Pirmo reizi notika eksāmeni transportlīdzekļu vadīšanai ar automātisko ātrumkārbu 106

 
14.februāris 2012 13:00

10.februārī, CSDD Liepājas nodaļā pirmo reizi Kurzemē notika eksāmeni B kategorijas vadītāju tiesību iegūšanai auto vadīšanai ar automātisko ātrumkārbu.

Tādējādi šobrīd Latvijā ir jau 137 autovadītāji, kuriem ir tiesības vadīt tikai ar automātisko pārnesumkārbu aprīkotus vieglos spēkratus. Savukārt kopējais B kategorijas vadītāju skaits Latvijā ir vairāk nekā 740 tūkstoši.

Pagājušajā piektdienā Liepājā vadītāja tiesības braukšanai ar automātisko ātrumkārbu saņēma trīs jaunie braukt gribētāji. Šādā gadījumā eksāmena kārtība un cena neatšķiras no ierastās procedūras un izmaksām, taču braukšana jākārto ar auto, kas aprīkots ar automātisko ātrumkārbu un sekmīga eksāmena rezultātā jaunais vadītājs saņem apliecību ar 78.ierobežojumu kodu. Tas nodrošina tiesības vadīt transportlīdzekli tikai ar automātisko pārnesumkārbu. Minētais kods ir vienāds visās Eiropas Savienības dalībvalstīs, tādēļ ar šādām tiesībām ir iespēja vadīt auto arī ārpus Latvijas. Savukārt, ja šis vadītājs vēlāk vēlēsies vadīt auto ar mehānisko pārnesumkārbu, tad CSDD būs jānokārto attiecīgais braukšanas eksāmens (bez autoskolas kursu apmeklēšanas) un jāapmaina tiesības.

Iespēju kārtot eksāmenu B kategorijas vadītāja apliecības iegūšanai braukšanai ar automātisko ātrumkārbu CSDD nodrošina kopš pagājušā gada augusta. Braukšanas eksāmeni līdz šim bija notikuši tikai Rīgā un Daugavpilī, bet pagājušajā piektdienā – pirmo reizi Kurzemē – Liepājā. Eksāmenu kārtošanu ar automātisko ātrumkārbu gan Rīgā, gan ārpus galvaspilsētas nodrošina viena CSDD automašīna. Tā pēc pieprasījuma dodas uz CSDD nodaļām, kas sniedz vadītāju kvalifikācijas pakalpojumus, nodrošinot iespēju kārtot eksāmenu iepriekš nokomplektētai vismaz septiņu cilvēku grupai.

Savukārt ceturtdien, 9.februārī, CSDD Liepājas nodaļā topošajiem autovadītājiem bija iespēja veikt iepriekš plānotu braukšanas iemaņu pārbaudes braucienu. Tā ir iespēja brīvprātīgi kārtot B kategorijas braukšanas eksāmenu „izmēģinājuma režīmā” un pēc tam saņemt skaidrojumu no inspektora par pieļautajām kļūdām un neprecizitātēm, kā arī saņemt protokolu ar vērtējumu. Kā liecina CSDD līdzšinējā un citu valstu pieredze, „izmēģinājuma eksāmens” ir noderīgs gan topošajiem autovadītājiem, gan pieredzējušiem braucējiem, kā arī profesionāliem autovadītājiem.

Statistika liecina, ka apmēram 70% vadītāju Latvijā, kuriem ir tiesības vadīt spēkratu ar automātisko ātrumkārbu, ir sievietes, savukārt vislielākais šādu tiesību īpašnieku īpatsvars ir cilvēki vecuma grupā līdz 30 gadiem.

 
106 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
285362. viesis 19.februāris 2012 17:21
1 0 Atbildēt

Un? Man, piemēram, nav tomātalfas un nevienas nav bijis ir bijis pustomāt- braucamais, bet nesaskatu nekādu problēmu, ka kāds brauc ar tomātu.

Lai tak brauc - vairāk laika ir pievērsties ceļam.

Kur tieši problēma? Tas ka kāds grib iemācīties tikai to, kas nepieciešams un tāpēc nemācās to, bez kā var lieliski iztikt?

Ja tā padomā ļoti daudzos 4x4 bezceļā sacīkšu aperātos kā reizi ir tomāti, laikam aiz braucēju neprofesionalitātes... :D

285365. viesis 19.februāris 2012 22:29
1 0 Atbildēt

msh - tur tavos pāķos ir kaut kāds nelabvēlīgs starojums uz smadzenēm.

80% no cilvēkiem, kas pārsēdušies uz tomātu NEKAD pat nemēģinās sēsties pie manuālās kārbas. Un ne pie kādiem apstākļiem to nedarīs!

Pasaki, kam jānotiek, lai cilvēks pēkšņi "būtu spiests" sēsties pie manuāļās kārbas aprīkota auto stūres??? Kam tādam jānotiek?

ļoti daudzi cilvēki vienkārši atsakās no stūrēšanas un viss, nesaskatot tur nekādu problēmu vaše! Vienkārši nebrauc, tiek kur vajag - citādāk. Nav taču tā, ka tikai manuālās kārbas lietotāji kaut kur nokļūst...

Ir cilvēki, kuri nokļūst kur vajag pat tad, ja tiem nav nedz vadītāja apliecības nedz mašīnas...

285367. viesis 20.februāris 2012 8:38
1 0 Atbildēt

Pasaki, kāda mārrutka pēc vienmēr ir jāņem buss, kuru pats stūrēsi, ja kaut kas jāved? Domā visa pasaule griežas ap tavu lažas pagastu un tur esošajām tavām individuālajām vajadzībām?

Ir simtiem tūkstošu cilvēku, kam nav auto vispār, pēc definīcijas, nekāda! Bet tie kaut kā tiek uz /no darba, atved mājās skapi, uz dārzu atved kūtsmēslus un bruģi uz pagalmu utt... Tiešām visiem viss ir pašiem jāspēj un jādara? Vai tiešām visiem jābūt totāliem visdariem. Moš vēl piedāvāsi nolikt ikkatram autovadītājam tankera kapteiņa licenci, ja nu nejauši dzīvē sagadās izdevība/nepieciešamība no būtiņģes uz lažas pagastu aizvest 185 cisternas ar jēlnaftu...

Kuram cilvēkam diendienā ir jāaizņemas buss kaut kā vizināšanai? Nepaliec nu smieklīgs. Izklausās, ka tev tas auto ir pieaudzis pie pakaļas!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti