Ziema, kā vienmēr, pienāks negaidīti. Ilgi un riebīgi mēģinot iedarbināt auto pirmajā aukstajā rītā, jūs nolādēsiet sevi par to, ka aizmirsāt nomainīt veco akumulatoru pret jaunu. Bet braukt taču vajag!
Un vajag ātri! Ko darīt?
Normāli autoskolas instruktori jau pirmajā braukšanas reizē māca savas "skolnieces", ka auto pielaišanas momentā jāizspiež sajūgs.
- Liekam neitrālajā. Izspiežam sajūgu. Griežam aizdedzes atslēgu.
- Mans vīrs sajūgu neizspiež, - tā bieži atbild sievietes, kurām auto vadīšanas prasme atbilst tikai "pirmai klasītei".
Tad nākas skaidrot visu "uz pirkstiem":
- Ja sajūgs ir atlaists, dzinēja pielaišanas laikā akumulatoram jātērē papildus enerģija, lai grieztu arī pārnesumu kārbas zobratus, kas atrodas eļļā. Siltā laikā eļļa ir pietiekami šķidra, bet kad kļūst aukstāks, tā kļūst biezāka un pie dzinēja iedarbināšanas var radīt papildu slodzi. Lai atvieglotu šo procesu, motora iedarbināšanas laikā, jāizspiež sajūgs - tad starteris griezīs tikai dzinēju.
- Papildus labums no sajūga izspiešanas - nekad negadīsies tā, kā nereti gadās - aizmirstas ielikt "neitrālajā" un pēc atslēgas pagriešanas auto lec uz priekšu.
ACC // iAuto
Padoms: ja jūsu automobilim ir pavecs akumulators, negaidiet pirmos salus - jaunu akumulatoru varat iegādāties KEMI autocentros (www.kemi.lv). |
Arii mans instruktors briiniijaas par so paradumu, bet taa tiesaam ir daudz labaak. Tas saudzee arii masiinu. Cita starpaa To man iemaaciija vecmaaminja jaui sausmiigi sen, bet es priecaajoas, ka tas man pielipis, jo reizeem arii aizmirstaas ioznjemt no aatruma. Tas paradums rulee un daamaam, kam ir automaati, arii kungiem vajag vienkaarsi nospiest bremzi.
Un tie, kas to uzskata par tuksiem vaardiem ir vienkaarsi paspaarliecinaatas buutnes, kas uzskata, ka vinji ir sausmiigi profesionaalji un kruti. Nav taa. Vairaak, kaa spiest gaazi griidaa juss laikam nemaakat...