Mazda CX-5 Japānā un Latvijā(+ foto)

6.decembris 2012 11:26

Uzņēmuma Mazda Motor Corporation „krosovers” CX-5 atzīts par Japānas Gada auto 2012-2013. Par apbalvojumu 29. novembrī paziņoja Japānas konkursa komisija. Divas dienas vēlāk šis auto saņēma "mazo balvu" līdzīgā konkursā Latvijā.

 JAPĀŅU ARGUMENTI

CX-5 ir pirmais modelis, kurā izmantotas visas Mazda SKYACTIV* tehnoloģijas, tai skaitā jauns dzinējs, transmisija, virsbūve un šasija. Tas ir arī pirmais modelis, kas pilnībā iemiesoja Mazda jauno dizaina tēmu KODO – Soul of Motion (dvēsele kustībā).
Ar Mazda jaunākās paaudzes SKYACTIV-D tīro dīzeļdzinēju aprīkots CX-5 lepojas ar iespaidīgām braukšanas spējām, kas līdzīgas 4,0 litru V8 benzīna dzinēja automobilim, jo tas attīsta 420 Nm maksimālo griezes momentu. Vienlaikus tas sasniedz SUV tipa automobiļu klasē zemāko degvielas patēriņu – vien 4,6 l/100 km, kā arī rada vien 119 g CO2 izmešu uz kilometru.

Aptuveni deviņu mēnešu laikā kopš CX-5 laišanas tirdzniecībā šā gada februārī Mazda Japānā ir saņēmusi 37 000 pasūtījumu, Eiropā – vairāk kā 33 000 pasūtījumu, bet visā pasaulē kopumā – vairāk kā 128 000 pasūtījumu.

Uz Japānas Gada auto titulu varēja kandidēt visi pasažieru automobiļi, kuru pārdošanas prognozes bija vairāk kā 500 vienības gadā un par ko tika paziņots vai kas Japānā tika laisti tirdzniecībā laika posmā no 2011. gada 1. novembra līdz 2012. gada 31. oktobrim.

Iepriekšējais Mazda modelis, kas tika atzīts par Japānas Gada auto, bija MX-5 2005. gadā. CX-5 ir ceturtais Mazda automobilis, kas ir ieguvis šo titulu.


* Termins, kas apzīmē Mazda jaunākās paaudzes tehnoloģijas, tai skaitā SKYACTIV-G benzīna dzinēju, SKYACTIV-D dīzeļdegvielas dzinēju, SKYACTIV-DRIVE automātisko transmisiju, SKYACTIV-MT manuālo transmisiju, efektīvo un vieglo SKYACTIV-CHASSIS šasiju, kā arī vieglo un ļoti izturīgo SKYACTIV-BODY virsbūvi.

 

KONKURSĀ „LATVIJAS GADA AUTO”

 

Nominācija „Apvidus auto”
1.
Mazda „CX-5”
17
2.
Subaru „XV”
12
3.
Mitsubishi „Outlander”
8
 

 

 

Atsevišķi izdalītajā grupā ar strīdīgo nosaukumu „apvidus” pie mums startēja tikai trīs dalībnieki.

 

Lūk, daži katra auto atbalstītāji (žūrijas biedru vizīkartes atrodamas www.gadaauto.lv):

 Mazda-

Normunds Avotiņš, Ainārs Uzkalns, Marats Blate, Edgars Utāns, Juris Petuhovs, Aldis Zelmenis, Raimonds Volonts.

Subaru-

Pauls Timrots, Atis Jansons, Karlīne Štāla, Ivars Caune, Uldis Rolis, Aivars Tauriņš, Vilnis Slūka.

 Mitsubishi-

Uldis Hmieļevskis, Juris Zvirbulis, Māris Dzelzgalvis, Guntis Vīksna.

 

Un šeit dažas konkursa žūrijas priekšsēdētāja Ata Jansona pārdomas, ko maijā varēja lasīt laikrakstā „Latvijas Avīze” (arī internetā - www.la.lv):

Aprīļa beigās 400 skaistus kilometrus pavadīju kopā ar "Mazda CX-5", automobili, kas konkursā uzvarēja "apvidus auto" kategorijā.


Kurš izdomās labu nosaukumu?
Pagaidām latviski to nav spējis neviens. LPAA savā jaunajā klasifikatorā šos auto joprojām dēvē par "apvidus". Es protestēju – nu nav te ne miņas no šajā apzīmējumā dominējošām skarbām bezceļa īpašībām! Sevišķi vēl, ja ņemam vērā, ka liela daļa (statistikā neizdalīti) no šiem ir pat bez pilnpiedziņas. "Gada auto" orgkomiteja stundu meklēja citu formulējumu, grozīja anglisko "crosover", krieviskos "vņedorožņik" un "vsedorožņik", nevienu par labu neatzina. Un arī palika "apvidū"...


"Lielie" un "mazie"
Klasifikatorā un statistikā apvidus auto dalīti divās grupās. Strikti pēc garuma. Ir 4,4 metri vai vairāk – esi liels. Kā "Tiguan" vai "RAV-4". Ir par septiņiem centimetriem mazāk ("Qashqai", "Duster"), tiec saukts par mazu. "CX-5" ir 4,54 m garš, tātad nepārprotami tiek skaitīts pie lielajiem. Noliekot šo blakus manam ikdienas "kaškajam", tāds arī tas skatiņš ir. Relatīvi liela ir šī "Mazda". Ne tikai izmēros. Dizainā arī.

Te redzu pirmo "CX" problēmu. Tirgus centrā pie mums ir "mazie apvidus" auto. Pie pašiem visvairāk pirktajiem pieder "Juke" un "Yeti", kuru garums nepārsniedz 4,2 metrus. Racionāli apsvērumi tik lielus krosoverus kā "Honda CR-V", "Nissan X-trail", "Mitsubishi Outlander" ir nobīdījuši maliņā, padarījuši par nevis vairuma, bet nišas preci.


"Dārgie" un "lētie"
Pēdiņās šie apzīmējumi likti tādēļ, ka lētu jaunu auto nemaz nav. Pat 13,5 tūkstoši eiro, par kuriem var dabūt pilnpiedziņas (piemēriem izmantošu tikai šīs kaut cik apzīmējumam "apvidus" atbilstošās grupas cenas) "Duster", arī lielākajai daļai Latvijas iedzīvotāju ir milzu nauda.
Lētākais krosovers tātad ir "Dacia". Tam tuvoties spēj tikai pavisam mazais "Suzuki Jimny" (14 200 eiro). Zem 20 "palien" vēl divi – "Suzuki SX-4" un "Škoda Yeti".
Milzu drūzma ir cenu grupā no 20 līdz 30 tūkstošiem eiro. Tajā atrodas tirgus līderi "Nissan Juke" un "Qashqai" (lejasdaļā – ap 23 000), nedaudz lētāki ir radinieki "Kia Sportage" un "Hyundai iX 35". Nedaudz dārgāki "Tiguan" un "RAV-4".

"CX-5"? Knapi noturas zem 30 tūkstošu robežas (29,5) un ir pavisam tuvu lētākajiem no dižo vāciešu pulka – par 31 800 var dabūt lētāko "Audi Q3" versiju, par 32 900 – "BMW X1". Abi gan ir nepilnu sprīdi īsāki par "CX-5", taču zīmolu prestižā neapšaubāmi "garāki".

Ātri – kur atļauts...
"CX-5" autori un pārdevēji savās reklāmās uzsver dinamikas un ekonomijas apvienojumu. Sevišķi attiecībā uz divu litru benzīna dzinēja (ar paaugstinātu kompresijas pakāpi) versiju, ar kuru braucu šajā testā. Ko teikt – tiešām ātrs auto. Sevišķi, kad saproti manuālās ātrumkārbas (slēdzas fantastiski labi!) garo pārnesumu virkni, apjēdz, ka dinamiskai apdzīšanai no starta ātruma 85 km/h te jāslēdz nevis no sestā uz piekto, bet vismaz uz ceturto, ja ne trešo, kad sāc motoriņu "griezt" kā sacīkšu trasē, – raķete! Bet tā braukt Latvijā nedrīkst. Un lojālos asfalta režīmos jāsecina – nav te nekas pārāks par mana nisana tradicionālo dzinēju. Ne dinamikā, ne patēriņā. Tie paši nepilni astoņi litri uz simtu trasē Rīga–Usma sanāk.
Uz līkumotas grants var paplosīties pat likuma robežās. Izslēdzu visas elektroniskās kontroles, auto vienalga turas kā pielīmēts, maigā slīdē ir dabūjams tikai ar varu, ar rallija paņēmieniem. Labs!


 

 

 

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen e-Up nomainīs ID.1 1

Volkswagen elektriskais mazauto e-Up tiks nomainīts ar ID saimes mazāko modeli ID.1, ziņo vācu mediji. Lasīt vairāk

 

Smaga avārija pie Aizputes - pienvedējs ietriecas vilciena pēdējā vagonā (Papildināts 18.00) 17

Sestdienas rītā Aizputes novadā kravas automašīna uz dzelzceļa pārbrauktuves ietriekusies pasažieru vilciena Liepāja-Rīga pēdējā vagonā, pastāstīja VAS "Pasažieru vilciens" Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Agnese Līcīte. Lasīt vairāk

 

Covid-19 ievieš izmaiņas auto tirdzniecības ieradumos Latvijā (+ VIDEO) 3

Pasaule mainās, un rītdiena vairs nekad nebūs tāda kā šodiena... Bet viens ir skaidrs - TĀ BŪS, un to ir svarīgi atcerēties! Covid-19 dēļ tirgotāji Latvijā ievieš attālinātās auto tirdzniecības pakalpojumus. Lasīt vairāk

 

Satiksmes ministrija rekomendē drošības pasākumus taksometros

Lai ierobežotu COVID-19 vīrusa izplatību Latvijā, Satiksmes ministrija rekomendē ievērot vairākus drošības pasākumus pasažieru komercpārvadājumiem ar vieglo automobili vai taksometru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti