Vēloties radīt izcili skaistu auto, kas spētu palielināt Amerikā pārdoto automobīļu skaitu un uzspodrināt pabalējušo pēckara imidžu, 50. gadu vidū BMW griezās pie vācu aristokrāta Albrehta Gerca, kam Amerikā piederēja industriālā dizaina aģentūra, ar priekšlikumu radīt jaunu sporta superauto.

Ņemot par pamatu drastiski saīsinātu lielā V8 sedana kārbu-sekciju šasiju, Gercs, kas vēlāk radīja izcilo
Datsun 240Z, uzskicēja roudsteru ar sašaurinātu vidusdaļu, kurš vēl ilgi bija elegantas līniju tīrības paraugs. Ar savu garo motora pārsegu, “šiko” pakaļdaļu un nevainojamo detalizējumu tas uzreiz kļuva par klasiku. Ar augstas kompresijas pakāpes V8 motora nodrošinātājiem 150 ZS un manuālo četrpakāpju pārnesumukārbu tā gaita bija tikpat laba kā izskats: ar lielāko piedāvāto galvenā pārvada pārnesumskaitli tas attīstīja 225km/h un spēja ieskrieties līdz 96km/h apmērām 9 sekundēs.

Motora gāzu izplūdes troksnis – sātīgi pilnasinīgs rūciens no divām izpūtēja caurulēm – palika atmiņā gandrīz tikpat labi kā auto profils. Priekšējā un pakaļējā vērpstieņa balstiekārta nodrošināja laidenu gaitu un drošu vadīšanu, padarot auto par paklausīgu ātrgaitas ekspresi Montekarlo sabiedrībai. Glītā virsbūve ar cieto jumtu ātri pārveidoja 507 modelī par mājīgu, ietilpīgu divvietīgu kupeju.
Ar savu skaisto sakausējuma virsbūvi 1955.gada 507 bija domāts tieši
Mercedes 300SL tirgum, grūti vadāmo SL tas vairāk bija maigs ceļotājs un nopietniem vadītājiem īsti negāja pie sirds. Sedanam domātais stūres mehānisms nebija šī auto labākā iezīme, un varbūt tādēļ autosacīkšu panākumu saraksts ir īss un nenozīmīgs.

Auto īsajā četru gadu karjerā bija daži pacilājoši momenti, no kuriem svarīgākie ir jaudas palielināšana līdz 160 ZS un vēlāk priekšējo diska bremžu ieviešana. Ražošana tika pārtraukta 1959.gadā, kad bija izgatavoti 253 auto. Tas neapšaubāmi saasināja
BMW problēmas.
Taču tagad, pēc 40 gadiem, tas ir varbūt visvairāk pieprasītais no visiem pēckara
BMW.
Ostops
iAuto/Enciklopēdija Klasiskie auto
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.
Laps gan aparāts.