Pa Latvijas ceļiem pārvietojas autovadītāji – «recidīvisti» 9

 
23.aprīlis 2012 14:25

Lai gan neapdrošināto transportlīdzekļu skaits Latvijā nav liels, (~2%), viņu vidū ir autovadītāji – „recidīvisti”, kuri ne tikai sistemātiski neiegādājas OCTA, un regulāri tiek sodīti par braukšanu bez OCTA, nereti pat 10 reizes gada laikā, bet arī daudzkārtīgi izraisa CSNg.

2011.gada rekordisti, kuri sistemātiski neiegādājas OCTA

Kā liecina Ceļu policijas statistika 2011. gada laikā par braukšanu bez OCTA 10 reizes sodīts kāds Volvo S60 vadītājs, kurš pārvietojās ar līzingā iegūtu automašīnu, kurai nebija iegādāta apdrošināšana. Konkrētajam transportlīdzekļa vadītājam tika konstatēti arī daudzi citi pārkāpumi. Savukārt kāds cits Volvo S40 īpašnieks deviņas reizes viena gada laikā sodīts par braukšanu bez OCTA. Top trijnieku noslēdz arī Volvo V70 īpašnieks, kurš tika astoņas reizes notverts pārvietojoties ar spēkratu bez apdrošināšanas. Iepriekšminētie fakti pierāda, ka pat kopējais sods, kurš sakrāts par desmit pārkāpumu reizēm un sastāda 600-800 latus neapstādina transportlīdzekļa īpašniekus sēsties pie stūres bez OCTA.

„Neapdrošinātu transportlīdzekļu vadītāji ir bieds ne tikai citiem autovadītājiem, bet sabiedrībai kopumā. Bieži braukšanai bez OCTA līdzās iet citi pārkāpumi: transportlīdzeklim nav izieta tehniskā apskate, vadītājs brauc dzērumā, tiek piekopts agresīvs braukšanas stils. Kā rezultātā tiek izraisītas avārijas un skumjākais, ka vienai avārijai seko otra, un nereti šādi autovadītāji kļūst par sava veida „recidīvistiem” uz Latvijas ceļiem, kuriem nerūp nedz sava, nedz citu nākotne. Jāsaprot, ka naudas sods viņus neapstādinās turpināt braukt un izraisīt avārijas atkal un atkal, tāpat kā viņu sēšanos pie stūres neapstādinās jau „kontā esošais” daudzu tūkstošu parāds par jau nodarītajiem zaudējumiem.

Tāpēc mūsu birojs atkārtoti uzsver pēc nepieciešamības šādus transportlīdzekļus izņemt no ceļu satiksmes, lai beidzot tiktu pielikts punkts šādu autovadītāju patvaļai.”, informē LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

Neapdrošinātu transportlīdzekļu vairākkārt izraisītās avārijas

Kā liecina LTAB apkopotā informācija piemēru neapdrošinātu transportlīdzekļu atkārtotu avāriju izraisīšanai netrūkst.

Ar kādai fiziskai personai piederošu neapdrošinātu vieglo automašīnu MERCEDES BENZ S430 divu gadu laikā ir izraisīti 3 CSNg, kopējā izmaksātā summa no Garantijas fonda sastāda Ls 1452.

Savukārt, kāds juridiskai firmai piederošas kravas automašīnas Scania vadītājs četras reizes nepilnu 3 gadu laikā izraisīja CSNg. Kopsummā par šo CSNg izraisītajām sekām no Garantijas fonda tika izmaksāti Ls 1653.

Ar kādai citai juridiskai firmai piederošām neapdrošinātām Volvo kravas automašīnām viena gada laikā četras reizes tika izraisīti CSNg gan Latvijā, gan ārvalstīs. Zaudējumu summa, kura tika izmaksāta no Garantijas fonda par šiem negadījumiem, tika aprēķināta Ls 4088 apmērā.

„Konkrēto autoparku īpašniekiem, ir paveicies, ka šobrīd kompensējamās summas apmērs nav tik liels, pretēji tām summām, kuras ir nācies segt citu neapdrošinātu automašīnu īpašniekiem. Kā rāda prakse, nereti radītie zaudējumi ir mērāmi daudzu desmitu tūkstošu apmērā un tā kā negadījumu izraisījis neapdrošināts transportlīdzeklis, tad par visiem šiem gadījumiem no Garantijas fonda izmaksātās atlīdzību summas īpašniekam jāsedz pašam”, informē Juris Stengrevics.

Tomēr, kā norāda LTAB, finansiālais slogs, kurš piemeklē daudzkārtēju avāriju izraisītājus ir tikai viena medaļas puse, jo nereti šādi pārgalvnieki CSNg rezultātā paši iet bojā. „Šādu transportlīdzekļu izņemšana no satiksmes negadījuma vietā, ļautu pasargāt ne tikai apkārtējos, bet arī pašu „recidīvistu” dzīvības”, uzsver Juris Stengrevics.

Dati no Garantijas fonda

Lielāko atlīdzību daļu no Garantijas fonda sastāda izmaksas par CSNg, kurus izraisījuši transportlīdzekļi bez OCTA apdrošināšanas. 2011.gadā atlīdzību izmaksām no Garantijas fonda par 827 apdrošināšanas gadījumiem tika pieņemti 1 032 lēmumi par kopējo summu Ls 910 389.

 
Visi komentāri
 
286024. viesis 23.aprīlis 2012 14:46
0 0 Atbildēt

Pirmās trīs vietas VOLVO??? Tad jau drīz bembis zaudēs urlu auto titulu.

286026. viesis 23.aprīlis 2012 14:52
0 0 Atbildēt

droši vien tie ir maskējušies bembisti.

286027. viesis 23.aprīlis 2012 15:47
0 0 Atbildēt

Par šo problemu runā jau sen. Arī viens mans študents stāstīja, ka nesodīts pamanījies bez octas nobraukt 6 gadus, kamēr par to pārkāpumu uzķēries uz fotoradara. Vispār jau CP kontroles savos reidos par to octu vairs īpaši neinteresējas - viņiem slinkums pārbaudīt datu bāzēs. Tāpēc arī autovadītāju attieksme izmainās, viņi zina, ka pastāv mazākas iespējas uzrauties. Bet, reali lai pret to problemu cīnītos, jāpastiprina sodi. Piem , kad trešo reizi gada laikā notver bez octas - sods līdz 100o ls...Daudzi, pat biezie, TOMĒR padomās.

286029. viesis 23.aprīlis 2012 16:01
0 0 Atbildēt

Ša Tev seene ierakstīs, ka tas izklausās pēc peļņas projekta, ka nevar ar sodiem neko panākt, utt... :D

286037. viesis 24.aprīlis 2012 10:57
0 0 Atbildēt

Vēl joprojām pastāv tas stulbums, ka var CSDD piereģistrēt auto un izbraukt bez OCTA, aiz stūra ekipāža uzliek sodu. Vajadzētu būt tā, ka neko nevar darīt CSDD, kamēr nav OCTA vai arī viss komplekss jāveic uzreiz, tad tikai var braukt tālāk!

286038. viesis 24.aprīlis 2012 11:18
0 0 Atbildēt

IV, nu, kas tā tev par modi runāt par lietām, no kurām neko nesaproti??? Piemēram šo "viņi zina, ka pastāv mazākas iespējas uzrauties". Tagad, kā reiz, iespējas uzrauties ir daudz lielākas. OCTu pārbauda jebkurā gadījumā, kad ir pārkāpums, šobrīd poliči bieži dara arī tā, brauc pa ceļu, ierauga mašīnu un iesit kompī mašīnas numuru. Zinu gadījumu, ka vienu šādu apturēja un vēl izrādījās, ka bija dzēris. Plus, FR. Pie tam, biezie ļoti reti brauc bez OCTA, parasti tas notiek tikai un vienīgi aizmāršības pēc. Pārsvarā bez OCTas brauc tie, kuriem nav naudas nekam - ne riepām, ne remontiem, ne OCTAi.

Manuprāt, risinājums būtu līdzīgi kā Lielbritānijā - pieķer auto bez OCTAs, noņem no trases, ieliek stojankā, ja mēneša laikā neizpērk, tad zem preses vai izsolē, pēc tam zaudējumus piedzen no laimīgā īpašnieka. Tur gan varētu to pasācienu diferencēt, atkarībā no ilguma, cik brauc bez octa, lai atšķirtu, vai tiešām tas ir aiz aizmāršības, jo datumus sajaucis, vai arī tā ir sistēma. bet, nu jā, šobrīd taču ir e-CSDD, apdrošinātāju sistēmas, atgādinājumi, telefonos, autlukos utt... tādam, kas šajos apstākļos nevar atcerēties nopirkt OCTu, varbūt nevajadzētu uz ceļa atrasties - galu galā aizmirsīs, kā izskatās zīme - dodiet ceļu.

286037 - galīgi garām, priekš tam CSDD nodaļās ir OCTA pirkšanas punkti. Bet daudzi auto tiek reģistrēti, bet uzreiz nebrauc, jo tiek remontēti, restaurēti vai vienkārši tikai pārrakstīti. Nafig tādam OCTA uzreiz?

286046. viesis 24.aprīlis 2012 22:46
0 0 Atbildēt

Jaunajos Peugeot busos un VW mizjeepos nekāda kompja nav, tapat kā vecajaas Meganēs, a pie mums tikai tadi brauc. Vieniigie mūsdienīgi aprīkotie bija Volvo, kurus tagad BRC tirgo. Viss kā vecos labos laikos pa rāciju vai bobilņiku. A kameer dježurnijs paskatās ar 1 pirkstu dzenājot pa klavieri pazīstamus burtus un sēcot- kāādi burtii,nesapratu. Atvainojiet biežāk- čto govoriš, ņepoņel, povtori, kuram gribaas gaidīt.

286074. viesis 3.maijs 2012 1:57
0 0 Atbildēt

volvo, volvo, volvo...

volvisti sliktie :-D

Kur ta ir lielie BMW nīdēji?

šeit ir 100 % volvisti sliktie :-D

A_P

286985. viesis 12.septembris 2012 17:35
0 0 Atbildēt

OCTA ir cilvēktiesību pārkāpums.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti