Francijas autoražotājs Peugeot 2008. gadā turpināja veiksmīgu tirdzniecību, kopā pasaulē pārdodot vairāk nekā 1,9 miljonus automašīnu. Vairāk nekā miljonu veidoja Eiropā pārdotās automašīnas, ar 6,8 procentu tirgus daļu padarot Peugeot par Eiropā piekto visvairāk pirkto automašīnu marku.
Pēc Dānijā, Zviedrijā un Islandē Peugeot prečzīmi vairāk nekā 50 gadus izplatījušā KW Bruuni pārstāvja Pēra Brinkenberga vārdiem Peugeot, neraugoties uz 2008. gada pēdējā kvartālā notikušo lielo vispārīgo kritumu, automašīnu tirgū spēja uzrādīt veiksmīgus rezultātus un ne vienā vien reģionā un izstrādājumu segmentā pat palielināt tirgus daļu. „Pēc pārdošanas rezultātiem var teikt ka, lai gan ekonomikas kritums ir sācis ietekmēt arī lēmumus par automašīnu iegādi, patērētāji ir zinošāki par automašīnu ietekmi uz vidi un kopējo izdevumu bāzi. Aiz Peugeot veiksmes acīmredzot slēpjas izpratne par tirgu un to, ka izstrādājumu un dizaina inovācijas var iet roku rokā ar izdevīgu cenu, optimālu izdevumu bāzi un saudzīgu attieksmi pret vidi, un tās nav īpašības, kas izslēdz viena otru,“ piebilda Brinkenbergs. KW Bruun vidēji gadā pārdod turpat 50 000 Peugeot automašīnu.Pagājušajā gadā Eiropā Peugeot pārdevis 1 007 713 automašīnas, nodrošinot 6,8 procentu tirgus daļu kas, salīdzinot ar 2007. gadu, ir tikai par 0,1% procentiem mazāk. Īpaši populāra Peugeot marka ir Dānijā, Beļģijā un Luksemburgā, kur uzņēmums ir tirgus līderis, turklāt Dānijā jau devīto gadu pēc kārtas. Vadošās pozīcijas ieguva Peugeot 207, ar pusmiljonu pārdotu automašīnu kļūstot par Eiropā trešo visvairāk pārdoto automašīnu un stabilu B segmenta līderi.
Latvijā Peugeot jauno automašīnu tirgus daļa pagājušogad bija 1,3%. Kopējais automašīnu tirgus Latvijā 2008. gadā bija 21 649 automašīnas, no kurām 19 687 bija vieglās automašīnas un 1962 komerciālais autotransports. Pirms gada Latvijā tika pārdotas 32 586 vieglās automašīnas un 3368 komerciālās automašīnas. „Pagājušajā gadā Latvijas automašīnu pārdošanas apjomi, salīdzinot ar gadu iepriekš, samazinājās par 40%. Vērojot pirktākos automašīnu modeļus, var teikt, ka automašīnu pircēji ir sākuši dot priekšroku mazākām automašīnām un apvidus auto segments vienlaikus rāda ātru kritumu. No Peugeot vieglajām automašīnām Latvijā populārākie modeļi bija 207 un 308, savukārt no komerctransporta visvairāk tika pirkts Peugeot Partner,“ Pērs Brinkenbergs komentēja Latvijas automašīnu tirgu.
Par svarīgu Peugeot trumpi gan vieglo, gan komerciālo automašīnu segmentā Brinkenbergs uzskata draudzīgumu videi. Peugeot ieviesis vides standartu „Blue Lion”, saskaņā ar kuru visām automašīnām jāatbilst trijām prasībām: CO2 izmešu līmenis var būt maksimāli 130 g/km, ražošanas procesam jānoris rūpnīcā, kas atbilst ISO 14001 kvalitātes standartam, un 95% automašīnā izmantoto materiālu jābūt atkārtoti izmantojamiem.
„Mēs ticam, ka Latvijas patērētājiem jau tuvākajā laikā par vienu no svarīgākajiem argumentiem automašīnu izvēlē kļūs ekonomiskums un draudzīgums videi. Eiropā Peugeot ar 15,4 procentu tirgus daļu šobrīd ir pārliecinošs līderis to automašīnu vidū, kuru CO2 izmešu līmenis ir mazāks par 120g/km – Peugeot īpatsvars videi draudzīgu automašīnu kategorijā tādējādi ir turpat divas reizes lielāks nekā kopējā tirgū. Visvairāk pārdotais modelis šajā kategorijā ir 207, kuram pieder 7,5 procenti kopējā tirgus. Raugoties atsevišķi, piemēram, Dānijā, 63 procentus no 2008. gada pārdošanas apjoma veidoja tieši Blue Lion koncepcijai atbilstošie modeļi, Latvijā attiecīgais rādītājs, pateicoties 107, 207 un 308 zemajai CO2 emisijai, ir aptuveni 13 %,“ skaidroja Brinkenbergs.
Visā pasaulē 2008. gadā tika pārdoti1 904 000 Peugeot markas vieglo un komerciālo automašīnu, kas sarūkošā tirgus apstākļos ir par 3,2 procentiem mazāk nekā 2007. gadā. Vienlaikus Krievijā Peugeot tirdzniecība pieaugusi pat par 83 procentiem, Centrālajā un Austrumu Eiropā tirgus daļa saglabājusies iepriekšējā līmenī.