Autovadītāju izdoma un pašvaldības kūtrums - iAuto

Autovadītāju izdoma un pašvaldības kūtrums 9

 
18.janvāris 2012 10:02

Daudzi autovadītāji, kuri ikdienā strādā Rīgā, bet dzīvo tās tuvumā, ceļu uz darbu varētu dalīt divos posmos. Pirmais ir līdz galvaspilsētas robežai, bet otrs no robežas līdz konkrētajai darba vietai.

Tieši otrais ceļa posms ir saistīts ar vislielāko satraukumu un neērtībām, kuras izpaužas gan sastrēgumos, kuros autovadītāji tērē laiku un naudu, gan dārgajās un tomēr bieži aizņemtajās stāvvietās pilsētas centrā. Daudziem autovadītājiem ir pazīstamas brīvo bezmaksas stāvvietu medības, kuru skaits nepārtraukti samazinās.

Ekonomikas attīstības tendences liecina, ka pēc dažiem gadiem pierīgā dzīvojošajiem autovadītājiem ikrīta nokļūšana darba vietā centrā būs ne tikai laikietilpīgs bet arī arvien dārgāks pasākums, ņemot vērā augošās degvielas cenas. Savukārt centra iedzīvotājiem pieaugošā satiksmes intensitāte arvien vairāk apgrūtina pārvietošanās iespējas viņu ierastajā dzīves telpā. Tajā pat laikā negatīvi tiek ietekmēta pilsētas ekoloģija, no kā cieš gan vietējie, gan iebraucēji.

Autovadītāji, kā ekonomiski aktīvākā sabiedrības daļa ir pietiekami attapīgi un jau šobrīd meklē un atrod risinājumus. Piemēram, stāvvietas pie tirdzniecības centriem „Alfa”, „Spice” un „Olimpija” ir pārvērtušās par dienas stāvvietām tiem autovadītājiem, kuri iebraucot pilsētā, tur atstāj savus spēkratus, lai turpinātu ceļu ar sabiedrisko transportu. Savukārt citās apdzīvotās vietās, piemēram, Jelgavā un Carnikavā pie dzelzceļa stacijām stihiski veidojas automašīnu stāvvietas, jo autovadītāji tālāk uz Rīgu dodas ar vilcienu.

Tomēr šādām dažādu transporta veidu savienojuma sistēmām būtu jātop organizēti un plānveidīgi, pašvaldības institūciju vadībā. Eiropas lielākajās pilsētās plaši ir izplatīta personisko un sabiedrisko transportu vienojošā sistēma“Park and Ride”. Šīs transporta infrastruktūras sistēmas mērķis ir atslogot pilsētas centru no automašīnām, nodrošinot iespēju atstāt auto apsargātā stāvvietā pilsētas nomalē, tālāk uz centru dodoties ar kvalitatīvu sabiedrisko transportu. Lai padarītu autovadītājam šādu savienojumu finansiāli izdevīgu, apmaksātā sabiedriskā transporta biļete varētu segt arī stāvvietas izdevumus.

Jau 2006. gada novembrī Rīgas dome pieņēma lēmumu „Par Rīgas pilsētas pašvaldības zemesgabalu rezervēšanu automašīnu stāvvietu sistēmas „park & ride” izveidošanai”, ar mērķi uzsākt minētās stāvvietu sistēmas izveidi Rīgā. Toreiz tika rezervēti miljoniem kvadrātmetru zemes kopumā divdesmit vietās Rīgā ārpus pilsētas centra. Bija nepieciešams tikai starta šāviens, tomēr tā vietā noskanēja krīzes zvani, un autovadītājiem nepieciešamais satiksmes uzlabošanas projekts sāka pārklāties ar putekļiem. Pilsētas pašvaldībai nevajadzētu gaidīt problēmas saasinājumu, bet jau savlaicīgi uzsākt projekta realizāciju, pie kam tas jau ir sagatavots un nepieciešams tikai notraukt putekļus. Jācer, ka stāvvietām paredzētie zemes gabali vēl šobrīd ir pašvaldības īpašums.

Autoklubam LAMB kā sabiedriskai organizācijai ir 20 gadu pieredze satiksmes drošības procesu analīzē. Dalība Starptautiskajā automobiļu federācijā (FIA), kurā ir miljoniem biedru 132 pasaules valstīs, sniedz zināšanas par satiksmes drošības aktualitātēm piecos kontinentos, tādējādi paverot iespēju salīdzinājumiem un labākās prakses meklējumiem Latvijas satiksmes drošībai.

Juris Zvirbulis, Autokluba LAMB prezidents,
Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis

 
Visi komentāri
 
285082. viesis 18.janvāris 2012 10:46
0 0 Atbildēt

Iedeja jau laba un pareiza, taču šis raksts vairāk vedina uz domām, ka LAMB ir fin.problēmas un tādā veidā, atsaucot atmiņā sabiedrībā nepieciešamus un vajadzīgus projektus, tas cenšās piesaistīt sev RD finanses par konsultācijām :)

Ticu, ka tas tā nav, taču raksts vedina uz tādām domām, jo tajā nekas prātīgs tā arī nav pateikts, ne ierosinājumi, ne kritika - no nothing! Tikai atgādinājums, ka pirms 6 gadiem bija šāda doma :)

285084. viesis 18.janvāris 2012 13:48
0 0 Atbildēt

Idejas ir labas un atbalstāmas, bet kaut kā lēni virzās uz priekšu. Kaut iespējas ir. Tramvaju galapunkti pie Juglas un Dolē reali varētu piesaistīt tās park/ride autostāvvietas. Juglas galapunktu pardzēts pārcelt uz Berģiem. Jūrmalas virzienam stāvvietu varetu piesaistīt kaut kur pie Zasulauka stacijas, kur ir tramvaja galapunkts. Bauskas virzienu arī var piesaistīt kaut kur Salu tilta apkārtnē - tur arī r tramvaja līnija. Protams, tml. stāvvietām var piesaistīt arī citus transporta veidus. Maskavā, piem, no metrostacijām uz tuvējiem lielveikaliem izvadā specreisu mikrobusi. Viss ir ātri un vienkārši. Arī pie mums teoretiski, protams, viss ir iespējams Bet, ja sāk kaut ko gudrot no praktiskās puses, jau sākas virkne problēmu. Un viena no lielākajām - nav brīvu zemes gabalu, visi jau ir izšeptēti vai pri(h)vatizēti.

285087. viesis 18.janvāris 2012 18:56
0 0 Atbildēt

Un visa shii epopeja saakaas ar maksas staavvietu ievieshanu vecriigaa un apkaart vecriigai. Bet apetiite aug eedot, un maksas stavvietas nu izpletushaas uuuhhh cik taalu... visa riiga kluvusi par vienu lielu maksas autostaavvietu.

Paskatamies, pimeeram, uz nesen ieviesto maksas staaveeshanu blakus skontikam... ne1 auto pa dienu - un mees tiekam stumti taaalaak aaraa ...

ka tik kaast

285088. viesis 18.janvāris 2012 21:53
0 0 Atbildēt

kas trauce Zvirbulim uzrīkot nevis tiešas privātās partnerības, bet kau tkāds līdzīgs projekts

Piesaista naudu, projektētajus, būvniekus, saskaņo ar Rīgas Satiksmi un lai tik cep aušā!

Norādīt, ka visi to nemāk un to nedara - prot visi. Nav jābūt Zvirbulim...

285090. viesis 19.janvāris 2012 11:44
0 0 Atbildēt

Kāds satiksmes intensitātes pieaugums?! OK, varbūt nedaudz aug, bet salīdzinot ar kādiem 3 gadiem atpakaļ, tas ir ievērojami krities. Sastrēgumi, salīdzinot ar kādu 2008 gadu var teikt, ka nav.

285091. viesis 19.janvāris 2012 13:53
0 0 Atbildēt

Drīz pārvietošanās pa galvaspilsētu ar auto būs VIP privilēģija, uz to tiecās RD.

285099. viesis 21.janvāris 2012 1:34
0 0 Atbildēt

Pie mums "domaa" par cilvekiem....

285102. viesis 23.janvāris 2012 20:47
0 0 Atbildēt

Saliek visos lielveikala plačos riktīgu ceņniku, no stundas uz augšu,un stāvētāju samazināsies,vai otrā variantā pieaugs domes vai kāda cita maciņš.Griez kā gribi šeit tikai domā kā naudu nokāst.

285130. viesis 24.janvāris 2012 22:03
0 0 Atbildēt

savlaicīgi uzsākt projekta realizāciju, pie kam tas jau ir sagatavots un nepieciešams tikai notraukt putekļus

Par finansējuma piesaisti neaizmirsāt?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto jaunāko motorolleru tests - Morbidelli, Vespa, Honda, Segway, Linhai, Mopedix, Royal Alloy

Šodien Biķernieku trasē notika jaunāko motorolleru un motociklu izmēģinājuma braucieni konkursa "Latvijas Gada motocikls 2025" ietvaros. Lasīt vairāk

 

Valsts autoceļu tīkla pilnīgai atjaunošanai nepieciešami 2,9 miljardi eiro 4

Valsts autoceļu tīkla pilnīgai atjaunošanai, pamatojoties uz 2024.gada aplēsēm, nepieciešami 2,902 miljardi eiro, izriet no Satiksmes ministrijas (SM) saskaņošanai virzītā informatīvā ziņojuma par valsts galveno autoceļu attīstības stratēģiju līdz 2040.gadam. Lasīt vairāk

 

Kas jāzina par Ad Blue sistēmas darbību dīzeļdzinējos? (+ VIDEO) 12

Kopš tehniskajā apskatē noteikta vecuma dīzeļdzinējiem uzsākta cieto daļiņu mērīšana atgāzēs, aktuāls kļuvis šo daļiņu filtru jeb tā saukto DPF temats. Taču kvēpi nav vienīgais, ko ražo dīzeļdzinējs. Slāpekļa savienojumu neitralizēšanai paredzēta cita sistēma, kuras darbībai nepieciešams īpašs tehniskais šķidrums, ko pazīst kā Ad Blue. Lasīt vairāk

 

Vairāk komforta, lielāka sniedzamība - Genesis uzlabo G80 (+ FOTO) 1

Genesis uzlabojis elektriskā sedana G80 aprīkojumu, piešķirot tam vairāk jaunievedumu nekā tas notiek parasta feislifta ietvaros. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti