„Ceļa skolas” nodarbībās izmantotais Toyota Yaris nule noskrējis 200 000 kilometrus. Un tas ripos vēl! „Turklāt mazais japāņu auto servisā bieži nav manīts”, norāda SIA „Amserv Motors” valdes loceklis Gundars Vectirāns.
Par automašīnas izturību nav jāšaubās, jo tā nobraukusi ne vien divus simtus tūkstošus kilometru pa Latvijas ceļiem (!) visos novados, bet izmantota arī „Ceļa skolas” nodarbībās dažādu uzdevumu izpildē, kas saistīti ar strauju ātruma uzņemšanu un pēkšņu bremzēšanu no 50km/h.
Parēķinām! SIA „Amserv Motors” un „Ceļa skolas” sadarbība sākās pirms 6 gadiem. No tā laika katru gadu visā Latvijā notiek apmēram 200 nodarbības, apmācot gandrīz 36 000 bērnu kopumā. Iedomājieties, cik tūkstošus reižu šis auto strauji uzsācis braukšanu un tikpat ātri bremzējis? Un, protams, piedalījies arī ikdienas ceļu satiksmē.
Diez, kura vēl mašīna ikdienā tik daudz bremzē un tik daudz reižu strauji uzņem ātrumu? Turklāt servisā auto bijis tikai obligātajās apkopēs, savukārt tā riepas mainītas ik pēc trim četrām nodarbību nedēļām. Iespējams, cits – ne tik sīksts auto kā Yaris – būtu jau sen padevies.
„Kad sākās projekts, iedevu „Ceļa skolai” pirmo Toyota Yaris un nodomāju, ka tas nav uz ilgu laiku... Bet, kad viss gāja gludi, jau pēc gada piešėīrām projektam vēl divas jau nākamās paaudzes tāda paša modeļa mašīnas. Mazais Yaris izrādījies izturīgs auto”, patīkami pārsteigts G.Vectirāns. Jaunais Toyota Yaris arī ieguvis maksimālo – piecu – zvaigžņu vērtējumu Eiropas Jauno mašīnu testēšanas programmā.
Eiropā dizainētais japānis ir mazs, bet jaudīgs un ekonomisks. 200 000 kilometrus noripojušais auto ražots 2004. gadā. Tam ir 1,3 litru dīzeļdzinējs ar turbīnu. Prakse vairāku gadu garumā liecina, ka degvielas patēriņš ir vidēji 5 litri uz 100 km.
Otrus 200 000 bez pilnās kapitalkas neizvilks. Tādi nu ir tie japāņi, nav jau audi.