Mitsubishi Motors Corporation (MMC) ir paziņojusi fiskālā gada, kurš beidzās šī gada 31.martā, rezultātus, kā arī prognozes nākamajam fiskālajam gadam un uzņēmuma atveseļošanas stratēģiju, kura izvedīs MMC no pašreizējās krīzes.
Neraugoties uz pārdoto auto skaita pieaugumu Japānā, Eiropā un arī citur, neto pārdošanas apjoms naudas izteiksmē ir samazinājies līdz 17 miljardiem eiro no 18.5 miljardiem pagājušajā fiskālajā gadā. MMC veiktā analīze liecina, ka tas noticis galvenokārt dēļ pārdoto auto skaita samazinājuma ASV kredītu politikas un lielās konkurences dēļ.
MMC zaudējumi no saimnieciskās darbības 2003. fiskālajā gadā ir 745 miljoni eiro, savukārt iepriekšējā gadā no saimnieciskās darbības tika gūta peļņa 646 miljoni eiro, un arī šis samazinājums ir saistīts ar ASV tirgu.
2004. fiskālajā gadā ir ieplānots sākt MMC atveseļošanu, kas iekļauj uzņēmuma restrukturizāciju un darbības efektivitātes paaugstināšanu, drastiski samazinot izdevumus un veicot reorganizāciju.
„Atveseļošanas plāns ir MMC pēdējā iespēja izdzīvot kā auto ražotājam, un visi uzņēmuma darbinieki ir mobilizēti, lai mēs sasniegtu šo mērķi un patstāvīgi atjaunotu tā normālu darbību,” informē MMC prezidents un izpilddirektors Joičiro Okazaki (Yoichiro Okazaki).
MMC atveseļošanas plāns ir izstrādāts, paredzot pakāpenisku uzņēmuma atjaunošanu un plānojot, ka 2005.fiskālajā gadā tiks panākts iepriekšējais ienākumu līmenis. Savukārt 2006.fiskālajā gadā MMC jau varētu atkal darboties ar peļņu.
MMC plāno samazināt ražošanas apjomu par 17%, samazināt ražošanas materiālu izmaksas, kā arī darbinieku skaitu par 30%, likvidēt daļu platformu un veikt citas aktivitātes, lai spētu sasniegt izvirzītos stratēģiskos mērķus.
MMC atveseļošanu finansiāli atbalstīs MMC stratēģiskais partneris China Motor Corporation un Mitsubishi Group kompānijas Mitsubishi Heavy Industries, Mitsubishi Corporation, The Bank of Tokyo-Mitsubishi un citi sadarbības partneri.
„Esam izstrādājuši atšķirīgas uzņēmuma atveseļošanas stratēģijas dažādiem reģioniem, tomēr Ziemeļamerika, neņemot vērā mūsu problēmas ASV, mums paliek prioritāte. Ja Japānā vairāk koncentrēsimies uz klientu apkalpošanu, tad Ziemeļamerikā panākumus ceram gūt, sabalansējot pieprasījumu un piedāvājumu,” stāsta J.Okazaki.
Neskatoties uz Daimler-Chrysler atteikšanos piedalīties MMC sanācijas plānā, kas bija viens no cēloņiem pašreizējai MMC krīzei, MMC turpinās sadarboties ar Daimler Chrysler projektos, kas ir abpusēji izdevīgi, bet tai pat laikā meklēs arī jaunus auto ražošanas partnerus.
Diez vai kaads arii zin, ko noziimee vaards "drastisks"?
Citāts: "...efektivitātes paaugstināšanu, drastiski samazinot izdevumus...".
Shkjiet, ka tomeer laikam nezin... :(