Visi komentāri - Bujāns juniors uzvar, Štolcermanim «vāks»

Bujāns juniors uzvar, Štolcermanim «vāks» 2

 
7.janvāris 2004 13:40

Svētdien Auciema trasē pie Cēsīm aizvadītas Latvijas čempionāta ziemas daudzcīņā standartautomašīnām pirmā posma sacensības. Priekšpiedziņas klasē pirmo vietu izcīnīja titulētā krosista Ginta Bujāna dēls Uvis (abi „VW Golf”), finālbraucienā apsteidzot...tēvu!

Pilnpiedziņas klasē ātrākais bija Jānis Dūcis („Audi S2”), aizmugures piedziņas grupā uzvarēja Mikus Bērzkalns („VAZ 2101”), bet komandu vērtējumā labākā VPLT (Andris Empelis, Mikus Bērzkalns, Ritvars Kārkliņš). Nākamais posms paredzēts 11. janvārī „Brīvkalnu’’ trasē, kas  atrodas Rīgas – Liepājas šosejas 21. kilometrā.

Pēc nervozas ziemas gaidīšanas, beidzot sācies  Latvijas čempionāts ziemas daudzcīņā standartautomašīnām. Lai gan Cēsu rajona Auciema trasē no sniega nebija ne miņas, sacensību organizatori, salaistot trasi ar ūdeni, bija sarūpējuši biezu ledus kārtu. Tas izrādījās nopietns pārbaudījums dalībniekiem, kuri šosezon var izmantot tikai bezradžu riepas. Vairāki braucēji, netiekot galā ar slideno trasi, „meklēja atbalstu” pret trases norobežojuma riepām, nedaudz apskādējot savus spēkratus. Smagi klājās Ērika Gasparoviča trenētajiem  Kartinga sporta centra pārstāvjiem – Marekam Štolcermanim, Iljam Ballodam-Nagradovam un Laurim Vidžim, kuri startē visās trīs klasēs – tā pilnpiedziņas „VW Golf Synchro” tika nolauzts ritenis, bet ar priekšpiedziņas „VW Golf” jaunais talants Štolcermanis pamanījās uzmest „vāku”, kas bija bija pirmais līdzšinējās piecās daudzcīņas sezonās. Pēc pārējo dalībnieku protesta cietušais auto tika atzīts par turpmākai braukšanai nederīgu, un Gasparoviča audzēkņiem sacensības šajā klasē bija beigušās. Bet vislabāk priekšpiedziņas klasē ar viltīgo trasi galā tika cēsnieki, pieredzējušais krosists Gints Bujāns un viņa dēls Ulvis. Izslēgšanas braucienu finālā savstarpējā cīņā pārāks izrādījās Ulvis! Braucienā par trešo vietu autošosejas pārstāvis Lauris Vīgants pārspēja Jāni Kārkliņu. Iepriekšējās sezonas čempions Normunds Kārkliņš šoreiz tikai 23. vietā, jo jau pirmajā kārtā piekāpās Ulvim Bujānam. Savukārt standartauto rallija čempions Mārtiņš Meldrājs spēja ierindoties 20. vietā.

Karstas cīņas ritēja arī pilnpiedziņas klasē. Kontrolbraucienos labāko laiku uzrādīja Ballods-Nagradovs, bet viņa sniegumu apturēja jau minētais starpgadījums ar nolauzto riteni, tāpēc galarezultātā tikai 5. vieta. Savukārt otra labākā rezultāta īpašnieks Ronalds Mūsiņš tika diskvalificēts, jo viņa „Barum” riepām nebija atbilstoša marķējuma. Līdz ar to finālā tikās  iepriekšējās sezonas vicečempions Jānis Dūcis ar bronzas medaļnieku Andri Empeli. Pārāks izrādījās Dūcis. Braucienā par trešo vietu Raimonds Dūcis apsteidza krosistu Agri Upīti.

Aizmugures piedziņas klasē līdz finālam nokļuva divi principiālie sāncenši no Cēsīm – valdošais čempions Mairis Kārkliņš un Mikus Bērzkalns. Šoreiz ātrāks izrādījās labākā kontrollaika īpašnieks Bērzkalns. Trešo vietu negaidīti izcīnīja Askolds Altenburgs, mazajā finālā apsteidzot Mareku Štolcermani.

Komandu vērtējumā pārliecinoši uzvarēja VPLT (Andris Empelis, Mikus Bērzkalns, Ritvars Kārkliņš).

Neraugoties uz skeptiķu izteiktajām bažām, ka bezradžu riepu ieviešana ievērojami samazinās autodaudzcīņas dalībnieku skaitu, pirmais posms pierādīja, ka arī šosezon ziemas daudzcīņa būs viens no masveidīgākajiem Latvijas autosporta pasākumiem. Tā Auciema trasē uz starta stājās 78 dalībnieku, kas gan ir nedaudz mazāk kā pērn, kad braucēju skaits katrā posmā bija ap 100, taču jāatzīmē, ka dalībnieku skaits sarucis uz nelicencēto braucēju rēķina.

Nākamais daudzcīņas čempionāta posms paredzēts 11. janvārī „Brīvkalnu’’ trasē, kas  atrodas Rīgas – Liepājas šosejas 21. kilometrā. Sacensību norise gan ir atkarīga no laika apstākļiem.

Latvijas čempionāts ziemas daudzcīņā standartautomašīnām
1. posms, Auciems
Priekšas piedziņas automašīnas. Uvis Bujāns, Gints Bujāns, Lauris Vīgants, Jānis Kārkliņš, Ritvars Kārkliņš, Modris Volksons.

Pilnpiedziņas automašīnas. Jānis Dūcis, Andris Empelis, Raimonds Dūcis, Agris Upītis, Ilja Ballods-Nagradovs, Sandis Zvīgulis.

Aizmugures piedziņas automašīnas. Mikus Bērzkalns, Mairis Kārkliņš, Askolds Altenburgs, Mareks Štolcermanis, Mareks Kreišmanis, Lauris Vidžis.

Komandas. VPLT (Andris Empelis, Mikus Bērzkalns, Ritvars Kārkliņš) 190 punkti, Kartinga sporta centrs (Mareks Štolcermanis, Ilja Ballods-Nagradovs, Lauris Vidžis) 144, Komanda nr. „1” (Mareks Kreišmanis, Ronalds Mūsiņš, Jānis Skujiņš) 140.

Normunds Orlovs,
LAF Standartauto komisijas pārstāvis

 
Visi komentāri
 
110206. viesis 7.janvāris 2004 13:44
0 0 Atbildēt

stulbi, ka nesanaaca aizbraukt apskatiities..

110268. viesis 7.janvāris 2004 20:03
0 0 Atbildēt

pasaakums bija gana interesants vairaak gan atgaadinaaja krosu jo no ledus visi izvairijaas

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti