Pasaules kausa izcīņas sestā posma Rallye d’Orient Cappadoce 2003 ceturtajā etapā portugālim Karlosam Souzam (Mitsubishi L200) izdevās atspēlēties francūzim Žanam Luī Slesēram (Schlesser Buggy) un atkal atgūt vadību rallijreida kopvērtējumā. No Latvijas braucējiem 488 kilometrus garajā distancē, no kuras 253 kilometri bija ātrumposms, beidzot visātrākie izrādījās otra OSCar ekipāža Andris Lukstiņš/Ivars Krauklis.
A. Lukstiņš līderim zaudēja trīsdesmit vienu minūti un ieņēma sesto vietu. Divas vietas zemāk ierindojās pagaidām labākā mūsu ekipāža Turcijas rallijreidā Andris Dambis/Ainārs Princis (OSCar). No A. Lukstiņa viņi atpalika četras minūtes. Tikai nepilnu minūti lēnāki par A. Dambi bija Jānis Naglis/Valdis Purvinskis (Mitsubishi Pajero), viņiem devītā vieta. Savukārt Maris Saukāns/Didzis Zariņš (Mitsubishi Pajero) uzvarētājam zaudēja 50 minūtes un bija spiesti samierināties ar 11. vietu.
Navigatoru lielā diena
Ceturtā etapa distance vijās caur paugurainiem apvidiem, kur bija ārkārtīgi viegli pazaudēt pareizo ceļu. Šoreiz izšķiroša bija spēja perfekti orientēties, taču arī ātrumu vajadzēja uzturēt. Tas izdevās nebūt ne visiem. No latviešiem praktiski bez kļūdām nobrauca tikai A. Lukstiņš/I. Kraulis. Visnopietnāk aizmaldījās M. Saukāna ekipāža un tādējādi pazaudēja vismaz divdesmit minūtes.
Kļūmes piemeklēja arī vairākas pirmā piecinieka ekipāžas. Tikai trīspadsmitais bija Souzam un Šlesēram allaž mugurā elpojošais Lukāšs Komorņickis (Mitsubishi Pajero). Šoreiz viņš atpalika vairāk nekā stundu un tādējādi zaudēja kopvērtējuma trešo vietu. Līdzīgi klājās arī Filipam Gašē (Ford Protrack), kurš bija divpadsmitais.
Turcijā vājo nav
Rallijreids pamazām tuvojas nobeigumam – atlikuši vairs tikai divi etapi. Izšķirošais var izrādīties tieši nākamais, jo pēdējais etaps sestdien būs īsāks un visticamāk arī mazāk sarežģīts. A. Dambja ekipāža, ieņemot septīto vietu, joprojām ir labākā no Latvijas braucējiem. Taču rezultāti ir tik blīvi, ka lai pakāptos līdz trešajai vietai jāatvinnē tikai sešpadsmit ar pusi minūtes. Taču tieši tāpat noteikti domā arī sāncenši.
J. Naglis ir devītais un arī viņš teorētiski var cerēt pacelties ne vienu vien vietu augstāk. A. Lukstiņš esot vienpadsmitajā vietā ir līdzīgā situācijā. Taču iepriekšējo dienu pieredze liecina, ka arī aiz abu līderu – Sauzas un Šlesēra – mugurām risinās nikna cīņa par katru mīnūti un pat sekundi. Joprojām var tikai minēt, kamdēļ leģendārajam Renē Metžē uz Cappadoce 2003 izdevies savākt tik maz braucēju, bet esošie ir īsti rallijreidu vilki.
“Sodien viss sakrita ļoti labi, tehnika darbojās, paši braucām bez kļūdām” pēc finiša pa tālruni iespaidos dalījās Andris Lukstiņš. “Taču atzīšos, ka OSCar un Andra Dambja meistarība šeit ir galvastiesu augstāk par to, ko spējam mēs – pārējie latvieši. Ticu, ka pēc kāda laiciņa viņš spēs cīnīties par augstām vietām. Šķiet, to noprot arī mūsu sāncenši.”
Ainārs Zariņš
LAF Cross Country komisijas
preses sekretārs (GSM: 6439409)
Jā Dambis braukt māk, bet kas ir Princis, cik kompetents viņš ir navigācijas jomā?