Timrots slavē sešsimto BMW 105

19.septembris 2001 19:22

Radio “SWH” skanošā raidījuma “Kurbulis” veidotāja Paula Timrota pirmais auto bija 40 gadus vecs, gaiši zils moskvičs bez bremzēm. Laika gaitā viņš nomainījis daudzas automašīnas (neviena nav bijusi jaunāka par 1981. gadu!) un nonācis pie secinājuma, ka labākais auto ir sešsimtais BMW. Runājot par sievietēm braucējām Timrots atzīst: statistika liecina, ka uz vecumu sievietēm grūtāk padodas braukšana atpakaļgaitā.

Tavs pirmais auto?
Pirmais bija `53.gada izlaiduma “Moskvich401”, kuru es nopirku, kad tas bija 40 gadu vecs un bez bremzēm. Gaiši zilā krāsā. Sajūtas braucot ar tādu ir ļoti jaukas. Tu visu laiku nepārstāj brīnīties un sajūsmināties, ka šis dinozaurs, kura detaļas kopā tur tikai veca rūsa un krāsa, joprojām ripo. Tas nekad nepalika pusceļā. Gadījās, ka reizē ieslēdzās pirmais un trešais pārnesums un tad bija, neizkāpjot no auto, jāpaceļ gabals grīdas un ar skrūvgriezi jāieliek pirmajā pārnesumā. Gadījās, ka tas sāk degt uz Valdemāra ielas iepretim Rīgas Domei. Atvieno akumulatoru, noizolē vadus, brauc tālāk. Pat tad, kad tam jau konsekventi grabēja kloķenes šāles, atlika noraut svečvadus diviem cilindriem un auto, kļuvis vārgāks un klusāks, līdz mājai tomēr aizvilka. Tā bija īsta laika mašīna. Iekāpjot tajā un braucot pa tukšu ceļu varēja justies tiklab kā: četrdesmitajos, piecdesmitajos vai sešdesmitajos gados.
Cik un kādas automašīnas vispār Tev bijušas?
Auto ir bijuši dažādi, bet neviens nav jaunāks par 1981. gadu. Ja ir braukts ar kādu jaunāku tas bijis saistīts ar darbu. Man ir piederējuši - 53.gada Moskvich401., 66.gada Opel Kapitan, 74.gada GAZ469., 78.gada Mercedess W123. un mans mīļākais auto BMW630CS. Tas ir ražots tālajā 1976.gadā. Tam ir kupejas virsbūve, trīs litru motors ar karburatoru, automātiskā kārba un balti ādas sēdekļi. Tas patērē 15-18 litrus benzīna un 100km, bet es ar to piecus gadus diendienā braucu uz darbu. Vidēji gadā nobraucot 30 000 km. Tas, ko zaudē uz degvielu, ietaupās uz remontiem un braukšanas prieku, kāds nav gūstams ar citiem auto. Šā modeļa auto Latvijā ir ļoti maz. Kādas 20-30 mašīnas. Viena no tām pieder manam brālim Ģirtam. Esmu savācis arī visu iespējamo literatūru par sešsimto BMW vēsturi, detaļu katalogus un remonta grāmatas.
Kāds ir Tavs sapņu auto?
Tas pats sešsimtais BMW arī ir mans sapņu auto. Tik daudz gadu ar to ir braukts un pārdomāts, vai nav kas labāks, bet nekā. Labāks nav atrodams. Šī nav Paula mašīna, tā kā viņš to aizdevis Volfam, bija grūti to nofotografēt, tāpēc iAuto atrada līdzīgu auto, lai jums būtu priekšstats, par ko iet runa.
Kāds auto Tev ir patlaban?
Patlaban es braucu ar dienesta auto - VW Passat 99.gada izlaidums. Tam ir universāla tipa virsbūve, kas man ļoti patīk, jo vasarā var pārvadāt sērfu, bet ziemā snoubordu. Passāts ir dīzelis ar automātisko kārbu. Salikums kādu Latvijā pērk tikai retais, jo taupīgie dīzelisti negrib piemaksāt par tādu opciju kā automāts. Taču no pieredzes varu pateikt, ka pa šoseju tas nostrebj sešus litrus uz simtu, bet pilsētā gāzē cik gribi- vairāk kā astoņus litrus neizspiedīsi. No praktiskā viedokļa šis auto ir ideāls un nevarētu teikt, ka lēnīgs. Tā kā tikmēr BMW stāvēja dīkā, to aizdevu Artim Volfam, kurš arī ir liels auto fans un jau otro vasaru cītīgi restaurē savu Suzuki džipu. Kamēr džips top Artis brauc ar BMW. Jāatzīmē, ka arī Arta sievai Dacei Volfai arī ir pašai savs BMW635Csi.
Kā Tu pats raksturotu savu braukšanas stilu?
Vienā vārdā- slaidi. Plašāk paskaidrojot - pa pilsētu līdz 70km/h, ārpus līdz 120km/h, bet ne vairāk. To varētu apliecināt pat ceļu policisti, kas mani ir apturējuši. Pilsētā tiešām zīmi 70 izlieku pēc saviem ieskatiem un esmu gatavs šķirties no tā piecīša. Tas ir vienkāršāk nekā visu laiku tramīties no CP un bojāt sev garastāvokli. Savu reizi viņi tāpat tevi noķers un ar lēnu braukšanu un uzmanīšanos lētāk nesanāk. Vados pēc ceļa apstākļiem. Es vienmēr rādu pagrieziena signālu un vienmēr piesprādzējos pat mežā sēnēs braucot. Draugi un paziņas reizēm smejas, bet man tas ir reflekss. Nekad nebraucu, ja esmu lietojis alkoholu.
Kādi paradumi Tev raksturīgi braucot ar auto?
