Visi komentāri - Seniori un satiksmes drošība

Seniori un satiksmes drošība 2

 
25.janvāris 2012 9:07

2012. gada janvārī Dānija, kā ES prezidējošā valsts, izsludināja šo gadu kā dažādu paaudžu solidaritātes gadu. Viens no iemesliem, kas rosināja tēmas aktualitāti ir kopējā sabiedrības novecošana, kas raksturīga gan Latvijai, gan ES kopumā.

Nelabvēlīgā demogrāfiskā situācija mūsu valstī, kuru nesen apstiprināja Tautas skaitīšanas rezultāti, ir jāņem vērā ne tikai prognozējot valsts kopējo ekonomisko attīstību, darbaspējīgo iedzīvotāju un sociālo maksājumu apjomus īstermiņā un ilgtermiņā, bet arī domājot par ceļu satiksmes politiku un atbilsošas infrastruktūras attīstīstību.

Fakts, ka Latvijā pensijas vecuma cilvēki (62+) salīdzinot ar iedzīvotājiem darbaspējas vecumā ir gandrīz 33%, savukārt bērnu vecumā līdz 14 gadiem skaits ir samazinājies par 32,2%, liecina, ka arvien aktuālāka kļūs ceļu satiksmes problemātika, ar kuru ikdienā saskaras tieši vecāka gadu gājuma iedzīvotāji. Tas saistīts ar pārvietošanās un piekļuves komfortu, ar dažādu transporta veidu operatīviem savienojumiem, piemēram, privātā un sabiedriskā transporta savstarpēju aizvietošanu vai papildināšanu, ērtām un pārredzamām ielu škērsošanas vietām, komfortablām sabiedriskā transporta pieturām, vecāka gadu gājuma pasažieriem ar vien piemērotāku sabiedrisko transportu un drošiem, no kopējās satiksmes plūsmas nodalītiem veloceliņiem. „Plānojot satiksmes infrastruktūras attīstību, galvenokārt jāņem vērā dažādu sociālo grupu, tajā skaitā vecāka gadu gājuma iedzīvotāju intereses gan pilsētās, gan lauku apvidos. Transportam jākalpo cilvēkiem, nevis cilvēkiem jākalpo transportam,” uzskata Autokluba LAMB prezidents Juris Zvirbulis.

ES kopumā iedzīvotāju, kuri sasnieguši 65 gadus, apjoms salīdzinot ar darbaspējas vecuma iedzīvotājiem 1990. gadā bija 21%, 2010. gadā – 26%, bet 2060 gadā varētu būt pat 52%. Lai savlaicīgi apzinātu problēmas, kādas sabiedrības novecošana ES var atstāt uz iedzīvotāju mobilitāti, Starptautiskās automobiļu federācija (FIA) janvārī aicināja Eiropas Komisiju (EK) savlaicīgi novērtēt iespējamos attīstības scenārijus. FIA ir aicinājusi EK reaģēt uz faktu, ka pieprasījums pēc individuālās mobilitātes pieaug senioru vidū, īpaši akcentējot ceļošanu, ka autotūrisms ir visizplatītākais tūrisma veids, un automašīnu mobilitāte dod iespēju iedzīvotājiem saglabāt aktīvu dzīvesveidu. FIA apliecina gatavību uzņemties iniciatīvu īpašu zināšanu un prasmju atjaunošanas kursu organizācijā, kuri būtu paredzēti vecākiem autovadītājiem. Tajā pat laikā FIA aicina attīstīt piemērotu, viegli lietojamu, drošu un efektīvu sabiedrisko transportu, savukārt veloceliņi un pārejas jāveido droši un senioriem piemēroti.

„Mēs strādājam, lai „mobilitāte visiem” saglabātos un attīstītos neskatoties uz mainīgo sociālo struktūru. Visiem transporta veidiem jābūt kombinētiem, lai nodrošinātu efektīvu („door-to-door”) mobilitāti, lai vecāki cilvēki varētu turpināt aktīvu, sociāli integrētu dzīvesveidu”, uzsver FIA Briseles pārstāvniecības ģenerāldirektors Jakobs Bangsgards (Jacob Bangsggaard).

Autoklubam LAMB kā sabiedriskai organizācijai ir 20 gadu pieredze satiksmes drošības procesu analīzē. Dalība Starptautiskajā automobiļu federācijā (FIA), kurā ir miljoniem biedru 132 pasaules valstīs, sniedz zināšanas par satiksmes drošības aktualitātēm piecos kontinentos, tādējādi paverot iespēju salīdzinājumiem un labākās prakses meklējumiem Latvijas satiksmes drošībai.

Autokluba LAMB preses dienests

 
Visi komentāri
 
285135. viesis 25.janvāris 2012 10:29
0 0 Atbildēt

Veci cilvēki nav tikai pensijas, par viņu dzīves vidi būs jādomā arvien vairāk, ņemot vērā vispārējo novecošanu

285158. viesis 29.janvāris 2012 19:23
0 0 Atbildēt

pēc 60 gadiem braukšanas eksi katru otro gadu!!! un kko advancetaku par parkošanās laukumu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

“Latvijas Gada auto” konkursā uzvarējusi iepriekš laurus neplūkusi auto marka 17

Jaunāko automobiļu konkursā "Latvijas Gada auto 2026" galveno titulu ieguvis automobilis, kā marka konkursa 27 gadu vēsturē uzvarējusi pirmo reizi – tas ir spāņu apvidus automobilis “Cupra Terramar”. Tāpat svinīgajā ceremonijā tika paziņoti uzvarētāji vēl 11 atsevišķajās nominācijās. Lasīt vairāk

 

Volvo Trucks piesaka elektrisko 14 tonnu versiju 2

Zviedrijas kravas automašīnu ražotājs Volvo Trucks paplašina savu elektrisko kravas automašīnu klāstu, prezentējot jaunu Volvo FL Electric 14 tonnu versiju. Lasīt vairāk

 

Rīt TV un interneta tiešraidē paziņos Latvijas Gada auto 2026 uzvarētājus, atklāti finālistu auto nominācijās (+ VIDEO) 9

Šo ceturtdien, 18. decembrī, svinīgā apbalvošanas ceremonijā tiks paziņots konkursa "Latvijas Gada auto 2026" galvenā titula ieguvējs un uzvarētāji 11 papildu nominācijās. Apbalvošanas ceremonija sāksies pulksten 19.00 un tai varēs sekot līdzi televīzijas un interneta tiešraidē. Lasīt vairāk

 

Līdz 226 Zs, līdz 430 km un nepilni 25 000 eiro: Volkswagen pastāsta par elektrisko Polo (+ FOTO) 3

Volkswagen atklājis informāciju par vienu no saviem svarīgākajiem jaunumiem, ID. Polo, kas pie pircējiem dosies 2026. gadā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti