Pasaules lielākās autobūves kompānijas aktīvi sākušas īstenot plānus, kas paredz izvērst tā dēvēto hibrīdautomašīnu ražošanu, tādējādi apliecinot, ka pilda savus agrākos solījumus videi draudzīgo braucamrīku izstrādes jomā.
"General Motors" (GM) paziņojis, ka līdz 2007.gadam piedāvās 12 automodeļus, kas aprīkoti ar jaunajiem dzinējiem, ieskaitot pikapus, kuri parādīsies pārdošanā jau šajā gadā. Tiek plānots pakāpeniski ieviest trīs dažādus hibrīddzinējus, kuri uzlabotu degvielas ekonomiju no aptuveni 15 līdz 50 procentiem atkarībā no transporta līdzekļa un izmantoto tehnoloģiju apvienojuma. GM pārstāvji norāda, ka plāno būtiski stimulēt šīs tehnoloģijas attīstību, bet tajā pašā laikā arī pieļauj, ka pieprasījums pēc šādiem automobiļiem, visticamāk, būs neliels, jo jaunās mašīnas maksās par pāris tūkstošiem dolāru vairāk nekā tradicionālās automašīnas. Pašreiz ASV tirgū pieejamo hibdrīdautomašīnu modeļu - "Toyota Prius", "Honda Insight" un "Honda Civic" - pārdošanas apjoms 2002.gadā sasniedza tikai 36 000 automobiļu. "Lai gan pašlaik tirgū realizētais hibrīdautomašīnu apjoms ir salīdzinoši neliels, mēs esam gatavi apmierināt tirgus pieprasījumu, tam pieaugot," Detroitas autoizstādē paziņoja GM prezidents Riks Vagoners. "General Motors" hibrīdtehnoloģijas ieviešanu plāno sākt ar integrētu startera ģeneratoru, kas tiks piedāvāts kā opcija GMC un "Chevrolet" kravas automašīnām. Ģenerators nodrošinās elektrības piegādi, kad automašīna strauji palielina ātrumu, un ļaus iebūvēt automobiļos mazākus dzinējus, kuri ietaupa degvielu. Vēlākā posmā benzīna un elektromotors tiks iebūvēts 2005. gada izlaiduma automašīnai "Saturn Vue". Tās jauda sasniegs 175 zirgspēkus, no kuriem 50 zirgspēkus nodrošinās divi elektrības motori. Braucot ar mazu ātrumu, automašīna izmantos tikai elektroenerģiju. Pēc tam ar hibrīdtehnoloģiju tiks aprīkots 2006. gada izlaiduma "Chevrolet Equinox " mini džips, bet turpmāk - arī "Chevrolet Malibu" sedans. Šo tehnoloģiju papildinās nepārtraukti mainīga transmisija, kas ļaus paaugstināt efektivitāti par 15 procentiem. Kompānija ir aprēķinājusi, ka tās ražošanas apjomi varētu sasniegt vienu miljonu automašīnu līdz 2007. gadam, taču Vagoners uzskata, ka valdībai būtu jāveicina pieprasījums, piedāvājot jauno hibrīdautomašīnu pircējiem nodokļu atvieglojumus un subsīdijas. Pasaulē otrais lielākais autobūvētājs "Ford Motor", kas paliek uzticīgs ūdeņraža dzinēja tehnoloģijas idejai, Detroitā demonstrēja savu konceptmodeli "Model U", kuru darbina ūdeņradim pielāgots iekšdedzes dzinējs. Jaunā modeļa tehnoloģijas lielā mērā līdzinās tām, kas darbina "Escape" hibrīdversiju, kura pārdošanā nonāks jau šogad, taču "Model U" dzinējs ir vienkāršāks un lētāks. "Ūdeņraža dzinējs varētu būt aizsākums vispārējai ar ūdeņradi darbināmu transporta līdzekļu izmantošanai, kas galu galā pārspētu ar degvielu darbināmos dzinējus," sacīja "Ford" pētījumu un progresīvo tehnoloģiju nodaļas viceprezidents Gerhards Šmits. "Ūdeņradis ir nākotnes degviela," viņš norādīja. Japānas "Toyota Motor Corp." Detroitā prezentēja divus vidēja lieluma džipu hibrīdmodeļus - "Highlander" un "Lexus RX330" -,un ir gaidāms, ka to ražošana sāksies līdz šā gada beigām. DETROITA, JAN 07, BNS/AFP- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
IMHO uudenjradim toch ir lielaakas ceriibas kljuut par naakotnes degvielu, nekaa visaadiem benzho-elektromobiiljiem, lai gan, kas zin...