Volvo Trucks aktīvās drošības sistēmas palielina satiksmes drošību

4.jūlijs 2012 14:01

Eiropā veiktajā pētījumā tika pierādīts, ka Volvo Trucks aktīvās drošības sistēmas palielina satiksmes drošību.

Pēc Eiropas mēroga pētījuma reālajos apstākļos „euroFOT” pirmo rezultātu paziņošanas Briselē 26. jūnijā ir nepārprotams, ka Volvo Trucks aktīvās drošības sistēmas palīdz autovadītājiem izvairīties no sadursmēm.
 
Projekts – „euroFOT” (FOT – ekspluatācijas pārbaude reālos apstākļos (Field Operation Test)) – tiek īstenots gandrīz jau četrus gadus. Tajā ir iesaistījušies 28 partneri, kuri saskaņā ar Eiropas Savienības norādījumiem pētīja sistēmas, kas ir radītas, lai palīdzētu vieglo un kravas automašīnu autovadītājiem noteikt riskus, novērst negadījumus un palielināt braukšanas efektivitāti.

Volvo Trucks šajā pētījumā piedalījās kopā ar citiem dalībniekiem no Zviedrijas – Volvo Car Corporation un Čalmera tehnoloģiju universitāti (Chalmers University of Technology).

„Šajā projektā pētījām 30 kravas automašīnas divos pārvadājumu uzņēmumos – „DHL Tradeteam” Lielbritānijā un „Nijhof Wassink” Nīderlandē. Mēs pārbaudījām, cik efektīvi darbojas trīs sistēmas: adaptīvā kruīza kontrole (Adaptive Cruise Control), frontālās sadursmes brīdinājuma sistēma (Forward Collision Warning) un joslas saglabāšanas brīdinājuma sistēma (Lane Keeping Support),” saka Volvo Trucks šā projekta vadītājs Karstens Heinings (Karsten Heinig).

Riska samazinājums par 15%

Attiecībā uz adaptīvo kruīza kontroli (ACC) un frontālās sadursmes brīdinājuma sistēmu (FCW), kas tiek izmantotas kopīgi, lai nodrošinātu drošu distanci aiz priekšā braucošā transportlīdzekļa un tādējādi nepieļautu sadursmi distances neievērošanas dēļ, pētījumā tika konstatēts, ka sistēmas uzstādīšana kravas automašīnām var samazināt šādu sadursmju skaitu par 15%. No pētījuma var arī secināt, ka šo rādītāju ir iespējams uzlabot.

„Sistēmu izmanto apmēram pusi braukšanas laika. Ja tas tiktu palielināts, negadījumu skaits samazinātos vēl vairāk. Tādēļ strādājam šajā virzienā – mācām un instruējam autovadītājus,” skaidro Karstens Heinings. Viņš arī piebilst: „Protams, ir arī iespējas veikt dažus tehniskus sistēmas uzlabojumus, lai sistēma būtu vairāk piemērota lietotājam.”

Runājot par joslas saglabāšanas brīdinājuma sistēmu (LKS), statistikas dati nav pietiekami, lai varētu ko viennozīmīgi secināt par izvairīšanos no negadījumiem. Tomēr ir nepārprotams, ka sistēma palīdz braukt stabilāk. 

Pētījumā netika konstatēta ACC, FCW un LKS ietekme uz autovadītāju uzvedību.

„Mums dažkārt jautā, vai nav bažu, ka šīs sistēmas traucē autovadītājiem vai veicina koncentrēšanās zudumu pie stūres. Taču, analizējot „euroFOT” laikā iegūtos datus, šāda ietekme netika konstatēta,” stāsta Karstens Heinigs.

Pētījuma laikā visas kravas automašīnas aprīkoja ar piecām videokamerām:

  1. viena bija vērsta uz priekšu un filmēja to pašu, ko redz autovadītājs kustības virzienā;
  2. viena bija vērsta uz autovadītājam nepārredzamo zonu pasažiera pusē;
  3. viena filmēja autovadītāja labo pēdu;
  4. viena bija piestiprināta pie A veida rāmja un filmēja autovadītāja uzvedību; 
  5. viena bija vērsta pret autovadītāja seju un filmēja autovadītāja acu kustības.

Kopā ar visiem datiem, kas tika iegūti no kravas automašīnas elektroniskajām borta vadības ierīcēm (ECU), tostarp ar tādiem rādītājiem kā faktiskais ātrums, nofilmētais materiāls ir unikāls datu kopums apmēram 70 TB apmērā. Tagad ir iespējams izvērtēt četrus miljonus nobraukuma kilometru, kā arī papildus no sistēmas vēl iegūt datus par četriem miljoniem kilometru, turklāt, ņemot vērā sadarbību ar Čalmera tehnoloģiju universitāti, šie dati ir pieejami arī zinātniekiem. 

„Šis materiāls būs vērtīgs informācijas avots, kas veicinās ātrāku drošas satiksmes attīstību,” saka Karstens Heinigs.

Fakti par „euroFOT”

Projektu „euroFOT” finansē Eiropas Savienība, un tajā piedalās 28 organizācijas, piemēram, transportlīdzekļu ražotāji, piegādātāji, pētniecības iestādes un augstskolas. Pētījumā tika iesaistītas vairāk nekā 1000 vieglās un kravas automašīnas.

Zviedrijai uzticētajā projekta daļā Volvo Car Corporation, Volvo Trucks un Čalmera tehnoloģiju universitāte sadarbojas, lai izstrādātu gan pētījuma veikšanai, gan savākto datu analīzei piemērotas metodes. 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Zemais starts no mājas sienas - avārija Buļļu ielā (+ FOTO) 5

Šodien Rīgā, Buļļu ielā, iedzīvotājus un autobraucējus šodien pārsteidza neparasts skats - mašīna, kas dīvainā veidā ar pakaļējiem riteņiem bija pieslējusies pie 40. nama ārējās sienas. Lasīt vairāk

 

Toyota laidīs klajā elektroauto, kas mazāks par Smart (+ FOTO) 2

Tokijas autoizstādē Toyota nodemonstrēs divvietīgu elektromobili BEV, kas drīzumā nonāks uz konveijera parastā un komerciālā versijā. Lasīt vairāk

 

PAPILDINĀTS 18.10 ar Jūrmalas domes atbildi; Jūrmalā uz neregulētas gājēju pārejas pār 4 joslām sabrauc bērnu 132

Šodien (15.oktobrī) uz Lienes ielas gājēju pārejas pie Jāņa Pliekšāna ielas tika sabraukts bērns. Lasīt vairāk

 

Bremzēt vai apbraukt? (+ VIDEO) 47

Vadītājs izlemj priekšā izbraukušo automobili apbraukt, taču no avārijas izvairīties nespēj. Tagad viņš jautā, kurš vainīgs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti