Pasaules kausa (PK) izcīņas sestā posma Rallye d’Orient Cappadoce 2003 pirmajā etapā vakardien finišu veiksmīgi sasniedza visas četras latviešu braucēju ekipāžas. Vislabāk veicās Mārim Saukānam/Didzim Zariņam, kuri 242,96 kilometru ātrumposmu veica ar piekto labāko laiku, līderim Karlosam Souzam zaudējot 28 minūtes un 43 sekundes.
„Pašā distances sākumā kalnu pārejā mēs apmaldījāmies un nobraucām vairākus desmitus lieku kilometru, bet pēc tam atradām īsto ceļu un turpinājumā braucām bez kļūdām. Kā jau bijām gaidījuši, trase ir ļoti akmeņaina, un Andra Dambja vadītais OSCar pārsita riepu. Arī Jāņa Nagļa Mitsubishi Pajero priekšējā piekare tika bojāta, taču visas mašīnas sasniedza mērķi laikā,” telefonsarunā stāstīja Māris Saukāns.
Astotajā pozīcijā ierindojās Andris Lukstiņš/Ivars Krauklis. Viņu OSCar neradās tehniskas problēmas, bet Andra Dambja/Aināra Prinča prototipam bez riepas plīsuma sāka niķoties arī stūres pastiprinātājs, kā rezultātā finišu A. Dambis sasniedza tikai trīspadsmitais. Jānis Naglis/Valdis Purvinskis finišēja desmitajā pozīcijā.
Starta protokols bez numura 13
Pagaidām visai neskaidru iemeslu dēļ šinī Pasaules kausa izcīņas posmā startē salīdzinoši niecīgs dalībnieku skaits. Vai tas saistīts ar rallijreida rīkotāja Renē Metžē finansiālajām grūtībām pēc krievu sponsora Master Group zaudēšanas, vai arī iemesli ir citi, oficiālie informācijas avoti pagaidām klusē. Rallye d’Orient Cappadoce spējis sapulcēt tikai 15 mašīnas vieglo automobiļu klasē, 29 motociklistus un 4 auto smagajā klasē.
Jau pirmais etaps apstiprināja, ka rallijreids ir smags un izturēt visas sešas dienas būs grūti. Turklāt konkurentu pulciņā nav neviena amatiera, visas ekipāžas ir rūdīti rallijreidu profesionāļi. Cīņa par uzvaru, acīmredzot, risināsies starp pašreizējo Pasaules kausa izcīņas līderi portugāli Karlosu Souzu (Mitsdubishi Strakar) un titulēto francūzi Žanu Luī Šlesēru (Schlesser-Ford).
Pirmajā etapā trešo vietu ieņēma krievs Sergejs Šmakovs ar pakaļpiedziņas Honda bagiju. Ceturto vietu ieguva labi pazīstamais francūzis Žans Pjērs Strugo ar Mercedes ML430. Trīs sekundes aiz mūsu M. Saukāna palika poļu uzlecošā zvaigzne no komandas Ralliart France Lukāšs Komorņickis, kas pašreiz PK kopvērtējumā ieņem piekto vietu.
Tūlīt aiz poļa ierindojās spēcīgākais ungāru pilots Balazs Salajs ar jaudīgu Chevrolet automobili. Devītajā vietā bija Filips Gašē ar Ford Protrack, bet tikai divpadsmitais viņa komandas biedrs Ēriks Vigorū. Otru Honda bagiju pilotē beļģis Bernārs Donts. Tikai divi rallijreida dalībnieki ir mazāk pazīstami – De Roisārs ar Nissan Terrano un Vurals ar Mercedes. Latviešiem ir piešķirti pēdējie starta numuri (211 - Lukstiņš, 212 - Naglis, 214 - Dambis un 215 - Saukāns), kas liecina, ka pārējiem pretendentiem rallijreidu braucēju klasifikācijā līdz šim ir augstāks reitings.
Latvieši gūst ievērību
Rallijreida organizatoru vakar izplatītajā preses paziņojumā, kas lasāms Interneta portālā www.raid-live.com, atzīmēti arī Latvijas pārstāvji. Uzmanību piesaistījuši abi Ogres Servisa Centrā būvētie prototipi. Raid-live vēsta: „Latvijas komanda Rīga Rally-Raid Team pirmo reizi iepazīstināja ar diviem pilnpiedziņas bagijiem, kam ir četru litru tilpuma V6 BMW dzinējs un dots vārds OSCar.” Turpinājumā par svētdien notikušo prologa braucienu, Raid-live atzīmē: „Pārsteigumu sagādāja divi latviešu braucēji – Dambis ar bagiju OSCar un Saukāns ar T2 grupas Mitsubishi Pajero, kas attiecīgi sasniedza trešo un ceturto rezultātu.
Protams, ka īsais braucēju saraksts palīdz latviešiem gūt ievērību, taču tāpat vien neviens netiek ne slavēts, ne pat vienkārši pieminēts. Lai rallijreida sakarā Latvijas vārds skanētu arī turpmāk un ziņas par mūsu braucējiem izskanētu pasaules medijos, turpmākajos etapos būs nepieciešams apsteigt atzinību iekarojušos pilotus un ieņemt vietas galvgalī.
Turcijas rallijreidu rāda Eurosport
Vēlu naktī, pulksten 1:30 TV kanālā Eurosport līdz par sestdienai rādīs 12 minūšu ilgus rallijreida Rallye d’Orient Cappadoce 2003 dienas notikumu sižetus. Pēc tam būšot arī garāka kopsavilkuma reportāža.
Ainārs Zariņš
LAF Cross Country komisijas
preses sekretārs
(GSM: 6439409)
Plašāka informācija www.crosscountry.lv
SUPER, Galvenais ir izturēt līdz beigām. Pieļauju varbūtību, ka šo sacensību pirmajā pieciniekā mūsējie var iek''lūt.