Aizvadītajā nedēļas nogalē Liepājas rajonā, Grobiņā risinājās 2004.gada Latvijas standartauto rallija čempionāta 2.etaps rallijs “Rietumi 2004”.
Par sacensību uzvarētājiem savās klasēs kļuva Roberts Vuguls/Normunds Vuguls (“Audi Quattro”), Māris Freibergs/Itars Siliņš (“Opel Kadett”) un Andris Andiņš/Māris Ešmanis (“VW Golf”). Komandām labākā “Verners – V4 Motors”. Nākamais čempionāta etaps paredzēts 5.jūnijā Ķekavā.
70 ekipāžas – nebijis skaits pēdējo gadu standartauto rallijos – sestdienas rītā Grobiņā startēja Latvijas standartauto rallija čempionāta 2.etapā rallijā “Rietumi 2004”. Lai gan, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, dalībnieku skaits bija gandrīz trīs reizes lielāks, sacensību rīkotāji autoklubs “Rietumi” godam tika galā ar grūto uzdevumu, nodrošinot raitu rallija norisi un piedāvājot braucējiem interesantus ātrumposmus Grobiņā, Pāvilostā, Dunalkā un leģendārajā Vecpilī.
Pilnpiedziņas klasē uz starta stājās 23 ekipāžas. Jau ar pirmajiem ātrumposmiem bija redzams, ka iepriekšējo sezonu līderu Aivara Maļavkina/Aivara Šilabrita daudz pieredzējušais “Audi 80” vairs nespēj konkurēt ar sāncenšu ievērojami jaudīgāko tehniku. Bet svītru cerībām uz augstu vietu pilnībā pārvilka neveiksme septītajā ātrumposmā, kas Aivariem maksāja zaudētas trīsarpus minūtes. Tāpēc finišā Maļavkinam/Šilabritam necilā 18.vieta. Bet uzvaru izcīnīja Aivaru sīvākie pretinieki Roberts Vuguls/Normunds Vuguls, uzrādot absolūti labāko rezultātu – 11:35,80. Uzvara Vuguļiem nenāca viegli, jo sīvu pretestību viņiem spēja izrādīt komandas biedri no “Verners – V4 motors” Jānis Meiers/Jānis Krastiņš, kuru rezultāts bija tikai par 12,09 sekundēm sliktāks. Tiesa, jāpiebilst, ka brāļi Vuguļi nestartēja ar savu ierasto „Audi S2 Quattro”, bet gan ar pēdējā brīdī sadabūtu parastu „Audi Quattro”, kuram turklāt pirms pēdējā ātrumposma salūza sajūga disks. Trešajā pozīcijā ierindojās perspektīvais pilots Andris Ušakovs ar stūrmani Modri Bernandu. Šķiet, ka jau nākamajā rallijā līderiem būs jārēķinās arī ar Mareku Kairis/Mareku Kreišmani, kuriem šīs bija pirmās sacensības uz grants un asfalta seguma ar jaudīgo “Subaru Impreza” auto. Šoreiz vēl Kairim/Kreišmanim jāsamierinās ar vietu uzreiz aiz godalogotā trijnieka. Ļoti ātri rallija sākumā bija Kārlis Bētiņš/Edijs Bergmanis, uzvarot no pirmajiem pieciem ātrumposmiem divos, taču viņu “Toyota Celica” lidojumu pārtrauca avārija.
Klasē virs 1620 kub.cm, kurā startēja visvairāk dalībnieku – 27 ekipāžas -- pārliecinošu uzvaru izcīnīja Māris Freibergs/Itars Siliņš, kuri pirmo reizi startēja ar „Opel Kadett”. Tuvākos sekotājus Jāni Kārkliņu/Andri Kārkliņu viņi apsteidza par 25,55 sekundēm. Pierdzējušā rallista Andra Kārkliņa un viņa dēla Jāņa ekipāžai augstais panākums nenāca viegli, jo, tikai veiksmīgi veicot pēdējo ātrumposmu, viņiem izdevās apsteigt Edgaru Poriņu/Aivo Gailīti. Uzreiz aiz goda pjedestāla palika Raivo Pikke/Andris Pikke, kuriem līdz vietai trijniekā pietrūka 2,04 sekundes. Kopvērtējuma līderiem Andrim Berķim/Vilnim Vitkovskim Rietumu rallijs bija ļoti nesekmīgs un galarezultātā tikai 14.vieta, jo viņu „VW Golf” motoram pirmsrallija vakarā bija iemetusies nezināma kaite, kuru tā arī neizdevās novērst. Jāatzīmē arī Mārtiņa Kreicburga/Kaspara Gūtmaņa sniegums, kuri negaidīti uzradīja labākos rezultātus divos ātrumposmos. Tomēr iegūt vietu pirmajā sešniekā viņiem liedza kļūdas divos citos ātrumposmos, kamdēļ tika zaudētas vairāk nekā divas minūtes – finišā Kreicburgam/Gūtmanim tikai 19.rezultāts.
Mazajā klasē līdz 1620 kub.cm. jau var sākt runāt par līderu trio – rallijā “Rietumi 2004” par godalgotajām vietām cīnījās trīs tās pašas ekipāžas, kas sezonas pirmajā rallijā Gulbenē. Šoreiz par uzvarētājiem kļuva liepājnieki Andris Andiņš/Māris Ešmanis, sīvākos sāncenšus no otras Latvijas malas – Gulbenes -- Zigurdu Kalniņu/Ģirtu Dombrovski apsteidzot par 6,03 sekundēm. Trešajā vietā ierindojās Ivo Sāvičs/Ģirts Blumbergs, kas uzvarētājiem zaudēja 13,33 sekundes. Ceturto vietu spēja izcīnīta ekipāža, kuras sastavā bija arī daiļā dzimuma pārstāve - Inga Taurēna/Arnis Herbsts. Šis duets spēja uzvarēt arī vienā no ātrumposmiem. Daudzās neveiksmes ātrumposmos no cīņas par augstākajām vietām lika izstāties vieniem no favorītiem Edgaram Trūpam/Jānim Čaunem, kuri bija spiesti samierināties ar septīto rezultātu.
Brīvajā klasē ātrākie izrādījās Ģirts Grinbergs/Ronalds Seņauskis. Komandu vērtējumā jau otro uzvaru šosezon izcīnīja “Verners-V4 motors” – Roberts Vuguls/Normunds Vuguls, Jānis Meiers/Jānis Krastiņš, Māris Freibergs/Itars Siliņš. Nākamās vietas komandu vērtējumā ieguva “Kurzeme” un “AFT Rally Team – Rīga”.
Latvijas standartauto rallija čempionāts turpināsies ar ralliju “Ķekava” 5.jūnijā.
Normunds Orlovs, LAF SAK pārstāvis.
Latvijas standartauto rallija čempionāts
2.etaps, rallijs “Rietumi 2004”, Grobiņa
Pilnpiedziņas klase
Roberts Vuguls/Normunds Vuguls 11:35,80, Jānis Meiers/Jānis Krastiņš +12,09 sekundes, Andris Ušakovs/Modris Bernands +26,41, Mareks Kairis/Mareks Kreišmanis +34,91, Raimonds Dūcis/Jānis Kaupmanis +45,62, Ivo Pāss/Dace Kupce +57,40, Didzis Blūms/Aigars Rencis +57,43, Mārtiņš Kazanskis/Ritvars Vēveris +1:07,88.
Klase virs 1620 kub.cm.
Māris Freibergs/Itars Siliņš 12:07,02, Jānis Kārkliņš/Andris Kārkliņš +25,55, Edgars Poriņš/Aivo Gailītis +27,47, Raivo Pikke/Andris Pikke +29,51, Kārlis Volanskis/Gatis Zass +34,13, Modris Skulte/Mārcis Boikovs +52,48, Pēteris Valdmanis/Juris Valdmanis +59,97, Kaspars Kaņeps/Oskars Radziņš +1:01,51.
Klase līdz 1620 kub.cm.
Andris Andiņš/Māris Ešmanis 12:42,93, Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis +6,03, Ivo Sāvičs/Ģirts Blumbergs +13,33, Inga Taurēna/Arnis Herbsts +17,26, Edmunds Ozols/Dainis Kalve +1:06,31, Vitālijs Joņins/Gunārs Eglītis +1:07,49, Edgars Trūps/Jānis Čaune +1:09,47, Elmārs Biele/Jānis Karašnieks +1:47,01.
Komandas
“Verners-V4 motors” (Roberts Vuguls/Normunds Vuguls, Jānis Meiers/Jānis Krastiņš, Māris Freibergs/Itars Siliņš), “Kurzeme” (Andris Andiņš/Māris Ešmanis, Kārlis Volanskis/Gatis Zass, Mārtiņš Meldrājs/Gundars Vītols), “AFT Rally Team – Rīga” (Raimonds Dūcis/ Jānis Kaupmanis, Edgars Trūps/Jānis Čaune, Lauris Aizderdzis/Vilnis Freijs).
Kopvērtējums pēc 2.etapa
Pilnpiedziņas klase
Roberts Vuguls/Normunds Vuguls 18, Jānis Meiers/Jānis Krastiņš 14, Aivars Maļavkins/Aivars Šilabrits 10, Andris Ušakovs/Modris Bernands 9.
Klase virs 1620 kub.cm.
Edgars Poriņš 14, Māris Freibergs/Itars Siliņš 10, Andris Berķis/Vilnis Vitkovskis 10, Raivo Pikke/Andris Pikke 10.
Klase līdz 1620 kub.cm.
Andris Andiņš/Māris Ešmanis 20, Ivo Sāvičs/Ģirts Blumbergs 16, Edgars Trūps/Jānis Čaune 10, Ojārs Ošāns/Guntis Vindulis.
Komandas
“Verners-V4 motors” 34, “Kurzeme” 28, “AFT Rally Team – Rīga” 14.
Andiņš/Ešmanis ir ventspilnieki, Orlova k-gs...