Nav pamata bažām par degvielas deficītu 11

 
2.augusts 2004 9:09

Ņemot vērā pēdējā laikā izskanējušo informāciju par degvielas piegādes iespējamo krīzi sakarā ar Krievijas naftas uzņēmuma "Jukos" tiesvedību, Latvija Statoil uzskata, ka nav pamata bažām par degvielas deficītu un strauju cenu kāpumu.

Ņemot vērā pēdējo dienu attīstības tendences pasaules tirgū, iespējams, ka pasaules cenas ietekmē tuvākās nedēļas laikā varētu neaudz pieaugt arī mazumtirdzniecības cena, taču cenu kāpumam nevajadzētu būt tik būtiskam kā maijā.

Neraugoties uz izteiktām bažām par iespējamo straujo cenas pieaugumu "Jukos" tiesvedības sakarā, Statoil necels cenu tikai tāpēc, ka Krievijas naftas uzņēmuma "Jukos" situācija ir nestabila. Šobrīd piegāde no "Mažeiķu naftas" rūpnīcas, kurai lielāko daļu naftas piegādā "Jukos" vēl turpinās.

Statoil uzskata, ka nav pamata uztraukumam par degvielas deficītu, kurš varētu rasties, ja Mažeiķu Naftas Tirdzniecības Nams vairs nevarēs nodrošināt Latvijas tirgotājiem nepieciešamos degvielas apjomus, jo šādā situācijā tiks izmantoti citi naftas produktu piegādes avoti, kā piemēram, Mongstada (Norvēģijā), Kalundborga (Dānijā), no kurienes Statoil tradicionāli importē ievērojamus naftas produktu apjomus.

Pasaules cenas ietekmē 19.jūlijā Statoil DUS tīklā tika paceltas mazumtirdzniecības cenas, kuras šobrīd jau nedēļu ir stabilas - pilna servisa stacijās nepārsniedz 0.476 LVL par litru 95 E markas degvielai un 0.429 LVL par litru dīzeļdegvielai. Savukārt automātiskajās degvielas uzpildes stacijās mazumtirdzniecības cena ir attiecīgi 0.465 LVL par litru 95 E markas degvielai un 0.418 LVL par litru dīzeļdegvielai.

 
Visi komentāri
 
134336. viesis 2.augusts 2004 9:38
0 0 Atbildēt

Tad kamdēļ Statoil jau tagad neņem nopietnāku daļu degvielas no šiem alternatīvajiem piegādātājiem???

134338. viesis 2.augusts 2004 10:17
0 0 Atbildēt

tāpēc ka vest ar kuģi no norvēģijas ir dārgāk, nekā no mažeiķiem ar cisternu.

134362. viesis 2.augusts 2004 12:39
0 0 Atbildēt

Vai tad??? Man par šo tēmu (jūras transports) pirms 2 mēnešiem bija jāraxta kursa darbs (LJA) un tur visiem sanāca, ka 1 tonnas naftas pārvadāšana izmaksā ~20 USD. Pie tam, tie 20 USD sanāca vedot no LV uz Ekvadoru (Dienvidamerika). Vai tiešām tas ir daudz? Es uzskatu, ka ar cisternu pārvadāt būtu daudz dārgāk...

134368. viesis 2.augusts 2004 13:12
0 0 Atbildēt

jorsh: Nebaidies ka Latvijas degvielas tirgotāji tevi nolinčos? :)

134369. viesis 2.augusts 2004 13:14
0 0 Atbildēt

Nē! :)

134378. viesis 2.augusts 2004 14:00
0 0 Atbildēt

Visi, grib pelnīt, tai skaitā pārvadātāji. Runājot par jūras transportu, tas ir lētēks par autotransportu.

Pats strādājot uz kuģiem esmu vedis jēlnaftu no Vācijas uz Turciju un atpakļceļā no Lībijas uz Angliju. Tā tā cena rodas.

134381. viesis 2.augusts 2004 14:11
0 0 Atbildēt

Vienādos attālumos jā.

Tikai mažeiķi ir stundas (nu labi, mazliet vairāk) braucienā no Rīgas. Par Norvēģiju tā neteiksi

134391. viesis 2.augusts 2004 14:24
0 0 Atbildēt

Kā to ņem. Mažēiķos jau anfta neaug, tā nāk no Sibīrijas, par to arī kaut kas ir jāatpogā.

134435. viesis 2.augusts 2004 17:12
0 0 Atbildēt

paari par 90 % ja ne visi 100% naak no mazheikjiem... Un taa visa fleiteeshana par tradicionaalo veshanu no skandinaavijas ir tufta... visi lej no viena kraana un tad attieciigi piejauc smarzhinju, lai atshjirtos kautkaa no paareejiem.

134441. viesis 2.augusts 2004 20:11
0 0 Atbildēt

... toties ir pamats bažīties par nākamo degvielas cenu kāpumu?

134474. viesis 3.augusts 2004 9:03
0 0 Atbildēt

dolārs litrā, dolārs litrā! (pēc pusotra gada noteikti tā būs)

Kas jeņķiem nekaiš plātīties ar saviem benzīna rijējiem, tie šādas cenas pat ļaunā murgā nav redzējuši.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 6

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Ko dara šī tehnika? (+ VIDEO) 5

Kravas auto ar piekabi kaut ko vienmērīgi izkaisa uz ceļa. Vai varētu būt, ka šādi ātrā un vienkāršā veidā tiek atjaunots ceļa segums? Lasīt vairāk

 

Tikai tagad Latvijas Valsts ceļi atjauno 110 km/h uz Rīgas - Jūrmalas šosejas 30.04.2024 (+ VIDEO) 18

iAutolv konstatē, ka aprīļa pēdējā dienā situācija uz Rīgas-Jūrmalas šosejas izmainījusies un tagad maksimālais atļautais ātrums ir 110 km/h. Lasīt vairāk

 

Tiesai būs vēlreiz jāskata lieta par bēgšanu no policijas pirms 5 gadiem (+ VIDEO) 3

Tiesai atkārtoti būs jāizskata krimināllieta, kurā pirms aptuveni pieciem gadiem kāds autovadītājs narkotisko vielu reibumā bēga no policijas. Pakaļdzīšanās laikā – no Rīgas līdz Ogrei – cieta vairāki likumsargi. Bēgošo autovadītāju izdevās apturēt, tikai lietojot šaujamieroci. Un tieši ar vīrieša ievainošanu galvā saistīts Augstākās tiesas Senāta lēmums, kas paredz daļēji atcelt zemākās instances tiesas lemto, ka vīrietim par izdarīto jāizcieš piecarpus gadu cietumsods. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti