Aptur ieceri divkāršot nodevu par iebraukšanu Jūrmalā 11

 
11.decembris 2009 11:36

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs Edgars Zalāns izdevis rīkojumu, ar kuru apturēta darbība Jūrmalas pilsētas domes saistošo noteikumu grozījumiem.

Tā paredzēja iedzīvotājiem divkāršot nodevu par transportlīdzekļu iebraukšanu īpaša režīma zonā Jūrmalā.

„Jūrmalas dome ir rīkojusies bezatbildīgi, graujot iedzīvotāju uzticību pašvaldības darbam. Ikviena pašvaldība esošajā ekonomiskajā situācijā saskaras ar budžeta ieņēmumu kritumu. Risinājums tam nevar būt papildus maksājumu ieviešana to funkciju īstenošanai, kas jau tiek finansētas no nodokļu maksātāju naudas”, akcentē ministrs E.Zalāns.

Izvērtējot Jūrmalas pilsētas domes veiktos grozījumus saistošajos noteikumos par transportlīdzekļu iebraukšanu īpaša režīma zonā, secināts, ka nav bijis ne tiesiska, ne ekonomiska pamata paaugstināt nodevu.

Kā liecina domes sēdes protokols, pirms lēmuma pieņemšanas notikusi diskusija par to, ka nodevas paaugstināšana nepieciešama pašvaldības budžeta ieņēmumu palielināšanai. Kā alternatīva nodevas paaugstināšanai apspriesta arī maksas stāvvietu izveidošana.

Arī sniedzot pamatojumu ministrijai, Jūrmalas dome norādīja, ka finansiāli ekonomiskais pamatojums transporta līdzekļu iebraukšanas nodevas palielinājumam, cita starpā, ir vides aizsardzībai paredzēto izdevumu palielinājums. Tie ietver kapitālieguldījumus un kārtējās izmaksas vides aizsardzības pasākumiem – pilsētvides sakārtošanai, notekūdeņu apsaimniekošanai, atkritumu apsaimniekošanai, augsnes, pazemes ūdeņu un virszemes ūdeņu attīrīšanai, bioloģiskās daudzveidības un ainavas aizsardzībai, kā arī tūrismam labvēlīgas vides radīšanai.

Saskaņā ar likumu „Par pašvaldībām” ūdensapgāde un kanalizācija, sadzīves atkritumu apsaimniekošana, notekūdeņu savākšana, novadīšana un attīrīšana, administratīvās teritorijas labiekārtošana, u.c. ir pašvaldību autonomās funkcijas, kuru izpilde jāorganizē visām Latvijas pašvaldībām.

Līdz ar to finanšu līdzekļu iegūšana šo funkciju īstenošanai, paaugstinot pašvaldības nodevu par iebraukšanu īpaša režīma zonā, nav pamatota. Ministru kabinets īpaša režīma zonas statusu Jūrmalas pilsētas administratīvajā teritorijā piešķīris ar mērķi nodrošināt vides aizsardzību, nevis nodrošināt papildus finansējumu jebkuru pašvaldības autonomo funkciju izpildei.

No šā gada 1.jūnija ir spēkā jauns regulējums pašvaldību nodevu uzlikšanas kārtībai. Lai piemērotu nodevu par transport­līdzekļu iebraukšanu īpaša režīma zonā, tā ir jānosaka attiecīgās pašvaldības teritorijas plānojumā, veicot sabiedrisko apspriešanu. Īpašā režīma zonas mērķis var būt ceļu satiksmes drošības uzla­bošana, sabiedrības veselības, sabiedriskās kārtības un drošības nodro­šināšana, kā arī dabas, īpaši aizsargājamo kultūr­vēsturisko teritoriju un kultūras pieminekļu aizsardzība.

Līdz ar to pēc 1.jūlija jauni vietējo pašvaldību saistošie noteikumi par pašvaldības nodevu par transportlīdzekļu iebraukšanu īpaša režīma zonās var tikt izdoti un stāties spēkā tikai gadījumā, ja īpaša režīma zona ir noteikta attiecīgās pašvaldības teritorijas plānojumā.

Ministra E.Zalāna rīkojums par Jūrmalas pilsētas domes saistošo noteikumu darbības apturēšanu tiks publicēts laikrakstā „Latvijas Vēstnesis” un nosūtīts domes priekšsēdētājam Raimondam Munkevicam.

Ministrs aicina Jūrmalas domi uzsākt darbu pie teritorijas plānojuma grozījumiem un diskusijā par īpaša režīma zonas noteikšanu aktīvi iesaistīt iedzīvotājus un vietējos uzņēmējus.

 
Visi komentāri
 
273341. viesis 11.decembris 2009 13:31
0 0 Atbildēt

iVPZDU et ka patirst šitie domes fidrilas . arī patreizējo lasi vajadzētu naxrenizet un ieviest [P] maksu - kā visur NORMĀLĀS pilsetās , citādi visādi fidrilas bezmaz pagalmā brauc iekšā , jo esot axūni samaksajuši veselu lasi un tātad drīkst likt savu miskasti ''na xa ļavu'' kur grib ,,tsk man vārtu priekšā .Tai pat laikā es nevaru ''na xaļavu'' atstāt savu schrottu Basteja blvd. lai pāris stundas patusētu vecrīgā .

273342. viesis 11.decembris 2009 13:36
0 0 Atbildēt

Bet tie idioti, kuriem prasa iebrauksanas maksu par neparko, NEPRASA no Tevis maksu par to, ka tu katru dienu brauc uz Rigu un tur strada, aiznem vietu uz ielas, radi sastregumus, radi vienu bezdarbnieku Rigaa (jo Tava vieta ir "kurortpilseta"), appreci kada ridzinieka sievu, radi papildus rindu Rigas veikala utt.

273344. viesis 11.decembris 2009 14:14
0 0 Atbildēt

jebkurš, kurš lien bez vajadzības Rīgā, kaut ko tai sliktu nodara...

273345. viesis 11.decembris 2009 14:15
0 0 Atbildēt

Ja neviens nelīstu Rīgā, tā nosprāgtu mēneša laikā. :D

273346. viesis 11.decembris 2009 14:17
0 0 Atbildēt

Bet būtu vismaz mazāki sastrēgumi un cilvēkiem būtu darbs...

273350. viesis 11.decembris 2009 15:00
0 0 Atbildēt

ņemot vērā, ka Jūrmalas iekšienē, teju uz katras ielas auto var turēt par brīvu un citiem ierobežojumiem - tie divi lati nav tik liela summa, lai par to bazarētu. Reali pat Majoros, jomenes apkārtnē visās ieliņās var bez maksas novietot automašinas. Rīgā dažās vietās 2 ls jāmaksā par pusotru stundu stāvēšanu... Jūrmalā reali par to summu auto var turēt uz ielas nenoteiktu laiku. Atrodi vietiņu teltij, un dzīvo kaut visu vasaru. Ārā neveins nedzīs, ritenim bloķētāju virsā neskrūvēs.

273352. viesis 11.decembris 2009 16:15
0 0 Atbildēt

Tā iebraukšanas maksa ir pilnīgs stulbums. Iedomājies, gribu aizbraukt uz Līvu akvaparku, kurš tā jau nav lēts, bet man par pārbraukšaunu pār Lielupes tiltu būtu jāmaksā vēl 2 Ls!!! Par ko? Tad jau labāk maksas stāvvietas, nevis šitas idiotisms. Bet par ko jāmaksā ziemā?

273354. viesis 11.decembris 2009 17:35
0 0 Atbildēt

--->273352. viesis

pie caurlaides netālu ir stāvvieta, pēc tam ej ar kājām pār tiltu, variants kā ietaupīt latu.

273356. viesis 11.decembris 2009 20:18
0 0 Atbildēt

normālās pilsētās ir abas lietas

gan maksas iebraukšana

gan maksas stāvvietas

oslo, piemēram, agrāk bija ~lats, tagad ir ~divi.... pie tam tas ir jāmaksā katru reizi, kad tu tur brauc iekšā, nevis kā jūrmalā.... šī nauda tiek smuki iekasēta un par to naudu būvē un uztur arī sabiedrisko transportu...

tas netraucē pilsētā būt daudzām maksas autostāvvietām....

labi, oslo pofig, tā būtu ķipa rīga, bet netālu ir pilsētele Drammena, kurā bija 20nok, laikā kad oslo bija 12nok jāmaksā

273361. viesis 12.decembris 2009 10:36
0 0 Atbildēt

vajag ievest P zīmi ar papildus zīmi- neattiecas uz auto ar Jūrmalas caurlaidi....

Stundas likmi - 1Ls...

Ievest elektronisko sistēmu kura veiktu caurbraucēju uzskaiti - un tiem liktu virsū 3Ls par pilsētas caurbraukšanu. Jeb Pumpuros uzstādīt barjeru - kur laidis ar Jūrmalas caurlaidēm bezmaksas, bet no pārējiem iekasēs 3 Ls.

273362. viesis 12.decembris 2009 13:56
0 0 Atbildēt

da ko jūs te cepaties , nekas nau jāizgudro , Rīgā viss ir vienkārši - jo tuvāk vecrīgai jo krutāks [P] tarifs +darbojas konkretās vietas iedzivotāja ''atvieglota'' [P] atļauja un usjo . Un xunaj nevajag kaut kādus 1ls waj 2ls ''kariņus'' , kaposc ripos biezā slānī :)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti