„Izvēlējās nepareizu ātrumu...” Tāds ir lielas daļas ziemas negadījumu verdikts. Bet kāds tad ir tas „pareizais”?
Bēdīgs paradokss – lielākā daļa braucēju to nezina. Un nevar zināt, nevar uzzināt bez riska, jo ikdienas satiksmē, koplietošanas ceļos un ielās šādi pētījumi un eksperimenti ir bīstami. Tādēļ – braucam lēni, vēl lēnāk, pavisam lēni. Pareizs lēmums?
Nez vai. Jo kļūda vai apstākļu liktenīga sakritība iespējama arī braucot lēni. Un tad izrādās, ka rezervju nav. Prasmes un iemaņu nav. Refleksi aplami. Primitīvi un histēriski. Avārija situācijā, kas faktiski nemaz nebija neatrisināma...
Ko darīt? Īsti labs braucējs ir tikai tas, kurš pirmajā sniegā brauc pavingrot. Pat tad, ja viņa pieredze liela, zināšanas pietiekamas, vasarā refleksi ierūsē. Tos vajag atmodināt, ieeļļot. Ja tādu nav – radīt. Vajag drošu, plašu līkumu, kurā drīksti iebraukt pārāk ātri. Un tad mēģināt uzdevumu risināt. Deguns stumjas uz ārējā „grāvja” pusi? Pārvari instinktīvo un aplamo tieksmi griezt stūri vēl un vēl! Tas nelīdz! Atlaid gāzīti mazliet, un griez ratu atpakaļ (viegli pateikt...) līdz saķere atjaunojas un vari atkal tiešām stūrēt. Neiznāca... Vēl vienu apli. Vēl desmit. Nu tu zini savu un auto robežu.
Pamēģini ekstrēmi bremzēt. Slīdi, peldi... Atlaid bremzi un mēģini iedomātu šķērsli apbraukt. Nesaproti? Palūdz palīgā instruktoru. Gandrīz visās mācību trasēs tādus piedāvā.
Mācību trases. Uz tām vajag aizbraukt.
iAuto tradicionāli mēģina apkopot operatīvo informāciju par poligoniem, kuros jūs variet savas iemaņas uzlabot. Klikšķiniet uz „Latvijas autotrases” lapas labajā malā. Ne visi saimnieki savu informāciju atjaunojuši. Bet „Brīvkalni” ir! Un „Brīvkalni” ir labākie. Lai piedod „Biķernieki”, „333”, „Mūsa” (visiem šiem dižajiem sporta objektiem ir savas mājaslapas, kurās kontaktu informāciju variet iegūt) – tikai „Brīvkalni” ir īpaši veidoti mācībām. Trase gandrīz ideāli gluda, piekari nelauž. Trases lielākā daļa ļoti plaša un visdažādākajiem eksperimentiem piemērota. Barjeru nav. Augstu un cietu vaļņu nav. Iespējas auto apskādēt – minimālas. Cenas – demokrātiskas.
Lasiet. Zvaniet Jānim Štrausam (bildē - "Brīvkalnu" trasē Audi A7, pie stūres Jānis Štrauss).
Šodien (sestdien, 8. decembrī) gan trase jau aizņemta. Bet laika prognoze (accuweather.com) lieliska, un decembris var kļūt par jūsu patiesas izaugsmes mēnesi. Šodien variet pamēģināt piezvanīt uz Garkalni vai „Ādiņām” – šiem atzīmes par aizņemtību pagaidām neredz.
BKSB
Šogad esam parūpējušies arī par ziemas braukšanas cienītājiem Biķernieku trasē. Ir uzsnidzis pirmais sniegs un mēs jau sākam gatavot trasi ziemas braukšanai. Ja piepildīsies sinoptiķu prognozes, tad iespējams, jau nākamajā nedēļā trase uzsāks darbu ziemas sezonā. Sekojiet līdz informācijai mūsu mājas lapāwww.bksb.lv , kur katru dienu sadaļā "jaunumi" būs informācija par trases pieejamību un darba laiku. Protams, daudz kas būs atkarīgs no laika apstākļiem.
Plānotais trases darba laiks no plkst. 10:00-21:00.
Atkarībā no laika apstākļiem un dienas laika būs iespējamas divas galvenās konfigurācijas – kartinga trase un paplašinātā trase.
Dienas tumšajā laikā kartinga trase būs apgaismota.
Būs iespējama gan visas trases noma (70 lati/stundā +PVN), gan individuālas braukšanas iespējas (vienai automašīnai 8,20 lati/stundā +PVN) .
Iepriekšēja pieteikšanās trases rezervācijai info@bksb.lv
Tuvāka informācija pa tālruni 67025800 vai BKSB biroja ēkā, S.Eizenšteina ielā 4.
Ideāli uzrakstīts! šo vajag pārpublicēt ziņu portālos, lai cilvēki palasa un nedomā, ka trasēs tikai trakie braukā.