«Peugeot» 2008.gadā pārdevis vairāk nekā 1,9 miljonus auto

 
2.februāris 2009 12:31

Francijas autoražotājs Peugeot 2008. gadā turpināja veiksmīgu tirdzniecību, kopā pasaulē pārdodot vairāk nekā 1,9 miljonus automašīnu. Vairāk nekā miljonu veidoja Eiropā pārdotās automašīnas, ar 6,8 procentu tirgus daļu padarot Peugeot par Eiropā piekto visvairāk pirkto automašīnu marku.

Pēc Dānijā, Zviedrijā un Islandē Peugeot prečzīmi vairāk nekā 50 gadus izplatījušā KW Bruuni pārstāvja Pēra Brinkenberga vārdiem Peugeot, neraugoties uz 2008. gada pēdējā kvartālā notikušo lielo vispārīgo kritumu, automašīnu tirgū spēja uzrādīt veiksmīgus rezultātus un ne vienā vien reģionā un izstrādājumu segmentā pat palielināt tirgus daļu. „Pēc pārdošanas rezultātiem var teikt ka, lai gan ekonomikas kritums ir sācis ietekmēt arī lēmumus par automašīnu iegādi, patērētāji ir zinošāki par automašīnu ietekmi uz vidi un kopējo izdevumu bāzi. Aiz Peugeot veiksmes acīmredzot slēpjas izpratne par tirgu un to, ka izstrādājumu un dizaina inovācijas var iet roku rokā ar izdevīgu cenu, optimālu izdevumu bāzi un saudzīgu attieksmi pret vidi, un tās nav īpašības, kas izslēdz viena otru,“ piebilda Brinkenbergs. KW Bruun vidēji gadā pārdod turpat 50 000 Peugeot automašīnu.

Pagājušajā gadā Eiropā Peugeot pārdevis 1 007 713 automašīnas, nodrošinot 6,8 procentu tirgus daļu kas, salīdzinot ar 2007. gadu, ir tikai par 0,1% procentiem mazāk. Īpaši populāra Peugeot marka ir Dānijā, Beļģijā un Luksemburgā, kur uzņēmums ir tirgus līderis, turklāt Dānijā jau devīto gadu pēc kārtas. Vadošās pozīcijas ieguva Peugeot 207, ar pusmiljonu pārdotu automašīnu kļūstot par Eiropā trešo visvairāk pārdoto automašīnu un stabilu B segmenta līderi.

Latvijā Peugeot jauno automašīnu tirgus daļa pagājušogad bija 1,3%. Kopējais automašīnu tirgus Latvijā 2008. gadā bija 21 649 automašīnas, no kurām 19 687 bija vieglās automašīnas un 1962 komerciālais autotransports. Pirms gada Latvijā tika pārdotas 32 586 vieglās automašīnas un 3368 komerciālās automašīnas. „Pagājušajā gadā Latvijas automašīnu pārdošanas apjomi, salīdzinot ar gadu iepriekš, samazinājās par 40%. Vērojot pirktākos automašīnu modeļus, var teikt, ka automašīnu pircēji ir sākuši dot priekšroku mazākām automašīnām un apvidus auto segments vienlaikus rāda ātru kritumu. No Peugeot vieglajām automašīnām Latvijā populārākie modeļi bija 207 un 308, savukārt no komerctransporta visvairāk tika pirkts Peugeot Partner,“ Pērs Brinkenbergs komentēja Latvijas automašīnu tirgu.

Par svarīgu Peugeot trumpi gan vieglo, gan komerciālo automašīnu segmentā Brinkenbergs uzskata draudzīgumu videi. Peugeot ieviesis vides standartu „Blue Lion”, saskaņā ar kuru visām automašīnām jāatbilst trijām prasībām: CO2 izmešu līmenis var būt maksimāli 130 g/km, ražošanas procesam jānoris rūpnīcā, kas atbilst ISO 14001 kvalitātes standartam, un 95% automašīnā izmantoto materiālu jābūt atkārtoti izmantojamiem.

„Mēs ticam, ka Latvijas patērētājiem jau tuvākajā laikā par vienu no svarīgākajiem argumentiem automašīnu izvēlē kļūs ekonomiskums un draudzīgums videi. Eiropā Peugeot ar 15,4 procentu tirgus daļu šobrīd ir pārliecinošs līderis to automašīnu vidū, kuru CO2 izmešu līmenis ir mazāks par 120g/km – Peugeot īpatsvars videi draudzīgu automašīnu kategorijā tādējādi ir turpat divas reizes lielāks nekā kopējā tirgū. Visvairāk pārdotais modelis šajā kategorijā ir 207, kuram pieder 7,5 procenti kopējā tirgus. Raugoties atsevišķi, piemēram, Dānijā, 63 procentus no 2008. gada pārdošanas apjoma veidoja tieši Blue Lion koncepcijai atbilstošie modeļi, Latvijā attiecīgais rādītājs, pateicoties 107, 207 un 308 zemajai CO2 emisijai, ir aptuveni 13 %,“ skaidroja Brinkenbergs.

Visā pasaulē 2008. gadā tika pārdoti1 904 000 Peugeot markas vieglo un komerciālo automašīnu, kas sarūkošā tirgus apstākļos ir par 3,2 procentiem mazāk nekā 2007. gadā. Vienlaikus Krievijā Peugeot tirdzniecība pieaugusi pat par 83 procentiem, Centrālajā un Austrumu Eiropā tirgus daļa saglabājusies iepriekšējā līmenī.
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mazda 6 pēctecis: Mazda ar diviem jaunumiem Auto China 2024 izstādē (+ FOTO)

Pekinas autoizstādē Japānas autobūves uzņēmums Mazda nodemonstrējis divus jaunumus: sedanu EZ-6 un krosoveru Arata. Lasīt vairāk

 

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro 1

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 8

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti