SUV no Ferrari: Maserati Kubang 27

 
1.septembris 2003 10:42

Ar katru gadu SUV (sport utility vehicle), jeb “parketa džipu” tirgus paplašinās. Pirms pāris gadiem būtu neiespējami iedomāties Porsche vai BMW bezceļnieku, bet pasaules auto tirgus diktē savus noteikumus, un tagad tā ir realitāte. Arvien vairāk ražotāju cenšas iespraukties šajā nišā, piedāvājot savus modeļus.

mas1.jpeg

Un lūk, arī Ferrari vadība, kuras pakļautībā atrodas Maserati uzņēmums (abām kompānijām kopš 1999. ir kopīga vadība) ir nolēmusi gūt kādu ienākumu no šī, strauji augošā, tirgus segmenta.

Maserati vadītāja- Luka di Motdzenola plānos ir palielināt Maserati produkcijas klāstu - ietverot tajā kupeju, luksusa sedanu un SUV, tādējādi mēģinot ielauzties Eiropas tirgū, kas priekš Maserati ir vēl samērā neapgūts lauciņš. Šī plāna ietvaros Italdesign tika pasūtīts auto projekts, kuru zīmēja pats Džurdžeto Džurdžaro.

Džurdžeto bija jāveic neiespējamais- jārada īsts SUV, kas sevī ietvertu visas Maserati raksturīgās īpašības- būtu sportisks, pietiekami elegants un saglabātu dizaina vieglumu, vārdu sakot būtu īsts Maserati! Maserati Kubang is SUV un klsisko Grand Turismo formu apvienojums.  Džurdžeto Džurdžaro ar savu uzdevumu lieliski tika galā. Reti kuram Kubang dizains var šķist neglīts.

mas2.jpeg

Pirms aizsākt auto ievešanu tirgū, Montdzenola nolēma pārbaudīt publikas atsaucību un pirmo Kubang versiju izstādīja Detroitas autošovā februārī, tad sekoja izstāde Ženēvā Martā un vēl ir paredzēts Kubang izstādīt Frankfurtes autošovā šā gada septembrī. Viena no problēmām ar ko saskārās projektētāji bija šasija, kurai vajadzēja būt ar patstāvīgo pilnpiedziņu, jo Maserati šajā ziņā trūkst pieredzes. Presē pavīdēja doma, ka Maserati varētu izmantot Audi pakalpojumus piekares  izstrādē. Maserati to enerģiski noliedza. Arī WV tika minēts kā iespējamais Maserati partneris, tā gan būtu liela likteņa ironija, ja WV palīdzētu radīt visbīstamāko konkurentu savam Porsche Cayenne, palīdzot izstrādāt tam piekari.

mas3.jpeg

Ja tiks izlemts Maserati Kubang ražot sērijveidā tad auto tiks aprīkots ar 4.2 litru 390 Ps dzinēju no Maserati coupe un Quatroporte. Dzinēja jauda tiks pievadīta caur sešpakāpju manuālās pārnesumkārbas starpniecību.  Pilpiedziņa garantēs 5.5 sekunžu paātrinājumu no 0- 100 km/h un maksimālais ātrums būtu 235 km/h  Auto ir gandrīz 5 metrus garš un divus metrus plats, augstumā sasniedzot 1.6 metrus. Kubang ir labi izsvarots- 48% no svara pienākas priekšējam tiltam, 52 % aizmugurējajam tiltam. Standarta versijā ( ja šādu apzīmējumu var attiecināt uz Maserati ) Kubang ir paredzēts ar 4 sēdvietām, bet nepieciešamības gadījumā ir iespējams bagāžas nodalījumā ielikt trešo sēdekļu rindu, tad sēdvietu skaits palielinās līdz 7. Aizmugurējās durvis ir veidots no divām daļām, apakšējā daļa ir nolaižama tādējādi atvieglojot bagāžās ielādēšanu uz transportēšanu. Pēc Maserati domām šāds risinājums ļauj iztikt bez jumta bagāžnieka.

Ja publikas atsaucība būs pietiekama tad Maserati plāno sērijveida ražošanu uzsākt līdz 2005 gadam. Ja tas piepildīsies un auto tiks piedāvāts par sapratīgu cenu, tad tas varētu nopietni apdraudēt pašreizējos SUV segmenta līderus- BMW X5 un Porsche Cayenne. 

killjoy@inbox.lv

 
Visi komentāri
 
94856. viesis 1.septembris 2003 10:45
0 0 Atbildēt

labais ! ;)

94857. viesis 1.septembris 2003 10:47
0 0 Atbildēt

shitas ir labs!

dream...

:D

94858. viesis 1.septembris 2003 10:48
0 0 Atbildēt

Nu, FunFan, Tavs vēlējums piepildās:)))))

viess

94860. viesis 1.septembris 2003 10:51
0 0 Atbildēt

Auto tiiri smuks :D

94861. viesis 1.septembris 2003 10:54
0 0 Atbildēt

Domaju, ka Maserati nevar but slikts jebkura ta izpildijuma, vai tas ir coupe, limo, vai suv. Tas vienkarsi ir Maserati, par kura spejam nav jasaubas.

94868. viesis 1.septembris 2003 11:27
0 0 Atbildēt

Žēl, ka no priekšas nav bildes...varētu labāk salīdzināt...

94869. viesis 1.septembris 2003 11:33
0 0 Atbildēt

100% vizuāli labķs par VW un porsche SUViem. žēl, ka nav salona bilde un bilde no priekšas, kaut gan uz ielas jau droši vien šito autiņu varēs redzēt tikai no aizmugures:)

94870. viesis 1.septembris 2003 11:34
0 0 Atbildēt

SUV - so unsafe vehicle. skatiijos pa cnbc raidiijumu, kur shito teemu kustinaaja, tipa shitie SUV ljoti biezhi avaarijas gadiijumaa taisa kuuleni, bet tas jau nevienu neapturot taadu iegaadaaties. taapat eedot daudz benziinu, bet amiishiem jau taa naff probleema.

94872. viesis 1.septembris 2003 12:01
0 0 Atbildēt

Skaistulis... Nez cik shamais maksas...

94873. viesis 1.septembris 2003 12:11
0 0 Atbildēt

Tiešām skaistulis... :)

Lai izdodas arī kāds jaudīgāks dzinējs, la var atstāt dūmos Cayanne turbo. :)

94883. viesis 1.septembris 2003 12:53
0 0 Atbildēt

Auto biezajiem!

94885. viesis 1.septembris 2003 12:50
0 0 Atbildēt

Tiešām labs.Es braucu ar jaunu PAJERO un pret parketniekiem izturos draudzīgi. X5 ir jauks, bet lielo ūdensmoci pār kāpām nedabū. Arī RAVAI sajūgu smiltīs nokurinājām, tā kā jūtos pārāks dažās jomās. Bet MASSERATI pat skan īpaši. Ja tas parādītos pie mums-par to varētu tik priecāties.

94907. viesis 1.septembris 2003 14:10
0 0 Atbildēt

Mašīna - kurpe. Vismaz no sāniem tā izskatās. Priekšgals profilā ir visķēmīgākais.

94914. viesis 1.septembris 2003 14:25
0 0 Atbildēt
94954. viesis 1.septembris 2003 16:04
0 0 Atbildēt

Naf redzeets skaistaaks SUVs !!! Eleganti !!! Un MASERATI arii paarliecina par tehnisko izpildiijumu, tas ir pashsaprotami.

94961. viesis 1.septembris 2003 16:24
0 0 Atbildēt

Dzelzītis skaists,tikai varēja pareizi uzrakstīt Lukam uzvārdu un VW arī otrādi izskatās tizli.

94971. viesis 1.septembris 2003 16:46
0 0 Atbildēt

Skaisti ta skaisti, bet tās problēmas ar piekares izstrādi noteikti novedīs pie sūdīgas (Maserati neraksturīgi sūdīgas) piekares... :(

Pilnīgi piekrītu viesim, kas brauc ar Pajero - parketnieki nav domāti bezceļam. Pat ne sliktam ceļam... Tie ir domāti asfaltam... diemžēl. Paskatoties vien uz Kubang klīrensu to var saprast nepārprotami.

94974. viesis 1.septembris 2003 16:49
0 0 Atbildēt

Tad jau labāk A8 4.2 Quattro - tas vismaz ir solīds limuzīns ar jaudīgu motoru un labu pilnpiedziņu. Domāju, ka tur, kur dodas iekšā daža laba kvatra, šis Kubangs neriskētu, jo noteikti ka ir tik smags, ka momentā ieraksies...

94975. viesis 1.septembris 2003 16:50
0 0 Atbildēt

Te dažs labs teica "Dream..." - mans dream gan ir Lamborghini LM002 :)

94976. viesis 1.septembris 2003 16:51
0 0 Atbildēt

Tas vismaz ir kārtīgs bezceļnieks un Lambo vārds nemaz nav (nebija) sliktāks par Maserati.

95015. viesis 2.septembris 2003 9:36
0 0 Atbildēt

Pasaules globalizācijas murgs. Drīz mēs būsim tikai šizoīdi večuki, kas kaut ko runās par stila auto. Kurš no savulaik elītajiem auto nav piedzīvojis kropļus savā "ģimenē"?

95033. viesis 2.septembris 2003 11:59
0 0 Atbildēt

Fui... Bet citi Maserati gan bij labie... Redzeeju te piektdien pa Barona ielu braucam smuku Quattroporte ar krievijas numuriem, izskatiijaas super... Vieniigais neviens cits vinju dizhi neieveeroja... :)

95036. viesis 2.septembris 2003 12:12
0 0 Atbildēt

Siekala tek...

95067. viesis 2.septembris 2003 15:45
0 0 Atbildēt

Es ar to Quattroporte redzēju pāris reizes pie Radissona. Es uzskatu ka tas ir viselegantākais Maserati un arī ists Maserati pēc sava gara, jo tam ir V8 bi-turbo. Bet jaunajiem vairs nav turbo motori un nav tā īstā Maserati gara:( Un dizains arī vairs nav tas. Atmosfēriskais dzinējs - vairs nav Maserati:( Vienīgais tā pluss, tas ir izturīgāks par to bi-turbo.

95082. viesis 2.septembris 2003 19:45
0 0 Atbildēt

Kartejo reizi busu pret vairakumu un teiksu kas sis ir drausmonigi lidzigs jaunajam Nissan Infiniti Qkaut kads tur....

Un ja BMW, MB un pat ja butu Audi SUV var pierast, tad Maserati, Alfa Romeo, Lancia sai laucina butu visai gruti iedomaties, cits temperaments, citas asinis. Drizak iedomajos demokratisku, nelielu Maserati prieks feninpis.ejiem neka so veidojumu - ne zivs, ne galja...

95101. viesis 3.septembris 2003 9:29
0 0 Atbildēt

Alfan

390 Z.s. - ne zivs, ne galja... NU,NU :)

101605. viesis 19.oktobris 2003 16:04
0 0 Atbildēt

kops kura laika par Ferrari shefu Lukas di Montezemolo vieta kljuvis kaut kads Montdzenola?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 19

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti