Noteikumi un „laba prakse” 17

 
8.novembris 2012 13:25

Izkārtojums joslās, „apdzīšanas”, „apsteigšanas” un vienkārši garām pabraukšanas džungļi nav vienīgās vājās vietas mūsu satiksmes noteikumos. Šoreiz par vēl vienu. Reizēm nāvējošu.

 Latvijas noteikumos teikts:
123. Aizliegts apdzīt šādās vietās:
123.1. regulējamos krustojumos;
123.2. neregulējamos krustojumos, izņemot gadījumus, kad apdzen uz galvenā ceļa attiecībā pret šķērsojamo ceļu;...
Eiropas valstu noteikumus salīdzinošā tabulā (avots – EK) atrodams, ka nekādas atrunas par šāda manevra atļautību krustojumos nav Vācijā, Anglijā, Austrijā, Dānijā, Spānijā... Nedrīkst un viss.


Komentē Gunārs Brauns:


- Biju tāds šerps puika ap 30. Taisījām amatieru rallija trasi Talsu apkārtnē. Visu dienu izplosījušies skaistās slīdēs pa Mordangu, Ķurbi, Īliņiem, ripojām atpakaļ uz Rīgas pusi. Ar ātrumu ap 80 km/h pabraucu garām traktoram ar piekabi. Tieši vietā, kur nogriezās celiņš uz fermu. Tad no stūrmaņa sēdekļa, kurā todien man sēdēja unikāls vecis – Jānis Graudiņš, RTP autokluba šefs, vairākkārtējs PSRS čempionātu laureāts, veselas jaunās rallistu paaudzes skolotājs, atskanēja lāča rūciens: nu, tik bīstami es gan nebrauktu...
Sekoja stundu garš stāsts par traktoristiem, kuri spoguļos skatās tikai tad, ja (reizi divās nedēļās) sievas piespiež viņus bārdu nokasīt, par spoguļiem, kuru traktoriem vispār nav, par kokmašīnu, kuras vadītājs dubļainā stiklā gan paskatījās, bet tu tad vēl biji tālu un maziņš... Drošības filosofijas plūdums tika pavērst arī pa labi – tur var būt celiņš, kurā piebraucis sēņu vecis. Smagais pietiekami tālu. Tevi aiz baļķinieka viņš neredz. Tu viņu arī ne. Trajektorijas var satikties šaurā bezizejā.
Kopš tā laika esmu savos „labas prakses” likumos (bieži stingrākos par CSN) trekniem burtiem ierakstījis Graudiņa likumu: NEKAD NEAPDZEN LĒNO VIETĀ, KUR TAS VAR NOGRIEZTIES PA KREISI! Ar uzsvaru uz vārdu „lēnais”, jo ātrais fiziski nespēs trajektoriju mainīt tev bīstamā virzienā.
Apdzen pirms krustojuma, ja vari paspēt. Bet labāk pagaidi, līdz pabrauksi tam garām. Kāda velna pēc tik bīstams manevrs noteikumos atļauts – goda vārds, nesaprotu... Baigi visiem jāsteidzas, vai?


Šādi kopš Graudiņa stāsta zem baļķiem ir pabraucis gan pazīstams dziedātājs (izdzīvoja un dzied joprojām), gan cilvēkiem pilns satiksmes autobuss. Abos gadījumos formāli vainīgi bija baļķvedēju šoferi.


Uzmanību! Jo lielāks ir apdzenamais, jo plašāka skatam aizsegtā zona. Un „atļauts” ātrums bez pietiekamas redzamības ir bīstams.


Zīmējumi no „Auto akadēmijas” mācību prezentācijām.

 
Visi komentāri
 
287809. viesis 8.novembris 2012 14:54
0 0 Atbildēt

trekns pluss par tiem bezspogulu traktoriem, ar dubļu aizmestiem pakaluguņiem

287810. viesis 8.novembris 2012 16:36
0 0 Atbildēt

Vieglākais ir paciemoties grāvī. Apdzīšana vispār viens no riskantākajiem pasākumiem uz ceļa.

287811. viesis 8.novembris 2012 17:10
0 0 Atbildēt

nesaptratu kādēļ pēdējā piemērā vainīgs baļķinieks?

viņš ir uz galvnā ceļa un brauc pa savu joslu taisni....

287813. viesis 8.novembris 2012 18:35
0 0 Atbildēt

Otrā bilde lika aizdomāties, bet ja pa to ceļu nav braukts tad var arī nebūt nojausma, ka tur ir krustojums.

287814. viesis 8.novembris 2012 18:54
0 0 Atbildēt

Nu principā atbalstāms aizliegums apdzīt krustojumos.

Jo vienkāršāki noteikumi, jo saprotamāk – viss ģeniālais ir vienkāršs.

Tikko ir mezglošana un tamborēšana noteikumos – tā ir bardaks gan galvās gan uz ceļiem…

Bet man ir saprotams kāpēc tādi noteikumi. Visi ceļi nav aprīkoti ar brīdinājuma zīmēm par krustojumu un ka tas ir galvenais ceļš. Savukārt aizliedzot apdzīt krustojumos CP korupcijas risks pieaug ar kārtu. Un tad sanāk – cik garš tik plats. Vai nu ir tāds noteikumu punkts un braucam droši un uzmanīgi, vai nu atceļam un tad cīnamies ar CP, kuri rakstīs protokolos 149.9 pants. – 30 losbergi.

287824. viesis 10.novembris 2012 8:05
0 0 Atbildēt

Ka teicis reiz viens sefs "jeslji chelovek idiot,to eto na dolgo"

287829. viesis 10.novembris 2012 11:15
0 0 Atbildēt

Deksters = Viņķele

287831. viesis 10.novembris 2012 13:24
0 0 Atbildēt

Viņķele, tāpat kā Deksters, runā to, kā ir, tāpēc ļetrakiem ( kuru Latvijas sabiedrībā ir ap 90 % ) tas nepatīk.

287833. viesis 10.novembris 2012 15:14
0 0 Atbildēt

Risinājums ir ļoti vienkārš - jāaizliedz apdzīt jebkuros krustojumos. Apdzīt krustojumā, vienalga, vai apdzen lielu traktoru, vai ātru vieglo, ir ļoti riskanti. Lielākoties ne tāpēc, ka apdzenamais nogriezīsies pa kreisi, bet tāpēc, ka no sānceļa var zbraukt kāds trešais.

287838. viesis 11.novembris 2012 0:47
0 0 Atbildēt

Ārpus pilsētas krustojums ne vienmēr ir skaidri saskatāms. Jāizliedz būtu apdzīt krustojumos pilsētā.

287839. viesis 11.novembris 2012 2:04
0 0 Atbildēt

Njā Deks - NESKATIES MANOS DARBOS, KLAUSIES MANOS VĀRDOS!

287840. viesis 11.novembris 2012 2:10
0 0 Atbildēt

Divkosība un dubultmorāle! Tā parasti notiek kad kapitāls aizmiglo acu skatu.

287843. viesis 11.novembris 2012 11:53
0 0 Atbildēt

Ārpus pilsētas es kaut kā parasti manu apdzīšanu it kā aizliedzošās baltās līnijas krustos.

287851. viesis 12.novembris 2012 10:04
0 0 Atbildēt

Vēl jau būtu jāņem vērā tas,ka traktorists pēc darba iesēžas savā krutajā golpā,vai ņivā un vālē pēc škidrās maizes uz bodi,kura atrodas otrā pusē lielceļam!

287864. viesis 13.novembris 2012 0:39
0 0 Atbildēt

Visos krustojumos neviens nekad neaizliegs apdzīt, bet ja aizliegs, tas būtu ārkārtīgi traucējošs satiksmes liegums - kā tad jūs, mīlīši, apdzīsiet ārpus apdzīvotām vietām, kur galvenajam ceļam cits pēc cita pievienojas neskaitāmi rajona nozīmes vai lauku, vai meža ceļi? Pēc "Noteikumiem" apdzīt būs praktiski nereāli nekur. Un satiksmes noteikumi pietiekami izsmeļoši uzskaita faktorus, kuriem jādod vērtējums vēl PIRMS apdzīšanas, tai skaitā drošības apsvērumu neapdzīt, ja redzamību kaut kas ierobežo, piem. tas pats priekšā braucošais lielgabarīts. Cilvēka galvaskausā ir zināms nervu kamols, kurš vienkārši ir jālieto, vadot agregātus.

P.S. Lai gan apdzīšanas aizliegums apdzīvotās vietās ir apspriežama lieta.

287865. viesis 13.novembris 2012 9:02
0 0 Atbildēt

Es smejos - labam šoferim jau "pēc acīm" jāvar redzēt, ka tas baļķenieks/kolhoznieks taisās vārīt kaut kādus sūdus. Pabrauciet ar moci un tad jau pirmās sezonas laikā jums šajā rakstā aplūkotais princips iesēdīsies refleksu līmenī, vai arī jūs iebāzīs koka kastē....

VM

287871. viesis 13.novembris 2012 19:34
0 0 Atbildēt

Interesanti, vai noteikumos ir atļauts apdzīt ārpus krustojumiem?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti