Ceļu satiksmes noteikumi nosaka, ka no 1.decembra līdz 1.martam ar ziemas riepām obligāti jāaprīko transportlīdzekļi, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas, kā arī to piekabes.
Autovadītāju ziņā ir izvēlēties ziemas riepas – ar vai bez radzēm. Radžotās riepās drīkst izmantot no 1.oktobra līdz 1.maijam, un uz vienas ass riteņiem nav atļauts uzstādīt dažādas radžotas riepas. Minimālajam ziemas riepu protektora dziļumam mērīšanas zonā jābūt 4 mm.
Medijiem piektdien izplatītajā paziņojumā CSDD aicina visus ceļu satiksmes dalībniekus rēķināties ar ziemas laikapstākļu ietekmi uz kopējo ceļu satiksmes drošību. Vēlams pievērst īpašu uzmanību braukšanas ātrumam un distancei, jo pagarinās auto bremzēšanas ceļš, kā arī savlaicīgi izvēlēties veicamo manevru, piemēram, pagriezienu un savlaicīgi par to informēt pārējos satiksmes dalībniekus. Savukārt gājējiem, pirms šķērsot ielu vai ceļu (arī pa gājēju pāreju), jāizvērtē auto nobremzēšanas iespējas.
Lai veicinātu drošību un lai ceļu satiksmes dalībnieki viens otru labāk varētu pamanīt, būtiska ir arī atstarotāju lietošana. Atrasotāji ir svarīgi, piemēram, lai autovadītāji varētu pamanīt gājējus un velosipēdistus, lai velosipēdisti varētu pamanīt gājējus. Atstarotāji ir nepieciešami ne tikai cilvēkiem, bet arī, piemēram, velosipēdiem, bērnu un invalīdu ratiņiem.
Gunāra Brauna komentārs:
- M+S, tas laikam visiem saprotami. Un lielākajai braucēju daļai realizējami. Gribu vērst jūsu uzmanību uz attiecīgo noteikumu otru daļu – to, par protektora dziļumu. Pamēriet gan. Sevišķi, ja piederiet pie tiem daudzajiem, kas ar tām pašām M+S brauc visu gadu. Janoteikumu prasītie 4 mm nav saglabājušies – M+S dos ļoti maz. Uz ledus praktiski neko, jo lameļu asās kantes sen pagājībā aizgājušas. Sniegā – maz, jo atlikušais protektors aizlips (starp citu – labs paņēmiens, kā novērtēt priekšā braucošā iespējas ātri apstāties ir pēc riteņu krāsas: ja tie balti, tātad slikti un aizlipuši; ja melni, tātad protektors pietiekami dziļs, elastīgs un attīrās).
Pat ja ir tie 4mm, esiet piesardzīgi. Pašam gluži nejauši gadījās par milzu kontrastu praksē pārliecināties. Piektdienas rītā braucu pa sniedziņu ar lojālām M+S, kuras biju deldējis visu vasaru. Tā nekas. Iztikt var. Pusdienlaikā beidzot saņēmos un, stundu noklabinājis zobus riepu maiņas punktā, turpināju ceļu ar jaunām naglotām (netīša izvēle – tādas kādā bartera darījumā gadījās un divas ziemas garāžā uz plaukta nogulēja) „Bridgestone Blizzak”. Starpība satriecoša. Saķere iekrējienā uz eiforiju provocējoša. Pagriezienos šķietami neizsmeļama. Bremzējot – bīstama visiem aizmugurē braucošajiem. Un man arī, protams...
Tātad – novērtējiet savu bruņojumu. Un izvēlaties atbilstošu stratēģiju. Neapvainojaties, ja kāds brauc krietni dinamiskāk par jums. Nemēģiniet viņam sekot, ja jūsu rīcībā vien iztikas minimums – M+S un 4 protektora milimetri.
Protams ideāli būtu trīs komplekti, vasara, rudens(M+S) un ziema. Savu auto arī tikai tagad apāvu, jo deldēt ziemas riepas pa nedaudz mitru vai sausu asfaltu ir lieki, pie tam bremzēšanas ceļš uz asfalta pat ir lielāks, nekā ar vasarenēm un temperatūra arī bija plusos.