Spriedīs par transporta nodevas samērīgumu 15

 
15.maijs 2012 9:31

Latvijas Motoklubu asociācija 16. maijā plkst. 12.00 piedalīsies Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas sēdē, lai apspriestu grozījumus likumā „Par nodokļiem un nodevām” un Transportlīdzekļu nodokļu likumā.

Likumprojekts „Grozījumi likumā „Par nodokļiem un nodevām” paredz ikgadējās transportlīdzekļu nodevas aizvietošanu ar transportlīdzekļa nodokli, kas neizbēgami paredzēs Valsts ieņēmumu dienestam pilnvaras iekasēt šo nodokli no transportlīdzekļu īpašniekiem, neatkarīgi no tā, vai transportlīdzeklis konkrētā taksācijas gada ietvaros ir ekspluatēts. Tāpar MCA uzskata, ka mototransporta nodevas piedāvātajā redakcijā ir pārmērīgas, jo motocikli, tricikli un kvadracikli ir sezonāla rakstura transportlīdzekļi, to ietekme uz ceļu nolietojumu proporcionāli ir vismaz uz pusi mazāka, nekā autotransportam.

Žurnālistiem MCA preses konference 16.maijā plkst. 14.00. Doma laukuma atklātajā kafejnīcā.
MCA pārstāvji 16.maijā ir aicināti plkst.12.00. uz Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas sēdi, lai pārrunātu sekojošus jautājumus:

Ministru Kabinets (MK) 2010. gada 30. novembra sēdē akceptēja virkni grozījumu tiesību aktu projektos, kas tieši skar Latvijas motobraucēju intereses. MK sēdē tika akceptēti grozījumi likumā „Par nodokļiem un nodevām” un Transportlīdzekļu nodokļu likumā. Transportlīdzekļu nodokļu likuma 5.panta (1) daļa paredz šādas nodokļa likmes:
(1) Nodokli par motociklu, triciklu un kvadraciklu, kurš ir pirmo reizi reģistrēts pēc 2005.gada 1.janvāra un par kuru ir pieejama informācija par motora tilpumu, maksā atbilstoši tā motora tilpumam šādā apmērā:
1) līdz 500 cm3 – 12 lati;
2) no 501-1000 cm3 – 24 lati;
3) no 1001-1500 cm3 – 36 lati;
4) virs 1500 cm3 – 48 lati.
(2) Nodoklis par motocikliem, tricikliem un kvadracikliem, kuri nav minēti šī panta pirmajā daļā, ir 25 lati.

Likumprojekta anotācijā norādīts, ka tā izstrādē piedalījās Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras pārstāvji, kas, mūsuprāt, nav atbilstoša nevalstiskā organizācija šādu likumprojektu izskatīšanas jomā. MCA šo likumprojektu grozījumu izstrādes gaitā nebija pieaicināta.

MCA uzskata, ka mototransporta nodevas piedāvātajā redakcijā ir pārmērīgas, jo:
1) motocikli, tricikli un kvadracikli ir sezonāla rakstura transportlīdzekļi un to nodokļu likmes praktiski tiek piemērotas 6 mēnešiem, kad ir braukšanai piemēroti klimatiskie apstākļi;
2) transportlīdzekļu nodokļi, vismaz teorētiski, nonāk valsts autoceļu uzturēšanas budžetā un, ievērojot samērīgumu, motociklu, triciklu un kvadraciklu ietekme uz ceļu nolietojumu proporcionāli ir vismaz uz pusi mazāka, nekā autotransporta; piedāvātās transportlīdzekļu nodokļu likmes mototransportam ir pat augstākas kā virknei kompaktklases automašīnu. Turklāt, ja ņemam vērā, ka transportlīdzekļa nodokļi par mototransportu tiek maksāti praktiski tikai par 6 sezonas mēnešiem, šīs likmes pat dubultīgi pārsniedz kompaktklases automasīnu nodokļu likmes, kas līdzinās jau vidējās klases (ģimenes auto) automobīļu likmēm;
MCA piedāvā sekojošas motociklu, triciklu un kvadraciklu transportlīdzekļu nodevu (nodokļu) likmes:
(1) Nodokli par motociklu, triciklu un kvadraciklu, kurš ir pirmo reizi reģistrēts pēc 2005.gada 1.janvāra un par kuru ir pieejama informācija par motora tilpumu, maksā atbilstoši tā motora tilpumam šādā apmērā:
1) līdz 500 cm3 – 12 lati;
2) no 501-1000 cm3 –16 lati;
3) no 1001-1500 cm3 – 20 lati;
4) virs 1500 cm3 – 24 lati.
(2) Nodoklis par motocikliem, tricikliem un kvadracikliem, kuri nav minēti šī panta pirmajā daļā, ir 12 lati.

Baltijas valstīs, piemēram, Igaunijāv un Lietuvā transportlīdzekļu nodokļi netiek piemēroti transportam un autoceļu uzturēšana pilnībā tiek finansēta no akcīzes nodokļa ieņēmumiem par pārdoto degvielu. Zviedrijā maksimālā nodokļa likme par motociklu sastāda 30 EUR gadā.

Šobrīd pēc MCA iesnieguma pieņemšanas Tiesībsargs ir atzinis, ka izvērtējams motocikla transporta nodokļa proporcionālā nesamērība pārējo transporta līdzekļu gada maksu, kā arī personas un valsts pienākumu loģisko attiecību mijiedarbību, maksājot nodevu par transportu, saņemot adekvātu un sakārtotu infrastruktūru, tātad ceļus.

Līdz Tiesībsarga atzinumam ir 3 mēneši. Ja situācija nemainās MCA turpinās likumā noteiktā kārtībā aizstāvēt savu viedokli.

Lai atvieglotu atbilstoši vispārpieņemtajām cilvēktiesību normām invalīdu iekļaušanu sabiedrības apritē, MCA ierosina sadarbībā ar atbildīgajām valsts struktūrām, izveidot komisiju speciālā invalīdu transporta reģistrācijai. Šodien ir konkrēti gadījumi, kad tas ir stipri sarežģīts process. Pamats būtu MCA iesniegums pilvarotai komisijai izskatīt katru konkrētu gadījumu. Komisijas sastāvs tiktu veidots no nozares speciālistiem, valsts institūcijas un MCA pārstāvjiem.

Motociklu ikgadējā tehniskā apskate – saskaņā ar jaunajām iespējamām ES direktīvām no 2013. Gada, apsvērt iespēju jaunam transporta līdzeklim veikt to ne biežāk kā reizi divos gados. Izskatīt iemeslus par to, kāpēc turpina reģistrēt transportu (motociklus) Lietuvā un kāpēc viss lietoto moto tirgus notiek caur Lietuvu, atstājot tur nodokļu maksājumus.

Latvijas Motoklubu asociācija ir sabiedriska organizācija, kurā apvienojušies vairāk nekā 40 Latvijas motoklubu un kas pārstāv motobraucējus visā valstī.

Aivars Freimanis
Latvijas Motoklubu
asociācijas Prezidents
 

 
Visi komentāri
 
286121. viesis 15.maijs 2012 13:44
0 0 Atbildēt

Blā blā blā. Nez kāpēc bārdainais neprasa samazināt nodokli motocikliem zem 500cm3 , kāpēc tad ne tiem,ko ?? Vai motocikli, kuriem darba tilpums ir zem 500cm3, tiek lietoti arī ziemā?? Kāpēc lielajiem jāsamazina, bet mazajiem ne?

Par ceļu nolietošanos. Motocikliem arī ir nepieciešami luksofori, līnijas, stāvvietas utt, kuras tiek uzturētas visu gadu, lai arī vasarā tās būtu lietojamas.

1. Pozitīvi tas, ka kāds cīnās par savām tiesībām un neīd tikai netā.

2. Negatīvi tas, ka cīņa ir tāda bābiska līmeņa.

PS. Freimanis bija tas, kurš ar Šleseru biedrojās un gribēja, lai valda PLL.

286122. viesis 15.maijs 2012 15:20
0 0 Atbildēt

lai jau nu tie mocisti daudz tur nesprēgā - nav jau nekādi nabagie. ja var ar harļiku vizināties, var ari tos pārdesmit latus nopiķot. no malas tā viņu kaulēšanās tā muļķīgi izskatās.

286123. viesis 15.maijs 2012 18:02
0 0 Atbildēt

Dekster - cik motobraucējus tu pazīsti, kas maksā tikai moča nodokli? Visi man zināmie maksā pilna gada auto nodokli un vēl klāt moča - kā rezultātā atvieglo ceļu noslogojumu vasaras sezonā, bet ir jau divkārt samaksājuši par taviem luksoforiem.

IV - dēļ tādas nostājas, kā tavējā arī esam tik dziļā pakaļā, kā esam. Lai maksā, jo var atļauties... Kaut kāds komunisma/reketa hibrīds tev galvā - jāmaksā tam, no kā var paņemt, nevis tam, kam pienāktos maksāt... Ar ko VWfans ar savu Merivas māniju ir labāks vai sliktāks par to, kas fano par moci? Varbūt pēc tavas loģikas jādubulto viņam nodokļi - tak būs ietaupījis pietiekami, lai samaksātu!

286124. viesis 15.maijs 2012 19:14
0 0 Atbildēt

Sēnei...

Ja man ir otra mašīna minivens, ar kuru es izbraucu tikai brīvdienās, tad kāpēc man par to jāmaksā 5x dārgāk kā par Golfu?

286125. viesis 15.maijs 2012 21:00
0 0 Atbildēt

nez, ar ko tiek motivēta mūsu likumlēmēju pretestība pievienot ceļa/transporta/nodokļi degvielai, tādejādi atrisinot ķēdi problēmu?

Atliek minēt:

-vai tas, ka ZD virzienā LV var šķērsot nepilnā stundā, tātad no ostas izbraucošie auto nemaz nepiedalīsies budzetā, jo neuzpildīsies.

-vai vietējā tirgū lietotāji tiek atzīti par "trubas zagļiem" pēc definīcijas, tātad, arī nepiedalās nodokļu maksāšanā?

Bet, par pozitīvo, vismaz LMA piedalīsies Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas sēdē. Asociācija nav vienaldzīga pret notiekošo LV.

Citi, tikmēr nav vienaldzīgi, tikai, ziņu portālu komentāros :D :D :D

286126. viesis 15.maijs 2012 21:50
0 0 Atbildēt

Viesi, tavs mikromikroautobuss sver arī kādas pāris reizes vairāk par golfu :D

286127. viesis 16.maijs 2012 8:13
0 0 Atbildēt

Ja tie 100 kretīni to pieņems( ka jāmaksā nodoklis arī par transportlīdzekli kuru neekspluatē), tad visus retro volvo pārreģistrēšu uz Zviedriju, tur auto vecākiem par 30 gadiem nodoklis vispār nav jāmaksā..... un TA reizi 2 gados

286128. viesis 16.maijs 2012 8:49
0 0 Atbildēt

Braukšana nav spiesta lieta, ja nevari atļauties - nebrauc!

286129. viesis 16.maijs 2012 10:17
0 0 Atbildēt

Seenei:

kā nekā, dzīvojam takš mežonīgajā kapitālismā. Padomjlaikos,cik atceros, javai nodoklis bija viens vai divi rubļi gadā. Valstij šajos laikos nav jātēlo labdarības iestāde uz biezo mocistu fona....Šodien gan mūsu parlamenta budžeta komisijas sēdē kaut kas par mocistiem tiks skatīts - varbūt kādu atlaidi šie arī saņems.

286130. viesis 16.maijs 2012 10:21
0 0 Atbildēt

viesi 286128, jāmaksā jau būs neatkarīgi no brauc vai nebrauc...... to tie 100 Ideoti grib panākt.... par tiem ar kuriem braucu maksāju.

286132. viesis 16.maijs 2012 11:08
0 0 Atbildēt

IV - "Valstij šajos laikos nav jātēlo labdarības iestāde uz biezo mocistu fona... "

-----------------------------------

Valsts un labdarības iestāde?! Kopš kura laika "jumtu" sauc par labdarības iestādi? Valsts šobrīd tikai ņem, neko nedodot pretī. Uzņēmējam ir jāmaksā nevis samērīgi savai peļņai, bet tik, cik prasa visi uz kakla sēdošie. Pensionāri negrib strādāt ilgāk. Ierēdņi negrib pamest siltos krēslus, bet tiem, kas reāli pelna naudu visai valstij, jau neviens neko neprasa - demokrātijā vara ir vairākumam. Un tie pie mums ir tērētāji. Līdz ar to neierobežotas iespējas paziņot, ka viņiem pienākas arvien vairāk.

286134. viesis 16.maijs 2012 13:14
0 0 Atbildēt

Kā jau teicu - ja nevari atļauties, nebrauc (nepērc to auto). Kāda jēga no auto, ja ar to nebrauc? Kolekcijas auto lai stāv muzejā, bet trušus audzēt var arī norakstītā auto.

286146. viesis 18.maijs 2012 8:04
0 0 Atbildēt

Skārdniek, ar visu noņemšanu no uzskaites?

286151. viesis 18.maijs 2012 13:29
0 0 Atbildēt

Mnde - ir jau arī citi sezonas tr. līzekļi... Vasi nav vienkāršāk sezonas numurzīmes kā Vācijā?

Otra versija tam runā pretī - jāmaina OCTA likums, jo tas neparedz iespēju iegādāties OCTA uz, piemēram 4, 7, 8 mēnešiem...

Kāpēc nevarētu visu ekspluatācijas nodokli iezvanīt degvielā (kā kaimiņos)? Jo vairāk un ar jo rijīgāku (jaudīgu/smagu) verķi brauc, jo vairāk samaksā... Kur problēma? I katrs samaksās proporcionāli pielietojumam.

Maksāt tikai par to, ka ir numurzīmes arī kaut kā ņe aļo...

286173. viesis 21.maijs 2012 8:12
0 0 Atbildēt

Palaidniex

Maksāt tikai par to, ka ir numurzīmes arī kaut kā ņe aļo...

=========================

Jā, bet kaut kā visur maksā :-) Noteikti varētu piekrist tam, ka jābūt

iespējai samaksāt transporta nodokli un OCTA, teiksim, par 3,6,9,12

mēnešiem, tad katrs pats var izskaitļot, cik viņam būtu vajadzīgs tas

termiņš. Varbūt pat mēnesi varētu būt īsākais - ja , piemēram, īpašumā ir

"antīkais" auto vai motocikls , un ir ieplānots piedalīties, teiksim, 2

veco transportlīdzekļu salidojumos mēneša laikā, tad elementāri var iztikt

ar īstermiņa apdrošināšanu, pārējā laikā tas dzelzis stāv kaut kādā ekspozīcijā. Šveicē ir tāda sistēma - mums kantora skatlogos bija izlikti vairāki pievilcīgi auto, bet apdrošināšanu un nodokli uz 2 nedēļām (īsākais termiņš) tiem kārtoja tikai tad, kad ar tiem piedalījās pasākumos. "Kontrolle"

(TA) gan visiem bija izieta un spēkā esoša ...

Un par močiem - pilnīgi pievienojos, ka nodokli jāaprēķina reāli, nevis tā, ka

"hārļa īpašnieks jau var samaksāt, viņam tas ir štrunc", nav īsti godīgi pielīdzināt, teiksim, 1300 ccm automobili 1300 ccm motociklam, visos aspektos mocis kaut vai apkārtējo vidi "gruzī" mazāk!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti