«BMW 507» - izcils BMW - iAuto

«BMW 507» - izcils BMW 12

 
30.oktobris 2001 13:07

Vēloties radīt izcili skaistu auto, kas spētu palielināt Amerikā pārdoto automobīļu skaitu un uzspodrināt pabalējušo pēckara imidžu, 50. gadu vidū BMW griezās pie vācu aristokrāta Albrehta Gerca, kam Amerikā piederēja industriālā dizaina aģentūra, ar priekšlikumu radīt jaunu sporta superauto.

Ņemot par pamatu drastiski saīsinātu lielā V8 sedana kārbu-sekciju šasiju, Gercs, kas vēlāk radīja izcilo Datsun 240Z, uzskicēja roudsteru ar sašaurinātu vidusdaļu, kurš vēl ilgi bija elegantas līniju tīrības paraugs. Ar savu garo motora pārsegu, “šiko” pakaļdaļu un nevainojamo detalizējumu tas uzreiz kļuva par klasiku. Ar augstas kompresijas pakāpes V8 motora nodrošinātājiem 150 ZS un manuālo četrpakāpju pārnesumukārbu tā gaita bija tikpat laba kā izskats: ar lielāko piedāvāto galvenā pārvada pārnesumskaitli tas attīstīja 225km/h un spēja ieskrieties līdz 96km/h apmērām 9 sekundēs. Motora gāzu izplūdes troksnis – sātīgi pilnasinīgs rūciens no divām izpūtēja caurulēm – palika atmiņā gandrīz tikpat labi kā auto profils. Priekšējā un pakaļējā vērpstieņa balstiekārta nodrošināja laidenu gaitu un drošu vadīšanu, padarot auto par paklausīgu ātrgaitas ekspresi Montekarlo sabiedrībai. Glītā virsbūve ar cieto jumtu ātri pārveidoja 507 modelī par mājīgu, ietilpīgu divvietīgu kupeju. Ar savu skaisto sakausējuma virsbūvi 1955.gada 507 bija domāts tieši Mercedes 300SL tirgum, grūti vadāmo SL tas vairāk bija maigs ceļotājs un nopietniem vadītājiem īsti negāja pie sirds. Sedanam domātais stūres mehānisms nebija šī auto labākā iezīme, un varbūt tādēļ autosacīkšu panākumu saraksts ir īss un nenozīmīgs. Auto īsajā četru gadu karjerā bija daži pacilājoši momenti, no kuriem svarīgākie ir jaudas palielināšana līdz 160 ZS un vēlāk priekšējo diska bremžu ieviešana. Ražošana tika pārtraukta 1959.gadā, kad bija izgatavoti 253 auto. Tas neapšaubāmi saasināja BMW problēmas. Taču tagad, pēc 40 gadiem, tas ir varbūt visvairāk pieprasītais no visiem pēckara BMW. Ostops iAuto/Enciklopēdija Klasiskie auto
 
Visi komentāri
 
3364. viesis 31.oktobris 2001 10:10
0 0 Atbildēt

Laps gan aparāts.

3397. viesis 31.oktobris 2001 16:20
0 0 Atbildēt

Ne tikai labs, bet izcils !!!!!!!!

3506. viesis 1.novembris 2001 17:04
0 0 Atbildēt

SKAISTULIS. MAN ACIS IEMIRDZĒJĀS.

3568. viesis 2.novembris 2001 13:19
0 0 Atbildēt

tādu redzot sirsniņa straujāk pukstēt sāk - sapnis!

3588. viesis 3.novembris 2001 14:30
0 0 Atbildēt

COOL

3596. viesis 5.novembris 2001 0:11
0 0 Atbildēt

Aga, ar taadu tikai pa Riigu pavaaleet. Visi meeles liidz asfaltam atkaartu : )

10812. viesis 30.janvāris 2002 23:12
0 0 Atbildēt

krutaax par Cobra :)

18291. viesis 26.marts 2002 20:06
0 0 Atbildēt

Te nu tu Perf maldies.

AC Kobra 427 ir vienkaarshi extra autinhsh. Savaa laikaa bija visdinamiskaakais auto pasaulee 4.2 s liidz simtam :))

18292. viesis 26.marts 2002 20:12
0 0 Atbildēt

O jaa... sitas tiesaam smuks :)) visu cienju :))

18328. viesis 27.marts 2002 9:38
0 0 Atbildēt

Neesmu nekāds BMW fans, bet nu šādu auto labprāt iegūtu savā īpašumā ... tikai ar to varēšanu tā pašvakāk .... :(

33608. viesis 9.augusts 2002 0:45
0 0 Atbildēt

Ai, da amiishu vaagji tai laikaa bij krietni paaraaki dizaina zinjaa, un anglju - dzineeju zinjaa...

33688. viesis 9.augusts 2002 13:37
0 0 Atbildēt

Riktigais auto :) Kad kolekcionēšu autiņus saķšu ar šo ;)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Gribi braukt “pa lēto” – izvēlies Dacia 15

Vācijas automobiļu kluba ADAC aprēķini liecina, ka izmaksu ziņā neviena cita marka nespēj sacensties ar Dacia, turklāt savu pārākumu tā pierāda visās automobiļu klasēs, kur tā pārstāvēta. Lasīt vairāk

 

Tas bija pēdējais – Volkswagen Drēzdenes rūpnīca izlaiž pēdējo eksemplāru

Šonedēļ Drēzdenes Caurspīdīgajā rūpnīcā (Gläserne manufaktur) noslēdzās vesels laikmets. No konveijera noripoja pēdējais automobilis – sarkans VW ID.3 GTX, kas kļuva par simbolisku robežšķirtni rūpnīcas vēsturē. Lasīt vairāk

 

Jaunais BMW iX3 spēs nobraukt vairāk par 800 km(+ VIDEO) 1

Tikai pāris mēnešus pēc oficiālās pirmizrādes mobilitātes izstādē Minhenē arī Rīgā tika izrādīts jaunās paaudzes elektromobilis BMW iX3. Tas radīts uz jaunās Neue Klasse jeb jaunā klase platformas, un ir pirmais sērijveida modelis, kas pārstāv BMW jauno dizaina valodu. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti