

 

Pētījums: Latvijā katra otrā automašīna ir vismaz 10 gadus veca 3

Latvijā vairāk nekā pusei ģimeņu ir vismaz viena automašīna, savukārt trešdaļai ģimeņu divas, liecina If Apdrošināšana veiktais pētījums. Pētījuma dati parādīja, ka tikai 13 procentiem ģimeņu Latvijā nav privātā auto. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti