Par Tutiņa labāko draugu kļuvis Zurzaks – Nikers 11

 
13.septembris 2001 12:04

Literāri muzikālā kluba “Četri balti krekli” īpašnieks Oskars Tutiņš braucis ar dažādām mašīnām, bet nu jau kādu laiku labākā drauga statusu piešķīris 1992.gada motociklam Honda Transalp (sauktam arī par Zurzaku – Nikeri), kas ir kļuvis par viņa mīļāko motociklu, uz kuru var paļauties pat Latgales mežos, naktī un lietū. Viens no mīnusiem braucot ar motociklu – “gadījumos, kad galvā ir ķivere, pukojos, ka garām gājējas neredz, ka tām uzsmaidu..”

Kas Tavā dzīvē ir auto/motocikls? Manā dzīvē automobīlim un motociklam ir labākā drauga loma – no rītiem sasveicinos, apvaicājos, kā pagājusi nakts, ja viņi to pavadījuši zem klajas debess… dusmojos uz tiem, ja mani pievīluši vai nav nogādājuši gala mērķī, esmu lepns, ja kāds tos pamana u.t.t. Motociklam neveicas tajā jomā, ka uzskatu, ka īsts draugs vienmēr gatavs sniegt naktsmājas. Automobilis, savukārt, atriebjas par nevīžību, ja neesmu to sakopis pēc vētrainas nakts… tas nav nekas neparasts, ja draugs pēkšņi nerīkojas kā draugs… Tavs pirmais auto? Un arī.. Tavs pirmais motocikls? Pirmo reizi ar auto braucu apmēram 9 gadu vecumā, klēpī kādam onkulim. Tas bija IŽ KOMBI un onkuļa labvēlības iemesls bija parādīt sava dēlēna, kurš ir 4 gadus jaunāks, pārākumu pār mani. Lieki teikt, ka iestūrēju (gandrīz) kādā no daudzajām Gaujas Nacionālā Parka gravām, kuru tuvumā pavadīju zēnības vasaras. Pirmais auto, kuru uzskatīju par savu, bija Ford Fiesta. 1992. gadā tas bija gandrīz limuzīns. Pirmo motociklu, savukārt, izdīcu vecaimammai, par ko joprojām viņu apbrīnoju. Tā bija Minska, pielāgota krosam un bez dokumentiem… Ziepniekkalna puikam tas bija īsts dārgums, ar kuru pamanījos ne vienu vien kaskadiera cienīgu triku realizēt. Tagad abi šie braucamie izsauc sērīgu nostaļģiju, jo braucu ar tiem daudz pārgalvīgāk nekā ar šodien pieejamajiem spēkratiem. Cik un kādas automašīnas vispār Tev bijušas? Cik un kādi motocikli vispār Tev bijuši? Lielākā daļa no automašīnām, ar kurām esmu braucis, bija firmu īpašums. Tas arī lielākajā mērā noteica attieksmi pret tām. Tā pati Ford Fiesta, kuru lepni atrādīju bērnības draugiem, bija Latfaktas (vēlāk Telemedias) īpašums. Tai sekoja Toyota Hiace (joprojām mīļākais auto), BMW 735, Volvo 244 un Volvo 740 tās visas bija vismaz 5 gadus vecas, kurām sekoja “nullītes” Jeep Cherokee un Chrysler Saratoga 1994. gadā tās spēja sagādāt TĀDU baudu, kādu šodien nespētu 90% Latvijā nopērkamo automobīļu bāzes versijas. Mīļā Toyota Hiace spēja ietilpināt daudz draugu un dažas alus mucas, tur varēja pārgulēt un izālēties… Motociklu klāsts ir mazāks taču IŽ Plaņeta Sport, Panonia un Honda Transalp, kuri sekoja Minskai, ir devušas vismaz nelielu izpratni par pārvietošanos uz diviem riteņiem iekšdedzes dzinēja vadībā. Mīļākais noteikti ir patreizējais Transalps, uz kuru varu paļauties Latgales mežos, naktī un lietū. Kāds ir Tavs sapņu auto? Un.. kāds ir Tavs sapņu motocikls? Sapņu auto… Noteikti buss, tāds kuram uz jumta var uzkāpt pa trepītēm, Dodge Ram vai tamlīdzīga. Galvenais, lai var iebraukt mežā un krāmēt ārā visādas labas lietas un mantas. Sapņu motocikls man jau ir… varētu mainīt pret jaunāku modeli, taču tas, ka varu aizbraukt kur gribu, ir svarīgākais manā izpratnē. Tavuprāt būtiskākās atšķirības starp automašīnu un motociklu? Automobiļa priekšrocības pazūd, kad jāpārvietojas pa Rīgu ikdienā (vismaz 9 mēnešus gadā). Visādi ierobežojumi Vecrīgā, kur vadu savas dienas, Jūrmalā, kur mitinos un Satiksmes Notikumu bardzība attiecībā pret automašīnām ir visu nostādījusi savās vietās. Vienīgais mirklis, kad katastrofāli trūkst auto, ir naktīs uz neapdzīvotiem ceļiem, kad ļoti nāk miegs. Motociklu īpašnieki apvienojas klubos, kuru sastāvā ceļo pa Latviju un visu pasauli. Pēdējā laikā neesmu dzirdējis par autoceļotājiem, kuri reizi nedēļā satiekas un tad vizinās pa apkārtni. Motociklu kolonā braucot ir lieliska adrenalīna pieplūde un “pleca sajūta” Kāds motocikls Tev ir patlaban? Šobrīd ikdienā braucu ar 1992.gada Honda Transalp, kura ar Tomasa Cīruļa un Kristera Serģa palīdzību atceļoja no Japānas. Tā kā tur ir smagi ierobežojumi jaudas un tilpuma ziņā, tad ieguvu “kastrētu” Eiropas variantu, kurš, kaut labi saglabājies, tomēr bija tikai 400cm2 (600cm2 vietā Eiropā). No vienas puses ņemot, nekas vairāk ikdienā nav vajadzīgs, taču kad savajagās detaļas, iestājas īstā elle, jo neviens nezin vai “Japāņiem”, piemēram, sajūga diski ir tādi paši, kā “normāliem” močiem (izrādās, ka nav!). Tādēļ visu cieņu daudzkārtēja pasaules čempiona biznesam, taču nevienam neiesaku japāņu versijas. Kā Tu pats raksturotu savu braukšanas stilu? Braukšanas stils ir atkarīgs no situācijas. Steidzoties es ļoti aktīvi kontaktējos ar citiem satiksmes dalībniekiem lai izlūgtos vietiņu tur, kur man neklātos līst, vai lai izrādītu nožēlu par nepieklājīgu manevru. Ar motociklu braucot jūtos kā “neredzamais cilvēks”, jo tikai tā var būt drošs par savu ādu. Absolūtais vairākums braucēju un gājēju nespēj novērtēt motocikla braukšanas ātrumu un it īpaši iespējamo paātrinājumu. Ļoti labs auto 100 km/h sasniedz 8 sekundēs, bet viduvējs motocikls to izdara 5 sekundēs… Tantiņām to nesaprast, tādēļ arī gadās kā Bruno Rožkalnam vai Tomasam Cirulim, kuram pēc avārijas tantuks ar neslēptu izbrīnu prasa:” Kā tu tur varēji būt, ja tevis tur nebija?” Kādi paradumi Tev raksturīgi braucot ar auto/motociklu? Braucot ar mašīnu, galvenais ir “izslēgt” rokera filosofiju – ielīst, izšmaukt vai braukt pa pretējo joslu līdz kārtējam luksoforam. Stopētāji inerces pēc tur roku paceltu, taču, kad nobremzē, tad vairumā gadījumu samulst un kaut ko murmina zem deguna. “Hands Free” nav dzirdams virs 60 km/h ,taču, tā kā parasti braucu vismaz 20 km virs atļautā ātruma, tad to nelietoju. Pastāvīgi aizmirstu, vai ir piestiprinātas sānu somas un mēģinu iespraukties pārāk šaurās vietās. Gadījumos, kad galvā ir ķivere, pukojos, ka garām gājējas neredz, ka tām uzsmaidu. Kāds ir Tavs vidējais braukšanas ātrums? Ar laiku braucu aizvien lēnāk… bet tas taču ir normāli, jo pēdējais brauciens taču ir pavisam lēns un pēc tam mēs apstājamies…. Kāds ir Tavs ātruma rekords braucot ar auto un kāds ir braucot ar motociklu? Ar BMW 735 1993.gadā uz patreizējās Jūrmalas gatves milicija mani noķēra ar 245 km/h. Kad skaidroju, ka ļoti steidzos, viņi neiebilda un palaida bez soda… neatceros, kādu steigas iemeslu minēju. Tā kā motocikls man nav skrienamais, tad vairāk par “pilnu pulksteni” - 170km/h izspiest nevar… Neesmu no skrējējiem kopš pirmā bērna piedzimšanas. Kas Tevi visvairāk kaitina/vislabāk patīk braucot ar motociklu vai auto? Visvairāk kaitina, ka braucot ar motociklu, nepārtraukti jāuzmanās – vienmēr trāpās kāds ēzelis, kurš nav paspējis tevi pamanīt.. Vecrīgā gājēji pilnīgi lien zem riteņiem, nedarbojas nekādi satiksmes noteikumi. Gājēji ir viena liela problēma – pīpini vai nepīpini… dažkārt liekas, ka cilvēki paši sev galu meklē. Ar mašīnu braucot visvairāk kaitina riteņbraucēji, kuriem sarkana gaisma un citi noteikumi dažkārt laikam nav domāti.. “Sieviete pie stūres – tas nav nopietni” stereotips vai patiess apgalvojums? Ir atšķirība, kāda dzimuma cilvēks brauc pie stūres. Sieviete pie stūres nav tas pats, kas vīrietis pie stūres. Sievietei raksturīgā piesardzība bieži rada neprognozējamu rīcību, pat haosu. Protams, ir izņēmumi, bet sieviete biežāk var bez acīmredzama iemesla nobremzēt krustojuma vidū.. Un braukšana pa trešo joslu sievietei vispār ir kā slimība.. Tavuprāt spilgtākais kuriozs, kas tev bijis saistībā ar auto vai motociklu? Braucot ar auto lieli kuriozi bijuši ar riteņbraucējiem.. Reiz kādam riteņbraucējam, kurš neglīti bija uzspļāvis uz manas mašīnas, pa visu Rīgu dzenājos pakaļ, lai viņu tā kārtīgi apšļakstītu. Citā reizē, braucot no kārtējā komandējuma mājās, cenšoties tikt līdz Pārdaugavai, ap pulksten četriem no rīta, kamēr gaidīju pie stacijas pulksteņa lielā luksofora, kaut kā nejauši aizmigu. Pamodos 10 no rīta, redzot aiz sevis pamatīgu sastrēgumu. Turpināju braukt… Braucot ar moci – Vēja brāļu rīkotie tusiņi paši par sevi vienmēr ir lieli kuriozi. Kādas ir Tavas attiecības ar ceļu policiju? Vienmēr balstos uz to, ka labestība rada labestību. Viņiem taču arī garlaicīgi stāvēt, patīk dažkārt kāda jautrība, kaut kas neparastāks. Var aprunāties piemēram par acu ārstu, par redzes uzlabošanu – brilles taču braucējam nepieciešamas nevis, lai labāk redzētu, bet , lai laicīgi pamanītu ceļu policiju... Ātruma dēļ, īpaši ar motociklu, parasti aiztur visbiežāk. Lielākais sods, kas gan bija pelnīts un patiesībā vēl pārāk mazs, bija apmēram pirms pieciem gadiem, kad par braukšanu dzērumā samaksāju Ls 200 un tiesības neredzēju pus gadu. Vai ir sanācis/bieži sanāk dzīvot savā auto? Varbūt ir sanācis dzīvot uz sava motocikla? Tā tas arī notiek. Īpaši vasarā, ja tiek braukts ar moci, tas notiek regulāri un vairāakas dienas. Parasti līdzi ir kāda maza teltiņa. Var pat nelielas dzīres rīkot. Vispār jau laba brauciena definīcija varētu būt – izbraucot tu nezini, kur tu brauc, bet atbraucot tu īsti nezini, kur esi bijis. Vai Tavā motociklā ir kādas mīļlietiņas? Man nepatīk viss, kas traucē braukšanu. Piemēram, kāds rozā ķēms, kas visu laiku šūpojas acu priekšā un nelīdzenos ceļa posmos vēl arī pīkst. Manas mīļlietiņas ir atslēgu piekariņi – visdažādākie un lielā vairumā. Spaidāmi čamdāmi, galvenais, lai tos var viegli atrast, jo man ir tendence savās 14 kabatās regulāri pazaudēt atslēgas. Tavs vēlējums/ieteikums citiem braucējiem? Turiet acis vaļā! Pats pirmais noteikums – ja nāk miegs tad jāguļ. Pats esmu saistis vairākas mašīnas aizmiegot pie stūres… Tavs vēlējums/ieteikums kājām gājējiem? Lai turpina iet ar kājām, tas noteikti ir veselīgāk. Kamēr viņi iet, nevis brauc, ir cerība, ka uz lielām nepalielināsies sastrēgumu skaits. P.S. Oskars stāsta, ka katram viņa braucamajam vienmēr ir bijis arī savs vārds. “Kādreiz man bija Moskvičs – Zilais sapnis. Ford Siesta saucu par Auniņu, jo tā bija Igaunijā pirkta mašīna, kurai jau uz numura zīmes bija burtu salikums AUN. Reiz man bija Ford Scorpio, kurš savas lielās izturības dēļ tika nodēvēts par Fēliksu, bet bija arī cits Fords, kurš sākumā radīja ilūziju, ka ir ļoti labs, bet vēlāk izrādījās, ka tajā jāiegulda ļoooti daudz līdzekļu. Tas ieguva vārdu Soross. Manam pašreizējam motociklam kaut kā ir pielipis vārds Zurzaks, bet viņam ir arī otrs vārds. Mana drauga vecāmāte visus motociklus, nezinu kāpēc, sauc par Nikeriem. Šis vārds kaut kā pielipis arī manam motociklam un kļuvis par tā otru vārdu.” Tātad, Zurzaks – Nikers. Iveta Baltā, speciāli iAuto
 
Visi komentāri
 
1418. viesis 14.septembris 2001 15:48
0 0 Atbildēt

Auto - alusmuca uz riteņiem. Guļam pie stūres. 245km/h uz Jūrmalas gatves. :(

Par moča somām gan problēma skaidra! Tas pašu vai beidz nost!

1457. viesis 17.septembris 2001 12:24
0 0 Atbildēt

Jautrs tipinš uz riteņiem ... !!!!

1459. viesis 17.septembris 2001 12:40
0 0 Atbildēt

Taisniba jau ir ko raksta... Ja vel pats nebutu tads mudaks.....

1493. viesis 18.septembris 2001 16:21
0 0 Atbildēt

Hmmm kapeic gan nepiemineeji Audi 100....Tas arii bija gana labs...Vismaz piesaistiija mazu beernu uzmaniibu :))))

1518. viesis 20.septembris 2001 12:05
0 0 Atbildēt

Sakariigi komentaari par sievieteem pie stuures un ritenbrauceejiem. Bija jau dzirdeets, ka ir tiiri sakariigs teels... tikai gramatika pieklibo.

1923. viesis 2.oktobris 2001 8:25
0 0 Atbildēt

2475. viesis 13.oktobris 2001 13:36
1 0 Atbildēt

Kam interesē ar ko brauc kaut kāds Tūtiņš,man piemēram pofig ja arī viņš brauktu ar plaukstu pa pliku dirsu.Diez vai kādam interesē ar ko braucu es vai mans šefs. Vai šā rakst vietā nevar ilikt kaut ko interesantaku?

4149. viesis 10.novembris 2001 17:32
0 0 Atbildēt

Tu saki kāda tur daļa? Viena vienīga. Skaties, kas ir rakstījis šo iezīmi: Iveta Baltā! Tas izsaka visu. Viņa nealaiž garām nevienu daudzmaz pārtikušu vīrieti. Prasti sakot - mau**!

59531. viesis 16.janvāris 2003 16:33
0 0 Atbildēt

Forš mocis.

71505. viesis 23.marts 2003 21:26
0 0 Atbildēt

tin *******

d

;

;

;

Oskars Tutiņš 21.maijs 2021 21:55
0 0 Atbildēt

Ir pagājuši 20 gadi kopš šī raksta. Man nupat būs 52 gadi ( ja paveiksies). Izlasīju interviju un nespēju noticēt, ka biju tāds "mudaks". Mazliet šķērmāk paliek, kad apzinos, ka toreiz runāju taisnību. Tiešām braucu neapdomīgi un neatbildīgi. Šī intervija ar mani pašu man daudz ko iemācīja. Viss kārtībā, braucu akurāti un pat strādāju par šoferi ikdienā, tiesa - Anglijā jau kuro gadu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti