Aicina autovadītājus būt atbildīgiem izvēloties atsākt braukšanu ar vasaras riepām 51

 
2.marts 2009 17:35

Lai gan ar 1. martu oficiāli atļauts sākt braukt ar vasaras riepām, autovadītājiem vajadzētu izvērtēt savu un citu cilvēku drošību pirms šāda lēmuma pieņemšanas. Marts šogad neierasti atnācis ar mīnusiem, sniegu un apledojušiem ceļiem.

Šādos laika apstākļos pastiprināta uzmanība nepieciešama braucot pat ar ziemas riepām. Jāpiebilst, ka gaisa temperatūrai esot zemākai par + 5 grādiem, vasaras riepas zaudē savu kvalitāti un bremzēšanas īpašības, tādēļ transportlīdzeklis var kļūt nekontrolējams nokļūstot slidenā ceļa posmā.

Sodīts par braukšanu ar vasaras riepām neviens autovadītājs netiks, bet iespējamie zaudējumi šoferu bezatbildības dēļ var būt daudzkārt lielāki.

Būsim par drošu braukšanu!
 
Visi komentāri
 
267338. viesis 2.marts 2009 20:15
0 0 Atbildēt

visu ziemu braucu ar vasarenem nav nekadu problemu. nafig atbalstit riepu tirgonus izdomas vel pavasara un rudens riepas.

267339. viesis 2.marts 2009 20:42
0 0 Atbildēt

267338. viesis laikam brauc ar trolejbusu :D

267347. viesis 3.marts 2009 8:00
0 0 Atbildēt

Mja, nē nu ir jau kas var braukt arī visu ziemu ar vasarenēm, moš cilvis vienkārši ārpus LV dzīvo. Teiksim UK - tur tak kā sniegs uzsnieg tā uz darbu nav jāiet. ;)

Bet es LV apstākļos ar saviem šīpiem esmu ļoti apmierināts it īpaši šoziem. ;)

267348. viesis 3.marts 2009 8:16
0 0 Atbildēt

Gudrinieki, ziniet, ka viena otra vasarene ir labāka par NANKANG M+S (NS I un NS II, ut.t.t),,,

Tā ka ne vienmēr izsaka tas M+S...

Brauksim ar to ko varam atļauties (iespējām) - ar to reiķināsimies un viss būs OK :-)))!Pilots

267349. viesis 3.marts 2009 8:36
0 0 Atbildēt

Nevari atļauties ziemas un vasaras riepu komplektu - brauc ar vissezonu... bet tos, kas pa ledu brauc ar vasarenēm vajadzētu sodīt bargāk nekā dzērājšoferus.

267353. viesis 3.marts 2009 8:55
0 0 Atbildēt

Windy !

Nikujā,

Es ziemas sākumā pa pirmo sniegu braucu ("Pakaļā bija plikas vasaras riepas - striķi spīd")

Viss Ok!

Pat ne reizi "Pakaļa" Neaizgāja pa priekšu!

Pokuj kādas riepas :-)

---

No 1 dec ir manam draudziņam M+S

Visizdevīgāk ir 2 komplekti ziemas un vasaras...

Ziemā der navarkas - ar labu mīkstu proķi = daudz labāk par krutajām NOKIAN WR

(draugs lamājas uz šiem Nokian- iedzivojās grāvi) = neturas uz grunts sniega...

267354. viesis 3.marts 2009 9:10
0 0 Atbildēt

kad ar "navarkām" pazaudēsi proķi pie kadiem 120-130 km/h tad varēsi (ja paveiksies) spriest cik viņas labas. grāvī var iedzīvoties ar jebkurām riepām - ja švakra blīve starp stūri un sēdekli :D

M+S marka ir gan uz vissezonas, gan uz ziemas riepām. vissezonas riepa ir švakrāka par vasareni vasarā un sliktāka par ziemeni ziemā. jāskatās ir protektors un gumijas tips. protams, uzliekot autiņam LingLong, Triangle u.t.t. tam visam uzmanību var nepievērst :D

autiņam uz 2 lietām ekonomēt nedrīkst - tās ir riepas un bremzes.

267355. viesis 3.marts 2009 9:16
0 0 Atbildēt

Bet es LV apstākļos ar saviem šīpiem esmu ļoti apmierināts it īpaši šoziem. ;)

Cik ta tās ziemas šogad ir bijis ,ko? Un šipi varbūt der dziļos laukos,braukt uz gateri un atpakaļ,bet pilsētā un uz galvenajām maģisrālēm nah nav vajadzīgi.Starp citu,uz bruģa pilsētā ar šipiem kļūst pavism jautri!

ZOGA.

267356. viesis 3.marts 2009 9:26
0 0 Atbildēt

Mjā, ziemenes - tas protams ir labi un droši. Bet, mēs, vecie padomjlaiku braucēji, visus 70-80 tos gadus nemaz nezinājām, kas tās ziemenes vispār ir. Visi ar mo''siem,žiguļiem un zapariem rullēja ar to, kas bija virsū. Tolaik ziemās labākās skaitījās 03 žiguļa riepas, jo tām bija mīksts protektors. Tikai čehu autožurnālos bijām redzējuši, zinājām, ka ir arī naglenes un Norvēģijā un Zviedrijā tādas izmanto. Latvijā pirmās ziemenes parādījās 80-to vidū tikai augstāko amatpersonu volgām. Pēc tam jau daudzi ziemās sāka izmantot navarkas ar rupju protektora rakstu - tie bija paši pirmssākumi ziemeņu ērā.

Bet pašlaik, protams, netrūkst "varoņu", kuri veiksmīgi pārziemojuši un izbraukuši arī ar vasarenēm. Kā pats ievēroju - vairumā tieši x5 ,porche un citu dārgo auto īpašnieki.

Bet jāsaka, ka kārtējā ziema nebija no smagākajām ne sniega, ne sala ziņā.

267358. viesis 3.marts 2009 9:32
0 0 Atbildēt

nuuu..... tik sniegota ziema sen nav bijusi... taa ka... M+S ir minimums ar ko vajadzetu ziema parvietoties...

PS no rita jau vairakus ar vasarenem redzeju ka mokas... taaaaaaadus korkus taisija ar savu knapvilksanos ka vaaks - atsist!

267359. viesis 3.marts 2009 9:35
0 0 Atbildēt

nez kā būtu priekšā radzes un aizmugurē (FWD auto, protams) parasts M+S ?

267360. viesis 3.marts 2009 9:43
0 0 Atbildēt

šodienas sastrēgumi parāda, ka tauta šos paziņojumus uztver kā aicinājumu mainīt riepas vai izvilkt no ziemas guļas nekustināto auto,- uz ielām pilnīgs ārprāc!

267361. viesis 3.marts 2009 9:57
0 0 Atbildēt

anonimiki:

Ja liek radzes - tām jābūt uz visiem 4 riteņiem

www.csdd.lv/documents/nor.../mk/mk_446.pdf

Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem

502. Uzstādīšanas noteikumi

502.1. Aizliegts:

502.1.1. vienlaikus uzstādīt diagonālkorda un radiālkorda riepas;

502.1.2. vienlaikus uzstādīt daţādu izmēru riepas uz transportlīdzekļa vienas ass riteľiem; 502.1.3. vienlaikus uzstādīt vasaras un ziemas riepas uz transportlīdzekļa vienas ass riteľiem;

502.1.4. uzstādīt atjaunotās riepas uz autobusu priekšējās ass riteľiem;

502.1.5. vienlaikus uzstādīt radţotas riepas un riepas bez radzēm. Neradţota riepa ir riepa, kurā nav nevienas radzes;

267363. viesis 3.marts 2009 10:14
0 0 Atbildēt

šodien laikam kādi 5 tādi vasarasariepubraukšanasfani-āksti uztaisīja salu tiltu neizbraucāmu.... cerams, vismaz, bez upuriem....

267365. viesis 3.marts 2009 10:30
0 0 Atbildēt

Nokian WR nu noteikti nav krutas ziemas riepas, tādas vissezonnieces vien ir.

Nankang NS-1 un NS-2 taču tīras vasaras riepas. Vissezonniece ir N-605 www.nankang.com.tw/home.php?fn=eng/product&no=13 .

Starp citu, ziemas riepas SN-1 un SV-1 ir kā minimums normālas.

267368. viesis 3.marts 2009 11:19
0 0 Atbildēt

lai nu uz ko bet uz riepām gan nevajadzētu taupīt!pats braucu ar tīrām ziemenēm, kurām nav paredzētas radzes un braukšu kaut līdz maijam ja būs vajadzība un tad likšu vasarenes.bet runājot par vissezona-tas kas der visam tas neder nekam.

267369. viesis 3.marts 2009 11:24
0 0 Atbildēt

ezi, vissezona ir ļoti noderīga lieta, ar viņām TA var iziet visu cauru gadu :) braukšanai gan nav tik labi...

267370. viesis 3.marts 2009 11:26
0 0 Atbildēt

Pirmajiem jāatpūšās,tiem kam problēmas ar nerviem,vai citādi seksuāli abižotajiem!

Zoga.

267371. viesis 3.marts 2009 11:33
0 0 Atbildēt

To 267370. viesis

Vai ar to bija domāts Deksters?Ja jā,tad tā varētu būt taisnība,viņš jau sen tāds "abižots"....

267372. viesis 3.marts 2009 11:40
0 0 Atbildēt

Vissezona ļoti noder, ja jābrauc arī pa zemes ceļiem un lielas peļķes/rises ātrumā arī nebiedē.

267373. viesis 3.marts 2009 11:57
0 0 Atbildēt

Te bija interesants viedoklis par ziemenēm vasarā un otrādi. Pareizāk sakot par taupīšanu uz dzīvības rēķina:

www.amserv.lv/turboweb/?id=...6&journalId=15

267374. viesis 3.marts 2009 12:03
0 0 Atbildēt

NU varbūt Rīgas centrā arī šipenes neprasas, bet Mārupē ir kur izvērsties ārpus asfaltētiem ceļiem. ;) Nezinu ar ko cilvēki brauc bet regulāri ir kāds kas pa tikko uzsnigušu sniegu regulāri velkas, un pa lauku ceļiem vispar nerunāsim. ZB šitie uz jeļi 30km/h.

Vienīgas mīnuss - manam auto ABS ir kretīnisks, pa svaigu sniegu un ledu pamatīgi jāuzmanas ar bremzēšanu.

267376. viesis 3.marts 2009 12:08
0 0 Atbildēt

Un vēl tām manām šipenēm ir ļoti rupjš portektors līdz ar ko pa peļķēm ar ļoti nespringstot var vilkt + arī labi tīrās no sniega tas proķis. ;) Un kupenas - ehh vispār kaifs braukt ;)

267377. viesis 3.marts 2009 12:13
0 0 Atbildēt

WALA!vai tik tev nav škoda fabia?:)

tas abs tik jūtīgs ka reizēm liekas tiešām kādam nobučošu pakaļu:)))

267378. viesis 3.marts 2009 12:24
0 0 Atbildēt

267373. viesis!palasīju rakstiņu,pamācoš!:)

267379. viesis 3.marts 2009 12:34
0 0 Atbildēt

Ar neatbilstošām riepām VAR braukt, ja māk to darīt. Bet mūsdienās ir tikai loģiski, ka to NEDRĪKST, jo lielākā daļa autovadītāju nemāk braukt un arī tie, kas māk, ir spiesti braukt lēnāk un kavē plūsmu.

Un nešaubīgi nevar salīdzināt veco laiku auto - lielais luksusauto Volga pēc izmēriem un jaudas tik vien bij kā man pirmā Kadeta lielumā.

267382. viesis 3.marts 2009 12:57
0 0 Atbildēt

Vienīgas mīnuss - manam auto ABS ir kretīnisks, pa svaigu sniegu un ledu pamatīgi jāuzmanas ar bremzēšanu.

Tā ir ka bremzē ar izspiestu sajūgu,ja bremzē,kad ir robā,bet pārslēdzoties nebremzē,tad ABS Tevi liek mierā un smuki/līgani samazinās ātrums-nekāda pedāļa kratīšanās nenotiek.

267384. viesis 3.marts 2009 13:25
0 0 Atbildēt

Un nešaubīgi nevar salīdzināt veco laiku auto - lielais luksusauto Volga pēc izmēriem un jaudas tik vien bij kā man pirmā Kadeta lielumā

Bija jau arī lielāki K-700;KRAZ; MAZ;BeLAZ;URAL UTT...UN AR VIŅIEM BRAUCA UN VĒL TAGAD BRAUC BEZ KĀDĀM ZIEMAS RIEPĀM!

SEENE,jauda ir laba un noderīga,ja to prot un zin kā izmantot,bet tā jau ir galvas un praktiskās pieredzes padarīšana,ja ar kādu no šīm lietām ir problēmas NEGLĀBS NEKĀDAS RIEPAS,AGRI,VAI VĒLU NELAIMEI BŪT!!!

267386. viesis 3.marts 2009 14:54
0 0 Atbildēt

267384. viesi - esi pārliecināts, ka tevis uzskaitītos braucamos var vadīt ar B kategorijas tiesībām, ko var iegūt katrs, kas ir iemācījies nokārtot CSDD eksāmenu, nevis vadīt un saprast auto?

Protams, ka nekas nav labāks par pieredzi un patiesu vadīšanas prasmi, bet situācijā, kad auto ir atļauts vadīt praktiski jebkuram, radīto risku jāsamazina ar tehniskām drošības prasībām. Te vēl arī varu piebilst, ka labas riepas netraucēs nevienam, ko nevarētu teikt par dažādām elektronikām - pabraukt normāli ziemas apstakļos ar ESP vispār nav iespējams.

267387. viesis 3.marts 2009 15:16
0 0 Atbildēt

2 267382. viesis

ja tu apsolies neibāzt to manu auto kādā grāvī vai kādam pakaļā es varētu mēgināt parādīt ko tas ko teicu īsti nozīmē ( Vineīgi tagad īsti tādas labs vietas kur paslīdēt vairs nav.)

Rēķini kā gribi - priekšpiedziņa, bremzejot vēl atslogo asti, līdz ar ko ABS pēc pakaļas datčikiem saprot ka ir ziepe un laiž bremzi vaļā. Ja no kalna uz leju ar pietiekami slīpumu, tad ir PH vai ir ziemenes vai vasarenes ( ir mēģināts abējādi ar nolūku saprast kas notiek) - nebremzē ne traks ja spiež tā kā rekomendē ražotājs - bremžu pedāli grīdā. Un 1,6 motorelis ar seviški neaplīdz šādā gadījumā. BET - ar manām bremzēm var noķert momentu pirms ABS sāk strādāt un rati ar nebloķejas - lūk tad var nobremzēt bezmaz ideāli arī bez motora palīdzības. ;)

P.S. vispār ziemā es praktiski neņemu no roba ārā pirms bremzēties ;)

P.P.S. Toyota Avensis

267393. viesis 3.marts 2009 19:07
0 0 Atbildēt

wala :D :D :D

maarupe ???? lauku celjsh ????? shipi ???? :D :D :D

oj, rzhu njimagu ! :D :D :D :D

buutu vismaz mineejis kaut kaadu Balvu rajonu, bet ne jau maaaaaarupi :D :D :D

5-to gadu ripinu pa to maaaaaaarupes kraju katru dienu - ne reizi (!!!!!!) neizjutu vajadziibu peec shipiem :D :D :D un deelj tiem 1-2km dienaa, kas jaanobrauc pa shkjietami suudiigu celju - nav jeegas pirkt shipenes, lai paareejos 30-40km dienaa deldeet pieriigas asfaltu :D :D :D

267394. viesis 3.marts 2009 19:41
0 0 Atbildēt

DeaDMoroZZZ

Man prieks ka tev prieks. Man patīk braukt ar šīm riepām un punkts. Iespējams daudzi neizjūt vajadzību pec šīpiem, daži varbūt pat pēc ziemenēm. Bet man personīgi riebjas ka cilvēķi pa skaistu sniegu velkas kā "apčurājušies".

Un vēļ zin cilvēki mēdz no savas Mārupes arī uz mežu aizbraukt, uz kādu kalnu paslēpot utml. ;) Arī uz laukiem Madonas rajonā ...;)

267396. viesis 3.marts 2009 22:41
0 0 Atbildēt

267373. viesis 03.03.2009 11:57

Te bija interesants viedoklis par ziemenēm vasarā un otrādi. Pareizāk sakot par taupīšanu uz dzīvības rēķina:

www.amserv.lv/...

#######################

Nez no kurienes autors izracis šo apgalvojumu: "Dzīvības cena

Teksts: Māris Ābele

2009. gada februāris

Katrai lietai ir sava vērtība. Teorētiski lietām, kuras ir visgrūtāk iegūt, vajadzētu būt visaugstākajai vērtībai, taču dzīvē bieži vien ir citādi. Piemēram, mīlestība nav nopērkama – vai mēs patiesi novērtējam tos, kas mūs mīl? Veselība arī nav iegādājama par naudu – vai bieži mēs to vieglprātīgi neupurējam materiālajām vērtībām, kas iegādājamas par naudu? Dzīvība – pasliktinoties sociālajiem apstākļiem, naudas ekonomijas dēļ dzīvība pārāk bieži tiek pakļauta nepārdomātam riskam.

Parunāsim par naudas ekonomiju attiecībā uz riepām. Mainoties dzīves apstākļiem, daudzi arvien biežāk sāk atcerēties vecos labos laikus, kad viss bija vienkārši. Kādreiz nezinājām bojāgājušo statistiku uz ceļiem, visi braukāja ar viena veida riepām, jo nebija izvēles, jēdzienam „protektora dziļums” nebija ne mazākās nozīmes braukšanas ātruma izvēlē. Parādoties sniegam, kaimiņi draudzīgi viens otram palīdzēja iestumt automašīnas, lai varētu uzsākt braukšanu. Nebija auto, kuram bagāžniekā neglabātos lāpsta, un pilnīgi visi autobraucēji pieprata dažādas viltības, kā izkārpīties no dubļiem un kupenām.

Šodien arvien vairāk parādās nostalģijas pārņemti šoferīši ar nelokāmu pārliecību, ka viss vecais ir derīgs arī šodienas apstākļiem. Riepām nav lielas nozīmes, jo, parakājoties atmiņu atvilktnēs, var atrast putekļiem noklātas braukšanas iemaņas ar vecām un nolietotām riepām. Kādreiz taču visi tā brauca un nekas traks nenotika.

Notika gan, tikai tie, kuri zaudēja dzīvību, to nevar šodien pastāstīt. Cik daudz tādu bija, mēs nezinām, jo toreiz neviens neuzskaitīja ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušos un tādas lietas publiski neapsprieda.

Būtiski ir saprast, ka toreiz automašīnu bija mazāk un ziemas riepas nebija nevienam, tāpēc bremzējot slīdēja visi. Tāpat nevajag aizmirst, ka toreizējās automašīnas bija mazjaudīgākas un grūtāk provocējamas uz inerces pārsteigumiem nekā mūsdienu jaudīgajiem spēkratiem.

Iespējams, lielākā daļa autovadītāju apzinās ziemas riepas nozīmi ziemas sezonā, taču nepieciešamību pēc vasaras riepām uzskata par mazsvarīgu. Lai arī Latvijā nav tipisks dienvidu zemju karstums, asfalta segumam uzkarstot, ziemas riepas kļūst tādas pašas kā vasaras riepas ziemā. Saķere ar ceļu strauji mazinās, un nepatikšanas ir garantētas. Tāpēc atceries trīs lietas

1. Neturpini vasarā nobraukt vecās ziemas riepas – izmet tās, pirms nav jāizmet auto.

2. Nebrauc ar nodilušām riepām – sliki (riepas bez protektoriem) ir teicamas pie ļoti specifiskiem apstākļiem uz sacīkšu trases, taču pie pirmā vasarīgā lietutiņa tu slīdēsi kā pīle pa ledu.

3. Nelieto atjaunotās riepas, ja tavā rīcībā ir lielāka un jaudīgāka automašīna – to korpuss ir novecojis un „noguris” un riepa var uzsprāgt brīdī, kad „izņemsi” kārtējo virāžu.

Neesi kūtrs un ekonomē naudu uz lietām, kuras tev neapdraud dzīvību. Tuvojoties 1. aprīlim, kad mūsu valstī atļauts pāriet uz vasaras riepām..."

CSDD lapā lasām: "Ceļu satiksmes noteikumos teikts: „Laikposmā no 1.decembra līdz 1.martam visiem automobiļiem un autobusiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 t, kā arī to piekabēm jābūt aprīkotām ar riepām, kas paredzētas braukšanai ziemas apstākļos. Laikposmā no 1.maija līdz 1.oktobrim aizliegts braukt ar transportlīdzekļiem, kuriem ir riepas ar radzēm."

267397. viesis 3.marts 2009 22:43
0 0 Atbildēt

Safisos meistarībā. Bija domāts "Neesi kūtrs un ekonomē naudu uz lietām, kuras tev neapdraud dzīvību. Tuvojoties 1. aprīlim, kad mūsu valstī atļauts pāriet uz vasaras riepām... "

267398. viesis 3.marts 2009 23:40
0 0 Atbildēt

WALA - es arī uz lieliem kalniem braucu slēpot, ne tik vien uz latvijas pauguriem un mežiem. Un tur jau sanāk pa sniegotiem serpentīniem vizināties. Arī gada pirmajās dienās vairākkārt vizinājos ap Gaiziņu, kur ceļi bija labi piesniguši. Un varu pateikt, ka jābūt ļoti dīvainam, lai patiktu klausīties "šipu" nepārtrauktajā troksnī, kas pazūd vienīgi mīkstā sniegā, kur no tām nav nekādas jēgas. Pie Ķirsona kalna vēl sanāca vienu "šipaini" no pļavas izvilkt - bij savas riepas vai braukt prasmi pārvertējis.

267399. viesis 3.marts 2009 23:50
0 0 Atbildēt

WALA :D

visu no mājām un darba brīvo laiku aktīvi pavadu ārpus Rīgas rajona un sanāk izbraukt ļoti daudz un dažādus ceļus - nekad neesmu vēl iepīkstējies, ka man pietrūktu šipi... :D :D :D

pavisam drīz latvieši pārslimos džipu slimību un tad jau arī šipu slimības ēra ies uz beigām.

nu nav vajadzīgi nekādi šipi, ja 80% no tava ikdienas maršruta ir parasts pierīgas ceļš un Rīgas ielas.... bet dēļ pāris atkalām un braucieniem uz laukiem likt savam auto šipus - neredzu jēgas... varbūt vienkārši jāmāk pārvarēt iedomas par šipu unikālām īpašībām ? ;)

cita runa - ja cilvēka ikdiena ir šosejas ar bieži apledojušām zonām, lauku ceļi, kas līdzinās slidotavai, ikdienas maršruts, kas ir vismaz 100km... tad Ok, šipi ir attaisnojami. Visos pārējos gadījumos - tā ir jau tā sūdīgo ceļu stāvokļa pasliktināšana un sevis pseidomierināšana un pašiedvesma , ka šipi ir vienīgā panaceja :D :D :D

267400. viesis 4.marts 2009 8:18
0 0 Atbildēt

windy!

Manas Lv vārītas riepas tur 140-160 km/h

Proķis nav aizmucis,

Braucu arī pa īstiem laukiem un meža ceļiem....

Iet uz urrā....

P.S Novērots, ka paši jaunākie auto, ir iedzīvojušies grāvjos u.ttt

ar visām mega elektronikām u.t.t = knapi kustas uz priekšu = paskatās, kas notiek uz ceļiem....

267401. viesis 4.marts 2009 8:59
0 0 Atbildēt

ToMaija_Eskuella 3. Nelieto atjaunotās riepas, ja tavā rīcībā ir lielāka un jaudīgāka automašīna – to korpuss ir novecojis un „noguris” un riepa var uzsprāgt brīdī, kad „izņemsi” kārtējo virāžu. 1. Neturpini vasarā nobraukt vecās ziemas riepas – izmet tās, pirms nav jāizmet auto

1.Koplietošanas ceļi nav paredzēti virāžu izņemšanai,tam domātas sacīkšu trases!

2.Ja 3. punktu nepiekopj uz koplietošanas ceļiem,tad 1.punkts nav aktuāls.

267403. viesis 4.marts 2009 10:05
0 0 Atbildēt

Ja brauc tikai saprātīgi pa LV, tad jau var droši lietot gan atjaunotās, gan ziemas riepas vasarā. Ceļojumā gan ar tādām neieteiktu doties - uz saulē sasilušiem bāņiem pat labas vasaras riepas paliek nepatīkami mīkstas.

267409. viesis 4.marts 2009 14:21
0 0 Atbildēt

Piebildīšu, ka itin daudzi autovadītāji krīzes dēļ pavasara autosezonu nemaz neuzsāks. Nupat jau divi mani zoļļuka kaimiņi aizbrauca savus auto no no mājas stāvvietas uz māju pagalmiem pie saviem vecākiem un radiem. Vairāki citi vēl gatavojas to darīt. Nomazgāja un noparkoja šķūnīšos līdz labākiem laikiem. Šobrīd daudziem nauda pietiek knapi eksistencei un komunālajiem. Būtībā tml. problemas šobrīd jau moka 50% iedzīvotāju - domājams, šis skaitlis palielināsies. Pēc sniega cepurēm uz auto jau šobrīd var labi redzēt, ka ikdienā pašlaik tiek izmantoti krietni mazāk auto, nekā iepriekšējos gados. Ja ekonomiskā situacija pa vasaru neuzlabosies, nākamajā ziemā ZIEMAS RIEPU jautājums jau var zaudēt sabiedrisko aktualitāti. Nebūtu nekāds brīnums.

267414. viesis 4.marts 2009 19:14
0 0 Atbildēt

Daudzi, pieminot padomju laikus, aizmirst par ko vispār ir raksts. Tolaik speciāli neražoja ne ziemas riepas, ne vasaras riepas. Tās tad arī tādas vissezonu riepas bija. Runa ir par mūsdienu speciāli izstrādātām riepām (es neskaitu Maxim'ā nopērkamās), kuras arī savā starpā ļoti atšķiras, jo nopirkt ziemas riepas "3 vienā arī ir sarežģīti".

267415. viesis 4.marts 2009 21:13
0 0 Atbildēt

Padomju laikaa(reizeem arii tagad) ar navarkaam braucaam tikai taa---labaakais protektora ziimeejums bija NIŠPA RALLYE, vieniigi,ja nebija laba sniega,tad 2-3 meenešu laikaa--čau-un nodila,nu labi ,arii tagad ne visi brauc 200 km dienaa pa Riigu....un nevelk pa Pleskaveni 157 km/h--vairāk žigulis ar 1.5 motoru un 4.3 reduktoru negaaja....

267418. viesis 5.marts 2009 2:52
0 0 Atbildēt

tas ir pilnīgs zdec salīdzināt kadet ar volgu ,frontālā sadursmē neapskaužu opelistus,reāli viss ir atkarīgs no blīves starp sēdekli un stūri nevis riepām un motora jaudas.

267419. viesis 5.marts 2009 9:51
0 0 Atbildēt

267418 viesim - laikam jau nav nācies dzīvē redzēt riepu un jaudas kombināciju, kur nekāda vadītprasme nespēj glābt, ja spēj tādas muļķības runāt. Protams dzīvē viss lielākoties ir kautkur pa vidu - ir iespējams uzmanīgi braucot savaldīt auto arī ar neatbilstošām riepām, bet ar visu prasmi nāksies neglābjami traucēt kopējo plūsmu.

267420. viesis 5.marts 2009 11:29
0 0 Atbildēt

zelta vaardi seene...zelta vaardi...D

zigis

267421. viesis 5.marts 2009 11:54
0 0 Atbildēt

Kadi zelta vārdi? Tas sēne ir braucējs-teorētiķis (virtuālais),salasījies riepu ražotāju apmaksātus pasūtījuma rakstiņus,tagad te iauto publikai vienkārši "atvemj"!

Ej,skrien,pērc tās reklamētās riepas,bet neuzbāzies ar savu nozombēto pārliecību,pat ar "ķinietenēm" var normāli braukt ziemā un nekāda plūsma netiek traucēta.

TIKAI SLIKTAM DEJOTĀJAM "JAICI MEŠAJUT!

ZOGA.

267424. viesis 5.marts 2009 12:32
0 0 Atbildēt

267421. viesim - es kā "braucējs-teorētiķis" esmu mācījies braukt ar žiguli un "belšinas" riepām jebkurā gadalaikā. Pārdzīvojis studentu gadus ar kadetu, kam ziemā un vasarā riepas bija līdz audiem nodilušas un pēdējā laikā braucu ar jaudīgiem, lieliem auto. Riepu ražotāju rakstiņus nelasu vispār, un ar savu FWD ne reizi vien ir sanācis apbraukt iestigušus pilnpiedziņas auto.

Un neizgudro lietas, ko neesmu teicis. Rakstīju tikai, ka plūsmu traucē NEATBILSTOŠAS riepas. Un neko neteicu par to, ka tikai, piemēram Michelin, ir derīgas. Brauc ar "ķīnietenēm" laimīgs, ja tas atbilst tavam braukšanas stilam.

267431. viesis 5.marts 2009 14:28
0 0 Atbildēt

Labi,labi seene,es savulaik "takšos šancēju",kur strādāja riepu "atjaunošanas specialists",kas protektoru atjaunoja(ar ko,Tu domā?)-arNAZI!

Neskatoties uz visu to,braucām paši un vēl pasažierus vadājām...

un ar savu FWD ne reizi vien ir sanācis apbraukt iestigušus pilnpiedziņas auto.

Pieļauju,ka tiem pilnpiedziņas auto ar riepām viss bija kārtībā,bet ar braukšanas prasmi,gan nē!

Vobšem palieku pie sava:pa lielam plūsmu bremzē visādas vecenes,kā arī citi neprašas,kas nav mācīti (kurā gan autoskolā to māca? Mani mācīja ..) braukšanai nepietiekamas redzamības,(nejēdz lietot gasmas tumsā apdzenot)ziemas apstākļos utt.,jo tagad lūk ir ABS,ASP pretapžilbiāšanas fīča spogulī un vislielākais drošibas "garants" ZIEMAS RIEPA!!!

267433. viesis 5.marts 2009 14:39
0 0 Atbildēt

267431. viesi - lielajai tehnikai joprojām riepas "atjauno" iegriežot dziļāku protektoru. Savukārt vieglajiem to sen vairs nevar darīt - gluži vienkārši mūsdienu riepām nav tik bieza gumijas kārta.

bet ne jau par to ir šis stāsts - vienīgais, ko gribēju pateikt, ir tas, ka patiesība ir kaut kur pa vidu. Piekrītu, ka jāmāk braukt, bet nepiekrītu, ka riepām nav nekāda nozīme.

267434. viesis 5.marts 2009 14:52
0 0 Atbildēt

Labi,miers.Piekrītu-nozīme ir,bet ne tāda ka pusnobraukta ziemas riepa uz vasaru jāmet ārā,jo pretējā gadījumā būšot jāizmet mašīna.....

Man uzdzina to škrobi tas,ka Ekskuela pārkopēja kaut kāda "Laneks",vai kāda cita tirgotāja reklāmas menedžera murgojumu!

267619. viesis 11.marts 2009 15:30
0 0 Atbildēt

Vasaras riepas likshu tik ap kaadu maiju jo mums jau tik ideals laiks ka neko nevar saprast

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 7

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti