Neguli! Aizbrauc pavingrot! 5

 
8.decembris 2012 12:11

„Izvēlējās nepareizu ātrumu...” Tāds ir lielas daļas ziemas negadījumu verdikts. Bet kāds tad ir tas „pareizais”?

 Bēdīgs paradokss – lielākā daļa braucēju to nezina. Un nevar zināt, nevar uzzināt bez riska, jo ikdienas satiksmē, koplietošanas ceļos un ielās šādi pētījumi un eksperimenti ir bīstami. Tādēļ – braucam lēni, vēl lēnāk, pavisam lēni. Pareizs lēmums?
Nez vai. Jo kļūda vai apstākļu liktenīga sakritība iespējama arī braucot lēni. Un tad izrādās, ka rezervju nav. Prasmes un iemaņu nav. Refleksi aplami. Primitīvi un histēriski. Avārija situācijā, kas faktiski nemaz nebija neatrisināma...
Ko darīt? Īsti labs braucējs ir tikai tas, kurš pirmajā sniegā brauc pavingrot. Pat tad, ja viņa pieredze liela, zināšanas pietiekamas, vasarā refleksi ierūsē. Tos vajag atmodināt, ieeļļot. Ja tādu nav – radīt. Vajag drošu, plašu līkumu, kurā drīksti iebraukt pārāk ātri. Un tad mēģināt uzdevumu risināt. Deguns stumjas uz ārējā „grāvja” pusi? Pārvari instinktīvo un aplamo tieksmi griezt stūri vēl un vēl! Tas nelīdz! Atlaid gāzīti mazliet, un griez ratu atpakaļ (viegli pateikt...) līdz saķere atjaunojas un vari atkal tiešām stūrēt. Neiznāca... Vēl vienu apli. Vēl desmit. Nu tu zini savu un auto robežu.
Pamēģini ekstrēmi bremzēt. Slīdi, peldi... Atlaid bremzi un mēģini iedomātu šķērsli apbraukt. Nesaproti? Palūdz palīgā instruktoru. Gandrīz visās mācību trasēs tādus piedāvā.

Mācību trases. Uz tām vajag aizbraukt.
iAuto tradicionāli mēģina apkopot operatīvo informāciju par poligoniem, kuros jūs variet savas iemaņas uzlabot. Klikšķiniet uz „Latvijas autotrases” lapas labajā malā. Ne visi saimnieki savu informāciju atjaunojuši. Bet „Brīvkalni” ir! Un „Brīvkalni” ir labākie. Lai piedod „Biķernieki”, „333”, „Mūsa” (visiem šiem dižajiem sporta objektiem ir savas mājaslapas, kurās kontaktu informāciju variet iegūt) – tikai „Brīvkalni” ir īpaši veidoti mācībām. Trase gandrīz ideāli gluda, piekari nelauž. Trases lielākā daļa ļoti plaša un visdažādākajiem eksperimentiem piemērota. Barjeru nav. Augstu un cietu vaļņu nav. Iespējas auto apskādēt – minimālas. Cenas – demokrātiskas.
Lasiet. Zvaniet Jānim Štrausam (bildē - "Brīvkalnu" trasē Audi A7, pie stūres Jānis Štrauss).

 

Šodien (sestdien, 8. decembrī) gan trase jau aizņemta. Bet laika prognoze (accuweather.com) lieliska, un decembris var kļūt par jūsu patiesas izaugsmes mēnesi. Šodien variet pamēģināt piezvanīt uz Garkalni vai „Ādiņām” – šiem atzīmes par aizņemtību pagaidām neredz.


BKSB

Šogad esam parūpējušies arī par ziemas braukšanas cienītājiem Biķernieku trasē. Ir uzsnidzis pirmais sniegs un mēs jau sākam gatavot trasi ziemas braukšanai. Ja piepildīsies sinoptiķu prognozes, tad iespējams, jau nākamajā nedēļā trase uzsāks darbu ziemas sezonā. Sekojiet līdz informācijai mūsu mājas lapāwww.bksb.lv , kur katru dienu sadaļā "jaunumi" būs informācija par trases pieejamību un darba laiku. Protams, daudz kas būs atkarīgs no laika apstākļiem.
Plānotais trases darba laiks no plkst. 10:00-21:00.
Atkarībā no laika apstākļiem un dienas laika būs iespējamas divas galvenās konfigurācijas – kartinga trase un paplašinātā trase.
Dienas tumšajā laikā kartinga trase būs apgaismota.
Būs iespējama gan visas trases noma (70 lati/stundā +PVN), gan individuālas braukšanas iespējas (vienai automašīnai 8,20 lati/stundā +PVN) .
Iepriekšēja pieteikšanās trases rezervācijai info@bksb.lv
Tuvāka informācija pa tālruni 67025800 vai BKSB biroja ēkā, S.Eizenšteina ielā 4.

 
Visi komentāri
 
288498. viesis 9.decembris 2012 22:02
0 0 Atbildēt

Ideāli uzrakstīts! šo vajag pārpublicēt ziņu portālos, lai cilvēki palasa un nedomā, ka trasēs tikai trakie braukā.

288504. viesis 10.decembris 2012 11:06
0 0 Atbildēt

Spilves lidlaukā un tam pieguļošajās pļavās var "mācīties" braukt pēc sirds patikas un pilnīgi par velti.

p.s. kā nesen izteicās viens ments pa TV, tad ja visi ievērotu CSN, atbilstošu ĀTRUMU un DISTANCI, tad avāriju vispār nebūtu.

288505. viesis 10.decembris 2012 11:07
0 0 Atbildēt

Štrauss šito točna nav pats rakstījis...

288524. viesis 12.decembris 2012 11:16
0 0 Atbildēt

Uz rumbulu var baraukt tik vēlā naktī , parējā laikā pilns ar jefiņiem.

288526. viesis 12.decembris 2012 12:28
0 0 Atbildēt

Noteikti aizbrauksu

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti