Nākotnes ceļi darbosies uz saules baterijām un ražos elektrību 15

3.septembris 2009 14:59

ASV Transporta ministrija ir uzsākusi interesantu eksperimentu, izveidojot "gudras" šosejas posmu, kas spēj saražot elektrību gan savām vajadzībām, gan arī blakus esošajai ceļa infrastruktūrai. Neliela Solar Roadways izmēģinājuma posma būvniecība izmaksās 100 tūkst.ASV dolāru. Nodošana ekspluatācijā tiek plānota pēc trim gadiem.

Jaunais izgudrojums sastāv no daudzslāņainiem paneļiem, kuri tiks uzklāti uz ceļa ierastā asfalta vietā. Paneļos būs ievietotas saules baterijas un gaismas diožu elementi, bet no augšas tos aizsargās izturīgs stikla segums.

Katra paneļa izmērs ir 30x30cm. Patreiz viens panelis maksā apmēram 7000 ASV dolārus, tā elektroenerģijas ražošanas jauda katru dienu ir 7,6kW stundā. Saražoto elektrību var izmantot ceļazīmju un ceļa apzīmējumu izgaismošanai, ceļa seguma apsildīšanai, bet pārpalikumu var pārdot kā parastas elektrostacijas produktu. Pēc izgudrotāju aprēķiniem viena "saules" četrjoslu ceļa jūdze (1,6km) nodrošinās ar elektrību 500 privātmājas.   
 
Visi komentāri
 
270779. viesis 3.septembris 2009 15:03
0 0 Atbildēt

Vai nebūs tāpat kā ar hibrīdauto, kam pietrūks reto izejvielu?

270780. viesis 3.septembris 2009 15:16
0 0 Atbildēt

es tomēr optimistiskāk.. ar katru gadu saules enerģijas iegūšana top arvien lētaka un pieejamāka..

270781. viesis 3.septembris 2009 15:19
0 0 Atbildēt

ļoti izdevīgi it sevišķi tur, kur ir ziema un ceļus kaisa ar visu ko...

270783. viesis 3.septembris 2009 15:35
0 0 Atbildēt

******* tie lūzeri konkrēti, nevar tik daudz elektrības dabūt! saule vienkārši nespēj tik stipri sildīt.

vai arī kaut kas tulkojumā ir pazudis ;)

270784. viesis 3.septembris 2009 15:47
0 0 Atbildēt

270783. viesis 03.09.2009 15:35

******* tie lūzeri konkrēti, nevar tik daudz elektrības dabūt! saule vienkārši nespēj tik stipri sildīt.

vai arī kaut kas tulkojumā ir pazudis ;)

----------------------------------------------

Idiots tu esi, ir aprēķināts, ka saule atlantijas okeānam vienā stundā dod enerģiju ar kuru kurbulēt visas pasaules valstu rūpnīcas 10 gadus.

270785. viesis 3.septembris 2009 16:18
0 0 Atbildēt

turbopīle - hibrīdautiņi arī visu laiku palika lētāki... līdz brīdim, kad tie kļuva par izplatītu lietu. Un tad jau sākas ziņas par izejvielu trūkumu.

270786. viesis 3.septembris 2009 16:25
0 0 Atbildēt

Un vispār - prognozēju, ka tuvākās nākotnes "hibrīds" būs bez akumulatoriem un bez transmisijas. T.i. efektīvs ICE, kas griež ģeneratoru un auto piedzen riteņos iebūvēti motori. Savukārt uzrāviena un bremzēšanas efektivitātes uzlabošanai pietiek ar kārtīgu kondensatoru (KERS). Visu patreizējo hibrīdauto apšaubāmā efektivitāte ir tālu no tās liekās enerģijas, ko zaudē klasiskajā zobratu transmisijā.

270787. viesis 3.septembris 2009 16:39
0 0 Atbildēt

Un vispār - prognozēju, ka tuvākās nākotnes "hibrīds" būs bez akumulatoriem un bez transmisijas. T.i. efektīvs ICE, kas griež ģeneratoru un auto piedzen riteņos iebūvēti motori. Savukārt uzrāviena un bremzēšanas efektivitātes uzlabošanai pietiek ar kārtīgu kondensatoru (KERS). Piekritu !

270788. viesis 3.septembris 2009 17:20
0 0 Atbildēt

270784. viesis 03.09.2009 15:47

kas tev ko ir aprēķinājis?

270790. viesis 3.septembris 2009 21:31
0 0 Atbildēt

Un ja braucot nomirst aķis, var piestāt ceļa malā un uzlādēties no ceļa. Čurāt gan jāiet labu tiesu krūmos, ka nesamet uz īso :D

270796. viesis 4.septembris 2009 8:40
0 0 Atbildēt

Rakstā ar matemātiku ir pilnīgā grīstē :D

"būvniecība izmaksās 100 tūkst.ASV dolāru"

"Katra paneļa izmērs ir 30x30cm. Patreiz viens panelis maksā apmēram 7000 ASV "

Tātad par 100 t.$ var uzstādīt =100 k$ / 7k$= ~14.3 gab :D

Ar 14 paneļiem var noklāt =0.3m x 0.3m x 14= 1.26m2 :D:D:D:D:D:D

Pēc šādiem cipariem sanāk, ka "četrjoslu ceļa jūdze (1,6km)" izmaksās 2 triljoni $ :D:D:D:D

270828. viesis 4.septembris 2009 15:55
0 0 Atbildēt

rakstā vispār ir pilnīga kuiņa sadzejota

jau amurikāņiem vispār nav priekštata par matemātiku, tad vēlk to pasākumu kāds ir tulkojis uz ķīniešu valodu.... tam tulkam nav bijis pat aptuvenas nojausmas par Grāmatu...

un izskatās, ka tam nabadziņam, kas šito ir tulkojis no šķibaču mēles uz iauto valodu prāta ir bijis vismazāk ;)

270838. viesis 5.septembris 2009 12:31
0 0 Atbildēt

pēc raksta saprotams ka tās būs super dārgas un izturīgas saules baterijas pa kurā var braukt auto.... kapēc nevar ražot ne tik izturīgas/lētākas un likt blakus ceļam?

270844. viesis 6.septembris 2009 11:58
0 0 Atbildēt

ziemā, jau nevajadzēs kaisīt sāli, paneļi darbosies kā krāsniņas un visu sniegu iztvaicēs :)

270855. viesis 6.septembris 2009 23:53
0 0 Atbildēt

To seene:

Tava tuvākā nākotne ir 100 gadus veca. 1913. gadā ir jau tāds hibrīda risinājums bijis Owen Magnetic - www.jaylenosgarage.com/video/video_c...html?cat=30505 Tam starp citu bija arī improvizēts auto vadības dators no daudz relejiem un potenciometra.

Tagad atliktu tikai ar jaunām tehnoloģijām drusk uzlabot.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Veiksmīga izvairīšanās (+ VIDEO) 10

Vieglās automašīnas vadītājs veiksmīgi izvairās no autobusa, kas gandrīz uzgāžas tam virsū. Lasīt vairāk

 

Honda modernizējusi krosoveru CR-V (+ FOTO) 6

Honda modernizējusi krosovera CR-V versiju Ziemeļamerikas tirgum. Galvenais jaunums – hibrīdmodelis tagad arī šim reģionam. Lasīt vairāk

 

Eksperti: Latvija nedrīkst pārvērsties par “netīra” transporta un “šrotu zemi” 27

Latvijas uzņēmējiem un iesaistītajām valsts institūcijām ir jāīsteno nopietnu pasākumu komplekss, lai pēc dažiem gadiem izvairītos no draudošajām sankcijām par klimata mērķu nesasniegšanu transporta jomā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.3 jau ir, ID.4 ieradīsies pavasarī (+ FOTO) 2

Vācu Autobild.de uzzinājis, kas būs nākošais Volkswagen pilnībā elektriskais modelis un, kad tas ieradīsies. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti