Arī 2003. gada sezonā, tāpat kā šogad, apvidus autosportā Latvijas čempionāta statuss būs gan rallijreidiem, gan karuseļrallijam – tā tika nolemts 7. decembrī notikušajā Latvijas Automobiļu Federācijas 4x4 komisijas pilnsapulcē.
Katram čempionātam būs pieci, nevis seši posmi kā 2002. gadā, un ieskaitē vērā tiks ņemti visās sacensībās izcīnītie punkti. Šogad čempionāta ieskaitē vērā ņēma piecus labākos rezultātus no sešām sacensībām. Jaunā čempionātu formula piešķirs lielāku nozīmi katrai sacensībai, bet samazinātais čempionāta posmu skaits ļaus sportistiem labāk sagatavoties. Pilnsapulce nobalsoja arī par izmaiņām tehniskajos noteikumos. Nākamgad gan rallijreidos, gan karuseļrallijā ieskaite noritēs trīs grupās – T-1, T-2, kā arī Nacionālajā klasē, kas izveidota, lai sekmētu apvidus autosporta attīstību. T-2 grupa atbilst FIA (Starptautiskā Automobiļu Federācija) starptautiskajiem tehniskajiem noteikumiem, un tajā dalībnieki startēs ar pārbūvētiem sērijveida automobiļiem un individuālas konstrukcijas sacīkšu mašīnām jeb prototipiem. T-1 grupā varēs startēt ar sērijveida automobiļiem, kam oriģinālajā konstrukcijā pieļauti ļoti minimāli uzlabojumi, taču uzstādīts nepieciešamais drošības aprīkojums – karkass, sporta sēdekļi, ugunsdzēšanas sistēma utt. Atšķirībā no FIA prasībām, Latvijā T-1 grupai uzstādītajam sporta aprīkojumam nav nepieciešama rūpnīcas homologācija. Nacionālajā klasē varēs startēt ar UAZ un VAZ Ņiva markas automobiļiem, kam jāsaglabā oriģinālais motora bloks. Ieviesta arī diferencēta sacensību dalības maksa, un T-1, T-2 grupās tā ir augstāka nekā Nacionālajā klasē. Šī jautājuma lemšanā izraisījās plašākās diskusijas, tomēr pilnsapulce beigās nobalsoja par dalības maksu paaugstināšanu salīdzinājumā ar 2002. gadu. Vairākums sportistu atbalstīja komisijas valdes sagatavoto priekšlikumu. Dalības maksu palielināšana tika argumentēta ar nepieciešamību vairāk līdzekļu tērēt sacensību drošības nodrošināšanai, jo šī gada laikā ir jūtami cēlies apvidus rallijreidu, kā arī karuseļrallija sportiskais līmenis. Ir cerības, ka Nacionālās klases izveidošana palielinās arī čempionātu dalībnieku kopskaitu. Pilnsapulcē nedaudz tika mainīts arī vērtējuma punktu skaitīšanas princips. Tagad ieskaite atsevišķi notiks pilotu un stūrmaņu konkurencē. Tika nolemts arī, ka LAF sacensību statuss tiek piešķirts Kluba 5x5 daudzposmu Kausa izcīņai. Pirms pilnsapulces S/O Mazozoli 4reiz4 komisijas valdei bija iesniegusi nolikuma projektu, lai Latvijas čempionāta statuss tiktu piešķirts arī smagā off road sacensībām. Šis jautājums pilnsapulcē tomēr netika skatīts, jo valde atgrieza nolikumu iesniedzējam pārstrādāt. Tas nozīmē, ka 2003. gadā Mazozoli 4reiz4 rīkotās Trophy sacensības joprojām notiks Kausa izcīņas statusā. Cīņas par nākamā gada valsts meistarsacīkšu medaļām apvidus autosportisti uzsāks 1. februārī, kad paredzēts pirmais karuseļrallija posms, bet rallijreidu čempionāts startēs divas nedēļas vēlāk ar sacensībām divdienu garumā. 4x4 sacensību kalendārs jaunajai sezonai veidots ar aprēķinu, lai vadošie sportisti varētu startēt FIA Pasaules kausa posmos ārzemēs. Ainārs Zariņš, AUTO EURO, speciāli iAuto- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Kā vienmēr bardaks un viss izdabāts priekš 5x5 , pilnīg riebjas!:((