Mūziku auto klausos ļoti reti un klusi, ja pilsētā tad radio Amadeus. Kādas piecas sešas kasetes pa mašīnu mētājas.
Kāds ir Tavs vidējais braukšanas ātrums?
Vidējais braukšanas ātrums gadu gaitā noteikti ir pieaudzis. Riebjas pa ceļam apstāties. Tādējādi galā nonāku ātrāk nekā tie, kas pa ceļam pīpē, čurā un iepērkas. Nav jēgas stundu nesties uz 150, lai pusceļā desmit minūtes izkāptu papīpēt.
Kāds ir Tavs ātruma rekords braucot ar auto?
Ātruma rekords noteikti nav uz ceļa, bet trasē. Visdrīzāk Biķerniekos līkumā pie Ozola. Tā ir ātrākā vieta trasē. Ja pa trasi esi izskrējies, tad uz ceļa ātri braukt gribas tikai līkumos nevis taisnā pļavā. Piemēram braucot mājās Pleskavas un Tallinas šosejas viaduktā augša uzbraukt brīvi var 80km/h, bet lejā 120.
Kas Tevi visvairāk kaitina/vislabāk patīk braucot ar auto?
Mani kaitina tie, kas nerāda pagriezienus un tie, kas sāk meklēt pirmo ātrumu tikai pēc tam, kad jau deg zaļā gaisma. Ļoti nepatīk tie, kas pa šaurām šosejām brauc 70- 80 km/h. Trakākais, ka viņi iedomājas, ka tā ir drošāk! Viņi pat negrib neko sliktu, bet desmitiem mašīnu ir spiestas viņus apdzīt. Taču jāsaprot, ka jebkura apdzīšana ir risks! Vēl ir tāda grupa, par kuriem jāsaka - Dievs, nesodi tos pārāk bargi. Viņi nezin ko dara! Tie ir ļaudis, kas diena vai nakts brauc ar ieslēgtiem aizmugurējiem miglas lukturiem. Tie būtu jāieslēdz, ja migla ir tāda, ka braucat lēnāk kā 40km/h, bet pārējā laikā tas apžilbina citus braucējus un neļauj ieraudzīt vainīgā bremžu signālu. Trakākais, ka šie miglas pārņemtie pat nezin, ko ir ieslēguši. Viņi vienkārši ieslēdz visus uguņus, kas tiem pieejami. Vācijā par šādu pārkāpumu ir bargs sods, bet mūsu CP pat nezin, kur noteikumos ir rakstīts, ka tā braukt nedrīkst.
“Sieviete pie stūres – tas nav nopietni” stereotips vai patiess apgalvojums?
Sievietes ir drošākas autovadītājas nekā vīrieši! Vīrieši brauc cīņā līdz nākamajam krustojumam, bet sievietes uz mājām. Tāpēc arī viņas retāk iekuļas avārijās. Vienīgi statistika liecina, ka uz vecumu sievietēm grūtāk padodas braukšana atpakaļgaitā. Taču tas nav nekas nāvējošs.
Tavuprāt spilgtākais kuriozs, kas tev bijis saistībā ar auto?
Tādu ir bijis daudz, jo viss darbs saistīts ar automašīnām.
Kādas ir Tavas attiecības ar ceļu policiju?
Ļoti rezervētas. Viņiem mūždien liekas, ka viņi ir baigi labie, bet es savos raidījumos viņus apceļot un nerrojot. Tāpēc, lai viņi nenerrotu mani, nekad nebraucu dzēris un ātrumu pārsniedzu samaksājamās robežās. Cenšos ar viņiem nestrīdēties un to iesaku arī visiem autovadītājiem. Jums taču galvenais ir tikt no policista vaļā ar pēc iespējas mazākiem zaudējumiem, nevis pierādīt, ka viņš ir idiots un pēc tam cerēt, ka sodu jums neuzliks. Tikšanās ar CP nav tā reize, kad pastāvēt uz saviem principiem un romantiskajiem ideāliem. Metiet to visu pie malas un ar laipnu un mierīgu vārdu taisieties prom. Policists gadiem ir rūdīts pret to, ka viņu lamā un draud. Jūs to tik labi neprotat, tāpēc nemēģiniet. Jums apniks pirmajam. Viņš vinnēs.
Vai ir sanācis/bieži sanāk dzīvot savā auto?
Kas par murgiem! Vai jūs bieži guļat kleitā? Auto apšuvums ātri piesmird, ja mašīnā guļ un to pieelpo. Pēc tam to grūti iztīrīt. Braucot auto visu laiku piespiedu kārtā vēdinās, bet stāvot, ja tajā guļ sasmok, kā vecu ļaužu istaba. Guļiet teltī!
Vai Tavā auto ir kādas mīļlietiņas?
Manā auto ir ļoti daudz lietu - kartes, pildspalvas, skrituļslidas, lieka drēbju kārta, kompass, sīknauda, kāda grāmata vai žurnāls, šis tas ēdams, ja nav laika pusdienām. Tādu sevišķu suvenīru vai talismanu gan nav.
Tavs vēlējums/ieteikums citiem autovadītājiem?
Man jau patīk visus pamācīt un ieteikt, kā dzīvot vai braukt ar auto, bet katram ir sava dzīve un intereses un neviens jau neies mācīties no jauna braukt ar auto. Katram liekas, ka viņš ir vislabākais šofers pasaulē. Ieteikšu tikai vienu - izturieties pret ceļu ar bijāšanu!
Tavs vēlējums/ieteikums kājāmgājējiem?
Nūūū! Ar gājējiem nav nekādu problēmu. Lai tik iet! Ja viņus nobrauks uz pārejas - dabūs apdrošināšanu. Ja vienkārši uz ielas braucamās daļas - apdrošināšanu nedabūs neviens, bet šoferis nebūs vainīgs. Mašīna būs sasista abos gadījumos. Iveta Baltā, speciāli iAuto
 
105 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
1626. viesis 24.septembris 2001 18:18
1 0 Atbildēt

Piedod, es tagad pārlasīju savu teikto un sapratu, ka tā arī tu to varēji saprast (par to BMW 320) , bet es gribēju pateikt pavisam savādāk (man ir problēma -domas tik ātri skrien uz priekšu, nespēju uzrakstīt un man ne jav pirmo reizi pārmet, ka rakstu ar pārāk gariem teikumiem un beigās neko nevar saprast).

Paskaidroju: Ja man ir piem 8000USD, tad šajā cenā ir piem Toyota GT4, BMW M (vecāko gadu), var sākt meklēt nograbējušu 92 gada Subaru turbo, bet no spēcīgā gala vairāk nekas nav , tad oponējot šo diskusiju sākumā izskanējušajai tērzei, ka BMW vienmēr ķipa ir kruta (rullē), tad vaitad tāpēc būtu jāpērk 320ais, kas nav nopietni (tur var būt rakstīts arī kāds cits auto) salīdzināms, rullē vai nē pērku Celicu neatkarīgi no tā, varētu manis pēc būt kaut vai Peugeot WRC, ja tik tas būtu par 8000$. Peugeot taču vispār nerullē, bet kā būtu pacīnoties?!!!

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pie Saldus BMW vadītājs nenovalda auto un gandrīz ietriecas satiksmes autobusā 24.01.2021 (+ VIDEO) 16

Iebraucot līkumā pārāk lielā ātrumā, BMW izslīd un nonāk pretējā joslā. Sadursme nenotiek tikai tādēļ, ka satiksmes autobusa šoferis spēj laicīgi nobremzēt. Lasīt vairāk

 

Virsbūves remontdarbiem "karstā" sezona (+VIDEO) 1

Patlaban ārā ir ziema. Sniegs, apledojums un slikta redzamība gada aukstajos mēnešos veicina ceļu satiksmes negadījumu skaita pieaugumu. Biežāk gadās arī sadursmes ar meža dzīvniekiem, kas nāk uz ceļa laizīt izkaisīto sāli. Lasīt vairāk

 

Lietuvā divu kravinieku sadursmē gājuši bojā autovadītāji no Latvijas un Krievijas 4

21.janvāra rītā divu smagsvaru sadursmē netālu no Polijas-Lietuvas robežas gājuši bojā abu avārijā iesaistīto kravas automašīnu šoferi – Latvijas un Krievijas pilsoņi. Lasīt vairāk

 

No tehnoloģiju nozares tendencēm un jaunās pasaules iespējām līdz Baltijas lomai to attīstībā: TechChill atklāj 2021. gada pasākumu sezonu

Šogad jau desmito reizi pēc kārtas Rīgā norisināsies Baltijas reģiona vadošais tehnoloģiju un jaunuzņēmumu nozares pasākums TechChill, kas ik gadu pulcē vairāk nekā 2000 apmeklētājus, tostarp jaunuzņēmumu pārstāvjus un medijus, investorus, dažādu biznesa jomu ekspertus, kā arī tehnoloģiju entuziastus no Latvijas un visas pasaules. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti