1.decembris! Ziemas riepas obligātas! 31

30.novembris 2012 19:58

Ceļu satiksmes noteikumi nosaka, ka no 1.decembra līdz 1.martam ar ziemas riepām obligāti jāaprīko transportlīdzekļi, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas, kā arī to piekabes.

Autovadītāju ziņā ir izvēlēties ziemas riepas – ar vai bez radzēm. Radžotās riepās drīkst izmantot no 1.oktobra līdz 1.maijam, un uz vienas ass riteņiem nav atļauts uzstādīt dažādas radžotas riepas. Minimālajam ziemas riepu protektora dziļumam mērīšanas zonā jābūt 4 mm.

Medijiem piektdien izplatītajā paziņojumā CSDD aicina visus ceļu satiksmes dalībniekus rēķināties ar ziemas laikapstākļu ietekmi uz kopējo ceļu satiksmes drošību. Vēlams pievērst īpašu uzmanību braukšanas ātrumam un distancei, jo pagarinās auto bremzēšanas ceļš, kā arī savlaicīgi izvēlēties veicamo manevru, piemēram, pagriezienu un savlaicīgi par to informēt pārējos satiksmes dalībniekus. Savukārt gājējiem, pirms šķērsot ielu vai ceļu (arī pa gājēju pāreju), jāizvērtē auto nobremzēšanas iespējas.
Lai veicinātu drošību un lai ceļu satiksmes dalībnieki viens otru labāk varētu pamanīt, būtiska ir arī atstarotāju lietošana. Atrasotāji ir svarīgi, piemēram, lai autovadītāji varētu pamanīt gājējus un velosipēdistus, lai velosipēdisti varētu pamanīt gājējus. Atstarotāji ir nepieciešami ne tikai cilvēkiem, bet arī, piemēram, velosipēdiem, bērnu un invalīdu ratiņiem.


Gunāra Brauna komentārs:

- M+S, tas laikam visiem saprotami. Un lielākajai braucēju daļai realizējami. Gribu vērst jūsu uzmanību uz attiecīgo noteikumu otru daļu – to, par protektora dziļumu. Pamēriet gan. Sevišķi, ja piederiet pie tiem daudzajiem, kas ar tām pašām M+S brauc visu gadu. Janoteikumu prasītie 4 mm nav saglabājušies – M+S dos ļoti maz. Uz ledus praktiski neko, jo lameļu asās kantes sen pagājībā aizgājušas. Sniegā – maz, jo atlikušais protektors aizlips (starp citu – labs paņēmiens, kā novērtēt priekšā braucošā iespējas ātri apstāties ir pēc riteņu krāsas: ja tie balti, tātad slikti un aizlipuši; ja melni, tātad protektors pietiekami dziļs, elastīgs un attīrās).
Pat ja ir tie 4mm, esiet piesardzīgi. Pašam gluži nejauši gadījās par milzu kontrastu praksē pārliecināties. Piektdienas rītā braucu pa sniedziņu ar lojālām M+S, kuras biju deldējis visu vasaru. Tā nekas. Iztikt var. Pusdienlaikā beidzot saņēmos un, stundu noklabinājis zobus riepu maiņas punktā, turpināju ceļu ar jaunām naglotām (netīša izvēle – tādas kādā bartera darījumā gadījās un divas ziemas garāžā uz plaukta nogulēja) „Bridgestone Blizzak”. Starpība satriecoša. Saķere iekrējienā uz eiforiju provocējoša. Pagriezienos šķietami neizsmeļama. Bremzējot – bīstama visiem aizmugurē braucošajiem. Un man arī, protams...
Tātad – novērtējiet savu bruņojumu. Un izvēlaties atbilstošu stratēģiju. Neapvainojaties, ja kāds brauc krietni dinamiskāk par jums. Nemēģiniet viņam sekot, ja jūsu rīcībā vien iztikas minimums – M+S un 4 protektora milimetri.

 

 
Visi komentāri
 
288224. viesis 1.decembris 2012 0:57
0 0 Atbildēt

Protams ideāli būtu trīs komplekti, vasara, rudens(M+S) un ziema. Savu auto arī tikai tagad apāvu, jo deldēt ziemas riepas pa nedaudz mitru vai sausu asfaltu ir lieki, pie tam bremzēšanas ceļš uz asfalta pat ir lielāks, nekā ar vasarenēm un temperatūra arī bija plusos.

288227. viesis 1.decembris 2012 1:11
0 0 Atbildēt

Man ar vasarenēm regulāri bija negribēts drifts ( piem uz Dienvidu tilta uzbrauktuves no Krasta ielas) , tāpēc jau kādu mēnesi braucu ar ziemenēm. Vieni plusi-nav tagad rindās jāstāv, mazāk slīd uz lapām utt.

Taču bezceļam labākas bija vasarenes, ziemas riepas sliktāk atbrīvojas no dubļiem un ir mazāk vadāms auto pa mežu dangām un pļavām.

288234. viesis 1.decembris 2012 18:33
0 0 Atbildēt

Hmm, ziemas riepām pa dubļiem vajadzētu būt tomēr labākām par vasarenēm, jo arī no sniega tām jāspēj atbrīvoties. Tīri labi varēja iztikt arī ar vasaras riepām nedaudz samazinot spiedienu riepās, uz zemprofila riepām gan tas neattiecas un ar tām braukt ziemā nav prātīgi..

288235. viesis 1.decembris 2012 18:42
0 0 Atbildēt

Tas ir džipam. Vasarenes ir tādas dubļu riepas vairāk nekā asfaltam.

Vasarai www.ityre.com/en/tyres/cata...en/model/1058/

Ziemai www.ityre.com/en/tyres/cata...op/model/3705/

Ļoti labi pilda savu uzdevumu gan vienas, gan otras. Otrādi ne sevišķi.

288239. viesis 2.decembris 2012 11:07
0 0 Atbildēt

Pēdējie notikumi rāda, ka arī virs 3,5t būtu obligāti jālieto ziemas riepas. Vai vismaz vasarenēm par divām reizēm jāpalielina minimālo protektora dziļumu.

288240. viesis 2.decembris 2012 12:26
0 0 Atbildēt

Kuri tieši noteikumi par to liecina? Varbūt padomā par to,ka nekādas riepas neatsver vienkāršu cilvēka stulbumu ?

288243. viesis 2.decembris 2012 17:47
0 0 Atbildēt

Nevis noteikumi, bet notikumi, lox!

Un tas tik tiešām ir cilvēku stulbums - braukt ziemā ar vasarenēm, vienalga ar kādu auto.

288246. viesis 2.decembris 2012 18:16
0 0 Atbildēt

:D tu,lox, parādi noteikumus, kuros smagajiem vajag ziemenes,lox. Un parādi, kuras tieši mašīnas ir apriepotas ar ziemenēm, kravas auto es domāju. Kreisam,piemēram un visi pašizgāzēji utt,lox.

288247. viesis 2.decembris 2012 18:20
0 0 Atbildēt

Eu,lox, nu tad stāsti tos notikumus. Stāsti,kā tieši smago riepas ir pie vainas kaut kādos ''pēdējo laiku notikumos''.

Nevis cilvēka nejēgšana braukt atbilstoši apstākļiem, lox.

288250. viesis 3.decembris 2012 7:14
0 0 Atbildēt

Nu bet es jau saku, ka cilvēki nejēdz braukt atbilstoši apstākļiem - brauc bez ziemenēm. Sevišķi smagie. Usjok, lox!!!

Tu pats propagandē braukšanu atbilstoši apstākļiem (jeb CSN neievērošanu), bet šajā situācijā pēkšņi vajag strikti ievērot CSN un nelikt ziemenes smagajiem.

Ne tā, lox?

288251. viesis 3.decembris 2012 7:47
0 0 Atbildēt

Braukšana bez ziemenēm nav braukšana neatbilstoši apstākļiem.Ek tu,lox... Saremontē smadzenes.

288253. viesis 3.decembris 2012 8:27
0 0 Atbildēt

Braukšana pa ledu ar vasarenēm ir braukšana atbisltoši apstākļiem??? Interesanti kādiem?????? Finansiāliem, jā, iespējams... bet līdz pirmajam grāvim.

Tā ir valsts neizdarība vai arī pārvadātāju lobēšana, neliekot braukt ar ziemenēm. Jo tad vairums pārvadātāju vienkārši nosprāgtu. Jau tagad puse uz diegiem braukā un pirms apskates riteņu aizņemās no citiem.

288259. viesis 3.decembris 2012 10:45
0 0 Atbildēt

Puse, ja? :D Nu, klāj vaļā, kuri pēdējā laika negadījumi notikuši tieši dēļ tā, ka smagajiem nav ziemas riepu. Konkrēti, citādi mal tikai tukšu.

288260. viesis 3.decembris 2012 10:48
0 0 Atbildēt

visu laiku cilvēki ar > 3,5t ir braukuši bez ziemas riepām - un tā nav nekāda peermanenta drāma un traģēdija.

Avārijas notiek proporcionāli tik pat vairāk kā tās notiek vieglajiem auto salīdzinot ar vasaras sezonu... Un/

Uzliksi par obligātu ziemas riepu lietošanu - nesūdzies ka ļoti daudzas lietas (kuras piegādā ar kravas auto) pasažieru biļetes utt pieaugs cenā, bet vai būš mazāk avāriju???

Un ko līdz protektora dziļums uz apledojušas šosejas?

288261. viesis 3.decembris 2012 11:06
0 0 Atbildēt

Protektora dziļums ir tomēr saistīts ar riepas cietību. Jo lielāks protektors, jo saķeres virsma ir elastīgāka. Protektora materiāls pie pamatnes ir cietāks.

288265. viesis 3.decembris 2012 11:40
0 0 Atbildēt

nu ok, bet tik pat labi - izmaksu samazināšanas nolūkos - pērkot lētākās ķīniešu, no ūbercietās, extralētās plastmasas izgatavotās kravinieku ziemenes, rezultāts būs tāpat sliktāks nekā līdz pilnīgam lisjē nobrauktām brenda vasarenēm...

288269. viesis 3.decembris 2012 12:04
0 0 Atbildēt

Es arī tikai sestdien savai sonatai uzliku nu jau trīsgadīgas michelin naglenes. Naglas gan tādas nodilušas un pabirušas, bet protektoram ne vainas. Uz sniega un ledus turas normāli. Biezo brendu faniem gan iesaku iegaumēt, ka 100% drošibas garantijas nebūs pat ar visdārgākajām superriepām pasaulē -izslīdēt var tāpat jebkurā negaidītākajā momentā . Atcerēsimies - ka ziema tomēr ir ziema.(IV)

288270. viesis 3.decembris 2012 12:22
0 0 Atbildēt

Riepu speci, iesakiet veidu, kā likvidēt riepai sānā uzsistu punpu. Man tūlīt jāiet TA, bet jūtu, ka ar tādu riepu neizlaidīs. Bet riepas labas, nav brenda, iet jau ceturto ziemu (pēdējo vasaru arī ar tām nobraucu), bet protektors vēl ļoti labs (maz braucu). Mēģināju nolaist gaisu, pumpu var samazināt, bet tā vienalga ir redzama.

288271. viesis 3.decembris 2012 12:42
0 0 Atbildēt

kaut kā nav dzirdēts, ka sānu malas kordu bojājumi būtu labojami....

288273. viesis 3.decembris 2012 12:45
0 0 Atbildēt

Vēlies ietaupīt uz jaunām riepām, jo tai vēl labs protektors, riskējot, ka vienā brīdī pavisam negaidīti un nelaikā tā riepa sprāgs?!

Nu nu...

288287. viesis 3.decembris 2012 15:43
0 0 Atbildēt

Sānu korda bojājumu var remontēt, jāskatās, cik tas liels.

Bet, vai ir vērts? Ja riepa jauna, bijājums ( griezums) neliels, ir jēga. Vecai, nobrauktai riepai nedarītu to.

288302. viesis 3.decembris 2012 23:20
0 0 Atbildēt

Ir labs veids kā remontēt sānus,uzš''kērd ar nazi un izmet.Bet ja gribas pazīmēties sargenģeļa priekšā var jau remontēt sānus.Kā jau te teica,skatoties cik liela pumpa un cik sānā.Bet es labāk mainītu,nav tā verts vienreiz noķert mirkli... .

288326. viesis 4.decembris 2012 10:49
0 0 Atbildēt

labāk jau ar tādām lietām neriskēt. jebkurā gadijumā - to riepu uzmontēt vismaz auto aizmugurē. Protams, labi riepu spečuki var arī kaut ko saķimiķot,un kādu laiku var braukt. (IV)

288328. viesis 4.decembris 2012 10:57
0 0 Atbildēt

Ar ko jāriskē? LV atļautajos ātrumos normālam auto vispār aizmugurējās riepas tukšumu var manīt vien pēc skaņas. Līdz ar to lielākais risks, ar ko jārēķinās, ir sasists disks, ja vien neienāk prātā to remontēto riepu uzlikt priekšā.

288354. viesis 5.decembris 2012 9:22
0 0 Atbildēt

riepas nomaiņa uz ceļa pēc sprādziena pašā nepiemērotākajā mirklī - ir tas ko gribas?

288359. viesis 5.decembris 2012 11:52
0 0 Atbildēt

Vai ir kaut kāda statistika par to, cik ir sprāgušas riepas ar sagrieztiem bortiem pēc kvalitatīva remonta veikšanas ?

288376. viesis 5.decembris 2012 16:18
0 0 Atbildēt

Fakti vēsturei - ja nekļūdos, šogad paiet 10 gadi, kopš ziemas periodā obligati jāizmanto ziemas riepas. Atceros, tolaik man bija skorpis,visi stāvēja rindās pie riepu servisiem...Tolaik, naudas trūkuma dēļ, nomainīju tikai pakaļējās riepas - priekšējās atstāju vasarenes.

288386. viesis 5.decembris 2012 18:34
0 0 Atbildēt

deksters joprojām ar navarkām braukā, šodien pat redzēju

288395. viesis 5.decembris 2012 22:01
0 0 Atbildēt

Būsi neīsto deksteru sastapis.

288441. viesis 7.decembris 2012 9:24
0 0 Atbildēt

APskaties pats uz savu piekabi, diegi jau lien ārā no riepām!

288491. viesis 8.decembris 2012 15:16
0 0 Atbildēt

:D:D diezgan sekli, biedri idiņ.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

PAPILDINĀTS 24.08 ar Circle K atbildi; autovadītājs netic savām acīm - Circle K iepilda par 8 l vairāk gāzes nekā pieļauj bākas tilpums (+ FOTO) 36

Autovadītājs uzpildot autogāzi Circle K Ogres DUS pamanījis, ka viņa mašīnas tvertnē pēc skaitītāja iepildīts ievērojami vairāk nekā spētu uzņemt pārbūvē iemontētā 32 litru tvertne. Lūk, viņa stāsts. Lasīt vairāk

 

Tūkstošiem jaunu Mercedes krājas Brēmenes lidostā – kas noticis? (+ VIDEO) 1

2,5 kilometrus garā pacelšanās nolaišanās josla Ālhornā pie Brēmenes praktiski pilnībā piepildīta ar jauniem Mercedes automobiļiem. Vācu prese skaidro, kas noticis. Lasīt vairāk

 

Vernons pie vēsturiskā un lepnākā Austrumeiropas autobusa "Ikarus 55 Lux" stūres (+ FOTO) 29

Seno spēkratu salidojumā pie Rīgas Motormuzeja kopā ar citiem vēsturiskajiem automobiļiem bija apskatāms arī savulaik lepnākais Austrumeiropas autobuss – Ungārijā ražotais Ikarus 55 Lux, kas restaurēts Latvijā un tagad ir regulārs šādu pasākumu dalībnieks Lasīt vairāk

 

Seat ļauj ielūkoties elektriskā krosovera salonā

Kāpinot interesi par savu pirmo elektriskās piedziņas krosoveru Spānijas autobūves kompānijas Seat sporta nodalījums Cupra publicējis jaunu attēlu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti