Autovadītāju izdoma un pašvaldības kūtrums 9

 
18.janvāris 2012 10:02

Daudzi autovadītāji, kuri ikdienā strādā Rīgā, bet dzīvo tās tuvumā, ceļu uz darbu varētu dalīt divos posmos. Pirmais ir līdz galvaspilsētas robežai, bet otrs no robežas līdz konkrētajai darba vietai.

Tieši otrais ceļa posms ir saistīts ar vislielāko satraukumu un neērtībām, kuras izpaužas gan sastrēgumos, kuros autovadītāji tērē laiku un naudu, gan dārgajās un tomēr bieži aizņemtajās stāvvietās pilsētas centrā. Daudziem autovadītājiem ir pazīstamas brīvo bezmaksas stāvvietu medības, kuru skaits nepārtraukti samazinās.

Ekonomikas attīstības tendences liecina, ka pēc dažiem gadiem pierīgā dzīvojošajiem autovadītājiem ikrīta nokļūšana darba vietā centrā būs ne tikai laikietilpīgs bet arī arvien dārgāks pasākums, ņemot vērā augošās degvielas cenas. Savukārt centra iedzīvotājiem pieaugošā satiksmes intensitāte arvien vairāk apgrūtina pārvietošanās iespējas viņu ierastajā dzīves telpā. Tajā pat laikā negatīvi tiek ietekmēta pilsētas ekoloģija, no kā cieš gan vietējie, gan iebraucēji.

Autovadītāji, kā ekonomiski aktīvākā sabiedrības daļa ir pietiekami attapīgi un jau šobrīd meklē un atrod risinājumus. Piemēram, stāvvietas pie tirdzniecības centriem „Alfa”, „Spice” un „Olimpija” ir pārvērtušās par dienas stāvvietām tiem autovadītājiem, kuri iebraucot pilsētā, tur atstāj savus spēkratus, lai turpinātu ceļu ar sabiedrisko transportu. Savukārt citās apdzīvotās vietās, piemēram, Jelgavā un Carnikavā pie dzelzceļa stacijām stihiski veidojas automašīnu stāvvietas, jo autovadītāji tālāk uz Rīgu dodas ar vilcienu.

Tomēr šādām dažādu transporta veidu savienojuma sistēmām būtu jātop organizēti un plānveidīgi, pašvaldības institūciju vadībā. Eiropas lielākajās pilsētās plaši ir izplatīta personisko un sabiedrisko transportu vienojošā sistēma“Park and Ride”. Šīs transporta infrastruktūras sistēmas mērķis ir atslogot pilsētas centru no automašīnām, nodrošinot iespēju atstāt auto apsargātā stāvvietā pilsētas nomalē, tālāk uz centru dodoties ar kvalitatīvu sabiedrisko transportu. Lai padarītu autovadītājam šādu savienojumu finansiāli izdevīgu, apmaksātā sabiedriskā transporta biļete varētu segt arī stāvvietas izdevumus.

Jau 2006. gada novembrī Rīgas dome pieņēma lēmumu „Par Rīgas pilsētas pašvaldības zemesgabalu rezervēšanu automašīnu stāvvietu sistēmas „park & ride” izveidošanai”, ar mērķi uzsākt minētās stāvvietu sistēmas izveidi Rīgā. Toreiz tika rezervēti miljoniem kvadrātmetru zemes kopumā divdesmit vietās Rīgā ārpus pilsētas centra. Bija nepieciešams tikai starta šāviens, tomēr tā vietā noskanēja krīzes zvani, un autovadītājiem nepieciešamais satiksmes uzlabošanas projekts sāka pārklāties ar putekļiem. Pilsētas pašvaldībai nevajadzētu gaidīt problēmas saasinājumu, bet jau savlaicīgi uzsākt projekta realizāciju, pie kam tas jau ir sagatavots un nepieciešams tikai notraukt putekļus. Jācer, ka stāvvietām paredzētie zemes gabali vēl šobrīd ir pašvaldības īpašums.

Autoklubam LAMB kā sabiedriskai organizācijai ir 20 gadu pieredze satiksmes drošības procesu analīzē. Dalība Starptautiskajā automobiļu federācijā (FIA), kurā ir miljoniem biedru 132 pasaules valstīs, sniedz zināšanas par satiksmes drošības aktualitātēm piecos kontinentos, tādējādi paverot iespēju salīdzinājumiem un labākās prakses meklējumiem Latvijas satiksmes drošībai.

Juris Zvirbulis, Autokluba LAMB prezidents,
Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis

 
Visi komentāri
 
285082. viesis 18.janvāris 2012 10:46
0 0 Atbildēt

Iedeja jau laba un pareiza, taču šis raksts vairāk vedina uz domām, ka LAMB ir fin.problēmas un tādā veidā, atsaucot atmiņā sabiedrībā nepieciešamus un vajadzīgus projektus, tas cenšās piesaistīt sev RD finanses par konsultācijām :)

Ticu, ka tas tā nav, taču raksts vedina uz tādām domām, jo tajā nekas prātīgs tā arī nav pateikts, ne ierosinājumi, ne kritika - no nothing! Tikai atgādinājums, ka pirms 6 gadiem bija šāda doma :)

285084. viesis 18.janvāris 2012 13:48
0 0 Atbildēt

Idejas ir labas un atbalstāmas, bet kaut kā lēni virzās uz priekšu. Kaut iespējas ir. Tramvaju galapunkti pie Juglas un Dolē reali varētu piesaistīt tās park/ride autostāvvietas. Juglas galapunktu pardzēts pārcelt uz Berģiem. Jūrmalas virzienam stāvvietu varetu piesaistīt kaut kur pie Zasulauka stacijas, kur ir tramvaja galapunkts. Bauskas virzienu arī var piesaistīt kaut kur Salu tilta apkārtnē - tur arī r tramvaja līnija. Protams, tml. stāvvietām var piesaistīt arī citus transporta veidus. Maskavā, piem, no metrostacijām uz tuvējiem lielveikaliem izvadā specreisu mikrobusi. Viss ir ātri un vienkārši. Arī pie mums teoretiski, protams, viss ir iespējams Bet, ja sāk kaut ko gudrot no praktiskās puses, jau sākas virkne problēmu. Un viena no lielākajām - nav brīvu zemes gabalu, visi jau ir izšeptēti vai pri(h)vatizēti.

285087. viesis 18.janvāris 2012 18:56
0 0 Atbildēt

Un visa shii epopeja saakaas ar maksas staavvietu ievieshanu vecriigaa un apkaart vecriigai. Bet apetiite aug eedot, un maksas stavvietas nu izpletushaas uuuhhh cik taalu... visa riiga kluvusi par vienu lielu maksas autostaavvietu.

Paskatamies, pimeeram, uz nesen ieviesto maksas staaveeshanu blakus skontikam... ne1 auto pa dienu - un mees tiekam stumti taaalaak aaraa ...

ka tik kaast

285088. viesis 18.janvāris 2012 21:53
0 0 Atbildēt

kas trauce Zvirbulim uzrīkot nevis tiešas privātās partnerības, bet kau tkāds līdzīgs projekts

Piesaista naudu, projektētajus, būvniekus, saskaņo ar Rīgas Satiksmi un lai tik cep aušā!

Norādīt, ka visi to nemāk un to nedara - prot visi. Nav jābūt Zvirbulim...

285090. viesis 19.janvāris 2012 11:44
0 0 Atbildēt

Kāds satiksmes intensitātes pieaugums?! OK, varbūt nedaudz aug, bet salīdzinot ar kādiem 3 gadiem atpakaļ, tas ir ievērojami krities. Sastrēgumi, salīdzinot ar kādu 2008 gadu var teikt, ka nav.

285091. viesis 19.janvāris 2012 13:53
0 0 Atbildēt

Drīz pārvietošanās pa galvaspilsētu ar auto būs VIP privilēģija, uz to tiecās RD.

285099. viesis 21.janvāris 2012 1:34
0 0 Atbildēt

Pie mums "domaa" par cilvekiem....

285102. viesis 23.janvāris 2012 20:47
0 0 Atbildēt

Saliek visos lielveikala plačos riktīgu ceņniku, no stundas uz augšu,un stāvētāju samazināsies,vai otrā variantā pieaugs domes vai kāda cita maciņš.Griez kā gribi šeit tikai domā kā naudu nokāst.

285130. viesis 24.janvāris 2012 22:03
0 0 Atbildēt

savlaicīgi uzsākt projekta realizāciju, pie kam tas jau ir sagatavots un nepieciešams tikai notraukt putekļus

Par finansējuma piesaisti neaizmirsāt?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 5

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti