ATKUSNIS NĀK? 1

 
27.janvāris 2013 12:54

Ilgtermiņa laika prognozes (cik nu tām var ticēt...) saka – nākamajā nedēļā kusīs. Un sniega čupas kļūs par peļķēm. Kā tajās braukt?

Gunārs Brauns:

- Nekad neesmu sapratis - varonības vai muļķības demonstrējumi?

Rīga pludo. Stāvi, skaties un brīnies – liela daļa ļautiņu pa peļķēm brauc kā jukuši. It kā nekad nebūtu ne fizikas, ne pieklājības likumus dzirdējuši. Kā tad to būtu pareizi jādara – par to mana saruna ar Latvijas visu laiku titulētāko rallistu Ivaru Cauni. Konstatējām, ka mūsu abu viedokļi arī šajā jomā ir tik līdzīgi, ka tos nedalīsim – par peļķēm un auto duetā, tā teikt...

Izlūkošana

Nekad nelien ar joni svešā peļķē. Tu nezini, cik tā dziļa (vienkāršam ielas auto droši pārvarami ir kādi 30 cm jeb ūdens, kas sniedzas līdz pus riteņiem). Tu nezini, vai ūdens neslēpj kādu akmeni vai bedri. Ja uz šī ceļa esi viens – jābrien. Ja vari sagaidīt kādu kolēģi, kas šo vietu labi pazīst (vai ir pietiekami dulls, lai par izlūkošanu nospļautos), skaties, kā klājas viņam. Ja labi, brauc tieši pa to pašu taku arī tu.

Lēni, bet rūcot

Te pretruna, kuru risināt spēj tikai prasmīgi šoferi. Dzinēja dziesmai vajadzētu būt skaļai (kādi 3000 apgriezieni vismaz) – lai nodrošinātu pietiekamu izplūdes gāzu spiedienu izpūtējā. Lai krietni burbuļo! Bet ātrumam nelielam – lai viļņus un šļakatas neceltu, lai motortelpu un augstsprieguma vadus un indukcijas spoli (kam tādi ir) lieki nepieslapinātu, lai nepieļautu ne mazāko risku, ka kāda lāse var trāpīt gaisa ieplūdes kanālos. Lai apkārtējos neslīcinātu, galu galā. Kā šādu kombināciju panākt? Ar pirmo pārnesumu (mehāniskās ātrumkārbas), piedevām izspiežot sajūgu (neatlaižot gāzi), ja ātrums kļūst par lielu. Tiem, kas brauc ar „automātiem” – nebrauciet ar vienkāršu „D” (drive) režīmu! Pirms peļķes sameklējiet iespējami zemāko manuāli ieslēdzamo „robu”. Ja ripojiet par ātru, ar piebremzējiet ar kreiso kāju. Gāzi neatlaist!

Vēlams – pa vienam

Principā solīdā sabiedrībā ūdensšķēršļos divi auto vienlaikus neiebrauc. Ja kādam pārāk tuvu sekosi, un viņa mēģinājums būs neveiksmīgs, sabojāts tiks arī tavs brauciens – dabūsi mainīt ātrumu, trajektoriju un droši vien „noslāpsi” arī tu. Ja kādam metīsies pretim – tā ir cūcība un risks, kuru neattaisno ne steiga, ne absolūta pārliecība par savu tehniku un iemaņām. Jūsu saceltie viļņi krustosies un summēsies neprognozējamos veidos, un izredzes „aizrīties” augs daudzkārt.


Ja „noslāpi”...

... nestreb karstu. Labāk pat nemēģini startēt. Ūdens jau būs izpūtējā, un to izpūst lēni grieztie virzuļi nespēs. Vajag striķi (vēlams garu, lai vilcējs var nostāties seklākā vai sausā vietā), kura tev nav... Vajag labsirdīgu izpalīgu, kurš neaizdrāzīsies tālēs zilajās par tevi ņirgdams. Tad, krastā izvilkts, celsi motora vāku, slaucīsi, žāvēsi, un būsi laimīgs, ja ar to pietiks, lai rūciens atjaunotos.

Šis nav apdrošināšanas gadījums!!!

Ja nerūks... Ziepes lielas, jo dziļā ūdenī gūtus defektus (ieraujot ūdeni dzinēja gaisa pieplūdes traktā tie var būt arī ļoti nopietni) par savas atbildības zonu neatzīst ne apdrošinātāji, ne auto ražotāju pārstāvji. Šī nav stihiska nelaime, bet tevis paša steidzīgi, azartiski, pārgalvīgi pieņemta lēmuma un rīcības sekas. Un par visu maksāsi tu pats.

Vārdu sakot – dziļa peļķe ir spogulis, kurā tu lieliski vari redzēt gan savu cilvēcisko, gan profesionālo briedumu. Jeb tāda trūkumu.
 

 
Visi komentāri
 
289244. viesis 28.janvāris 2013 10:03
0 0 Atbildēt

pupu mizas

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Kas ir lielgabarīts? Garumā virs 18.75 m un platumā vairāk par 2.55 m (+ VIDEO) 7

Vairāki kravas auto 2.decembra naktī pārvieto lielgabarīta kravu pa A5 šoseju. Lasīt vairāk

 

Noskaidroti trīs "Lietuvas Gada auto 2024" līdz 40 000, līdz 60 000 un virs 60 000 EUR (+ VIDEO) 7

Lietuvas Gada auto uzvarētāji tiek noskaidroti, izvēlot labāko no cenu kategorijas līdz 40 000, līdz 60 000 un virs 60 000 eiro. Uzvarēja Nissan X-Trail, Toyota Prius un Mercedes-Benz E-klase. Lasīt vairāk

 

Ziemas apstākļi ietekmē arī operatīvo dienestu darbu (+ VIDEO) 5

Laika apstākļi un arī cilvēku pārgalvība rada papildu slodzi glābšanas dienestiem. Jārēķinās, ka sniegotie un apledojušie ceļi ietekmē arī operatīvā transporta pārvietošanos un palīdzību var nākties gaidīt ilgāk. Lasīt vairāk

 

Kā ātri un vienkārši pārbaudīt vai auto ir gatavs ziemai? (+VIDEO)

Ziemas riepas ir vienīgais aukstās sezonas aksesuārs, kas tiek pieprasīts ar likuma spēku. Pārējais paliek pašu autobraucēju rokās. Kas tas ir, atklājam kopā ar KG Knutsson un auto servisu Autoeksperts. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti